Skocz do zawartości

Kraksa


JacekB

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Właśnie miałem bliskie spotkanie z samochodem. Policja, pogotowie itd.

Wina kierowcy samochodu, kości całe ale jestem nieźle poobijany.

I mam pytanie bo w poniedziałek będę zgłaszał szkodę do ubezpieczyciela, i ma być rzeczoznawca w sprawie roweru.

Poobijany rower to szosa Unibike Argon. Na co zwrócić uwagę przy rzeczoznawcy ? Rower nie jest jakoś zmasakrowany, koło krzywe nie wiem jak widelec i rama.

Ale obawiam się żeby nie było jakiś pęknięć alu itp które wyjdą później. Rower ma niecałe 2 m-ce.

Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Opublikowano

Wygrzeb sobie jakąś fakturę, paragon zakupu roweru, na którym będzie po prostu cena roweru, za jaką go kupiłeś (o ile kupowałeś jako nowy w sklepie). Rzeczoznawca pewnie będzie kręcił nosem, ale Twoje argumenty są nie do obalenia: na pierwszy rzut oka trudno stwierdzić, czy w aluminiowej ramie nie powstały jakieś mikropęknięcia, które naruszyły strukturę roweru a wyjdą z czasem. Może uda Ci się wycisnąć od ubezpieczyciela sumę całości wartości roweru.

Opublikowano

Możesz się też udać do serwisu rowerowego żeby ci napisali że rower nie nadaję się do naprawy itp. Bo podejrzewam że o coś takiego i tak poproszą:)

Opublikowano

Znajomy również miał przygodę z samochodem. Dostał strzała w korbę która się przekrzywiła. Z tego co mówił znalazł specjalistę który jest w stanie sprawdzić czy rama ma mikropęknięcia i czy wszystko jest z nią w porządku. W rozmowie z rzeczoznawcą powiedział bym że bez takiego badania nie jest w stanie stwierdzić czy rower jest uszkodzony. Druga sprawa że Unibike z tego co wiem nie sprzedaje oficjalnie ram czy widelców do swoich rowerów. Jeżeli rama okaże się wadliwa to i tak czeka Ciebie wymiana roweru na nowy bo jako poszkodowany możesz żądać wymiany na oryginalną cześć a nie naprawianą. Przedstaw jakie koszta muszą ponieść żeby tylko stwierdzić że rower jest uszkodzony a potem i tak będą musieli zwrócić 100% ceny.

Powodzenia!

Opublikowano

mam rade, poszukaj serwisu z "rentgenem " Wszystkie ramy karbo,alu i tytan powinny być prześwietlane nawet 2x w celu uniknięcia mikropęknięć, czy zerwań mikrowłókien,

Pozdrawiam

Opublikowano

Na pewno nie marudź, nie zawyżaj wartości. Możesz wskazać, które części budzą Twoje podejrzenia co do stanu. Jak już wspomniano, warto też podejść do serwisu, by wycenili szkody  i koszt naprawy. Rzeczoznawcy i TU zazwyczaj o rowerach nie mają bladego pojęcia. To jakiś marny procent, jak nie wręcz promil spraw, które obsługują, więc raczej bez problemu oprą się w wypłacie o kosztorys z serwisu.

Opublikowano

Wszystkim dziękuję za rady. A może macie serwis godny polecenia w rejonie Piaseczna ? (ew. Warszawa)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...