Skocz do zawartości

Koła szosowe aluminiowe do 3 000 zł


piotrek.bach

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

dokładnie tak jak w temacie, szukam aluminiowych kół szosowych do 3 000 zł. Zależy mi przede wszystkim na dobrym stosunku masy do wytrzymałości. Idealnie, gdyby znalazło się coś poniżej 1500g. Zależy mi głównie na niskiej masie, stosunkowo dobrej wytrzymałości i totalnej bezobsługowości. Nie lubię grzebać w rowerze, jest on dla mnie tylko narzędziem treningowym i ma być dla mnie dostępny non stop, wizyty u mechanika ograniczam do minimum. Moje przebiegi roczne to około 10 tysięcy km. Obecnie jeżdże na kołach, które były fabrycznie w moim rowerze (Trek Emonda SL5 2018, koła no name'owe, Bontrager Tubeless Ready).

 

Pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza

Wczytując się w twojego posta przychodzą mi od razu na myśl koła Campagnolo Shamal aktualnie jest promocja na nowe nie co przekracza twój budżet 3600zł wiem że znalezienie tych kół z drugiej ręki niestety nie jest takie proste. Oczywiście możesz poszukać na zagranicznych portalach ale trzymają dobrze ceną.

Z używanych polecam też Campagnolo Eurus ewentualnie Fulcrum Racing Zero i Nite także w promocji w wertykalu Fulcrum Racing Zero to chyba koszt 3100zł .

W materii kół od Campagnolo nie licząc jakiś zdarzeń natury wypadkowej koła nie do zajechania są naprawdę odporne i sztywne mam Eurusy i Shamale na Eurusach zrobiłem bardzo dużo kilometrów ad kilku miesięcy używa ich mój syn który ma sporą nadwagę a mimo to koła dzielnie znoszą wartości trzy cyfrowe na wadze.

 

Odnośnik do komentarza

Zerknij na Włoski portal www.subito.it niestety Włosi nie są chętni do wysyłania za granicę ale da się to załatwić o ile zorganizujesz sam kuriera zresztą zamawiając we Włoszech lepiej kuriera wziąć na siebie ponieważ Włosi potrafią doliczać sobie spore kwoty do wysyłki kurierem.

Odnośnik do komentarza

Miałem na myśli model tych kół, bo nie są to koła, które możesz kupić osobno, tylko zwyklaki żeby tylko na czymś rower wypuścić z fabryki. Nazywają się po prostu Bontrager Tubeless Ready, więc nijak. To raz. Dwa, kompletnie nie miałbym problemu z posiadaniem roweru jakiejś nieznanej marki jeśli tylko rower ten dawałby mi radość. A trzy, ok zgodzę się, że Bontrager robi dobrej jakości komponenty, ale tak samo jak spółka matka Trek, ich ceny są całkowicie nieadekwatne to realiów rynkowych, przynajmniej moim zdaniem.

 

Edytowane przez piotrek.bach
Odnośnik do komentarza

Myślałem o tym, tylko, że dochodzi tu właśnie ta bezobsługowość. Przy kołach systemowych w razie czego wyślę je na gwarancję i tyle. Przy złozonych samemu dochodziłoby zamawianie niezbędnych elementów i składanie ich.

Odnośnik do komentarza

Może nie tańsze ale wiesz co wkładasz do nich.

Piasty od Novateca , proste, dobre i w miarę lekkie.( 270+150 tył przód mamy 420)

Szprychy Sapim np. CX Ray aero (10zł x np.52 (24 przód i 28 tył) mamy 520 + 1zł x 52 złote za nyple mamy 580) 

Obręcze. Tutaj to już trzeba coś znaleźć osobiście  , przy budżecie 3000 złotych wydamy 1000 na piasty i szprychy to mammy 2000 na obręcze czyli po 1000 zł na obręcz czyli chyyyba można coś dobrać :)

nooo ja nie znoszę serwisów i sam wszystko robię także dla mnie systemowe koła mają więcej minusów niż plusów bo nie raz że nie takie jak chce, dwa coś się zrypie to tylko dziwne części często drogie lub ciężko dostępne, trzy jak już coś bardziej to tylko serwis u producenta.

Ale co kolarz to inaczej :)

Odnośnik do komentarza

Albo coś od lokalnych rzemieślników ;). Dandy Horse, No Limited, Lemonbike? Za 3k trafisz na pewno zestaw poniżej 1500 g na Novatecach lub DT Swiss.

Albo właśnie jak Nemrod, coś kompletnego z DT Swiss. 

Edytowane przez Łukasz_P
Odnośnik do komentarza
Może nie tańsze ale wiesz co wkładasz do nich.
Piasty od Novateca , proste, dobre i w miarę lekkie.( 270+150 tył przód mamy 420)
Szprychy Sapim np. CX Ray aero (10zł x np.52 (24 przód i 28 tył) mamy 520 + 1zł x 52 złote za nyple mamy 580) 
Obręcze. Tutaj to już trzeba coś znaleźć osobiście  , przy budżecie 3000 złotych wydamy 1000 na piasty i szprychy to mammy 2000 na obręcze czyli po 1000 zł na obręcz czyli chyyyba można coś dobrać
nooo ja nie znoszę serwisów i sam wszystko robię także dla mnie systemowe koła mają więcej minusów niż plusów bo nie raz że nie takie jak chce, dwa coś się zrypie to tylko dziwne części często drogie lub ciężko dostępne, trzy jak już coś bardziej to tylko serwis u producenta.
Ale co kolarz to inaczej

Które konkretnie piasty Novatec?
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...