Skocz do zawartości

Lapierre Edge 227 - Kompan w podróży


Antyszprycha

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka Adam ;)

Czy mógłbyś napisać jakie są twoje odczucia po przejściu na napęd 2x10 ?

Co się zmieniło na plus, co na minus, czy nie masz problemów z doborem przełożeń w terenie? 

Kusi mnie by pozbyć się trzeciego blatu, którego prawie wcale nie używam, przy okazji też ostrzę sobie zęby na identyczną korbę slx jak u Ciebie, jednak z tyłu głowy ciągle mam mała wątpliwość, dlatego ciekaw jestem Twojej opinii.

Odnośnik do komentarza

Hej, zawodowcem nie jestem wiec będzie to opinia z czysto amatorskiego punktu widzenia
Po zmianie całego napędu wraz z korba odczułem znaczna różnice w sztywności korby (czuć ze moc przekłada się bezpośrednio na rower / prędkość). Jeśli zaś chodzi o napęd 2x10 to jestem zachwycony. W trasie jeżdżę cały czas jeżdżę na największym blacie z przodu i manewruje tylko tylnią przerzutka ale jeśli trzeba podjechać pod strome wzniesienie zrzucam na najniższe przełożenia i wtedy można aż mielić w miejscu :)
Nie miałem styczności z napędem 1x ale uważam ze 2x10 jest dla mnie wystarczający tak wiec zachęcam do modyfikacji. Pamiętaj tylko ze przy takiej operacji trzeba wymienić tylne blaty oraz manetki ( No chyba ze obecne maja możliwość przejścia na dwa biegi).
Polecam również manetki xt, bardzo szybko przerzucają a co najważniejsze można w mgnieniu oka zrzucić bodajże o 4 biegi.
Wymiana napędu to nie tylko zębatki (jak myślałem na początku), to łańcuch dostosowany do 10rz, korba z osprzętem, w moim przypadku również przerzutka tył i przód oraz manetki.
Teraz czaje się na koła ale chyba muszę to przesunąć bo wczoraj podczas upadku złamałem tylna przerzutkę i musiałem zakupić nowa :/
Tak wiec życzę tobie podjęcia słusznej i satysfakcjonującej Cię decyzji, koniecznie pochwał się tym co zrobiłeś.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Wyczerpująca odpowiedź, dzięki;) U mnie napęd jest obecnie w układzie 3x10, więc powinno się obejść na wymianie samej korby i suportu. Nie pozostaje już nic innego jak przekonać się samemu. Co do manetek xt, to tu nie miałem cienia wątpliwości i właśnie są w drodze do mnie (właściwie to jedna - prawa). No i współczuje przerzutki, musialo boleć, zwłaszcza że dopiero co kupiona i już zgon. :S

Odnośnik do komentarza

Czasami tak bywa mam nadzieję, że z tą pojeżdżę dłużej. To, że masz obecnie napęd 3x10 nie znaczy, że po drobnej modyfikacji (wyrzuceniu jednego blatu z przodu i wymiani korby + suport) zrobisz z niego 2x10. 

Napędy 2x10 mają inną ilość zębów na blatach stąd tez bierze się odpowiedni rodzaj przełożeń, nie sądzę abyś po takiej modyfikacji osiągnął efekt napędu 2x10 (może brakować przełożeń gdzie w obecnym napędzie nadrabia 3 blat z przodu)

Odnośnik do komentarza

Czas odświeżyć temacik....Pogoda ostatnimi czasy nie sprzyja jeździe więc wziąłem się za edycje roweru :)

Nie mam pełnej dokumentacji zdjęciowej "jeszcze"...na wstępie wrzucam kilka fotek z tego co się zmieni...obecnie rower rozłożony jest na części pierwsze...

Wlecą również stery z łożyskami maszynowymi i najnowszy model rock shock'a z adapterem na sztywną oś. W przyszłym tygodniu powinienem wrzucić fotki efektu końcowego :) <ciesze się>

27ec717ba5b04f24med.jpg47793f3e7c13ebb0med.jpge27fa22e06228c1amed.jpg

 

Po małych modyfikacjach wygląda to tak:

 

DSC01347.thumb.JPG.7fc7fe6c4112d9ff56e8e96e386609b1.JPGDSC01356.thumb.JPG.e170bc498176800fba28c0a0e7d9015c.JPGDSC01354.thumb.JPG.837c710c3f1fdec99d9d742ed11a8777.JPGDSC01353.thumb.JPG.c4641996233d54293ac063f74e238561.JPGDSC01365.thumb.JPG.768d48917c4035fafb4dd9752359db99.JPGDSC01368.thumb.JPG.d0c7db3728a1116e8512f5f696b3c363.JPGDSC01367.thumb.JPG.bea13382b62324f6e6a85ecdf52dcbf2.JPGDSC01359.thumb.JPG.78b06ac2200501238e8264c73a7336be.JPGDSC01358.thumb.JPG.f92e8b41978b3734a7f4ff662f6d504f.JPGDSC01351.thumb.JPG.a6d0613feb70e5931161ce029affb2fe.JPGDSC01361.thumb.JPG.230361bd570595c582335d7ca5a865f1.JPGDSC01362.thumb.JPG.baf861473b633bc403aaecef1b583cc2.JPGDSC01364.thumb.JPG.29fc87263cb5fb4bf76f4a310d4bdc47.JPGDSC01361.thumb.JPG.230361bd570595c582335d7ca5a865f1.JPGDSC01355.JPG

DSC01378.thumb.JPG.47cf92ae8310817f9b97af5f46c7d63e.JPGDSC01377.thumb.JPG.22a14b56cb367f7e0be9011e727a699d.JPGDSC01380.thumb.JPG.2fa0b15292d63d5d22e9c81da96939d7.JPGDSC01382.thumb.JPG.455b4bdd8350cf796f03a59747ea42be.JPG

Z planowanych modyfikacji pozostało:

- wymiana amortyzatora na rock shox (ma być w pazdzieniku)

- wymiana sztycy na Ritchey WCS Link Blatte 20mm 31,6/400mm (zamówiona - założona)

-  wymiana kierownicy na Ritchey WCS Blatte 2X 9D 720mm '17 (zamówiona - założona)

- wpadną też naklejki "Lapierre" oraz "Edge 227" najprawdopodobniej w czarnym połysku

- po zimie lub w trakcie jej trwania wymiana kół

 

 

 

 

Edytowane przez adambike
Odnośnik do komentarza

modów ciąg dalszy...we wtorek odbieram złożone koła remerx na piastach novatex w kolorze metalicznej czerwieni i szprychach DT. Wleciały też naklejki w czarnym macie ale niestety nie mogę uchwycić w aparacie :)

DSC01385.JPG DSC01388.JPG DSC01391.JPG
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...