Skocz do zawartości

Dopasowanie roweru szosowego Unibike Neon


BHOY

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Moglibyście pomóc z doborem mostka?

Chciałbym dostosować do siebie rower Unibike Neon 2016 (rozmiar ramy: 56cm). Mam 181 cm wzrostu, przekrok 86cm.

Jeżdżę też Kross Vento 2.0 2017 (rozmiar ramy: 56cm) i rower uważam za bardzo komfortowy.

Zależy mi na zrozumieniu czy moja logika jest słuszna.

Zmierzyłem oba rowery (rysunek w załączniku). Unibike okazał się być dłuższy i jego kierownica jest wyżej niż w Vento 2.0 (wysokość mierzona od ziemi). Oba rowery są ustawione pode mnie pod względem wysokości siodełka i jego wysunięcia.

Co chcę zrobić, to obniżyć i skrócić Unibike mostkiem, tak by zbliżyć go do wymiarów Vento. Zastanawiam się czy skracając rower uzyskam bardziej odpowiadającą mi pozycję.

Obecnie w Unibike jest prosty mostek o długości 10cm.

Zastanawiam się nad mostkiem 5cm, ze skosem negatywnym 10°, co nie obniży zbytnio kierownicy oraz nad mostkiem 6cm ze skosem 25, co dałoby ok 2cm różnicy w dół.

Jeżeli to nie jest wystarczająca ilość informacji, dajcie znać.


Rysunek:

https://ibb.co/tLccWFg

Unibike

http://www.unibike.pl/unibike2016/neon.html

Vento

https://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-2-0

Edytowane przez BHOY
Gramatyka
Opublikowano

Wydaje mi się, że ten unibike będzie za duży na Ciebie. Tutaj pojawia się problem z nazwami rozmiarów u producentów. "55" w vento ma rurę poziomą 573, natomiast "56" w unibike ma rurę poziomą 590. 
Tak drastyczne skracanie mostka może być karkołomne przy niskiej prędkości i ostrych zakrętach (będziesz kolanami zawadzał w kierownicę). Ponadto szybki zjazd po nie najlepszym asfalcie z takim mostkiem może skończyć się bardzo źle. 

Unibike rozmiar "54" odpowiada vento "55"

Unibike jest rowerem bardziej endurance niż Kross, więc nie ma mowy o ustawieniu tych rowerów pod takie samo ułożenie sylwetki.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Zdaje sobie sprawę, że rower jest większy, jednak ciągle pozycję mam dość komfortową. Chcę jedynie odrobinę zbliżyć kierownicę żeby nie być ciągle tak wyciągniętym. Dzięki za opinie. Dam znać jak się zdecyduję na któryś wariant i jak to wpłynęło na jazdę. 

Opublikowano (edytowane)

Posiadam rower na takiej ramie - 56cm. To naprawdę wielki rower. Nazewnictwo rozmiarów Unibike wziął z ... rury podsiodłowej. Porażka, ponieważ rozmiarem i geometrią odpowiada takim rowerom jak Cube Attain 60, Giant Defy XL, Trek Domane 60, Trek Emonda 60/62 itp. Nie wyobrażam sobie jazdy z mostkiem 5 cm. Bardziej poszedłbym w kierunku nowej kierownicy z małym reach'em, ok. 75mm. Zyskasz w stosunku do oryginału jakieś 2-3 cm.

P.S. mam 194cm wzrostu :) Fakt, że bardzo długie nogi, więc potrzebuję ramy krótszej, ale jednak 194...

P.S 2 Możliwa przymiarka w okolicach Rzeszowa.

 

Edytowane przez Argi
  • Pomógł 1
Opublikowano

Podkładki spod mostka wywalone?

Jeśli włożysz krótki mostek rower będzie się bardziej nerwowo prowadził. Nie schodziłbym z mostkiem poniżej 80mm

Kup sobie sztycę bez offsetu.

A najlepiej sprzedaj ten rower bo jest po prostu za duży.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Wygląda na to, że dopóki sam nie przekonam się podczas jazdy ciężko mi sobie wyobrazić jakikolwiek negatywny skutek skrócenia mostka. Rozumiem w teorii lub podczas bardzo sportowej i agresywnej jazdy może mieć to znaczenie, ale podczas rekreacyjnej muszę sam sprawdzić. To samo z długością ramy. Skoro w tej chwili pozioma rura ramy jest dłuższa o 1.6cm niż w Krośnie Vento to skrócenie mostka o te 4cm przynajmniej w teorii pozwoli mi osiągnąć zbliżoną pozycję. Koniec końców do samej kierownicy będę miał taką samą odległość. Dzięki wszystkim za rady. Jak się okaże, że wszyscy macie rację to rower sprzedam, ale skoro już mam możliwość przetestowania tych wszystkich zmian to warto sprawdzić, żeby wiedzieć na przyszłość. 

Opublikowano
8 godzin temu, BHOY napisał:

Wygląda na to, że dopóki sam nie przekonam się podczas jazdy ciężko mi sobie wyobrazić jakikolwiek negatywny skutek skrócenia mostka.

W dużym uproszczeniu. Długość okręgu, po którym porusza się koniec mostka o długości 5 cm wynosi 31,4 więc żeby skręcić o 10 stopni wykonujesz "ruch mostka" o długości 0,87cm. W przypadku mostka 10 cm ruch ten musi mieć długość 1,74 cm. Teraz zastanów się z jakim błędem % wykonasz ruch 0,87cm a z jakim 1,74cm. Upraszczajac, nie licząc jak dokładnie będzie to wyglądało na kierownicy - przy mostku krótszym o połowę każdy Twój ruch powoduje o wiele większy skutek. 

Przykład praktyczny: jeśli ktoś ma tendencję do wyjeżdżania do środka jezdni podczas spoglądania przez ramię to z krótszym mostkiem będzie wyjeżdżał o wiele bardziej 

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano

Super wytłumaczone. Dzięki. Nie mam jeszcze doświadczenia jazdy w praktyce na krótkim mostku i zobaczę na ile ten krótszy ruch w rzeczywistości wpłynie na samą jazdę. Muszę powiedzieć, że jestem dość ciekawy różnicy i tego jak to faktycznie wpłynie na komfort i precyzję jazdy czy po prostu skończy się tym, że się przyzwyczaję i nie będę tego zauważał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...