Gość SzoSowiec Opublikowano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2017 (edytowane) Witam Wszystkich Jestem kolarzem amatorem ze Lwówka Śląskiego i chciałbym przybliżyć wszystkim zainteresowanym okolice ,po których kręcę z jednoczesnym zaproszeniem w te piękne szosowe strony. Zastanawiałem się jaka forma będzie najbardziej przystępna. Postanowiłem podzielić ten wpis na dwie części. Pierwsza to podjazdy (to co tygryski lubią najbardziej), druga to ciekawe odcinki (fragmenty tras), oraz drogi z bardzo złą nawierzchnią (nie ma ich zbyt wiele). Temat będzie edytowany, więc co jakiś czas będą pojawiać się wpisy. I PODJAZDY : Bystrzyca-Bełczyna Najciekawszy i najfajniejszy wariant to trasa od strony Wlenia. Podjazd zaczyna się już po przejechaniu mostu we Wleniu i skierowaniu na Bystrzyce. Długość do szczytu to 5,5 km o średnim nachyleniu 3,5%. Pierwsza czterokilometrowa część to nieco ponad 3% nachylenia, ostatnie 1,5 km to 4,6% Pilchowice-Radomice-Klecza Ze względu na średni stan nawierzchni najlepsza opcja to wjazd od strony Pilchowic i zjazd w kierunku Łupek. Wąski zjazd z bardzo dobrym asfaltem to miejsce gdzie można sprawdzić swoje umiejętności. Podjazd w najdłuższym wariancie ma 4,6 km z średnim nachyleniem 5%, jest tu 400 m odcinek o nachyleniu 10%, a w pewnym fragmencie licznik potrafi pokazać prawie 20% !!! Pilchowice-Maciejowiec 2,5 km o średnim nachyleniu 5,6% po świetnym asfalcie z minimalny ruchem i pięknym widokiem sprawiają że ten podjazd trzeba poznać. Rząśnik-Janówek Bardzo równy podjazd po świetnej drodze. W wersji od Sokołowca podjazd ma 2,4 km i 4,6% nachylenia a od Czernicy 1,4 km i 5,7% (chociaż zarówno z jednej jak i drugie strony droga wznosi się lekko od samego początku powodując że podjazdy te mają około 7 km) Pławna-Lubomierz Bardzo łagodny 5 kilometrowy podjazd z 2,5% nachyleniem. Niedawno remontowana droga sprawia że jadąc odwrotną trasę mamy nieco krótszy podjazd z fantastycznym zjazdem ,na którym możemy cały czas dokręcać. Golejów