Mikołłaj Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 (edytowane) witam mam pytanko. Mam taki rowerek https://www.goride.pl/rowery/kross-vento-2-0-2019?gclid=CjwKCAiAxMLvBRBNEiwAKhr-nGR-1cTNwcojHiJqGMpnCD0GpFeBvrQmkiEu6bcnefY_Lgn_hgrDERoCU-UQAvD_BwE i uznałem że przydałby mi się lepszy osprzęt i uznałem że wymienię go na tiagrę https://allegro.pl/oferta/shimano-grupa-tiagra-4700-52-36-2x10rz-7734454793?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiAxMLvBRBNEiwAKhr-nDciAECSDtljtyEhUtsAsfd3xaMCgEbFZd5YUSTwwu3q-GzzBoSDkRoCtXUQAvD_BwE tylko nie wiem czy będzie pasował np szersza kaseta czy symetryczne hamulce bo oczywiście różnicę między przeżutką SS a GS znam. liczę na mądre odpowiedzi. Edytowane 11 Grudnia 2019 przez Mikołłaj
SzpiceR Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 W dużym skrócie i z własnego doświadczenia - odpuść temat, wtopisz kupę kasy. Sprzedaj rower i kup drugi Bardziej szczegółowo - Bębenek stosowany przy kasetach 8/9/10s jest ten sam (swoją drogą kaseta 11s 105 r7000 o rozpiętości 11-34 (tylko taka) zmieści się na bębenek "do 10s") także kaseta tiagry będzie kompatybilna z kołami, które masz zamontowane w vento. BTW to właśnie koła są w 99% najsłabszym elementem każdego seryjnego roweru i to właśnie wymianę tego elementu na lepszy odczujesz najbardziej. Hamulce w tiagrze konstrukcyjnie nie różnią się niczym od tych z clarisa i ogólnie wszystko będzie pasować P&P. Problem zaczyna się kiedy dochodzisz do ekonomicznej strony takiego przedsięwzięcia. Zapłacisz 1,5k za grupę i będziesz jeździł szybciej o całe nic. Żeby odczuć różnicę warto kupić też koła za powiedzmy kolejnego tysiaka. Czyli dobijasz do 2,5k zainwestowanego w rower. Tutaj pojawia się kolejna kwestia - czy jeżeli masz wyrzucić 1550 na tiagrę to czy nie lepiej dołożyć 300 plnów i wziąć 105, które wystarczy już na dłużej i powiedzmy, że to 2x11 jest "obowiązującym standardem szosowym". Dochodzisz do momentu, gdzie masz rower, który możesz sprzedać za 1,5k a wrzucisz w niego 3k (grupa+koła+pancerze/linki itd) i otrzymujesz "składaka" za 4,5k na 105 z ramą z niskiej półki. Dodam tylko, że za podobną kwotę jesteś w stanie kupić nowy sprzęt na takim samym osprzęcie z lepszą ramą, pierwsze z dvpy przykładowe rose bez jakiegoś szukania okazji https://www.rosebikes.pl/rose-pro-sl-105-2672333 Generalnie wiem o czym mówię. Kupiłem używany rower za 1700, w ciągu półtora roku włożyłem co najmniej 2k a sprzedałem za 2400;P
Pawlaczu Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Podzielę się swoim doświadczeniem. W tamtym roku, robiłem podobną operację. Z jedną podstawową różnicą, Tiagre kupiłem używaną za 600 PLN- starszą wersję. Dokładając do tego koszt linek, pancerzy, itp wydałem jakieś 900. Ramę mam trochę starszą, choć pewnie trochę lepszą bo Scott speedster. Tym nie mniej obecnie za swój rower pewnie więcej jak 1800 bym nie wziął, a kupowałem 2 lata temu za 1500. Także ekonomicznie w żaden sposób się nie spina. Mi zależało, żeby nauczyć się robić wiele rzeczy samemu przy rowerze. I to jest chyba jedyna wartość dodana. Ale jeśli ta rama nie jest jakoś wybitnie na wypasie lub idealnie Ci pasuje, raczej szkoda zachodu. Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 22 Grudnia 2019 Opublikowano 22 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 11.12.2019 o 19:40, SzpiceR napisał: Generalnie wiem o czym mówię. Też po własnych doświadczeniach jestem podobnego zdania. Edytowane 22 Grudnia 2019 przez Gość
kubek123 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Opublikowano 23 Grudnia 2019 (edytowane) Witam jestem nowym użytkownikiem forum. Przepraszam, że tutaj, ale nie mam pojęcia gdzie można się przedstawić, więc padło tutaj Moim zdaniem nie warto przeznaczać tyle pieniędzy na wymianę osprzętu na lepszy do takiej jakości roweru. Sam chciałem wymienić swój osprzęt w moim Kross Vento 1.0 2019r, ale po przeczytaniu kilku wątków i podliczeniu kosztów wyszłoby dużo więcej niż myślałem. Myślałem nad przejściem z Shimano Tourney na Shimano Sora, czyli grupę niżej niż Tiagra, ale też dobrej jakości. Jednak po doliczeniu wszystkiego oraz wymianę kół ewentualnie sterów oraz widełek to przekroczę kilkakrotnie równowartość swojego modelu. Gdzie zostanie praktycznie sama rama, a to jest zupełnie stratny biznes. Jak napisał SzpiceR lepiej pomyśleć nad kupnem nowego roweru, a sprzedażą obecnego. Pozdrawiam. Edytowane 23 Grudnia 2019 przez kubek123
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się