Administrator SzajBajk Napisano 8 Grudzień 2019 Administrator Udostępnij Napisano 8 Grudzień 2019 Merida Silex 9000 2019 - lżejsza od mojej szosy aero... Pamiętacie może wyprawę wzdłuż Bałtyku, w roku 2018? Pocisnąłem tam kilkaset kilometrów na aluminiowym Sileksie 700. Poza małym problemem z zamontowaniem tylnego bagażnika, uznałem tamtego gravela za w pełni gotowego do wszelkich zadań, jakie przed szutrowcem można postawić. W filmie mówiłem nawet, że w zupełności wystarczyłaby wersja na tańszym osprzęcie. Karbonowe wersje Meridy Silex, to już maszyny dla bardziej zaawansowanych wariatów - tych spędzających na rowerze podczas wypraw nawet po 10 godzin dziennie lub tych z przedrostkiem "ultra", czyli daleko, ale też szybko. Merida Silex 9000 miała więc u mnie trudniejsze zadanie - oprócz testu na drogach i w terenie, musiała jeszcze pokazać, co ma w środku - dosłownie i w przenośni. Oto, co zrobiło na mnie największe wrażenie: superlekka rama, ważąca z kompletnym suportem 1135 gramów, bardzo lekki widelec full carbon, ważący 529 g, zdjęcia wnętrza ramy, potwierdzające działanie systemu Meridy, o nazwie "Anti-Wrinkles" (minimalizuje on zagięcia i niedoskonałości włókien karbonowych). Nie zapominajmy, że mowa tutaj o ważącej około 1050 gramów ramie, która ma znieść trudy jazdy terenowej BEZ jakiejkolwiek amortyzacji, a w razie potrzeby wytrzymać ciężar ekwipunku na długie wyprawy. Widelec również ma zwiększoną wytrzymałość, jako że na nim również możesz zamontować sakwy, no i ma on duży prześwit na oponę 42 mm / 700 c lub 2,2" / 650B) Silex - dlaczego należy do najlepszych graveli na świecie. Rowery gravelowe, czyli szutrowce, mają spełniać głównie trzy oczekiwania: radocha z jazdy, wszechstronność, wytrzymałość. Merida Silex spełnia je wszystkie, dzięki poniższym jej cechom: geometria - bliższa rowerom MTB, ale z wysoką główką ramy, na długie godziny w siodle, 5 mocowań na bidony, z czego dwa na widelcu można wykorzystać na sakwy / worki, opcja montażu szybszych, szosowych kół 700c lub terenowych 650B, zdany test sztywności - 20 kg ekwipunku na rowerze, puszczam kierownicę, pedałuje dalej, a rower jedzie, jak po sznurku. Jakich modyfikacji moglibyście potrzebować... Po pierwsze - pomyślcie o napędzie. Sram Force 1x11 poradzi sobie świetnie, jeśli gravel oznacza dla was przejażdżki dla przyjemności. Może też dać radę na zawodach gravelowych, choć osobiście montowałbym tu już podwójną korbę. Jeśli jednak planujecie solidny bike packing, w pagórkowatym terenie, to jednoblat zabije Wasze nogi po kilku godzinach jazdy, tym bardziej, że to nie zębatka rodem z MTB, czyli jakies 32T, tylko 40T. Po drugie - opony. Maxxis Razzo 35 mm są całkiem szybkie na asfalcie i ubitych szutrach, ale nie zapewniają oczywiście większej przyczepności na korzeniach, czy w mokrych zakrętach. Klocki boczne pomogą niekiedy wyjść z opresji, ale entuzjastom wyciskania soków z graveli w terenie, poleciłbym założenie czegoś bardziej... terenowego Poza tym - zakładajcie bezdętki i w drogę! W roku 2020, linia modeli Silex została wzbogacona o wersję na kołach 650B, z oponami 45 c, o nazwie Silex Plus (Silex+). Kto już miał okazję to przetestować w terenie? 3 Odnośnik do komentarza
nctrns Napisano 9 Grudzień 2019 Udostępnij Napisano 9 Grudzień 2019 Ech, marzenie. Tapatalk'd Odnośnik do komentarza
Danlop Napisano 28 Czerwiec 2020 Udostępnij Napisano 28 Czerwiec 2020 czy jest możliwość kupienie samej ramy w Meridzie? nic takiego nie moge znaleźć na ich stronie... Odnośnik do komentarza
Sariensis Napisano 2 Wrzesień 2020 Udostępnij Napisano 2 Wrzesień 2020 W dniu 28.06.2020 o 22:30, Danlop napisał: czy jest możliwość kupienie samej ramy w Meridzie? nic takiego nie moge znaleźć na ich stronie... Nie ma takiej możliwości, Merida sprzedaje rowery gotowe do jazdy, więc w sklep wyposaża zakup w pedały przed wyjściem z salonu autoryzowanego przez Merida. Jeśli chodzi o opinię o Silex, mam 600 z 2019, który również oryginalnie miał felgi Fulcrum Racing i opony Maxxis Razzo, ten zestaw kompletnie nie nadaje się do gravelingu, szprychy w felgach pękają jak zapałki, teraz mam DT Swiss DB500 i to jest to czego należy oczekiwać od felgi gravelowej na wyprawy po bezdrożach. Oryginalna owijka również zużywa się dość szybko, warto wymienić na coś trwalszego i wygodniejszego na długie trasy. Napęd SRAM Apex 1 1x11 jest OK, męczący robi si.ę dopiero na podjazdach powyżej 7-8%, nawet 44T jest znośne przy 11s z tyłu. Jak dotąd idealnie sprawują się na szosie i bezdrożach opony Panaracer GravelKing SK 35 i 38 mm, taką mam kombinację przód , tył i jest całkiem przyzwoicie. Sakwy pod ramę już nie używam, ponieważ przeszkadza zapasowemu bidonowi. Odnośnik do komentarza
Arkadiusz.j1 Napisano 12 Czerwiec Udostępnij Napisano 12 Czerwiec Cześć może nie o samym osprzęcie i klasa dużo niższa ale wczoraj miałem okazję usiąść na meridzie silex 200 rozmiar L bo taki był największy jednak po powrocie do domu na stronie producenta rozmiar jaki mi wyliczył program meridy to XL (190cm wzrostu) i jak do tego podejść? Odnośnik do komentarza
liftlodz Napisano 12 Czerwiec Udostępnij Napisano 12 Czerwiec A było Ci wygodnie?Jeśli tak to olej to co piszą na stronie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się