Konesław Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Witam około dwóch lat temu kupiłem rower, nic o nim nie wiedząć ponieważ kolega przyjechał z nim prosto ze Szwecji. Został kupiony za 600zł. Byłem u paru specjalistów na temat rowerów, poniewaz cały czas się psuło, i paru mówiło że rower ma tylko oryginalną rame i osprzęt był zmieniony na słaby. Inni mówili że mój rower to podróbka, Jeszcze kolejni mówili że może specialized wyprodukował po prostu jakąś słabszą serie np. do supermarketów czy cos w tym stylu. I chciałem się was zapytac czy nikt nie miał moze podobnej sytuacji. I uprzedzając większość spoleszczności, wiem że nie mam się czego spodziewać po rowerze za 600zł ;D
Qane Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Może załącz zdjęcia ze szczegółami osprzętu? Możesz też opisać dokładniej co masz na pokładzie. Pewnie są tu jacyś fani marki i będą mogli powiedzieć coś na temat szczegółów HTC & TT
malkontent Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Wrzuć zdjęcia. Ja mam Specialized Hardrock i przez 3 lata dosyć częstego użytkowania, jazd w maratonach, zrzucania wagi (w szczytowym momencie 124kg) w rowerze jedynie robiłem: - wymiana kasety (zmieliłem największą tarczę ciągnąć córkę na trialgatorze i na podjeździe po zrzuceniu i naciśnięciu na pedały poddała się tarcza, ale pod takim obciążeniem tonie dziwię się) - wymiana wózka przerzutki i haka przerzutki - po 2 tysiącach km, w tym jazdy jak wyżej - klocki mam oryginalne, opony i dętki też - oryginalne opony o zwiększonej odporności na przebijalność są rewelacyjne, ale dosyć ciężkie.
Marcin_WWL Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Widzisz, ja kupiłem swego czasu Speca Hardrock ( 2009 ) . Kupiłem tzw golasa, z dość słabym osprzętem, ale wówczas zależało mi na mocnej ramie o mało spotykanym rozmiarze 23,5" (idealna pod mój wzrost). Pierwsze lato i kilkaset km później miałem kasetę i łańcuch do wymiany. Drugi łańcuch i nie wytrzymała korba. Od początku problemy z kołami łapiącymi centrę. Sram X3 zajeżdżony w drugim sezonie ( zgubione wizjery, przerzutka kilka razy prostowana + mega luzy ) Pominę super amor XCM z niby skokiem 100mm......ALE wiedziałem co brałem....czyli fajnie wygiętą ramę, która wozi mnie do teraz w XC i czasami w górach. Osprzęt na ten moment prawie w 100% zmieniony - w większości na używki klasy X0 lub SLX i nic się nie psuje...smaruję i śmigam. W każdym bądź razie rama ta sama, sztywna, mocna aluminiowa wytrzymująca zestaw 120+13kg. I o to w tym zakupie chodziło. I jeszcze w ramach uzupełnienia info co było ...pomyliłem rozmiar o 0,5cala. Specialized Hardrock Sport 2009 Zakup: jako nowy; Sierpień 2012 - 1400,-pln Rama: Specialized A1 Premium Aluminium Rama rozmiar: 23” Amortyzator przód: SR Suntour SF8-XCT-V2, 80mm ----> wymienione Hamulce: podstawowe V-breki ----> wymienione Manetki Sram X.4 ----> wymienione Przerzutka przód: Shimano Altus ----> właśnie się kończy Przerzutka tył: Sram X.4 ----> wymienione Korba: Suntour XCT V2 22/32/42 ----> wymienione Suport: Shimano BB-ES25, 113mm na kwadracie ----> wymienione Pedały: były plastikowe i zaraz po zakupie zostały wymienione na Alu z poprzedniego roweru (bez zapięć) ----> wymienione. Łańcuch: KMC X8 ----> wymienione Kaseta: SRAM PG-820, 8-speed, 11-32t ----> wymienione Piasta tył: ShimanoFH-RM30 ----> wymienione Piasta przód: Specialized Hi Lo ----> wymienione Obręcze: Specialized RH, 26" dwa różne układy szprych. ----> wymienione Opony: Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI, wire bead ----> wymienione Siodło: Specialized XC, Body Geometry, 143mm width, front and rear bumpers ----> właśnie się kończy Sztyca: Specialized alloy two bolt, no offset, micro adjust, 30.9mm Także nie dziw się proszę, że rower za 600,- nawet spec "się psuje" . Za takie pieniądze producent nie może oferować super części. 1
Konesław Opublikowano 6 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Marcin_WWL napisał: Wielkie dzięki Marcin, teraz juz wiem co i jak ;D, mam dokładnie ten sam rower co ty Teraz juz rozumiem
Marcin_WWL Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Nie ma problemu. Kiedy udawałem się do serwisu to tak jak Ty, zawsze słyszałem podobne teksty . Do tego przed wymianą jakichś gratów od znajomych słyszałem "weź sobie kup nowy rower", bo nie opłaca się inwestować....ale cóż, nie każdy ma od ręki paru tysięcy na wymarzony sprzęt ( w moim przypadku kilkanaście ). Było parę stów to kupiłem nową korbę. Za pół roku wpadło trochę więcej to wymieniłem napęd itp. Także nie jeździsz podróbą Speca . Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą ramy na fulla z tych lat....bo wszystkie graty z tego roweru podejdą do ramy starego Epica do tego ten sam krwisty kolor. Ale prawie 1,5 tys to o 1,5 tys bliżej do nowego sprzętu...i odpuściłem. Być może coś nowego wpadnie w przyszłym roku, a Hardrock zostanie do treningowego orania singli :).
bartekj1985 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 W dniu 6.06.2017 o 08:34, malkontent napisał: Witam jak tak zmieniales wiele rzeczy w swoim specialized hardrock to na jakie amory wymieniles bo teraz chce wymienic tylko nie wiem jakie beda dobre i wogole pasowac i zastanawiam sie czy bede mogl zmienic kola na 27,5' bo mam 26' i rozmiar ramy "M" ale chce zaczac od widelca bo to juz koniecznosc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się