EjTri Napisano 4 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwiec 2017 Chciałem dziś odkręcić pedały, żeby zmienić na spd. Prawy nawet szybko poszedł, a potem zacząłem z lewym.. Na początku się pomyliłem i mocno Dokręcałem. Jak już odkręcałem pękły 2 klucze. Rura metrowa nie pomogła. Oparcie pedała o krzesło też. Nie wiem, chyba się zapiekło. Może użyć rozpuszczalnika? Godzina siłowania i nic. Bałem się tylko, żeby ramię korby nie pękło. Jak tak cisnę to w rowerze się coś nie uszkodzi? Dzięk Odnośnik do komentarza
konop90 Napisano 4 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwiec 2017 Spróbuj może najpierw trochę WD40 na gwint, jak to nie pomoże to zawsze możesz użyć coli (czasami pomaga). Ostatecznie zostanie pójść do serwisu albo próbować samemu rozwiercać i kombinować (nie polecam ale wiem, że niektórzy tak robią). Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 4 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwiec 2017 We właściwą stronę odkręcałeś? Odnośnik do komentarza
Shusty Napisano 4 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwiec 2017 Jeszcze nigdy się nie zdarzyło, żeby nie dało rady odkręcić po takim zabiegu: psikasz WD-40 i odczekujesz chociaż.30min., operację powtarzasz kilkukrotnie później pedał w imadło i kręcisz całym rowerem Odnośnik do komentarza
alpin Napisano 4 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwiec 2017 52 minuty temu, Shusty napisał: później pedał w imadło i kręcisz całym rowerem Jeszcze lepiej zdemontować korbę z roweru i wkręcić w imadło. Lewy pedał = lewy gwint. Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 4 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwiec 2017 Zaczął bym od odkręcenia pedału od roweru. Prawdopodobnie jak będziesz tak nękał ramię to prędzej czy później złapiesz luzy w suporcie. Miałem podobny przypadek i bronią ostateczną okazało się przecięcie trzpienia od pedała, włożenia klucza nasadowego i przyciśnięcie 100kg czyli ustanie na klucz i korbie. Zanim zdecydujesz się na broń ostateczną to możesz na noc zostawić śrubę i gwint w nafcie. Nafta jest składnikiem wd40 ale kupienie pół litrowej butelki i nalanie do pojemnika jest tańsze niż użycie wspomnianego wd40. Katowanie klucza młotkiem raczej na pewno skończy się wymianą supportu. Sposób który opisałem na początku pomimo że działa powoduje utratę pedała który może się przydać do jazdy w zimę (buty spd raczej nie nadają się do jazdy w zimę ale to temat na inny post). Odnośnik do komentarza
Red Napisano 5 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwiec 2017 11 godzin temu, EjTri napisał: Jak już odkręcałem pękły 2 klucze. Rura metrowa nie pomogła. Oparcie pedała o krzesło też. Nie wiem, chyba się zapiekło. Może użyć rozpuszczalnika? Godzina siłowania i nic. Jeśli pedał ma też insert na imbus to po zaaplikowaniu WD-40 spróbuj na dwa klucze. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się