Jacenty Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Witam! Postanowiłem w końcu przerzucić się na pedały SPD i stanąłem przed wyborem dwóch modeli. Czyli: Shimano SPD PD-M520 i ich droższa wersja PD-M540. Nie zwracam w tym momencie uwagę na wagę czy możliwości serwisowe. Widzę, że M540 są jakby nieco dłuższe od M520, jak to się przekłada na praktykę w użytkowaniu? Czy warto dopłacać do M540, czy po prostu kupić tańsze? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) M540 to M520 z dodatkową "platformą", która może być przydatna jeśli kupisz mało sztywne buty. EDIT: Przepraszam, pomyliłem z 530. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez nctrns Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 2 godziny temu, Jacenty napisał: Witam! Postanowiłem w końcu przerzucić się na pedały SPD i stanąłem przed wyborem dwóch modeli. Czyli: Shimano SPD PD-M520 i ich droższa wersja PD-M540. Nie zwracam w tym momencie uwagę na wagę czy możliwości serwisowe. Widzę, że M540 są jakby nieco dłuższe od M520, jak to się przekłada na praktykę w użytkowaniu? Czy warto dopłacać do M540, czy po prostu kupić tańsze? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Zdecydowanie wolałbym M540 niż M520, bo są lepiej dopracowane konstrukcyjnie. Choć M520 dla początkującego są tańszym wydatkiem. Jednak odpuściłbym oba modele i polecam rozważenie dużo lepszych modeli firmy FORCE, które nie są na łożyskach kulkowych, ale na maszynowych (co wpływa na dłuższą trwałość i lepszą jakość działania), są lżejsze od wyżsyzch modeli Shimano XT, a nawet XTR, a kosztują mniej niż M540. Dodatkowo są kompatybilne z blokami Shimano,choc w zestawie mają własne producenta niemalże identyczne z shimanowskimi. W Centrumrowerowym.pl były za 153 zł. http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_czesci/14243/test_pedaly_force_mtb_lekkie_i_tanie 1 Odnośnik do komentarza
Fenthin Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, Franz Mauer napisał: Jednak odpuściłbym oba modele i polecam rozważenie dużo lepszych modeli firmy FORCE, które nie są na łożyskach kulkowych, ale na maszynowych (co wpływa na dłuższą trwałość i lepszą jakość działania), są lżejsze od wyżsyzch modeli Shimano XT, a nawet XTR, a kosztują mniej niż M540. Są lżejsze, są tańsze od PD-M540, ale trwalsze nijak nie mogą być. Łożyskowanie pedałów Shimano, czy PD-M520, czy PD-M9000 jest idiotoodporne i w całości serwisowalne. Force mają najgorszy sposób łożyskowania, jaki można zastosować. Choć szeroko stosowany. Ładnie brzmi "łożyska maszynowe". I faktycznie tam jest takie łożysko, ale tylko po zewnętrznej stronie. Od wewnątrz jest tulejka ślizgowa. Jak się zużyje, w praktyce nie ma możliwości skasowania luzu. W pedałach Shimano nie ma z tym problemu. Więc proszę, nie wprowadzaj w błąd. Inna sprawa, że bez rebrandu jako Wellgo W-01 można je kupić jakieś 40zł taniej niż pod marką Force. Jeśli nie interesuje Cię waga, konieczność korzystania z dodatkowego klucza, aspekty wizualne, bierz PD-M520. Poczytaj, jakie przebiegi robią te pedały. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez Fenthin 1 Odnośnik do komentarza
m25 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Jeśli nie ma znaczenia dla Ciebie waga pedałów to bierz tańsze PD-M520. Sam posiadam PD-M540, ale uważam że nie warto dopłacać jeśli nie liczysz każdego grama. Przebiegi pedałów podobne, zależne od tego jak serwisujesz. A różnice w cenie można odłożyć na kolejny komplet pedałów, gdy stare będą do niczego. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) @Fenthin Kolego nikogo nie wprowadzam w błąd.Zresztą prosiłbym Cię, abyś wyjaśnił mi w jaki sposób wprowadziłem w błąd? Moje spostrzeżenia dotyczą bezpośredniej styczności z tym modelem. Waże 100 kg, pedały te mam od dwóch sezonów, nogę mam ciężką,ale kompletnie nie wiem o jakich luzach piszesz? Ja ich nie mam, więc jak? Skoro jest to powszechnie stosowane rozwiązanie to widać się sprawdza. Osobiście miałem 2 komplety M520 i w ciągu 3 sezonów, więc wiem o czym piszę. W 520 luzy pojawiły się już po 2 miesiącach użytkowania. Jedynie mogę przyczepić się do tego,ze ciężko mi było znaleźć właściwy klucz do ich rozkręcenia do czyszczenia. Dodam, że na FORCE zrobiłem ponad 2500 km i nadal chodzą lekko - przypadek? Może potwierdzeniem ich jakości jest wiele dobry recenzji branżowych (oczywiście należy brać poprawkę na marketing), dlatego postanowiłem je wypróbować. I póki co nadal je polecam i będę polecał,bo w tym przedziale cenowym ciężko znaleźć coś takiego. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
Fenthin Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) W błąd wprowadzasz tym, że piszesz, że konstrukcja tych pedałów to łożyska maszynowe, co miałoby gwarantować większą trwałość. Konstrukcja jest jednak inna. Czemu jest stosowana? Bo jest tańsza niż dwa łożyska maszynowe, lżejsza, a przy tym praktycznie jednorazowa. Żeby była jasność, nie twierdzę że to są złe pedały. Ale nie są to pedały bez wad. Zapewne dopóki nie padną łożyska, będą się kręcić dobrze. I z tym polemizować nie można. Trzeba pamiętać, że jeden woli niższą wagę, drugi dłuższe życie i możliwość serwisu. Co do samego łożyskowania. Posiadam dwa lata identycznie łożyskowane HT 969CC i póki co luzów nie ma. Ale wiem, że jak padną, to będzie trzeba je wymienić na nowe. Posiadam też PD-M520 i jak przyjdzie czas, to się je rozbierze, ewentualnie wymieni kulki i złoży do dalszej jazdy. Piszesz, że pedały mają za sobą 2500km. To dla niejednego niecały sezon, więc o długowieczności ciężko mówić. Sam znam egzemplarze PD-M520, które z kilkukrotnie wyższym przebiegiem jeździły bez jakiegokolwiek serwisu. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez Fenthin Odnośnik do komentarza
de Villars Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 11 godzin temu, Franz Mauer napisał: Dodam, że na FORCE zrobiłem ponad 2500 km i nadal chodzą lekko - przypadek? ja z kolei na M520 zrobiłem też dobrze ponad 2000 km i też się nic z nimi nie dzieje, chodzą wciąż jak nowe. Ale nie będę ani polecał ani odradzał, bo to moje pierwsze SPD. Odnośnik do komentarza
piechu Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Może Ritchey Comp V4Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 42 minuty temu, de Villars napisał: ja z kolei na M520 zrobiłem też dobrze ponad 2000 km i też się nic z nimi nie dzieje, chodzą wciąż jak nowe. Ale nie będę ani polecał ani odradzał, bo to moje pierwsze SPD. może po prostu miałem pecha i trafiłem ta jakieś felerne modele Tak czy owak swoja opinię podtrzymuje,bo przecież nie każdy musi się z tym zgodzić. Tym bardziej, że nie odradzam kupowania ani M520, ani M540 tylko skłaniam do refleksji. Wreszcie każdy może mieć rózne doświadczenia z tym samym sprzętem. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) 14 godzin temu, Fenthin napisał: W błąd wprowadzasz tym, że piszesz, że konstrukcja tych pedałów to łożyska maszynowe, co miałoby gwarantować większą trwałość. Konstrukcja jest jednak inna. Serio? Przecież sam napisałeś, że zastosowano łożysko maszynowe, więc jak mniemam nie kulkowe Chyba czepiasz się szczegółów i przez to robimy małe zamieszanie pytajacemu w głowie. 14 godzin temu, Fenthin napisał: Żeby była jasność, nie twierdzę że to są złe pedały. Ale nie są to pedały bez wad. Ja też nie twierdzę, że nie mają one wad,bo nawet je wymieniłem przy opisywaniu tych pedałów w innym poście. Ale póki co nie mam z nimi żadnych problemów. Idąc Twoim tokiem rozumowania to do każdej konstrukcji mozna się przyczepić,bo posiada i wady i zalety. Jak mniemam nie używałeś tych pedałów, a Twoje wypowiedzi dotyczą innych, które być może uzywałeś lub tylko o nich słyszałeś. Tego nie wiem. Ja wyrażam swoją opinię,bo użytkowałem i M520, i M540, a także sporo droższe M980. I do nich się odnoszę jeżdżąc teraz na Forcach. Nie będę spierał się w kwestiach serwisowych,bo jeszcze nie miałem okazji serwisować Forców, więc głosu zabierac nie chcę, a poza tym pytającego kompletnie to nie inetersuje. Podobnie jak waga zestawu. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
Jacenty Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) 7 godzin temu, Franz Mauer napisał: Nie będę spierał się w kwestiach serwisowych,bo jeszcze nie miałem okazji serwisować Forców, więc głosu zabierac nie chcę, a poza tym pytającego kompletnie to nie inetersuje. Podobnie jak waga zestawu. Racja Ta kwestia nie interesuje mnie. To będzie moje pierwsze doświadczenie z SPD i na wszelki wypadek, nie chcę za dużo na to wydać, a w razie jak coś nawali na amen, to po prostu kupię nowy zestaw (o ile SPD trafi w moje potrzeby lub też wygodę jazdy na MTB). Pogmerałem trochę w internetach i wychodzi, że najbardziej opłacalne jest kupno wersji M520 (pomijam trudność serwisowania ze względu na wymóg posiadania specjalnego klucza), a także wiele przychylnych opinii. Ludzie piszą, że używają jednego zestawu przez lata, a niektórzy nawet nie serwisowali swoich SPD. Jest jeszcze jedna kwestia przemawiająca za tym wyborem: Shimano wprowadziło te SPD ładnych parę lat temu i do dzisiaj je "tłuką" w praktycznie nie zmodyfikowanej formie (przynajmniej tak mi się wydaje), więc to chyba dobrze świadczy o ich produkcie. Zatem wyboru dokonałem. Dziękuję jeszcze raz za zainteresowanie wątkiem i pozdrawiam serdecznie. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Jacenty literówka Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Jacenty napisał: Shimano wprowadziło te SPD ładnych parę lat temu i do dzisiaj je "tłuką" w praktycznie nie zmodyfikowanej formie (przynajmniej tak mi się wydaje), więc to chyba dobrze świadczy o ich produkcie. Ja też od tych zaczynałem. Można powiedzieć, że m540 są następcami M520, ale te chyba też jeszcze tłuką ze względu na cenę Odnośnik do komentarza
Red Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Swoją przygodę zaczynałem od VP M31 jedyną ich wadą jest że do tej pory nie wiem jak się do nich dobrać w celu serwisu ? (no dobra jest jeszcze wielkość zatrzasku i bloku). Potem przyszła pora na M530 ale zjadłem je w sezon (w prawym pedale poszła plastikowa tuleja). Na obecną chwilę jedyne trwałe pedały jakie posiadam to VP VX-5000. Prosty serwis, łożyska maszynowe, dobre podparcie dla stopy. Odnośnik do komentarza
marekctr Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Ja używam PD –M540 jestem mega zadowolony polecam Odnośnik do komentarza
Jacenty Opublikowano 28 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Jestem po zakupach i kupiłem M520. W Decathlonie wyszło 99zł z blokami, więc cena całkiem atrakcyjna. Teraz już wiem, że to był trafiony zakup, bo jeździ się świetnie. Oczywiście, muszę się jeszcze wprawić w szybkie wpinanie, ale i tak jest bardzo dobrze. Na nierównościach, czy innych "rewelacjach" noga nie ucieka z pedału i o to chodzi. Mogę się skupić w pełni na kontroli nad rowerem. Trochę się pierniczyłem z prawidłowym ustawieniem bloków i odpowiednią siłą sprężyn w pedałach, ale w końcu znalazłem odpowiednie ustawienia, kolana nie bolą, ani innych "rewolucji" Dzięki za pomoc w wyborze i za dyskusję. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się