Skocz do zawartości

Felt VR4


Nemrod

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zacząłem zastanawiać sie nad zmianą ramy.  Ogólnie na moim Synapsie z 2013 r jeździło sie całkiem dobrze ale zacząłem znajdywać jakieś "powody".  Obtarty lakier na tylnym widelcu gdy na wiosnę zerwałem hak przerzutki. Nie możliwość założenia z tyłu opony szerszej niż 25c. Srednia sztywność całego zestawu...itp.

Szczerze to poprostu chciało sie po 3 latach jazdy spróbować czegoś innego...

Zastanawiałem się między Accentem Cyclonem ( znajomy, który ma sklep dawał dobry upust) a Docurą Aero Vega. Wtedy wspomniany tez właściciel powiedział,że ma w bardzo dobrej cenie rame Felta akurat w moim rozmiarze. Poszedłem i faktycznie bardzo ładna. Mój rozmiar...ale pod tarcze. Jeszcze raz w domu już na spokojnie porównałem geometrię z moim Synapsem i była...prawie identyczna. Rura podsiodłówa ( sztyca tak samo 27,2 mm) 5 mm krótsza, tak samo wysoka główka ramy  a stosunek Reach/Stack w porównaniu z Synapsem 1,50 vs 1,49.

Zacząłęm kalkulować...Nawet po zakupie ramy Felta i widelca zostanie mi kasa na hamulce i koła w stosunku do tego co musiałbym wydać na wyżej wspomniane ramy. No to biorę !

Gdy zataszczyłem rame do domu..pierwsze schody...co ta mufa taka szeroka ? Zamiast BB30 jest BB386. Korba Reda pod BB30 , która miałem w Cannondalu nie wejdzie. No cóż do budżetu trzeba doliczyć nową korbę ( tymczasowo założyłem na redukcji 105 5800 która walała mi sie po piwnicy...).

Ostatecznie specyfikaja wygladała tak:

Rama: Felt VR 4 Red

Widelec: Ridley Fenix SL Disc

Kierownica: PRO Vibe Carbon Compact

Mostek: Kuopta Carbon

Sztyca: S-Works CG-R

Siodełko: Fizik R1 Open Large

Klamkomanetki: SRAM Force

Przerzutka przód i tył: Sram Force

Korba: FSA TI Carbon ( blaty Sram Red E-Tap)

Suport: Rotor Ceramic

Koła: Fulcrum Racing DB 4

Opony: Continentel GP 5000 TL 28C

Tarcze: Ultegra SM-Rt800 160 mm

Hamulce: TRP HY-RD

Sery: FSA

Linki i Pancerze: Jagwire Elite Road

Pedały: Xpedo Thrust NXS

Łańcuch: SRAM PC-1130

 

Z akcesoriów wskoczyła przykręcany na ramę zasobnik Specialized Remora i komputerek Wahoo Bolt oraz koszyczki Elite Prism. Jako oświtlenie sygnalizujące Bontrager Ion 200 ( przód) i Moon Cerberus (tył). Za nocne oświetlenie robi B&M Space. 

Od września rowerek zrobił ponadf 1 k km. Jak to jeździ ? A no całkiem dobrze. Rama i widelec są sztywne, znacznie sztywniejsze niż we wcześniejszym Synapsie. Zresztą samo zastosowanie sztywnych osi i hamulców tarczowych wymaga większej sztywności od tych elementów. I tu wychodzi pewna wada. Rama ( a szczególnie widelec) znacznie gorzej tłumi drgania niż zaprojektowany pod szczekowce synapse. Pewnie tam dodatkowo pomagały spłaszczone poziomo rurki. O ile na tyłku zbytnio tego nie czuć (sztyca i carbonowe pręty siodełka robia robotę ) to przód na nierównym asfalcie telepie znacznie mocniej.

Jeżeli kogoś zainteresuje jaka najszersza opona wejdzie to 35 C spokojnie wchodzi. Może weszłoby coś nieco szerszego ale nie mam i nie sprawdzałem.

Rower waży 7,63 kg. Niby nie dużo ale Synapsik ważył około 0,8 kg mniej. Czy czuć ten przyrost masy. Szczerze nie za bardzo. Może to zasługa sztywniejszej ramy ale jakoś specjalnie nie czuje by gorzej mi się podjeżdzało czy przyspieszało. A co ciekawe same koła przytyły o 0,7 kg ( cięższe koła i opony no i doszły tarcze).

Co do tarcz w szosie...To jeżeli nie ważysz ponad 100 kg, nie specjalnie jeździsz w deszczu i nie mieszkasz w Alpach to w rowerze szosowym nie są one potrzebne.

No có ja nie spełniam żadnego z tych kryteriów he,he...No ale zawsze można do takiego roweru założyć jakieś opony CX i poszaleć w terenie a to zmienia kompletnie postać rzeczy.

20190924_184124.thumb.jpg.c3be972a7259b8638d9c6bfa6ea851f0.jpg20191009_110533.thumb.jpg.b42d03eaafb06f5029b777a2a8937949.jpg20191012_153646.thumb.jpg.5cfddde7805b6e9d4089f413927ea60b.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Nemrod
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, Nemrod napisał:

Co do tarcz w szosie...To jeżeli nie ważysz ponad 100 kg, nie specjalnie jeździsz w deszczu i nie mieszkasz w Alpach to w rowerze szosowym nie są one potrzebne.

No chyba że chcesz mieć opony większe niż 28c, wtedy tarcze to ułatwiają :) 

Odnośnik do komentarza
Teraz, nctrns napisał:

No chyba że chcesz mieć opony większe niż 28c, wtedy tarcze to ułatwiają :) 

No wystarczy doczytac do końca...he,he...

Ale przeglądając rynek kół muszę stwierdzić, ze wybór do szosy pod tarcze jest znacznie mniejszy. Dużo trudniej dostać coś w okazyjniej cenie w miare lekkiego.

 

Odnośnik do komentarza

Pogratulować - baaaaaardzo fajny rowerek :) A ta lamka wygląda jak reflektor :D

Czy sztyca Specialized CG-R jest warta swojej ceny ? :) Mój Spec z przodu jest bardzo wygodny - niestety tył już mniej i szukam rozwiązań, co by tu zrobić aby tak nie trzęsło 🙄

Odnośnik do komentarza

Ogólnie CG-R daje rade. Przesiadłem się na nią z carbonowej Bontragera. Bardziej odczuwalna przesiadka niż wczesniejsza zmiana alu Cannondale na owego Bontragera.

Ja kupiłem z demontażu za 320zł (znajomy kupił Roubaixa i bardzo mu jej wygląd nie odpowiadał) i tyle bym za nią dał ale oficjalne 899 zł to zdecydowanie za dużo.

Odnośnik do komentarza

Ha, mam VR30, czyli aluminiaka na 105 z drobnymi modami, ramę masz chyba 52/54?, ciekawe co piszesz o komforcie, że tak słabo na karbonie. Potwierdzam, w tą ramę wchodzi 35mm nawet z bieżnikiem, zakładałem Schwalbe Sammy Slick na styk (wg mnie starczy na ładny szuter, ale za mało na las). Fajna marka, kiedyś była dostępna w Polsce, chyba Harfa dystrybułowała, teraz można kupić co najwyżej w SVK/CZ, bądź DE. Mój to powystawówka z NL, kupiona w niezłej cenie. Przeszkadza mi jedynie trochę waga, szczególnie, że jestem lekki i lubię podjeżdżać (ale to moja pierwsza szosa, jeszcze z rok nią pojeżdżę i kupuję coś z potencjałem na niskie 7,xx kg, z tarcz chyba już nie zrezygnuję), Twój za to bardzo przyzwoicie lekki. Sloping robi fajną rzecz, jest długi odcinek sztycy karbon do uginania. Ja wykorzystuje clearance ramy i jeżdżę na składakach DT i Panaracerach 32C slick, zmieniłem z oryginalnych i bardzo mało komfortowych Durano 28C i jest kosmos, jeśli chodzi o komfort, przeprosiłem się z ostatnim sortem asfaltu, który wcześniej przeklinałem i omijałem, na bruku doznałem szoku. Obawiałem się tej zmiany, ale była najlepsza - polecam, jak ktoś ma ładne, puste drogi w okolicy po zrypanych asfaltach. Pozycja miło komfortowa, mój ma stack/reach 1.56, brak toe overlap, spoko. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Rama w rozmiarze 51. Efektywna długość głównej rury 52,5 cm. Nie chodzi w sumie o to, że jest mało komfortowy, tylko, że w Sunapsie wideł jednak lepiej tłumi. Gdzieś czytałem, że przy hamulcach tarczowych sztywność widelca musi być większa co w sumie potwierdza wyższa masa widelców pod tarcze. Ogólnie co jest na plus w porównaniu do synapsa mocowanie do koszyka na rurze podsiodłowej. W Cannondalu e nie byłem w stanie upchać 1 litrowego bidonu a i 720 ml tylko z bocznym wkładaniem. Tu mocowanie jest sporo niżej i wchodzi z zapasem.

Ja ma założone na szosę GP5000 Tublesss. Niby mają 28 mm ale realnie wychodzi 29,5 mm.

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Zmiany: 

- z górnych otworów we vs montażowych wyleciała Specialized Remora a zastąpił ją Topeak Fastfuel  Tribox

- kierownica zmieniona na Felt Devox

- załožona owijka Lizard Skins DSP v2:

 

IMG-20200814-WA0000~2.jpg
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...