Skocz do zawartości

Rower indiana problemy od początku

rafix.gz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moja dziewczyna napaliła się na tani rower z media expert.   Kupiliśmy rower za 600 zł.  Rower był w częściach. Jakiś typ z media expert złożył rower tak, że okazało się, że klocki hamulcowe z tyłu i z przodu  ocierały o obręcz. Jestem laikiem co do serwisowania. Z przodu sobie poradziłem. Natomiast z tyłu od razu zauważyłem, że jeden klocek nie odbija od obręczy koła. Próbowałem kombinować tymi małymi śrubkami przy hamulcu przy kole. Dokręcać itp aby oddalić klocki od obręczy.  W pewnym momencie zirytowany zacząłem odkręcać te śrubki. Za mocno wykręciłem jedną ze nich  aż wypadła. W dodatku jest tak dziwnie to umocowne, że nie dałem rady jej wkręcić do środka ponownie z jakąś dziwną podkładką co ciężko to zamotnować. Zacząłęm się poddawać. Dalej naszedł mnie pomysł aby pobawić się naciąganiem linki hamulca. Przy pierwszym kontakcie ze śrubą od linki głowką tej śruby się ułamała.  Po niedługim czasie poddałem się i zawiozłem rower do serwisu w celu regulacji hamulca. Wręczyłem też tą malutką śrubke serwisantowi. 

Po serwisowaniu, okazało się, żę ta mała  śrubka, która oddala i przybliza klocek przepadła w serwisie a jeden klocek dalej nie odbija po naciśnięciu hamulca.  Zabrałem rower. Myślę co dalej.... śrubka wypadła od strony klocka, który odbija. Natomiast śrubka od strony klocka, który  nie odbija jest wkręcona na maxa. Jak to wyregulować? ten jeden klocek aby odbijał?

Edytowane przez rafix.gz
Opublikowano

Te śrubki służą do regulacji jak dobrze zauważyłeś. Jeśli dobrze pamiętam,  bo dawno v braków nie ruszalem to tam gdzie szczęka nie odbija śrubkę delikatnie wkręcamy.  Dusisz na klamke i sprawdzasz. Robi się to delikatnie. 

Dokręcając odsuniesz ramie od obręczy i na odwrót.

Opublikowano

Tak właśnie robiłem na początku i dalej nie odbijało. 

Opublikowano