Antyszprycha Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Witam pytanie jak w temacie, posiadam w swoim rowerze duży bieżnik / klocek w oponie i mam wrażenie, że na równej drodze czy asfalcie opona stawia duży opór / jedzie się ciężej (rower Lapierre edge 227). Dla porównania, żona posiada Kross Level r2 i tam bieżnik jest gęstszy i drobniejszy, mam wrażenie, że jedzie się lżej ale nie wiem czy tak jest czy tylko mi się wydaje, poniżej zdjęcia porównawcze bieżników obu rowerów. Ps. Jeśli tak jest niezwłocznie wymienię oponę (tu pyt. na jaką aby była uniwersalna, drutowa czy zwijana ?). Przy jeździe po asfalcie jest też zauważalny dużo większy dzwięk wydobywający się z toczenia opon. Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 No jasne że tak ponieważ zachodzi wyższy opór toczenia oczywiście na asfalcie bo na jakiś terenowych trasach raczej pomaga taki bieznik tylko każdy jest odpowiedni na dane warunki i podłoże Odnośnik do komentarza
Antyszprycha Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Mam wrażenie, że trace sporo energii na asfalcie którą mógłbym wykorzystać później Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 4 minuty temu, adambike napisał: Mam wrażenie, że trace sporo energii na asfalcie którą mógłbym wykorzystać później Dokładnie tak właśnie jest Odnośnik do komentarza
Antyszprycha Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 na jakie wiec opony zmienić ? takie aby chociaż na asfalcie nie zabierały tyle energii ? Zmienić tylko przód czy przódi tył ? Jaką szerokość ? Odnośnik do komentarza
Red Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Możesz po prostu obciąć klocki o połowę. Technika popularna wśród zawodowych kolarzy (głównie DH). Jak chcesz opony o niższym oporze toczenia na asfalcie ale jednocześnie przyczepne w terenie wybierz jakieś semislicki w rozmiarze 2.0 albo nawet 1.9. Możesz też wziąć oponę o drobnym gęstym bierzniku. Też zrobi robotę Odnośnik do komentarza
Antyszprycha Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 46 minut temu, Red napisał: Możesz też wziąć oponę o drobnym gęstym bierzniku. Też zrobi robotę Masz na myśli jakieś konkretne modele ? Czy ta którą żon ma w Krossie może być ? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jeśli więcej jeździsz po asfalcie niż bezdrożach to rozważyłbym zakup opon typu Semi-Slick np: - Geax (Vittoria) Mezcal - Maxxis Wormdrive - Kenda Kwick lub Cobra - Schwalbe CX Comp - Coś na pograniczu Schwalbe Furious Fred, Thunder Burt jeśli wychodzi co najmniej 50/50 z terenem to polecałbym: - Maxxis Ikon - Continental Race King - Continental X-King - Panaracer Soar - Schwalbe Racing Ralph - Schwalbe Rocket Ron - Michelin Wild Race -Vredestein Spotted Cat Jak sam widzisz - wybór duży. Dochodzi jeszcze kwestia doboru szerokości opony. Można celować w oponę typową offroad, ale węższą np. 2.0. Te które posadasz wraz z małżonką zdecydowanie lepiej sprawdzą się w trudniejszym offroad'owym terenie i zaryzykowałbym stwierdzeniem, że błotnistym i piaszczystym Odnośnik do komentarza
Dreamer Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jeżeli jest to 50/50 to polecałbym - Maxxis Ikon - Continental Race King - Schwable Smart Sam Tylko.... na asfalt pompować na maksa (górna granica dopuszczalna), w terenie spuszczasz połowę i jazda. Conti mają tylko cieniutki bok Odnośnik do komentarza
nex Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 @adambike Po zadanym pytaniu stwierdzam, że jesteś początkujący więc wybór z rodziny Schwalbe Marathon byłby najlepszym wyborem. Bierzesz wersje z warstwą antyprzebiciową i masz spokój z kapciami. To, że tracisz sporo więcej energii przy tych oponach jest sprawą oczywistą ( opory toczenia ). Grać i znikać w oczach to dopiero zaczną w lato jak asfalt będzie gorący. Odnośnik do komentarza
Antyszprycha Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Tak jestem początkujący ale nie wiedziałem, że rower może tak wkręcić i będę zwracał uwagę na takie szczegóły. Pewnie jeżdżąc do pracy i z powrotem nawet bym nie zwrócił na to uwagi. Wybór padł na Schwalbe Smart Sam 27.5x2.1. Dzięki Panowie za rady. Zaraz wsiadam śmigać Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Ostatnio popularne jest zakładanie cieńszej/mniej agresywnej opony na tył i grubszej/bardziej klockowatej na przód. Wielu producentów rowerów daje takie zestawy fabrycznie, bo pozwalają skutecznie pedałować na siedząco (większy nacisk na tylną oponę), a nadal mieć dobrą przyczepność na stojąco (bardziej równy nacisk na przód i tył). Można zasymulować to podejście, mając dwie takie same opony. Tylna zużyje się szybciej i pewnego dnia pójdzie do kosza. Wtedy kupujesz nową tylko na przód, a lekko zużytą przednią (wciąż sprawną, ale z naturalnie "przyciętym" bieżnikiem) przekładasz na tył. Odnośnik do komentarza
sledzio1000 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Dnia 31.05.2017 o 16:38, adambike napisał: Tak jestem początkujący ale nie wiedziałem, że rower może tak wkręcić i będę zwracał uwagę na takie szczegóły. Pewnie jeżdżąc do pracy i z powrotem nawet bym nie zwrócił na to uwagi. Wybór padł na Schwalbe Smart Sam 27.5x2.1. Dzięki Panowie za rady. Zaraz wsiadam śmigać TO dobry wybór Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się