Kaktus

Lampka przednia do jazdy MTB w nocy [200-400zł]

Rekomendowane odpowiedzi

Kaktus
Napisano (edytowane)

Cześć!

Całkiem niedawno zakupiłem pierwsze MTB. Wciągnąłem się mocno, a jazda po bezdrożach sprawia mi dużo większą frajdę niż katowanie non stop tych samych ścieżek rowerem miejskim. Niestety, wybrałem sobie taki okres w którym z dnia na dzień jest coraz ciemniej, a w lesie lamp nie stawiają. Potrzebuję więc kupić jakieś sensowne oświetlenie do roweru. W miejskim mam bardziej doświetlenie niż oświetlenie bo więcej nie potrzebuje. W MTB zakładam że lampka będzie głównym źródłem światła.

Czego oczekuję:

  • Lampka musi oświetlić przynajmniej 50m w 120 stopniach
  • Fajnie jakby miała 2 diody z innym kątem świecenia. Coś jak w samochodzie, żebym mógł jeździć na oświetlenie samej drogi tam gdzie są ludzie i dookoła tam gdzie jestem sam. Zostałem ostatnio oślepiony konkretną dawką lumenów przez innego rowerzystę i nie jest to nic przyjemnego. Nie wiem czy takie rozwiązania w ogóle istnieją dla rowerów, czy raczej musiałbym szukać 2 osobnych lampek. 
  • Bateria - musi wytrzymać 2h przy spełnieniu punktu nr 1 i fajnie by było jakby można było dokupić drugą. 
  • Wodoodporna. Lubię jeździć w deszczu, wliczając ulewy. 
  • Nie obchodzi mnie znana marka, wyświetlacz lcd i inne bajery które dodają koszt a nie są praktyczne. 
  • Chciałbym na nią wydać powiedzmy 200-400 zł wliczając 1 baterię. Fajnie jakby to było mniej niż więcej. 

Podpowiecie jakieś ciekawe propozycje? 

Edytowane przez Kaktus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas
Napisano (edytowane)

Używam tego zestawu do jazdy nocnej z wbudowanym kolimatorem. Zestaw ten spełnia wszystkie Twoje wymagania które zawarłeś w swoim poście.

IMG_20190909_230026.jpg IMG_20190909_230141.jpg IMG_20190909_230326.jpg

IMG_20190909_231559.jpg Edytowane przez leejoonidas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Przeczytaj temat "lampki" w tym dziale - zwłaszcza posty Nemroda - kopalnia wiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMTB

Generalnie jak lampka faktycznie do mtb to tylko na kask. Lampka na kierownicy mija sie z celem - nie będziesz widział dokąd skręcasz... Ewentualnie druga na kierownice jak musisz dojechać gdzieś po ulicy. Co do konkretnego modelu to sporo już było o tym na forum.

Pozdrawiam

Krzysiek

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus
Napisano (edytowane)

@leejoonidas - Nie chcę latarki. Problem w nich jest taki że albo świecą daleko, ale wąsko, albo stosujesz kolimator który rozprasza część światła. Mam Ultrafire C8 i nawet montaż rowerowy do niej, ale to raczej jako zapas. Druga sprawa że konstrukcje z jedną nieruchomą diodą nie mogą w jednym trybie oświetlać na wysokości 2m z kilku metrów, a w drugim nie oślepiać. 

@Chrismel - Przeczytałem ten temat. Sporo wiedzy, ale większość dotyczy chyba rowerów szosowych. Tam odcięcie jest bardzo ważne, a z kolei oświetlenie boków już mniej. To co bardzo dużo mi zmieniło to że posiadanie dwóch lampek drogowej+mijania się nie sprawdza. 

@KrzysiekMTB - MTB dopiero kupiłem, wiec moja jazda nie jest agresywna. Ostre zakręty pokonuję powoli a i nie osiągam jakichś szalonych prędkości. To na czym się skupiam, to podjazdy. Dlatego szukałem lampki która oświetli mi też boki. Opcję na kask też rozważałem, ale chciałbym ponagrywać z GoPro i byłoby ciasno. Obawiam się też czy lampka na kask o dużej mocy i z 2h działaniem na baterii nie będzie zbyt ciężka. Zawsze mogę kupić lampkę z zewnętrzną baterią i poprowadzić kabel do plecaka, ale może się to okazać mało wygodne. 

Zweryfikowałem swoje potrzeby i chyba tego odcięcia jednak nie potrzebuję. Spędziłem trochę czasu w lesie nocą i szczególnie zimą ciężko tam kogoś spotkać. Zastanawiam się nad budżetowym rozwiązaniem https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/8-110-solarstorm-x2-oryginal.html . Diody w teorii powinny dać tyle światła, co jest aż ponad to czego potrzebuję. Martwi mnie akumulator. Według opisu zawiera 4 ogniwa 18650, co daje 7.4V w układzie 2s2p i 8.4V chwilowo przy maksymalnym naładowaniu. Ta ładowarka nie ma wyjścia balansera, więc ładuje obie pary ogniw naraz bez wyrównywania. Rozwiązanie przynajmniej głupie i niebezpieczne. No chyba że balanser jest a na zdjęciach go nie widać. Czy ktoś jest użytkownikiem tej lampki i może powiedzieć coś więcej?

 

Edytowane przez Kaktus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

Hmm..Fenix BC30 ? Zasilana 2 (wymiennymi) akumulatorkami 18650. W najmocniejszym trybie 1200 lumenów przy czasie działania 1h 50 min. Przy wymianie na akumulatorki o większej pojemności idzie dojść do około 2h 30 min. Wodoodporna i bez odcięcia ( niby producent chwali, że jakieś tam ma ale używałem jej i odcięcie "nie działa").

Ewentualnie Ravemen PR1200 ale coś ciężko ostatnio go w dobrej cenie wyhaczyć.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dfq
Napisano (edytowane)

Zamiast  X2 popatrrz na solarstorm X5 - ma światła "krótkie" i długie" a do tego koszyk na akumulatorki x4 - wsadzasz co chcesz (18650) 2 lub 4 i mozesz ładować  indywidualnie w ładowarce.

http://kaidomain.com/bike-lights-and-bike-accessories/Bike-Lights/Solarstorm-Bike-Lights/SolarStorm-X5-2-x-Cree-XM-L2-U2-4-Mode-1800-Lumens-Bike-Light-Black

 

https://lampkinarower.pl/pakiety-akumulatorow-koszyki/38-koszyk-na-akumulatory-solarstorm-bc-2.html

w x2 tez możesz użyć tego koszyka.

A jak chcesz cos naprawde poteżnego na teren to to :

http://kaidomain.com/bike-lights-and-bike-accessories/Bike-Lights/KDLITKER-Bike Lights/KDLITKER-BL70s-Cree-XHP70_2-3000-Lumens-4-Mode-LED-Bike-Light

Edytowane przez dfq
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus
Napisano (edytowane)
42 minuty temu, Nemrod napisał:

Hmm..Fenix BC30 ?

Z tym że jest to już opcja 2 razy droższa, a do tego bez akumulatorów i ładowarki, więc za działający komplet zapłacę ponad 400 zł. Za jakość niby się płaci, ale pierwsza część instrukcji jest po chińsku, a dopiero potem po angielsku. Na duży plus są wymienne i powszechne ogniwa, a przy rekreacyjnej jeździe nic nie stoi na przeszkodzie żeby stanąć i wymienić. Wezmę ją pod uwagę, chociaż muszę najpierw przeliczyć ile przekroczę budżet za działający komplet. 

 

EDIT: 

@dfq

Ten Solarstorm X5 wygląda naprawdę dobrze. Ma to czego szukam, a dodatkowo jest na gwincie 1/4, więc mnóstwo uniwersalnych montaży wchodzi w grę. Na razie się wstrzymam i poczekam czy w niedługim czasie będzie dostępny w lampkinarower.pl, bo oni są oficjalnym dystrybutorem solarstorm a podróbki podobno są bardziej niż złe. 

Edytowane przez Kaktus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
1 godzinę temu, Kaktus napisał:

Zweryfikowałem swoje potrzeby i chyba tego odcięcia jednak nie potrzebuję. Spędziłem trochę czasu w lesie nocą i szczególnie zimą ciężko tam kogoś spotkać.

Lampki z odcięciem przy jeździe MTB mają jedną potężną wadę. Przy przejeżdżaniu przez nierówności strumień światła wędruje góra-dół i zasięg świecenia zmienia się z kilkudziesięciu metrów na kilka i odwrotnie. Masz też całkowitą rację że zimą nikogo w lesie, poza sarnami i zającami, nie spotkasz. Tyle że do tego lasu trzeba jakoś dojechać. Ciekawą lampą w związku z tym jest Ravemen PR1200. Nie namawiam do zakupu bo ma swoje wady ale daję jako przykład w odpowiedzi na zdanie które napisałeś:

13 godzin temu, Kaktus napisał:

Fajnie jakby miała 2 diody z innym kątem świecenia

W jeździe MTB wadą jest też sterowanie lampy nie wyposażonej w pilota. Odrywanie rąk od kierownicy nawet na zwykłej ścieżce w lesie nie jest zbyt wygodne. Mój typ na idealną lampkę MTB to taka która miałaby okrągły strumień światła i do tego sterowana pilotem. To ostatnie zdanie raczej jako ciekawostka bo chyba taka nie istnieje.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus
6 minut temu, Chrismel napisał:

Tyle że do tego lasu trzeba jakoś dojechać. 

Rower pakuję do auta, więc jeżdżę tylko tam gdzie chcę jeździć. Jazda po ulicy, szczególnie zimą lub w deszczu nie jest dla mnie ani fajna, ani przyjemna. 

Tego Ravemen'a sprawdziłem jak @Nemrod o nim wspomniał, ale w sklepach go nie ma, a na allegro po 500 zł. W tej cenie to już bym wolał do Lezyne 1500XXL dołożyć. 

Im więcej szukam, tym bardziej boję się wydać więcej w obawie że tak naprawdę nie wiem czego potrzebuję. Nie pomyślałem np. o wędrówce strumienia góra dół na nierównościach. Coraz lepiej wygląda ten tani chińczyk solarstorm, który jak się nie sprawdzi to przynajmniej pokaże czego potrzebuję. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dfq

Ravemen ma jeszcze to do siebie ze wozisz też akumulator na kierownicy, co przy wertepach  w terenie w MTB i 260gramach wagi  ma spore znaczenie - stabilność uchwytu.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
2 godziny temu, Kaktus napisał:

Nie pomyślałem np. o wędrówce strumienia góra dół na nierównościach.

To na jeszcze jedną rzecz zwróć uwagę. Sposób montażu. Wzorem dla mnie jest Fenix BC25R i B&M Ixon Premium. Nie mówię tu samych lampkach ale o sposobie ich mocowania. Jest to szyna zamontowana na stałe do kierownicy w którą wsuwasz lampkę. Kiedy słyszysz charakterystyczny klik wiesz że weszła prawidłowo i siedzi stabilnie. Nie wybrałbym raczej do MTB zwłaszcza nocnego i zimowego lampki mocowanej w jakikolwiek inny sposób. Jak jest ciemno, masz zmarznięte dłonie, rękawiczki, jesteś zmęczony a na ryj się leje deszcz ze śniegiem to zabawy z innymi mocowaniami mogą spowodować znaczne podniesienie ciśnienia :) Wymieniłem nawigację z Mio na Garmina wyłącznie ze względu na sposób mocowania. To co robisz w słoneczny ciepły dzień przed domem bez problemu w trudnych warunkach staje się niemal niewykonalne.

Z tych lampek MTB które miałem w rękach zdecydowanie najlepszy rozkład światła miał Knog PWR Trail. Jest to górna granica Twojego budżetu ale możesz się zastanowić. Ma niestety bardzo słabe mocowanie. Lampka z niego raczej nie wypadnie ale prawidłowe jej zamocowanie w trudnych warunkach to już manualna ekwilibrystyka. Tyle że jak dla mnie świeci rewelacyjnie.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mikagosz

Będę miał na sprzedaż swoją lampkę Bontrager ION Pro 1300 z lekką rysą na korpusie za 260zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus

@Chrismel Jeżeli bateria jest osobno, to lampka może być u mnie mocowana na stałe bo i tak poza mtb nie mam zamiaru jej używać. Pewnie ściągnę ją jak przyjdzie wiosna i ciemno zacznie robić się o 22:00, a tak ściągam sam akumulator i zabieram do domu. Bardzo podoba mi się ta opcja. A do tego tak jak wspomniał @dfq, gdy lampka ma wbudowany akumulator to mocowanie jest mniej pewne. Sama lampka na pewno będzie bardziej stabilna i może lepiej odprowadzać ciepło. 

Nad Knogiem nawet się zastanawiałem, ale jak zobaczyłem ceny zamienników to mi się odechciało. Sorry, ale nawet gdyby tam wsadzili super plastik, najlepsze lipo z najlepszych i super ładowarkę to i tak mają przebitkę 400%. 

@mikagosz Dzięki za ofertę, ale nie interesują mnie używane. Przy takich prądach akumulatory jednak szybko się zużywają a ja po zakupie nie chcę kupować nowego jak przyjdzie zima :/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Co do tych solar Storm nie generalnie bym uważał czy nie są przypadkiem z Aliexpress
https://s.click.aliexpress.com/e/toq1fUK8
Ja kupiłem taka właśnie tam trzy lata temu razem z aku dałem 65 ziko możne mniej dziś właśnie dokonała zywotu
Ale jeszcze zobaczę czy sama lampka się wykonczyla czy akumulator

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eathan

A może ktoś z Was ma doświadczenia z GACIRON V9D-1600 2xCree XML2

https://lampkinarower.pl/kategorie/143-lampa-rowerowa-gaciron-v9d-1600-2xcree-xml2-port-usb-power-bank-lampa-tyl-gaciron-w05-gratis-.html

Od dawna kusi mnie ta lampa. Czas pracy, zasięg a do tego funkcja powerbanku. Zapowiada się połączenia idealne. Jednak papier jest cierpliwy i napisać można wszystko. Stąd pytanie czy ktoś używa/używał i może się wypowiedzieć? A może znajdę coś podobnego i sprawdzonego?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus

@piter614 oficjalna strona solarstorm.pl przy linku "Zakupy Online" prowadzi do lampkinarower.pl, a pod lampkami solarstorm na tej stronie jest nibycertyfikat że są wyłącznym dystrybutorem na Polskę + jest cały opis jak odróżnić podróbkę. Jak dla mnie wygląda to wystarczająco profesjonalnie. O podróbkach solarstorm też czytałem sporo złego, więc nie chcę ryzykować kupna z innego źródła, a w szczególności z alliexpress. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Ja tak kupiłem alarm w oficjalnym sklepie a okazało się na na aliexpress są takie same tylko pół ceny niżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
6 godzin temu, Kaktus napisał:

Nad Knogiem nawet się zastanawiałem, ale jak zobaczyłem ceny zamienników to mi się odechciało.

Knog ma jedną bardzo istotną cechę - kapitalny rozkład światła. A to parametr najistotniejszy a nie lumeny. Jako ciekawostkę Ci powiem że aktualnie używam Ixon Space. Ustawiona w minimalnym trybie - 20 lux czyli około 100 lumenów oświetla drogę na odległość około 50 metrów wystarczająco żeby jechać w całkowitej ciemności. Nie mówię że to jazda komfortowa ale przestawienie jej na 60 lux czyli powiedzmy 300 lumenów już taki komfort zapewnia. Nie nadaje się do jazdy MTB ale podaję to jako przykład że nie same czyste lumeny zapewniają dobrą widoczność. Fajnie by było gdybyś miał możliwość zobaczenia lampki na żywo przed zakupem.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

No powiem że zobaczenie lampki przed kupienie jest bardzo dobre
Czasem w ciemno można kupić i później się żałować
Nie zaśmiecam posta, czekam z obserwacją co wybierze kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus

Dobra, złożyłem wczoraj zamówienie na Solarstorm X6 z pakietem na ogniwach samsunga. Jak dojdzie, to wrzucę jakieś zdjęcia i nagram jak świeci w nocy podczas jazdy. 

@piter614 Kupuję trochę czystej elektroniki z aliexpress i to często nie jest to samo co w sklepach. Moduły mają bardzo słabe luty, niedokładne ustawienie części smd a i te często są podrobione. Na małe prądy rzędu dziesiątek miliamperów to prawie nie wpływa, ale latarki prosto z chin bym nie kupił. Raz że owa jakość skutkuje dużą rezystancją na niewielkich spapranych odcinkach układu co przekłada się mocno na ciepło i rozwalenie tego układu, a dwa że same diody to często podróbki. Tak samo ogniwa. Używane, ale markowe wyciągnięte z padniętych baterii laptopowych miały większą pojemność niż nowe z chin (już pomijając jakieś kosmiczne parametry na papierze). Dlatego z ali nie kupuję już nic drogiego, jedynie same części albo gotowe moduły na mały prąd. Ale nie jest to do końca tak że co chińskie to złe. Po prostu to co jest na ali ma być tajtańsze jak się da, wiec oszczędzają na produkcji. 

@Chrismel Taka jest cecha markowego sprzętu. Oprócz dobrych parametrów na papierze są jeszcze dobrze zaplanowane i dobrze wykonane. Odpuściłem go jednak ze względu na cenę. Nie wiem czego chcę, czego powinienem oczekiwać, więc postawię na w miarę taniego chinola i na nim nauczę się na co zwracać uwagę. Zobaczenie lampki raczej mi dużo nie da. Teraz chińczycy też robią ładne obudowy CNC które wyglądają profesjonalnie, ale to o niczym nie świadczy. Zapalenie lampki w sklepie gdzie jest jasno tak samo. Jedyny sensowny test to zamontowanie lampki na rowerze i przejechanie 10 kilometrów nocą w najtrudniejszym terenie do jakiego będzie używana. Dlatego nawet filmy z youtube gdzie ktoś jedzie po ścieżce 2m szerokiej i pięknie równej nic mi nie mówią skoro chcę jeździć po korzeniach i wąskich dróżkach pełnych zarośli. 

Dziękuję wszystkim którzy wzięli udział w dyskusji za porady i wasz punkt widzenia. 

Edytowane przez Kaktus
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
W dniu 12.09.2019 o 10:21, Kaktus napisał:

Nie wiem czego chcę, czego powinienem oczekiwać, więc postawię na w miarę taniego chinola i na nim nauczę się na co zwracać uwagę.

Główny problem z lampkami jest taki. Oko ludzkie ma zdolność akomodacji. Jeżeli lampka ma nawet bardzo dużo lumenów, na przykład 2000, i świeci jasnym plackiem w środku a ciemniej po bokach to nasze oko ustawi źrenicę na ten najjaśniejszy punkt i boki będą wydawać się nam niedoświetlone. Dlatego najistotniejszym parametrem jest rozkład światła. I na to w pierwszej kolejności zwróć uwagę.

W dniu 12.09.2019 o 10:21, Kaktus napisał:

Zapalenie lampki w sklepie gdzie jest jasno tak samo. Jedyny sensowny test to zamontowanie lampki na rowerze i przejechanie 10 kilometrów nocą w najtrudniejszym terenie do jakiego będzie używana.

Sugeruję żebyś w związku z tym rozpakował ją ostrożnie żeby zachować sobie możliwość zwrotu jako że to zakup zapewne przez internet.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryś

Polecam convoy s2+ ogółem marke convoy, na gearbest a nawet allegro ceny znośne a najmocniejszy tryb wystarcza na 1:30 h, jak dla mnie na jednym akumulatorku super sprawa i najważniejsze że wszystkie są wodoodporne i względnie tanie do 200 zł znajdzie się nawet bestie, największy minus convoy to brak dobrego odprowadzania ciepła, lepiej nie dotykać rękami bo można się poparzyć , pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kaktus
W dniu 13.09.2019 o 17:20, Chrismel napisał:

Główny problem z lampkami jest taki. Oko ludzkie ma zdolność akomodacji. Jeżeli lampka ma nawet bardzo dużo lumenów, na przykład 2000, i świeci jasnym plackiem w środku a ciemniej po bokach to nasze oko ustawi źrenicę na ten najjaśniejszy punkt i boki będą wydawać się nam niedoświetlone. Dlatego najistotniejszym parametrem jest rozkład światła. I na to w pierwszej kolejności zwróć uwagę.

Adaptacji ;). Akomodacja to dostosowanie do odległości. Ale generalnie masz rację. Gdy zapalę światło, źrenica się zwęzi na maksimum i nie będę widział nic co nie jest chociaż trochę oświetlone. Po testach na sucho, rozkład światła jest zadowalający. Zamówiłem tez mocowanie na kask, więc w teorii główny strumień będzie leciał tam gdzie będzie skierowana moja głowa. 

Duża ilość lumenów,  czy raczej luxów też jest istotna. 2000lm wydaje się kosmiczną wartością, ale wcale tak nie jest. Światło dzienne do którego jesteśmy przyzwyczajeni potrafi wygenerować 300W z ogniwa słonecznego o powierzchni niecałe 2m kwadratowe i sprawności niecałych 20%. To pokazuje jak dużo brakuje najbardziej wypasionej latarce do słońca. A o ile nasze oko ma zdolność adaptacji, to szybkość rozpoznawania kształtów i ogólnie odbierania informacji jest zależny od tego jak mocno oświetlony jest przedmiot. Jeżeli jadę 20km/h to jest naprawdę mało czasu na zauważenie korzenia, koleiny itd. 

Druga sprawa, to że wykres lm/A diód nie jest liniowy. Jeżeli dioda świeci na 50% swojej maksymalnej jasności, to pobiera mniej niż 50% tego co przy maksymalnej mocy. 

@Patryś

Latarkę mam i nawet uchwyt do niej. Ale nie nadaję się toto na główne źródło światła, bo wiązka świeci daleko, ale na bardzo małym obszarze. Mam zamiar ją wozić jedynie jako zapas. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryś
Godzinę temu, Kaktus napisał:

Adaptacji ;). Akomodacja to dostosowanie do odległości. Ale generalnie masz rację. Gdy zapalę światło, źrenica się zwęzi na maksimum i nie będę widział nic co nie jest chociaż trochę oświetlone. Po testach na sucho, rozkład światła jest zadowalający. Zamówiłem tez mocowanie na kask, więc w teorii główny strumień będzie leciał tam gdzie będzie skierowana moja głowa. 

Duża ilość lumenów,  czy raczej luxów też jest istotna. 2000lm wydaje się kosmiczną wartością, ale wcale tak nie jest. Światło dzienne do którego jesteśmy przyzwyczajeni potrafi wygenerować 300W z ogniwa słonecznego o powierzchni niecałe 2m kwadratowe i sprawności niecałych 20%. To pokazuje jak dużo brakuje najbardziej wypasionej latarce do słońca. A o ile nasze oko ma zdolność adaptacji, to szybkość rozpoznawania kształtów i ogólnie odbierania informacji jest zależny od tego jak mocno oświetlony jest przedmiot. Jeżeli jadę 20km/h to jest naprawdę mało czasu na zauważenie korzenia, koleiny itd. 

Druga sprawa, to że wykres lm/A diód nie jest liniowy. Jeżeli dioda świeci na 50% swojej maksymalnej jasności, to pobiera mniej niż 50% tego co przy maksymalnej mocy. 

@Patryś

Latarkę mam i nawet uchwyt do niej. Ale nie nadaję się toto na główne źródło światła, bo wiązka świeci daleko, ale na bardzo małym obszarze. Mam zamiar ją wozić jedynie jako zapas. 

Widocznie nie masz dobrze ustawionej, jeżdżąc na szosie jak i na fatbike za każdym razem miałem strumień światła przed oponą więc nie ma żadnego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.