Rekomendowane odpowiedzi

kula_77

Cześć,

Chciałem podzielić się pierwszymi wrażeniami z nowego sprzętu czyli Rondo Ruut AL.

Od jakiegoś czasu miałem ochotę na gravelowe jazdy, a full MTB jest za poważny na takie drogi (las, polne drogi, szutry...). Tak więc trafił do mnie RONDO w wersji aluminiowej i karbonowym (w całości) widelcem.

 

Zrobiłem już trochę kilometrów i jest super. Naprawdę fajna, szybka maszyna. Jest bardzo sprawny i wygodny w terenie. Opony Panaracer Gravel King już znałem, więc nie zaskoczyło mnie, że są świetne na szutrach, piachu ale też bardzo dobre na asfalcie. Na dętkach ciśnienie 35 psi przód / 40 psi tyl. Pozostaje zalać opony mlekiem i jeszcze będzie można zejść z ciśnienia.

Napęd Sram Apex jest bardzo OK do tego typu roweru. Przełożenia (40 przód i kaseta 11-42) dają radę na wszelkie podjazdy i na szosie, też mi nie brakuje kadencji.

Na razie nie korzystałem jeszcze z możliwości przedstawienia geometrii widelca, więc w tym temacie nie mam zdania.

Niezła jest w sumie waga roweru (10 kg) jak na ramę Alu. Jest też duży potencjał do redukcji (sztyca Alu, dętki, mostek).

 

Żeby nie było tak różowo, tylne koło po 70 km (sic!!!) złapało potężne bicie i kilka szprych było kompletnie luźnych. Tragedia... Widać, że nikt tego koła po zapleceniu nie dotykał. Na szczęście nie muszę z tym do nikogo biegać, więc godzina roboty i koło wycentrowane.

O dziwo przednie koło jest poprawnie naciagnięte i żadnego bicia nie złapało. Stawiam więc na to, że to jednak wyjątek. W necie nie znalazłem by ludzie narzekali na te koła.

 

Ogólnie bardzo pozytywnie.

 

Plusy (subiektywnie) :

- bardzo dobra, szybka geometria,

- ciekawy design, wyróżniający rower z tłumu.

- dobrze wykonana rama i widelec,

- fajnie dobrany napęd,

- porządne opony,

- dość lekkie i ładne stockowe koła

- możliwość wrzucenia bardzo grubych opon

 

Minusy:

- za długi oryginalny mostek (115 mm przy rozmiarze L). Pozycja przez to jest bardziej wyścigowa niż na szosie, bo reach ramy wcale nie jest bardzo gravelowy,

- problem z tylnym kołem, który jednak łatwo ogarnąć. Stawiam, że to jednostkowy przypadek, ale przy cenie roweru łponad 7 tys.) jednak nie powinno mieć miejsca.

- bez sensu te gumki na piastach. Miały niby czyścić piasty w czasie jazdy. Jak dostanie się pod nie kurz, to piasta się rysuje.

 

Ciekawy jestem waszych opinii o tym rowerze.ade09ce2fb72d75dec3a4b16925f96ca.jpgc5e331968bfaf351048e53222e09b995.jpg3c56706866df23e1aaf933be446dce38.jpg97aa8e01666ce158bd62715cd33f8f83.jpg9da095db611a16fcc6d7eb4a75c7cfef.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Ładny i ciekawy rowerek, podoba mi się. W sam raz na ścieżki i wyjazdy z sakwami, nastawiony na wygodne i długie jazdy. No i polskiej firmy, to się chwali :)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kula_77

Mały update jeśli kogoś interesuje. Koła przerobiłem na tubeless. Przy okazji zważylem. Koła ważą 1800 g. Porównując do innych marek jakie miałem to nie jest źle, jak na stockowe wyposażenie. Np oryginalne koła w Cannondale Caadx ważyły prawie 2 kg a w Treku Fuel ponad 2 kg.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nshprck
W dniu 9.09.2019 o 17:38, kula_77 napisał:

Przy okazji zważylem. Koła ważą 1800 g. Porównując do innych marek jakie miałem to nie jest źle
 

A ile ważyły "kitowe", które są w zestawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kula_77
A ile ważyły "kitowe", które są w zestawie?
To jest właśnie waga kitowych kół, oryginalnych z zestawu.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bart85

Czesc,

Mam Ruut AL2 i mam problem tego typu ze blaszki (od patentu twin-tip) od wewnetrznej strony widelca przy jezdzie po nierownosciach luzuja sie i stukaja co mocno irytuje podczas jazdy w rowerze za ponad 6k. Wiem ze nie jest to najdrozszy rower swiata, ale dla mnie to kupa kasy... juz dwa razy demontowalem kolo i sokrecalem te blaszki ale po paredziesieciu kilometrach problem powraca. Zanim doszedlem do tego co tak stuka to sruba mocujaca ta blaszke do widelca po stronie tarczy wysunela sie na tyle, ze prawie ocierala o sruby mocujace tarcze do piasty (mozna bylo wlozyc żyletke pomiedzy te dwie sruby)... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kajgana

Klej do gwintów?

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bart85
Teraz, Kajgana napisał:

Klej do gwintów?

Nie znam patentu. Czy potem nie bedzie problemu z odkreceniem tych srubek? Gdybym nagle zechcial zmienic ustawienie widelca 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kajgana

Poszukaj w google, dużo jest o kleju do gwintów. Nie będzie problemu z odkręceniem. Na początku, żeby ruszyć śruby trzeba trochę więcej siły. Ale przez to nie odkręcają się od drgań.

Może brak tam podkładki, albo  czegoś innego? Bo nie powinno tak być...

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bart85

Wydaje mi sie, że podkladki tam nie ma fabrycznie... sprobuje z tym klejem o ktorym napisales :) dziekuje za pomoc i sugestie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciej__
3 godziny temu, bart85 napisał:

Czesc,

Mam Ruut AL2 i mam problem tego typu ze blaszki (od patentu twin-tip) od wewnetrznej strony widelca przy jezdzie po nierownosciach luzuja sie i stukaja co mocno irytuje podczas jazdy w rowerze za ponad 6k. Wiem ze nie jest to najdrozszy rower swiata, ale dla mnie to kupa kasy... juz dwa razy demontowalem kolo i sokrecalem te blaszki ale po paredziesieciu kilometrach problem powraca. Zanim doszedlem do tego co tak stuka to sruba mocujaca ta blaszke do widelca po stronie tarczy wysunela sie na tyle, ze prawie ocierala o sruby mocujace tarcze do piasty (mozna bylo wlozyc żyletke pomiedzy te dwie sruby)... 

 

Pisales do producenta w tej sprawie?

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bart85
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Pisales do producenta w tej sprawie?

Nie pisalem, ale masz racje, zanim zaczne cos kombinowac to sprobuje skontaktowac sie z producentem, a ostatecznie pojade z rowerem do sklepu w ktorym go kupilem :) 

Zalaczm fotke jak to wygladalo w momencie kiedy odkrylem co stuka podczas wypadu 3 dni temu. 
 

D48079E3-0484-494A-B4C7-F92726A3E4CD.jpeg 2E1FE7AD-D8EA-4147-A38A-8E382FC39C8B.jpeg Edytowane przez bart85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Majson

Ja niestety mam złe doświadczenia z RONDO. Kupiłem RONDO RUUT AL 2020, pod naklejka była uszkodzona rama, odpowiedź producenta: albo czekasz 3 mies ma nowy albo damy Ci bidon. Będąc bez roweru to kompletne pokpienie sprawy. Po 800 km mogę powiedzieć tyle: napęd tylny ma skłonności do rozregulowania się. Łożyska korby przedniej zaczynaja zgrzytać mimo konserwacji i czyszczenia. Szczerze nie polecam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.