arturo0220 Napisano 28 Maj 2017 Udostępnij Napisano 28 Maj 2017 (edytowane) Cześć, Od wielu lat moje rowery to głównie modele prosto ze sklepu. Na przestrzeni tego czasu nauczyłem się jednak wiele dlatego też pomyślałem, że następny rower spróbuję złożyć sam. Nie ze względu na to, że fabryczny rower mi nie pasuje tylko jako forma sprawdzenia czy będzie tak samo dobry jak ze sklepu. Pierwszym problemem okazał się rozmiar koła. Po wizycie w kilku sklepach i przymierzeniu się do różnych producentów i rozmiarów koła wybór padł na rozmiar 27,5 cala. Mój wzrost to 182 cm więc jak w wielu miejscach można przeczytać idealnym dla mnie powinien być 29er jednak zraziła mnie ich niestabilność w wąskich zakrętach i ociężałość ale może to tylko moje powierzchowne wrażenie. Ponieważ składałem rower nadeszła pora żeby poszukać ramy. Z założenia chciałem czegoś polskiego. Rozważałem Ns Bikes Djambo na kołach 27,5+, Accent Peak i Kross od R6 w górę. Ponieważ miałem możliwość przejechać się tylko na Accencie i Krossach Ns odpadł na początku. Kolejnym kryterium była cena i walory wizualne. Zawsze podobały mi się rowery grafitowo-niebieskie dlatego wybór padł na Krossa R8 w rozmiarze M-19" ,który do tego trafił się w fajnej cenie ponieważ ramę sprzedawali bez haka przerzutki bo gdzieś zaginął. Oczywiście gwarancja i papierologia producenta była w pudełku ale pojawił się problem haka. Pomógł w tym facebook krossa i świetna obsługa. Fajną rzeczą w tej ramie jest możliwość przeprowadzenia pancerza przerzutki od manetki do przerzutki. Widziałem że w na yt wiele osób narzeka na wewnętrzne prowadzenie linek ze względu na to, że linka wchodząc do ramy wchodzi do cieniutkiego pancerza co jest problemem w przypadku wymiany linek. tutaj coś takiego nie występuje. Zastanawiam się czy ewentualna wilgoć która dostanie się do pełnego pancerza nie wpłynie na linki. Jak się to sprawdzi zobaczę pod koniec roku. Ponieważ w poprzednim rowerze wymieniałem rok wcześniej cały napęd i hamulce założyłem że przynajmniej przez pierwszy rok wykorzystam już posiadane komponenty - wymieniłem tylko łańcuch na nowy. Z biegiem czasu jak zbierałem różne części padł ze strony mojej lepszej połowy pomysł remontu mieszkania przez co musiałem zmniejszyć budżet a więc cięcia musiały dotknąć amortyzatora i kół. W przypadku amortyzatora wybór padł na Sr Suntour Raidon w wersji LO-R ze sztywną osią, aluminiową rurą sterową i magnezowymi goleniami. Nie ukrywam jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny więc na kuriera czekałem przebierając nogami ze zniecierpliwienia. Oczywiście zdaję sobie sprawę że nie jest to arcydzieło mechaniki ale w porównaniu do sprężynowych "amortyzatorów" różnica jest ogromna. Kolejną częścią objętą cięciami były koła. Wybór padł na obręcze dt swiss d444 które mają dobre opinie w internecie a cena też była niska. Do tego piasty Novatec 771/772. Jedynie co mnie zastanawiało w przypadku tych obręczy to ich brak na stronie dt swiss. Nie wiem czy jest to model wycofany z produkcji czy może jakaś podróbka ale po 500km trzymają się mocno. Zależało mi przy wyborze kół aby obręczy były już przygotowane pod system bezdętkowy ale ceny były za wysokie. Jak już w wspominałem z poprzedniego roweru wykorzystałem napęd tj. Przerzutkę tylną Shimano SLX RD-M670, przerzutkę przednią Shimano SLX FD-M671, kasetę Shimano CS-HG62 11-34T oraz korbę Shimano Deore FC-M610 3x10 42x32x24 175mm. Jest to napęd 3x10 i już zauważyłem po kilku przejazdach że lepszy byłby 2x10 ponieważ różnice pomiędzy niektórymi biegami są niezauważalne a dzięki zmianie mogę oszczędzić kilka gramów Ogólnie z napędu jestem bardzo zadowolony przerzutka to wersja bez sprzęgła napinającego łańcuch ale mimo to nie mam problemu z nadmiernym obijaniem o rurki tylnego trójkąta. W przyszłym sezonie wymienię tylko przerzutkę przednią i korbę na wersję 2 biegową. Hamulce również przeszły z poprzedniego roweru a są to wszystkim dobrze znane Shimano Deore BR-M615. Świetne hamulce, które jeśli są dobrze odpowietrzone działają bez zarzutów. Założyłem do tego klocki z radiatorami i tarcze w technologii Ice-Tech (czy to konieczne nie potrafię odpowiedzieć). Od 2 lat działają bez zarzutów. Wymieniam olej raz do roku. Jedynie w zimie staja się strasznie twarde ale nic z tym nie zrobię. Zakupem również pod system bezdętkowy do którego się przymierzam były opony Continental Race King Protection 27,5 x 2.2. Ponieważ jak narazie nie biorę udziału w wyścigach zależało mi na zminimalizowaniu przebić dętki nie zważając aż tak bardzo na wagę. Opory toczenia jak na dosyć szerokie opony są znośne, przeszkadzać może hałas na asfalcie jednak gdy wjedziemy do lasu pokazują do czego zostały stworzone. Mimo niewielkiego bieżnika bardzo mocno trzymają w zakrętach, problem pojawia się na piasku i co dziwne na małych kamyczkach ponieważ są łapane rzez bieżnik (nie wiem dlaczego) i często na takim podłożu dostaję nimi w zęby Poniżej przedstawiam listę części wraz z wagami. Body Rama Kross R8 1990g Amortyzator SR Suntour Raidon LO-R 27.5 100mm Taper Black QR15 1984g Stery VP-A45AC3 96g Support Shimano XT BB-MT800-PA Press-Fit 68g Sztyca PRO LT 27,2x400mm SETBACK 20mm 288g Obejma PRO Seatpost Clamp Performance 22g Podkładki 10 i 3mm 8g Mostek Truvativ STYLO T20 90mm 158g Gwiazdka PRO 24g Kierownica RXL SL 720mm 170g - chiński karbon ale daje radę Koło Przód Obręcz DT SWISS 444d 32H 27.5 465g Szprychy Dt competiton 227g Piasta Novatec 771 Center Lock 100x15mm 130g Opona Continental Race King Protection 27,5x2.2 600g Dętka Dętka Continental MTB 27,5 Light 145g Tarcza Shimano SLX SM RT70 180mm 156g Opaska Continental Easy Tape 18-584 25g Koło tył Obręcz DT SWISS 444d 32H 27.5 465g Szprychy Dt competition 227g Piasta Novatec 772 Center Lock 32h 135x5 265g Kaseta Shimano CS-HG62 11-34T 426g Zacisk Novatec 44g Opona Continental Race King Protection 27,5x2.2 600g Opaska Continental Easy Tape 18-584 25g Dętka Dętka Continental MTB 27,5 Light 145g Tarcza Shimano SLX SM RT70 160mm 132g Napęd Przerzutka Przód Shimano SLX FD-M671 145g Przerzutka Tył Shimano SLX RD-M670 10SPEED 281g Łańcuch Shimano Deore CN-HG54 280g Manetki Przód Shimano DEORE SL-M610 I-Spec 140g Manetki Tył Shimano DEORE SL-M610 I-Spec 154g Pancerze Jagwire Sport SID Blue Korba Shimano FC M610 Deore 3x10 Korba 42x32x24 175mm 889g Pedały Shimano Deore XT PD-T780 392g Hamulce Adapter 180mm Shimano SM-MA90-F180 10g Hamulec Przód Shimano Deore BR M615 306g Hamulec Tył Shimano Deore BR M615 350g Przewody hydrauliczne Jagwire HyFlow SID Blue Siodełko WTB Pure V Race Chrome 320g - niestety po wywrotce pękły szwy i część wypełnienia (pianki) wypadła dlatego w najbliższym czasie wymienię na coś innego Chwyty Esi Grips Extra Chunky 83g Komputerek MIO Cyclo 105 hc Dzwonek Knog Oi L 27g Niestety nie mam wagi do bagażu czy jakiejkolwiek innej mogącej dokładnie zważyć rower a wagi tu podane nie obejmują takich rzeczy jak koszyk na bidon, pewnie pominąłem jakieś śrubki podczas ważenia tak więc nie mogę podać całkowitej wagi ale jest to coś około 12,8 kg tak pokazuje waga łazienkowa Edytowane 28 Maj 2017 przez arturo0220 Odnośnik do komentarza
marekctr Napisano 29 Maj 2017 Udostępnij Napisano 29 Maj 2017 Nie ma jak coś samemu zadziałać. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 1 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwiec 2017 Rybnik Bywam, pracuję w tejże korpo co tam masz w tle po drugiej stronie wielkiej wody, tyle, że w Krakowie Fajna maszynka. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się