olgierd

Za gruba rura sterowa

Rekomendowane odpowiedzi

olgierd

Witam.

Mam problem a mianowicie niedawno zakupiłem amortyzator SR Suntour XCR 34 AIR pod koła 29cali do ramy Felt Nine Twenty.Amor bez sterów pasuje, ale po założeniu dolnych sterów rura nie wchodzi do końca i brakuje jej jakiś 3cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Zrób zdjęcia
Druga sprawa
Czy przypadkiem w główce ramy nie masz pod prostą rurę sterową a amor kupiłeś pod skośna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olgierd

Główka jest taperowana.

IMG_20190901_113155.jpg IMG_20190901_114612.jpg IMG_20190901_114724.jpg
  • Zażenowany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

A czasami rama nie jest po łożysko 1 i 1/4 a nie 1 i 1/2 ? Łożysko na bank jest za małe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

A wystarczyło przed zakupem zdemontować amor i zmierzyć sterówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

jeśli zintegrowane stary to sorry albo rama albo amor do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

O opisie rocznika 2013 jest napisane Head Tube Diameter1-1/8"/1.5" . A Twój to który rocznik? Jaki jest wymiar montażowy sterów? Zmierz najlepiej suwmiarką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

To może złe łożysko dał Kolega na amor, może dał górne na dół? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
3 minuty temu, Kruk napisał:

To może złe łożysko dał Kolega na amor, może dał górne na dół? 

Też prawda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olgierd

 

Godzinę temu, PrzeLuka napisał:

O opisie rocznika 2013 jest napisane Head Tube Diameter1-1/8"/1.5" . A Twój to który rocznik? Jaki jest wymiar montażowy sterów? Zmierz najlepiej suwmiarką.

Rocznik jest 2013 a na sterach pisze tak góra:41,8x30.5  45°x45° dół:51,9x40 45°x45°

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Normalne stery pod taper. Na pewno nie pomyliłeś górnego z dolnym?

Wsadź łożyska w miski i pstryknij fotkę.

Na sterówkę amora musisz nabić jeszcze bieżnie dolnego łożyska.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olgierd
1 godzinę temu, PrzeLuka napisał:

Normalne stery pod taper. Na pewno nie pomyliłeś górnego z dolnym?

Wsadź łożyska w miski i pstryknij fotkę.

Na sterówkę amora musisz nabić jeszcze bieżnie dolnego łożyska.

Na pewno nie pomyliłem góry z dołem

IMG_20190901_153746.jpg IMG_20190901_154010.jpg IMG_20190901_153826.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Dla mnie to wygląda jak 1 i 1/8 cala albo 1 i 1/4 cala 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Zmierz średnice wewnetrznego pierscienia dolnego lozyska.

Jeśli wszystko zgadza się z poniższym opisem musi pasować.

Typ górnej części sterów: IS42

Typ dolnej części sterów: IS52

Rozmiar górnego łożyska: 41.8x30.5x8 mm

Rozmiar dolnego łożyska: 52x40x8 mm

Śred. wewn. góry główki: 42 mm

Śred. wewn. dołu główki: 52.1 mm

Średnica mocowania mostka: 28.6 mm

Średnica bieżni: 39.79/30.015 mm

Wysokość poza główkę od dołu: 5.4 mm

Wysokość poza główkę od dołu: 0 mm

W innym przypadku ewidentnie źle coś składasz.

 

P.S.

Zerknij jeszcze na to...

tabelka%20-%20standardy%20sterówiojwyhriw7iyye7823.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj

A zrób zdjęcie starego amora :) 

Pewnie stary amor był 1i1/8 i będziesz musiał zamienić albo stery,albo dolne łożysko z bieżnią 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dredi91

Napisze jeszcze raz to co kolega wyżej, musisz nabić bieżnie dolnego łożyska na rurę sterową amortyzatora


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na pewno nie pomyliłem góry z dołem
IMG_20190901_153746.thumb.jpg.b4900a17935aeb0ea11f4965dbfff393.jpgIMG_20190901_154010.thumb.jpg.25f562384c5b7b5adcd68a6cf903b89f.jpgIMG_20190901_153826.thumb.jpg.9ccc1c859db24f9a1488b02efedc17a5.jpg

Na drugim zdjęciu widać że pod łożyskiem jest bieżnia, a ją musisz nabić siła aż do korony amortyzatora.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrekGT

Nie nabijaj tej bieżni siłą, widać gołym okiem, że bieżnia jest za mała. Czy ty wymieniałeś stery czy użyłeś tych samych co były? wygląda na to, że te stery są z dolną redukcją na 1 1/8"

Bieżnia powinna się zatrzymać 3-4mm od korony widelca i tylko tyle należy dobić, coś takiego jak na zdj nie powinno mieć miejsca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.