Skocz do zawartości

Opona szosowa na obręcz 622x19


Marti

Rekomendowane odpowiedzi

Hej szukam niedrogiej opony szosowej na obręcz 622x19 poradzicie coś? I jaką najwęższą oponę założę na tą obrecz?

Moja waga to 80kg, obecnie mam oponę schwalbe spicer 622x35 ale wolałbym coś węższego


Odnośnik do komentarza

Tak. Ja używam opon o szerokości 32c w rowerze crossowym. Fajnie lekko toczy się to po asfalcie a na ścieżkach się całkiem fajnie trzyma nie ślizga się etc a na podjazdach po ścieżkach leśnych idzie jak dzik :D Jedynie w piasku lub błocie trochę się ślizga lecz wiadomo, to nie opona do tego ;) na taki teren potrzebna już jakaś kostka :) 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Tak. Ja używam opon o szerokości 32c w rowerze crossowym. Fajnie lekko toczy się to po asfalcie a na ścieżkach się całkiem fajnie trzyma nie ślizga się etc a na podjazdach po ścieżkach leśnych idzie jak dzik  Jedynie w piasku lub błocie trochę się ślizga lecz wiadomo, to nie opona do tego  na taki teren potrzebna już jakaś kostka  

A co byś poradził zwijaną czy drutową jednak?

 

Odnośnik do komentarza

Temat już chyba nieaktualny, ale dodam że opona 25c pracuje idealnie na obreczy 622x19.    28min. to wartość katalogowa, ale są ludzie, którzy śmigają na 700x23c i nie narzekają, ale ja gwarantuje ze 25mm spokojnie daje rade ; )

 

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Marti napisał:

Tak myślałem też nad 25mm ale balem się trochę o komfort jazdy, jutro jadę 2x30km na tej oponce to przetestuję. Może z następna oponką zaszaleje na 25 emoji2.png

Ja sceptycznie podchodze do opini że 28c będzie bardziej komfortowe niż np. 23c, z tego względu, że jak crossową oponę o możliwości pompowania do 6bar pompowałem na maxa to wcale nie było dużej różnicy w komforcie na paskudnej drodze w porównaniu do 23 i 25c łyse jak Pazdan. Oczywiście jest spora różnica pomiędzy balonami 29er pompowane do środkowej wartości, a np. Typowymi crossowymi oponami pompowane max. Bo na wielu trasach już to przetestowałem z znajomymi i miekkie 29er ma ogromną przewage na mocno zniszczonym asfalcie w zestawieniu z oponą crossową z max. bar., Ale zaś crossowa pompowana max, i szosowa max. Bar takiej różnicy już nie ma. Może poza tym że na grubszej crossowej oponie nie ma żal wjeżdżać do lasu, a na lekkiej, cieńkiej i łysej szosowej strach śmigać po kamieniach.

Dlatego moje rozumowanie jest takie że wygrywa rozmiar 25c z tego względu, że w zestawieniu z 28c, łatwiej jest znaleźć lekką i stosunkowo wytrzymałá oponę poniżej 250gr.

 

Odnośnik do komentarza

No widzisz w sumie to szkoda, że wcześniej nie pisałeś pewnie byś mnie przekonał do 25 bo i tak jeżdżę głównie po asfalcie, ale ok już te 3 mm jakoś przeboleję na razie ale pewnie jak się zużyją to się skuszę

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Marti napisał:

No widzisz w sumie to szkoda, że wcześniej nie pisałeś pewnie byś mnie przekonał do 25 emoji14.png bo i tak jeżdżę głównie po asfalcie, ale ok już te 3 mm jakoś przeboleję na razie ale pewnie jak się zużyją to się skuszę

No właśnie.. widze że zwijana ma 335gr. To o 80gr. Więcej niż moje conti grand sport 25c, a 80gram na oponie to bardzo dużu i przekonasz się jak pojezdzisz na obecnych kilka tras, a nasteonie zmienisz na oponki 250gr. Chyba ze kupiłeś drutowane to te będą jeszcze cięższe ; )

Edytowane przez Janao
Odnośnik do komentarza

Trochę odkopuję, ale nie chcę kupować w ciemno. 

Próbował ktoś może założyć szosową oponę 28c na taką obręcz jaka jest w meridach big nine? Szerokość wewnętrzna obręczy to 20mm

Wg tabelek niby nie można, ale może macie inne doświadczenia w tym temacie? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...