ByQ94 Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Witam po raz kolejny wszystkich użytkowników. Posiadam rower lapierre raid 527 Koła : MACH1 ER20 27.5 - FORMULA DC20LW 32H BLACK QR9mm - FORMULA DC22LW 32H BLACK QR10mm Opony : SCHWALBE IMPAC TRAILPAC 27.5x2.25 Dziś kolejny kapeć a niedługo mój pierwszy rajd więc chciałbym go ukończyć. Ile kosztował by upgrade na bezdętki wiem że te koła szału nie robią ale jadnak chciałbym wiedzieć. Bardzo dziękuje z góry.
Franz Mauer Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Taśma uszczelniająca + wentyle + mleko na oba koła cena ok 140-150 zł. Jeśli nie robiłeś nigdy konwersji to możesz spróbować zabezpieczyć to co masz poprzez wlanie po 20-30 mln mleka do każdej z dętek. Warunkiem jest posiadanie dętek z rozkręcanym wentylem Zrobiłem tak gdy leciałem w Himalaje. Zero przygód! Edytowane 26 Maja 2017 przez Franz Mauer 1
ByQ94 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 Będę w stanie zmienić to sam? Mógłbym poprosić o jakiś link do takiego zestawu? Wentyle takie jak na zdjęciu Chciałbym też kupić te opony ale nie mogę znaleźć z żółtym logo na 27'5 1200g koła 900g opona. Kloce ale nie mam narazie na wymianę. No jedynie opony. Czy potrzebuję taśmy czy tylko mleko i wentyle do tych kół?
Franz Mauer Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Pewnie, że dasz radę dokonać konwersji. Co potrzebujesz: 1. Taśma uszczelniająca:http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/kola-mtb/effetto-mariposa-tasma-tubeless-race-tape-25mm-36138.html 2. Wentyle do systemu bezdętkowego: http://www.bikestacja.pl/pl/effetto-mariposa-caffelatex-zawory-opon-bezdetkowych-tubeless-29886.html 3. Mleko (możesz kupić: Mariposa Effecto Caffe Latex lub Trezedo lub No Stan's - ja osobiście używam Caffe Latex): http://www.bikestacja.pl/pl/plyn-uszczelniajacy-effetto-mariposa-caffelatex-250ml-21159.html 4. Opony zwijane (jeśli rozglądasz się za Maxxisami to polecam mega uniwersalne również na wyścigi IKON :http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/opony/opona-maxxis-ikon-27-5x2-20-dual-60tpi-zwijana-33482.html 5. Adapter (przejściówkę)do wentyla presty, aby można było napompować na stacji benzynowej: http://www.bikestacja.pl/pl/effetto-mariposa-caffelatex-adapter-presta-29888.html Przebieg: 1. Ściągasz starą taśmę, czyścisz z ewentualnych pozostałości kleju i odtłuszczasz wewnętrzną część obręczy 2. Dokładnie naklejasz nową taśmę przede wszystkim, aby dobrze zakleiła dziury wentyli. Równomiernie dociskasz, aby nie zrobiły się pęcherzyki powietrza. Taśmę przyklejasz na zakładkę a nie na styk, byle nie na otworze wentyla.Robisz dziurę w taśmie na wentyl. 3. Jak się nie spieszysz to możesz założyć dętkę i oponę i trochę pojeździć, aby taśma się dobrze ułożyła. Nie jest to jednak konieczne. 4. Po naklejeniu taśmy wkręcasz wentyl. W zestawie jest dodatkowa przelotowa półokrągła gumka. Nakłada się ją na wentyl, gdy dziura w feldze jest za duża na sam wentyl - taki adapter. Po włożeniu do otworu dokręcasz wentyl od strony szprych nakrętką - mocno ale z wyczuciem, aby nie zerwać wentyla. 5. Nakładasz nową oponę na felgę. 6. Następnie wodą z mydłem lub płynem do naczyń delikatnie zwilżasz obydwa ranty opony , aby lepiej wśliznęła się w rant obręczy. 7. Nakręć na wentyl adapter i udaj się na stację benzynową lub do wulkanizatora, bo wymagane jest sprężone powietrze aby rozdmuchało oponę. Podczas pompowania może opona strzelać, ale to normalne, oznacza to że opona wskakuje w rant obręczy. Nie przesadź z ciśnieniem - nie przekraczaj ciśnienia maksymalnego zalecanego przez producenta opony. 5. Jak już opona wskoczy to takim małym plastikowym kluczykiem z oczkiem załączonym do wentyli rozkręć wentyl (to oczko stanowi kluczyk i nakładasz je na wentyl bo jak zauważysz z dwóch stron jest delikatnie spłaszczony) i strzykawką wprowadź mleko do opony. Producent zaleca ok. 50 ml, ale na początek do każdej opony wlewam zwykle ok 80 ml, aby się ewentualnie doszczelniła. 6. Po napełnieniu mlekiem, wkręć zawór i napompuj. 7. Zanim założysz koło do roweru to parę razy nim zakręć, potrząśnij w poziomie z każdej strony. 8. Na początku może dochodzić do lekkich ubytków ciśnienia, ale się tym nie przejmuj. Po prostu dopompuj. Opony w systemie bezdętkowym szybciej tracą ciśnienie niż z dętkami. Za to możesz jeździć na nich ze zdecydowanie niższym ciśnieniem bez ryzyka dobicia 3
ByQ94 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Nie wiem jak podziękować za taką pomoc. ;)jutro zamawiam jeszcze raz dziękuję Edytowane 27 Maja 2017 przez ByQ94
ByQ94 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 Tego uszczelnić się nie da Jutro jade do wulkanizacji, ktoś tutaj jest co zrobił to pompką stacjonarną w domu ?? Jakieś złote rady ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się