mareq

Lampa przednia do szosy z dobrym odcięciem do 200zł

Rekomendowane odpowiedzi

mareq

Naczytałem się różnych wątków i mam już straszny mętlik. Szukam przedniej lampy i mam konkretne wymagania:

- akumulatorowa, czas działania na maxa wystarczy 2h

- możliwość ładowania z powerbanka podczas działania

- wskaźnik poziomu akumulatora - mam już jedną lampkę, która sygnalizujje koniec na 5 minut przed wyłączeniem. To jest nie do przyjęcia.

- dobre odcięcie, żebym nie oślepiał i nie musiał tak opuszczać lampy, że widzę na 5m do przodu.

- moc nie musi być kosmiczna ale żeby na wiejskim asfalcie, bez żadnych latarni dało się bezpiecznie pojechać ze 20km/h.

- musi doświetlać boki. Jeżdżenie ze snopem światła o szerokości 1,5m nie jest komfortowe.

- budżet wstępnie do 200zł ale jak trzeba będzie trochę nagiąć to do przyjęcia. Lepiej trochę dołożyć niż kupować kilka lampek i się na nie wściekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pkonrad

Bontrager Ion 100 R lub Bontrager Ion 200 RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

Pietwsze co mi przychodzi do głowy to Fenix BC25r. Powinna spełniać wszystkie wymagania. Stan akumulatora jest sygnalizowany przez 4 diody. Zgaśnięcie jednej oznacza wyczerpanie 25% baterii,  dwóch 50% itd.

Na plus też jakość wykonania i bardzo stabilne mocowanie do kierownicy.

Lampka świeci szeroko ale jeżeli chodzi o zasięg to jest średnio ale do prędkości 20 km/h spokojnie wystarczy. Na dole zdjęcie jak świeci.

4 minuty temu, pkonrad napisał:

Bontrager Ion 100 lub Bontrager Ion 200 RT.

To są lampki sygnalizacyjne a nie oświecające drogę. Odcięcia też nie mają...

 

20190719_232245.jpg
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq
Napisano (edytowane)

No tego Fenixa mam jako jedną z obserwowanych pozycji na alledrogo. Ze zdjęcia wygląda, że to jest to czego potrzebuję. Ważne jest dla mnie, żebym w porę zauważył zająca czającego się na poboczu albo psa, który zamierza się puścić w pogoń za mną :) .

Edit: jako, że jestem w gorącej wodzie kąpany to Fenix już zamówiony a żeby tył roweru nie był smutny, że o niego nie dbam to mu zamówiłem Mactronic RED LINE :) .

Edytowane przez mareq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

Rzeczywiście @mareq gorącej wodzie kąpany :)

Co do Fenixa BC25R to mam pewne obawy. 600 lm, hmm, to nie jest zbyt dużo na szosę. Mam Convoya S2+, daje jakieś 800 lm i przy szybkiej jeździe to jest jednak za mało. Po dodaniu kolimatora nadal oślepia, choć już mniej, ale troszkę ma mniejszy zasieg. Całą zimę i wiosnę jeździłem z takim Convoyem i nie było to optymalne rozwiązanie. Piszesz, że wystarczy Ci lampka skuteczna przy 20 km/h, ale to tempo spacerowe jest... nawet się nie rozgrzejesz. Convoy też by wystarczył do takiej prędkości, no ale chyba nie tędy droga? 

Niestety, Twoje wymagania: 2h pracy, odcięcie, doświetlanie boków i 200 zł raczej się wykluczają. No ale skoro zamówiłeś to niech Ci dobrze służy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Convoya odpuściłem. Z racji innego hobby mam trochę latarek taktycznych i próbowałem ich używać na rowerze. To ma oświetlić pole ostrzału lub oślepić zaskoczonego przeciwnika. W całkowitych ciemnościach ważniejsze dla mnie jest bezpieczne dojechanie do celu niż zrobienie tego najszybciej jak się da :) .

Obecnie używam: https://www.decathlon.pl/lampka-fl-500-przod-id_8327941.html więc Fenix na pewno będzie lepszy :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@mareq ale ja nie sugeruję, żebyś kupił Convoya. Pisałem tylko, że jest nieco silniejszy od Fenixa BC25R, ale i tak za słaby na szosę.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod
Napisano (edytowane)

Tylko, że moc strumienia świetlnego to jedno a rozłożenie tego światła na drodze to drugie. Jeżeli reflektor jest dostosowany fo oświetlania podłoża to wcale nie potrzebuje tysięcy lumenów by efektywnie to robić. Z takim Roximem x4 mającym 400 lumenów jedzie się znacznie przyjemniej z prędkością 30 km/h niż z Conwoyem s2 i kolimatorem.

Edytowane przez Nemrod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
foxy

a jaką mam sobie lampkę kupić w cenie do 200zł na szose? 
Nie znam sie w ogóle.
Fajnie by było gdyby była mała , mocno świeciła, ładowana w powerbanka ten wskaźnik to tez fajna rzecz :)   możę być różowa :)  i żeby w trybie ekonomicznym lub migającym  świeciła klika godzin min 4.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pkonrad

@foxy

 

Bontrager Ion 100 R lub nowszy model Ion 200 RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
foxy
25 minut temu, pkonrad napisał:

@foxy

 

Bontrager Ion 100 R lub nowszy model Ion 200 RT.

potrzebuje przedniej lampki co oświetli mi drogę ciemną nocą. takich małych  gówienek to mam całą szufladę. 
Sprawdziłam w instrukcji mojej starej lampki ile to ona ma lumenów i o ile producent napisał prawdę to  ona ma 500lumenów. I to jest tez minimum gorszej nie chce. A jeszcze jedno . czy  warte sa zakupu  takie lampki z zewnętrzną bateryjką ?
coś takiego mam na myśli . 
https://lampkinarower.pl/lampy-rowerowe-solarstorm/8-110-solarstorm-x2-oryginal.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JaW

@foxy takie lampki są mocne, ale kłopotliwe - dwie części, kabel...

Na szosę trzeba mocnego światła z odcięciem. Coś w rodzaju Gaciron V9D 1600, do kupienia na Ali, ale nieco drożej niż 200 zł. No i nie wiem jak z odcięciem w tym przypadku, trzeba by obejrzeć jakieś testy na YT. Jednak świeci ta lampa całkiem daleko :)

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
Godzinę temu, foxy napisał:

to  ona ma 500lumenów. I to jest tez minimum gorszej nie chce

Lumeny nie są najważniejszym parametrem. Wielokrotnie pisał o tym Nemrod. Choćby w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

Garicon nie ma odcięcia. Co do czegoś mocnego z odcięciem za około 200 zł to jest INFUN GT200 na alliexpresie. Tylko, że to dość spory klamot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Jestem po pierwszej jeździe z fenixem. Na moje potrzeby wystarcza w 100%. Na wiejskich drogach z lichym oświetleniem wystarcza już drugi poziom jasności. W mieście wystarcza pierwszy. Nie byłem w całkowitych ciemnościach ale obstawiam, że najmocniejszy tryb przyda się co najwyżej doraźnie. Odcięcie jest ok, doświetlenie poboczy jak dla mnie wzorowe. Do tego samo wykonanie jest na wysokim poziomie. Już biorąc lampkę do ręki czuć, że nie jest to coś wartego 50zł. To jest oczywiście tylko moja subiektywna ocena i nie testowałem tony lampek ale wiem, że to nie były wyrzucone pieniądze i w zasadzie nie muszę kontynuować poszukiwań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva

Ja kupiłam kiedyś Mactronic Noise XTR 03 i jestem z niej bardzo zadowolona. Ma daszek z odcięciem, jest otwarta na boki, więc doświetla pobocze, bateria jest wymienna, więc w razie czego można szybko zmienić akumulator. Widzę, że wypuścili teraz edycję XTR 04, która zamiast 540lm ma 712lm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Ja od siebie polece Knoga PWR Road. Nie dość, że lampka to awaryjnie może służyc za powerbank dodatkowo ma możliwość zaprogramowania każdej diody z osobna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Z tym Knogiem to tak troszkę nie w temacie: nie ma odcięcia i nie mieści się w budżecie :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
4 godziny temu, Fimala napisał:

Ja od siebie polece Knoga PWR Road

Lubię tą firmę ale to "Road" w nazwie jest nieporozumieniem. To się absolutnie na road nie nadaje. Chyba że w Indiach. Tam wszyscy jeżdżą samochodami na długich bo wydaje im się że tak lepiej widzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.