LALA Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 SANTA CRUZ V10 3GEN. Mój rower flagowy na którym najbardziej się skupiałem to właśnie V10 z 2010 roku zbudowany w 2015r. rower to rama i od tego zacznę: rama Santa Cruz V10 2010r gen3 roz L VPP susp. black ANODA wybrałem ramę zza oceanu ze względów ekonomicznych oraz technicznych. Kupując rame do DH nie mogłem sobie pozwolić na zakup czegoś co może ulec zniszczeniu po jakimś nieudanym przejeździe skoku czy podczas eksploatacji. Na mój wybór składało się również zawieszenie tylnego koła, nie wchodziło w grę zawieszenie bez sztywnego tylnego trójkąta. VPP to to zawieszenie autorskie firmy SC oraz Intense do ktorego starają się nawiązywać inne marki. Technicznie rama posiada zawieszenie właśnie VPP, mufę gwintowaną pod standard 83mm, główka pod rurę 1,1/8, wykonany ze stopów 6000, 7075 oraz carbonu, tył trzyma oś 12x150 mocowanie dampera to 222mm i będąc przy ramie trzeba opisać serce ramy tj Damper FOX DHX 5.0 AIR 2011r. Siedzący w temacie grawitacji mogą sądzić że nie jest to najlepszy wybór ale... decyzja na wsadzenie powietrza do zjazdówki nie wzięła się z palca;p DHX jest w stanie wzorowym dodatkowo przeszedł gruntowny serwis i modernizacje; zmiana zaworowania pod ramę V10 zmniejszenie komory powietrznej o 60% Damper nie dobija próbowałem ale trzeba naprawdę dobrego dropa aby wgl zbliżył się do granic możliwości i to właśnie miało na celu wsadzenie powietrzniaka do roweru DH działa to doskonale Amortyzator (i tu nie wiem jak go opisać bo jest to mój projekt bazujący na dwóch modelach Marzocchi ale wyszło coś takiego) Marzocchi BOMBER 888 ATA RC3 EVO V.2 World Cup I już coś tu nie gra ;p komory ATA nigdy nie wyszły z tłumikiem EVO a już tym bardziej nigdy z V.2 co tu się stało... pierwotnie miałem amor 888 ATA RC3 i wszystko było ok do momentu gdy przekroczyłem jakiś próg jazdy w DH czyli kiedy kompresje w amorze zaczynają odgrywać kluczowa rolę. Podstawowy tłumik RC3 nie bardzo radził sobie z utrzymaniem kompresji na odpowiednim poziomie co innego ulepszona wersja czyli EVO V.2 tłumiki miały identyczne rury, mocowania górne i dolne zakupiłem amortyzator RC3 EVO V.2 ti ale sprężyna tytan była miękka, za miękka postanowiłem połączyć komory ATA z tłumikiem od wersji Ti i wyszło doskonale, dodatkowo po połamaniu dolnych goleni udało się kupić czarne z gregorio całkiem nowe odlotowe Korba SRAM Truvativ Descandent DH 165mm niby wszystko pięknie ale 165mm ramiona korby to trochę mało dla gościa mającego 195cm wzrostu. Napęd SRAM X7 1x9 Napęd doskonały krótki wózek i manetka na MachMaker twarde i pewne zmiany biegów w najgorszych warunkach to chyba domena marki SRAM i tego X7 zestaw ten mam 2 lata i nigdy mnie nie zawiódł ani razu, działa od zawsze do dziś. Łańcuch MAVIC 9s Najlepszy łańcuch jaki miałem ma 2 lata nigdy się nie zerwał, nie gubi się na rock gardenach nie ma luzów czyszczony dokladnie zawsze po powrocie z gór i oliwiony olejem finishline zielonym Kaseta to kolejna moja modernizacja była ultegra 6800 12-23 zamieniłem kilka zębatek i idzie 11-12-13-14-15-17-19-21-23 hamulce SRAM GUIDE R 2016 z klockami brecko (chyba) z radiatorami alu oba hamują na tarczach AVID 203mm sztyca BBB alu siodło MAC MACHONE mtb PEDAŁY HT NANO KOKPIT KIREOWNICA RENTHAL FATBAR 780 38MM PLUS MOSTEK MARZOCCHI kierownica z wysokim wzniosem i dlugi mostek dlatego, że jestem wysoki i zwiększałem tym virtualny reach KOŁA KOŁO PRZÓD PIASTA NOVATEC JAKAŚ PODSTAWOWA POD QR20 SZPRYCHY MACH1 PRO OBRĘCZ MAVIC EX729 (GRAFITOWA) KOŁO TYŁ PIASTA DARTMOOR QUANTIC 12X150 SZPRYCHY MACH1 PRO OBRĘCZ MAVIC D321 (GRAFITOWA) koła to kwintesencja roweru sa nie do zniszczenia okropnie szerokie obręcze robione jeszcze we Francji ze stajni Mavic nie raz pokazały mi za co zapłaciłem ;p ciągle proste po 1,5 roku katorgi ostatnio na górze Żar strzelila jedna szprycha (jedna czyli powinno być koniec jazdy) koło ani odrobinę nie biło po wymianie szprychy koło wgl nie wymagało prostowania (szprycha strzeliła podczas 2-go zjazdu, potem koło wytrzymało jeszcze 12 i dalej nie było żadnej centry!!!! polecam te obręcze z całego serca 1
marekctr Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Nie ma jak dobrze odlecieć Graty pomysłu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się