Skocz do zawartości

Montaż nowego mostka ahead.


martinb3

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.

Zmieniłem u siebie mostek na regulowany, jednak nowy mostek ma nieco mniejszą główke którą mocuje się na rurze sterowej. I na chwile obecną jest on na równi z rurą.

Pytanie do was, ile mostek powinien wystawać ponad rure sterową?

 

Edytowane przez martinb3
Opublikowano

Obejma mostka nie powinna wystawać ponad rurę sterową więcej niż potrzeba na wciśnięcie kapsla.

Opublikowano

Stary mostek wystawał jakieś 6mm. A nowy jest idealnie na równi.

Podkładka 5mm powinna wystarczyć?

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, martinb3 napisał:

Cześć.

Zmieniłem u siebie mostek na regulowany, jednak nowy mostek ma nieco mniejszą główke którą mocuje się na rurze sterowej. I na chwile obecną jest on na równi z rurą.

Pytanie do was, ile mostek powinien wystawać ponad rure sterową?

 

ja bym dał 1-3 mm ponad rurę. Możesz albo przyciąć rurę, albo pod mostek wsadzić podkladkę. 

images.jpg

4 minuty temu, martinb3 napisał:

Podkładka 5mm powinna wystarczyć?

Najbezpieczniej jest gdy górna śruba zaciskowa mostka nie wystaje za dużo ponad rurę sterową :)

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

Wymieniłem mostek na regulowany, podłożyłem 5mm podkładke i myśle że finalnie mostek wystaje ponad rure sterową jakieś 4mm więc jest ok.

Ale pojawił się problem, podczas jazdy  z okolic nowo zamontowanego mostka wydobywają się dziwne dziwięki, jak by trzeszczenie. Nie byłem w stanie zlokalizować dokładnie miejsca problemu. Czy możliwe że za mocną skręciłem śruby? Bo nie miałem klucza dynamometrycznego a dociskałem dość solidnie, no i moje podjrzenia padły też na " grzybka wkręcanego w rure sterową, też wkrecałem na oko i zastanawiam się czy tam czegoś nie przekręciłem.

Wiem że nie mając roweru przed sobą ciężko będzie wam stwierdzić przyczyne ale, jak byście może nakreślili czy moje przypuszczenia mogą być słuszne.

Dzięki

Opublikowano (edytowane)

@martinb3 Na początek:

1. Podnieś przód roweru i poruszaj kierownica prawo-lewo. Czy słyszysz te same trzeszczenie?

2. Odkręć dekielek i zrób zdjęcie zamontowanego mostak tak, aby było widac rurę sterową (tak ja na zdjeciu, które zamieściłem powyżej)

 

 

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

Jak kręcę w powietrzu na sucho to coś trzeszczy, ciężko powiedzieć czy dokładnie ten sam dźwięk ale trzeszczy.

Wklejam zdjęcia:

 

20170531_171628.jpg 20170531_171648.jpg 20170531_171727.jpg
Opublikowano

@martinb3

Może nie do końca na temat, ale jak dla mnie gwiazdka nabita jest zbyt płytko. Poszedłbym jesze jakieś 3-4 mm niżej.

Trzeszczenie może dochodzić z nienasmarowanych łożysk sterów. Na wszelki wypadek odkręć mostek, wyciągnij widlec i przesmaruj łożyska. 

Ze zdjecia może wynikać jeszcze jeden powód - duża ilość podkłądek pod mostkiem i moze to one trzeszczą. Możesz to zweryfikować delikatnie przesmarowując ich wewnętrzna część oraz na styku miedzy samymi podkładkami oraz na styku podkładki mostek. 

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Eksperymenowałem kiedyś z bardzo podobnym mostkiem (pożyczyłem od żony roweru),trzeszczał od pierwszej przejażdżki więc przesmarowałem wszystkie miejsca stykania się metalowych elementów włącznie z tym zawiasem regulacji i jego ząbkowane podkładki. 

Przesmarowałem tzn.wziąlem na palca trochę jakiegoś zielonego smaru i na wszystkie te łączenia po trochu +wcieranie tak że  ma zostać mgiełka a nie wiszące zielone gluty po skreceniu wszystkiego do kupy. Żeby było jasne .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...