Skocz do zawartości

Hamulce tarczowe Hayes M-X5 - tarcza trze o klocek

Lemsky

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dwa dni temu zakupiłem nowy rower z w/w hamulcami tarczowymi. Przy pierwszej jeździe usłyszałem jak w przednim hamulce tarcza trze o klocek. Nie jest to duże tarcie (nie blokuje koła) jednak słychać to dość wyraźnie. Jestem zielony jeśli chodzi o ten temat I nie wiem czy na początku takie tarcie może występować czy może od razu potrzebna jest regulacja.

Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Filmik od Szaja jak ustawic hamulce.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Musisz wyregulować zacisk. Nie ma innej możliwości.

Opublikowano

Typowy problem nowych rowerów.

Możesz użyć metody na poluźnienie zacisku lekko (nie odkręcenie tylko tak aby się ruszał ) zaciskasz klamkę hebla w opór i zakręcasz powoli po trochu raz jedną raz drugą śrubkę :)

Druga metoda to to samo co wyżej tylko potem poprawiasz to wszystko już ręcznie przy świeceniu na zacisk ostrym świetle i lekkie przesuwanie zacisku do perfekcji.

Trzecia metoda to z takim urządzeniem:

https://allegro.pl/oferta/przyrzad-super-b-tb-br10-do-regulacji-zacisku-ham-7242518924?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwpavpBRDQARIsAPfTwizHYRTIxFmCT2qZQW8qAEHSTTZZ6B0UotAjbmHW4xBficskOW0bT2MaAshLEALw_wcB

Wkładasz na tarcze, dajesz między klocki i zakręcasz. Ponoć bardzo skuteczne.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi:)

Zrobiłem tak jak w filmie wyżej, wypróbowałam również wasze wskazówki jednak jakbym nie poluzowal srubek I jakbym nie ustawił zacisku ani na trochę nie przestaje docierać:(

Opublikowano (edytowane)

Możliwe że krzywa jest tarcza i krzywa to znaczy o 0,5mm ma bicie i to wystarczy

Edytowane przez Kruk
Opublikowano

A nagral bys krotki filmik jak to wyglada?

Opublikowano

Aaa to mechaniczny. to nie ma tam regulacji odległości klocków od tarczy?

Opublikowano