matisek9994 Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Witajcie! W moim nowym rowerze jest taki amortyzator SR Suntour Raidon-XC RL 29. Jak wygląda pompowanie powietrznego amortyzatora? Ale PSI maksymalnie? Jak to się ma do twardości amorka? Ile minimalnie? Jak go smarować? Powietrzny amortyzator mam poraz pierwszy i nie wiem jeszcze jak się z nim mam obchodzić Więc bardzo proszę o odpowiedź na te nurtujące mnie pytania Pozdrawiam.
Piwko Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Na początek proponuje nic nie pompować jak masz oring (jeśli nie daj tyrtyrke cokolwiek) zesuń go na sam dół, usiąść delikatnie na rower niech 2 os ci go przytrzyma potem nachyl cały ciężar swojego ciała nad kierownice. następnie delikatnie zejdź z roweru. Potem zmierz odległość od oringa do początku goleni w amorze zakładam że masz 100mm skoku powinieneś uzyskać wartość ok 15 % ugięcia z 100% skoku amora. I tu zaczyna się zabawa jak masz za dużo ok 25 % to już musisz troszkę dopompować amora jak masz za mało to upuścić powietrza aż uzyskasz odpowiednia wartość. Jak to ustawisz sobie pod siebie proponuje ci pobawić się z tłumieniem amorka. Na dole amora jest czerwone pokrętło będzie tam oznaczenie plus i minus (raczej) lub coś w rodzaju królika Ustaw sobie tą wartość na połowię czyli np zakręć go na maxa policz ile ma obrotów na odkręcenie na maxa zakładajmy że ma 20 obrotów ustaw go na 10. Potem wsiadaj na rower jedz do lasu i ustawiaj pod siebie tłumnie czyli odbicie lagi i odwrotnie. Musisz sobie tak ustawić aby dobrze wybierała nie równość a nie tak że masz korzeń amor ci się schował do 50 % potem zaraz masz następny korzeń i amor się zdążył powrócić i znowu go zabrało z 40% Co do serwisu raz na sezon. Lecz ja serwisuje go 2 razy w roku na start sezonu np w marcu kwietniu i potem w grudniu. Dlatego 2x ponieważ śmigam też w zimie Jak coś zapomniałem dodać niech inni napiszą Polecam też film Daniela Szajbajka gdzie jest pokazane jak ustawić SAG amora. Edytowane 23 Maja 2017 przez Piwko 1
Piwko Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Nie ma za co jak coś pisz na priv akurat mam ten model amora w wersji 122mm i mam zamiar go sprzedać na rzecz lepszego
cichy300 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Witam. Zakupiłem wasnie Rometa Mustanga 1 i tam jest Raidon. Jest to mój pierwszy powietrzny amor. Mógłby mi ktoś napisać albo dać link do tut serwisu? Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. Kolega Piwko może poratuje swoją wiedzą skoro sam serwisuje ?
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Trytytka może koledze uszkodzić anodę na ladze... odradzam.
Franz Mauer Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 @matisek9994 przy ustawianiu ugięcia wstępnego (SAGu) amortyzatora najpierw zwolnij blokadę skoku amortyzatora (aby się uginał), następnie zajmij pozycje do jazdy (tak jak zwykle jeździsz, jeśli często jeździsz z plecakiem, kaskiem lub w butach rowerowych to załóż to wszystko). Dopiero jak już będziesz siedział wygodnie na rowerze wstań na pedały i zsuń oring, założoną gumkę lub trytkę na sam dół górnych ślizgów do samej uszczelki kurzowej (goleni). Następnie zejdź z roweru delikatnie i wtedy zmierz odległość między dolną uszczelką a oringiem. Po odczycie możesz zdecydować czy wolisz ustawienie typowe dla XC- wtedy sag na poziomie 1-2 cm, czy wolisz czyś się bardziej komfortowo i chcesz, aby amor wybierał dokładnie każdą nierówność wówczas wartość ta może oscylować między 2-2,5 cm. Możesz ustawić jeszcze większy SAG, ale wtedy musisz liczyć się z ryzykiem dobicia golnej goleni amortyzatora do korony widelca (co po jakimś czasie może go uszkodzić), a podczas jazdy po płaskim i na podjazdach będziesz tracił więcej energii przy pedałowaniu. Chyba, że zablokujesz skok. Musisz sam sobie popróbować różnych ustawień i zobaczyć jaki poziom ciśnienia będzie dla Ciebie najlepszy. Regulacja tłumienia odbicia (pokrętło w dolnej części dolnej goleni) ma zapewnić Ci stałą przyczepność koła podczas pokonywania przeszkód (muldy, dołki). Zwykle są dwa skrajne położenia regulacji, a pomiędzy nimi ustawienia pośrednie: bardzo szybki powrót dolnych lag (tzw. zając - wtedy po zanurkowaniu amortyzator bardzo szybko wraca do wyjściowej pozycji) oraz wolniejszy powrót (tzw. żółw, wtedy amortyzator powoli wraca do wyjściowej pozycji). Zając sprawdza się, gdy teren po którym jeździsz naszpikowany jest nierównościami lub dołkami występującymi w bardzo krótkich od siebie odstępach, a żółw wtedy gdy te nierówności oddalone są dość od siebie oddalone i amortyzator przed następną nierównością ma czas aby wrócić do pozycji wyjściowej. Jest to bardziej komfortowe dla rowerzysty, ale nie zawsze się sprawdza. Dlatego w zależności od terenu szukasz wartości pośredniej tej regulacji. @SpiderMAN zwrócił uwagę na ryzyko używania trytki, więc po użyciu jej do ustawienia SAG delikatnie, nie rysując ślizgów zdejmij ją, aby czasem nie została podczas jazdy,bo wtedy może zrobić "kuku" twojemu amorowi 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się