Skocz do zawartości

Płyn od wspomagania zamiast oleju mineralnego.

Unaleh

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry tak jak w temacie nikt jeszcze nie testował oleju zielonego od wspomagania w układzie hamulcowym roweru. Jeżdżę już na tym oleju od roku i nic się nie dzieje w sensie uszczelki całe tłoczki chodzą prawidłowo itp. co może się stać po dłuższym czasie takiej eksploatacji jeszcze wspomnę że mam dziwny mix bo dźwignie hamulców mam br m315 a zaciski br m7000 i śmiga fajnie.

Jeszcze wspomnę że ten zestaw był już testowany w każdych warunkach przy minus 15 i plus 40 na bardzo długich zjazdach, bo aż ze śnieżki w karkonoszach, ani razu płyn mi się nie zagotował, hamulce zawsze działały poprawnie. Nawet mam wrażenie że płynniej działają na tym oleju niż na mineralnym. Oczywiście płyn od wspomagania wychodzi taniej za 1 litr.

Edytowane przez Unaleh
Opublikowano

W jakim celu ten eksperyment?.

Olej Shimano jest dostępny i bardzo dobrze się sprawdza w eksploatacji.

Opublikowano
46 minut temu, Unaleh napisał:

Oczywiście płyn od wspomagania wychodzi drożej za 1 litr ale mam go dużo

hah no i w tym momencie można zamknąć ten temat

ja kupiłem 1L płynu shimano i też mam go dużo

ogólnie - fajnie, że działa ale to w żaden sposób nie wnosi nic nowego do tematu hebli. Trochę wyważanie otwartych drzwi  

Opublikowano

Układ ma pojemność około 25-35 ml, za 15 złotych ma się 100 ml płynu. To chyba wystarczy za odpowiedź. Sorki ale temat nic nie wnosi. :) 

Opublikowano

Dlaczego? Bo można. Na Seth Bike Hacks kiedyś był eksperyment z oliwką Johnson's Baby (tak, ta dla niemowląt) i podobno działa.

Opublikowano

A czemu ma niby nie działać skoro płyn do wspomagania to jest olej? Dokładnie to przekładniowy... Na silnikowym, albo oliwie z oliwek też będzie działać. Ba - ktoś kiedyś wodą zalał i też działa dopóki jest ciepło i korodować nie zacznie. 

Sztuka dla sztuki. 

Opublikowano