Skocz do zawartości

Revolution Streetfinder 2013


piotr.solek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

20171226_221501.thumb.jpg.0ad0982489676779dfd46d8ae0ed731c.jpg 

(grudzień 2017)

 Chciałbym pokazać wam miejski rower - moja indywidualna klasyfikacja. Prawdopodobnie bliżej mu (w oryginale) do trekingowej opcji, ale po licznych zmianach konfiguracyjnych ostał się "mieszczuchem". Jest to Revolution Streetfinder z 2013, zakupiony w Wielkiej Brytanii w sieci sklepów rowerowych Bicycle Co-operative .Zdaje się, tylko tam, można je zakupić (pod tą nazwą). O ile pamiętam, był to najtańszy model roweru i o to właśnie mi chodziło. Jest to połączenie roweru miejskiego i trekkingowego w zależności od konfiguracji dodatkowego sprzętu. Rower posiadam od nowości i ma przejechane na chwilę obecną ponad 25000 kilometrów z czego ostatnie 18000 km "udokumentowane" na STRAVA. Obecnie tygodniowo przejeżdżam około 50-200km (CR). Rower kupiłem, by dojeżdżać do pracy. Wyjeżdżam nim też na drobne zakupy i "ścigam :) się ", na krótkich segmentach na stravie. Przy tej geometrii roweru i moich 189cm/84kg wagi sprawia, że jazda na drogach asfaltowych (z różnymi jej odmianami) jest przyjemna i bezbolesna. Oczywiście piszę tu o odcinkach około 60km. Wzniesienia 100-150 metrowe nie stanowią żadnego problemu. Blat z 48 zębami pozwala pocisnąć na prostych odcinkach, ale po mieście ,zdecydowanie środkowy (36) jest eksploatowany. Pierwsze gruntowne wymiany zaczęły się ,dopiero pod koniec zeszłego (2016) roku, ze względu na zużycie. Względy estetyczne, też miały znaczenie. Kupuje tylko części mocno przecenione (nowe) lub używane. Rower jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Mimo iż posiadam drugi o 1/3 lżejszy, częściej wybieram jednak ten 3x7 biegowy. Myślę, że to przede wszystkim znajomość swoich możliwości i biegów na rowerze pozwala mi ,wykręcać dobre, czasy na krótkich odcinkach. Odczuwalną różnicę w jakości jazdy poczułem, po zmianie opon (później też kół) i założeniu pedałów SPD. Lusterko usprawnia bezpieczne i płynne włączanie się do ruchu drogowego.

_JOOvpLDmCNpzcRp79EZlDGoqzEFjLkQd1RxrO2zB2Q-2048x1536.thumb.jpg.381358b6595c883682032cdfb41ef959.jpg

(styczeń 2017)

Fabryczne wyposażenie roweru to:

b12-revolution-streetfinder-hr.thumb.jpg.2ba931336c48d5b666956bcbf5b27c22.jpg

Rama : aluminium 7005 21"/ 53cm Kolor: czarna błyskawica

Biegi : 18 speed 3x6  - wolnobieg SHIMANO MF-TZ20, 14-28T 6-Spd oraz Korba (na kwadrat) SunTour CW-XCC-T208PBG, 48/38/28T, 170mm długość ramienia 

Hamulce : Tektro 837AL-EN V-Brake Tektro 837AL-EN V-Brake

Przerzutka przód/tył : Shimano Tourney FD-TX51/SHIMANO RD-TY21GS

Klamkomanetki : SHIMANO ST-EF40-6, 3-Spd SHIMANO ST-EF40-6, 6-Spd

Wolnobieg SHIMANO MF-TZ20, 14-28T 6-Spd

Kańcuch KMC Z-50, GY/BR

Uchwyty : Velo VLG-749D2, 125mm

Kiera : H.L MTB-153PP-ENM, Stal, dł: 600mm,

Widelec : sztywny Full Hi-Ten, 25.4mm

Sztyca :SP-242 średnica: 27.2 x 300mm /Siodełko Revolution FM-260 /Uchwyt pod sztycą: CollarKalloy SC-200, 31.8mm

Koła : jednościenne 700C x 1.50 /przednia piasta OV-31FQR/ tylnia piasta Formula OV-31R/ stalowe szprychy 14G x 36H/ opony CST C-1096, 700x38c

Całość z bagażnikiem , błotnikami i plastikowymi platformami ważyła około 15,3kg

Wkład support'u na kwadrat UN-26 122,5 (10k km i wciąż działa)

Cały napęd obecnie wymieniony :

6-rzędowy MF-TZ20MF (zużyty) /7-rzędowy MF-TZ21 (1800km) zastąpiony 7-rzędowym Sunrace MF-M30 (obecnie 5577km R.I.P.)/ nowy Sunrace MF-M30

Łańcuch KMC Z-50(zużyty) /Shimano HG40 (1800km)/ Connex 808 (5577km R.I.P.)/ IG 51 (1677km podmiana)/ SRAM PC870

Przerzutka przód/tył : Tourney FD-TX51 (3lata około 3500tyś) na Deore M590

                                       RD-TY21GS (3lata około 3500tyś)/ Alivio RD M410 (R.I.P.) na RD M340

IMG_20170521_205603.thumb.jpg.b60fce9dfc68bc6f51fe848cc2184b3e.jpgIMG_20170521_205636.thumb.jpg.8e48e720f898a196445950cdf28fbd0a.jpg

Korba SunTour CW-XCC-T208PBG (zepsułem gwint po 6-miesiącach) / Shimano Turney FC-TY701 (5577km R.I.P.)/ na Shimano FC-M590 (48/36/26)

Koła jedno-ścienne po trzech latach wymienione na aluminiowe 6061 dwuścienne (no name) z których jestem/byłem mega zadowolony. Po intensywnym roku tylne koło wymieniłem a przód został na lato (tanie szprychy nie radzą sobie dobrze w zimowych warunkach). Opony od trzech lat niezmiennie Marathon Schwable Plus 28C (lato).

.madspeed7.thumb.jpg.b04184916dbaaca19cad3f8f848e08f8.jpgIMG_20170521_205752.thumb.jpg.76c486a2a263d10e65616885993e260e.jpg20171226_221701.thumb.jpg.1e51f3847f65b070e8e2e64c532825f1.jpg20171226_224910.thumb.jpg.593c0c390a136f7b01298afefb33b9c1.jpg

Plastikowe pedały MTB (6miesięcy) / metalowe MTB (2lata) / a obecnie wymienione na Shimano XT PDT 780 / PD-M530

Hamulce V-Brake Tektro 837AL-EN (3-lata) wymienione na DEORE M510/M610

Dodatkowe wyposażenie to lampki do jazdy w dzień lusterko i uchwyty na bidon, dzyn dzyn OI. Twarde gripy wymienione na czerwoną owijkę żelową HOY. Siodełko na Specialized targa.

Obecnie waga 13.4kg

 

Fajny, tani (już nie) rower , który jest idealnym jak dla mnie rozwiązaniem do codziennej jazdy po mieście. Wyjściowe komponenty nie czyniły go też atrakcyjnym dla potencjalnych rabusiów..odpukam. Części , które ulegają zużyciu wymieniam na lepsze jeśli mogę je dostać poniżej ceny rynkowej. Rower pracuje na siebie, bo dojeżdżam nim, zamiast  autobusem a walory zdrowotne, są nie do oszacowania. Wady to trochę krótka kierownica, a na dłuższe wycieczki, przydały by się rogi , waga  ,tanie koła a raczej szprychy ,szybko niszczeją .. Inne czynniki nie mają znaczenia, bo rower jeździ i ma się dobrze. Jazdę usprawniła wymiana opon ( z 38C na 28C ostatecznie na 35C) i pedały zatrzaskowe SPD. 

Końcówka 2017 i rower doczekał się nowego upgrade'u. Koła noname (zwłaszcza tylnie z wolnobiegiem) wymienione na Winemann ZAC 2000 i przód Mavic A319. Dobre szprychy są równie ważne, co obręcze. Opony to dalej grupa "maratonów" ale tym razem GT (lato) i Gt365/GT tour (zima).

21marzec 2018 (upgrade)

Korba FC-M590/tylnia przerzutka RD-M430/lańcuch Shimano IG51  SRAM PC870/Sunrace MF-M30/opony letnie MarathonGT 35C/ waga roweru (lato) 12kg

RpLzHSa4UxL_nQCY4Rc8Nt4whdeqp-jA3ABeXqIdEps-2048x1232.thumb.jpg.787ace029add390b5df1bf9e7dd04c13.jpg1180265231_WhatsAppImage2019-07-05at20_30_25.thumb.jpeg.40fea6188a89572d2b6a7cf09aec311a.jpeg

Czerwiec 2018. Łańcuch Shimano IG51 (kruchy, lekki) wymieniony po 1677km na SRAM PC870 (obecnie 7025 km). 

Wrzesień 2018 wymuszona zmiana koła i przy okazji nowa zimówka na tył :

20181015_094816.thumb.jpg.202143f35c0fe3f5386f78062be8a3ea.jpg20181016_101055.thumb.jpg.807687a049364965f5531c0e2e8fc5c0.jpg

 

Dokupione zaawansowane oświetlenie.

 

 

 

 IMG_20170521_205603.jpg IMG_20170521_205616.jpg IMG_20170521_205622.jpg IMG_20170521_205642.jpg  IMG_20170521_205752.jpg20170615_160546.thumb.jpg.cd6bfab4f22e89f71afc18d9309fdedd.jpg20170817_120325.thumb.jpg.52408265fd31788c8b3519fc725974bb.jpg20170817_120400.thumb.jpg.119a883797ca7661ffe51b8cebfdb0ee.jpg

 

IMG_20170521_205655.jpg IMG_20170521_205651.jpg 20170817_120312.jpg

20171209_111645.jpg659993068_matathongt.thumb.jpg.3e91b99365ad85273c1e1951f501bfa9.jpg

             zima                                                  lato

Edytowane przez piotr.solek
poprawki
  • Lubię to! 2
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

20180804_113811.thumb.jpg.e27827a50d894fd4ed58ffc1fab5d596.jpg

Ostateczna wersja. Wyjściowa cena roweru około 1500zł/ bieżący koszt wymienionych części, to około 1300 zł (kolejne 1000 zł "z hakiem", to części zapasowe, narzędzia i akcesoria rowerowe). Niby dużo, ale te 2500 zł, odkładam przy całorocznym (5-ty rok) dojeździe do roboty. Inna kwestia, że rower na takich podzespołach, kosztował by pewnie tyle samo lub więcej..

 

No i w końcu zajumali z klatki schodowej... RIP

Edytowane przez piotr.solek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...