Anton Napisano 21 Maj 2017 Udostępnij Napisano 21 Maj 2017 (edytowane) Poszukuje roweru ktorym szybko mozna jezdzic po plaskim i wygodnie po dziurach.czyli jazda po lesnych sciezkach, lesnych drogach, polnych drogach, po drogach asfaltowych i szutrowych. Jaki typ roweru polecacie: gorski,gravel, fitness,szosowy, przelajowy czy krosowy? Edytowane 22 Maj 2017 przez Anton Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 21 Maj 2017 Udostępnij Napisano 21 Maj 2017 Powiedz jakim budżetem dysponujesz i ile zamierzasz a nim robić kilometrów? Chcesz nim jeździć na wycieczki niedzielne z rodziną czy może dojeżdżać do pracy? Odnośnik do komentarza
Wog Napisano 21 Maj 2017 Udostępnij Napisano 21 Maj 2017 11 minut temu, Yan napisał: czy może dojeżdżać do pracy? Ty myślisz że Anton w lesie mieszka albo pracuje?! ? Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 21 Maj 2017 Udostępnij Napisano 21 Maj 2017 27 minut temu, Wog napisał: Ty myślisz że Anton w lesie mieszka albo pracuje?! Może jest leśniczym Na poważnie, znajomy ma drogę do pracy przez las. 1 1 Odnośnik do komentarza
Anton Napisano 22 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 7 godzin temu, Yan napisał: Powiedz jakim budżetem dysponujesz i ile zamierzasz a nim robić kilometrów? Chcesz nim jeździć na wycieczki niedzielne z rodziną czy może dojeżdżać do pracy? Dysponuje budzetem pomiedzy 3000 a 4000zl.trudno mi okreslic ile bede robil na nim km. Moze malo a moze duzo.dojazdy do pracu raczej nie.po prostu nim jezdzic jak tylko czas pozwoli i byle mozna go wykorzystac w kazdym terenie czyli tym co opisalem? Odnośnik do komentarza
Red Napisano 22 Maj 2017 Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 (edytowane) 12 godzin temu, Anton napisał: Poszukuje roweru ktorym szybko mozna jezdzic po plaskim i wygodnie po dziurach.czyli jazda po lesnych sciezkach lesnych drogach polnych drogach po drogach asfaltowych i szutrowych. Jaki typ roweru polecacie: gorski,gravel, fitness,szosowy, przelajowy czy krosowy? Ja polecałbym rower MTB na kołach 29". Szczególnie jak mają być dziury (długie trasy na asfalcie też pociągnie). Jeśli trasy ubite, szutry i asfalt celuj w Cross'a albo Gravel'a. Przełaj bym skreślił z uwagi na bardziej sportowe zastosowanie roweru (upraszczając, gravel to taka rekreacyjna przełajówka). Rower szosowy całkowicie bym pominął bo nadaje się właściwie tylko na asfalt. Podobnie rower Fitness, który w zasadzie jest szosową typu endurance (bardziej rekreacyjna geometria) z prostą kierownicą. Edytowane 22 Maj 2017 przez Red Odnośnik do komentarza
Anton Napisano 22 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 (edytowane) Jaki model mtb 29 cali polecasz? Jeszcze wspomne ze chcialbym takze od czasu do czasu brac udzial w maratonach typy kaczmarek electric mtb. Czyli potrzebuje rower na te trasy co opisalem oraz na maratony. Jaki typ roweru bedxie najbardziej odpowiedni: mtb, gravel czy krosowy? Czy koniecznie musi byc amortyzator powietrzny?czy zwykly sprezynowy np. Sr suntour xcr lub rock shox xc nie wystarczy? Czy na takie maratony rower musi miec taperowana glowke ramy?, sztywna os? oraz zintegrowana korbe? Edytowane 22 Maj 2017 przez Anton Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 22 Maj 2017 Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 13 godzin temu, Anton napisał: Poszukuje roweru ktorym szybko mozna jezdzic po plaskim i wygodnie po dziurach.czyli jazda po lesnych sciezkach, lesnych drogach, polnych drogach, po drogach asfaltowych i szutrowych. Jaki typ roweru polecacie: gorski,gravel, fitness,szosowy, przelajowy czy krosowy? Polecam rower przełajowy, a dlaczego akurat taki, przeczytasz w tym temacie: Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 22 Maj 2017 Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 @Anton zgodzam się zprzedmóœcami, którzy sugerują zakup 29er. Na taką uniwersalność jak potrzbeujesz ten rower spełni Twoje potrzeby. Jeśłi wcześniej sie nie ścigałeś i nie masz aspiracji od razu wskakiwać do elity na maratonach to amortyzator sprężynowo-olejowy w zupełności Ci wystarczy. Możesz rozglądnąć się w sklepach sprzedajacych rowery tylko przez internet np. Canyon, gdzie model Grand Canyon AL 4.9 z amortyzatorem powietrznym Rock Shox możesz mieć już za 3.699 zł (+kw). W tym budżecie uważam, że to bardzo dobra oferta jak za nowy rower. Dodatkowo szukałbym wśród takich marek jak: Cube (Wersja Attention, Analog), GHOST (wersja Kato,), KROSS (wersja level B5,B6), ROmet (wersja Mustang 29 2, Mustang 29 1). Podkreśliłem Ci te modele, które wg mnie mają najlepszy stosunek ceny do wyposażenia, tym bardziej żę Romet i Canyon w tej cenie oferują już amortyzatory powietrzne, a Romet nawet Rock Shox Recona w wersji GOLD. Przeglądnij sobie,bo masz w czym wybierać. jedynie zastanowiłbym sięnad bardziej uniwersalnymi oponami tzn. szerokością w granicach 2.0-2.1,bo wtedy rower będzie bardziej sprawdzał się na asfalcie, szytrach, choć duże znaczenie ma rodzaj bieżnika. Odnośnik do komentarza
Anton Napisano 22 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 Na jaki rodzaj terenu jest zwlaszcza zalecany amortyzator powietrzny? będzie bardziej sprawdzał się na asfalcie, szytrach, choć duże znaczenie ma rodzaj bieżnika. To jaki powinien byc to bieznik? 6 minut temu, Franz Mauer napisał: @Anton zgodzam się zprzedmóœcami, którzy sugerują zakup 29er. Na taką uniwersalność jak potrzbeujesz ten rower spełni Twoje potrzeby. Jeśłi wcześniej sie nie ścigałeś i nie masz aspiracji od razu wskakiwać do elity na maratonach to amortyzator sprężynowo-olejowy w zupełności Ci wystarczy. Możesz rozglądnąć się w sklepach sprzedajacych rowery tylko przez internet np. Canyon, gdzie model Grand Canyon AL 4.9 z amortyzatorem powietrznym Rock Shox możesz mieć już za 3.699 zł (+kw). W tym budżecie uważam, że to bardzo dobra oferta jak za nowy rower. Dodatkowo szukałbym wśród takich marek jak: Cube (Wersja Attention, Analog), GHOST (wersja Kato,), KROSS (wersja level B5,B6), ROmet (wersja Mustang 29 2, Mustang 29 1). Podkreśliłem Ci te modele, które wg mnie mają najlepszy stosunek ceny do wyposażenia, tym bardziej żę Romet i Canyon w tej cenie oferują już amortyzatory powietrzne, a Romet nawet Rock Shox Recona w wersji GOLD. Przeglądnij sobie,bo masz w czym wybierać. jedynie zastanowiłbym sięnad bardziej uniwersalnymi oponami tzn. szerokością w granicach 2.0-2.1,bo wtedy rower będzie bardziej sprawdzał się na asfalcie, szytrach, choć duże znaczenie ma rodzaj bieżnika. To jaki najlepszy bieznik by sie sprawdzil? W takich rowerach czyli mtb 29 cali jaki powinien byc przekrok? Ile powinno byc luzu pomiedzy gorna rama a kroczem aby nie zrobic sobie krzywdy? Czy rower unibike fusion lub evo lub fusion lub giant talon 29 ltd lub merida big nine 300 tez moglyby byc? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 22 Maj 2017 Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Anton napisał: To jaki najlepszy bieznik by sie sprawdzil? Niestety uniwersalnego bieżnika nie ma. Może postawiłbym na jakiś mniej agresywny, gęstrzy np. Continental Race King lub Maxxis Ikon. 2 godziny temu, Anton napisał: W takich rowerach czyli mtb 29 cali jaki powinien byc przekrok? Ile powinno byc luzu pomiedzy gorna rama a kroczem aby nie zrobic sobie krzywdy? Na tyle bezpieczny, że w razie gdy musisz zeskoczyć nagle z siodełka klejnoty pozostają nieruszone Tak na prawdę najlepiej wybierac rowey, które mają mocno opadającą w stronę siodełka górną rurę. Jak będziesz się przymierzał do roweru to stań w rozkroku na całej stopie nad górną rurą ramy roweu i zobaczy czy jest tam choćby z 5 cm luzu. Może być więcej, wszystko zalezy od Ciebie. 2 godziny temu, Anton napisał: Czy rower unibike fusion lub evo lub fusion lub giant talon 29 ltd lub merida big nine 300 tez moglyby byc? Jeśli Ci się podobaja to pewnie, że tak. Jednak musisz mieć na uwadze, że to nie są rowery stricte do ścigania, więc nie są ultra lekkie. Ale do amatorskich startów dla początkujacego mogą być. Najlepiej porównaj sobie wszystkie rowery. Najlepiej, aby do wszystkich się przymierzyć - głównie chodzi o ramę,bo to jej prawidłowy wybór gwarantuje Ci komfort jazdy. Potem zwróć uwagę na pozostałe komponenty, w tym amortyzator. Dlaczego amortyzator?-bo wg mnie jest to drugi najdroższy i jeden z ważniejszych elemntów w rowerze. Jego wymiana jest kosztowna, a w przypadku kupowania roweru z dobrym amortyzatorem oszczędza się pieniadze w stosunku do późniejszej ewentualnej wymiany na nowy, który zwykle jest droższy niż kupowany z rowerem. Edytowane 22 Maj 2017 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
piechu Napisano 22 Maj 2017 Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 Może Kross Level B7 z 2017? Odnośnik do komentarza
Anton Napisano 22 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Maj 2017 (edytowane) Coz.rowery te oscyluja w kwocie ok 3000 i nieco powyzej.a na rower za 4000 zl i wiecej szkoda mi kasy. A te krosy b5 i b6 tez nie sa takie lekkie i tez nie koniecznie sa przewidziane do scigania.waza mniej wiecej tyle te co ja wymienilem. Ogolnie ujmujac szukam roweru do jazdy na kazdy rodzaj terenu co wymienilem z mozliwoscia startu w maratonach glownie po lasach (czyli nie po typowych gorach) Czy amortyzator powietrzny sr suntour xcr air (taki ma unibike flite) jest lepszy od rock shox sc? Najtaniej wypada unibike fusion 29 cali.ale czy na takim rowerze na maratonie mozna pojezdzic? Czy na takie maratony rower musi miec taperowana glowke ramy?, sztywna os? oraz zintegrowana korbe? Czy do jazdy sportowo rekreacyjnej (bez maratonow) rower to musi miec i jest to wskazane? Czy do jazdy sportowo rekreacyjnej amortyzator sprezynowy w zupelnosci wystarczy? 53 minuty temu, piechu napisał: Może Kross Level B7 z 2017? Za drogi. I naped 1x11.odpada? Edytowane 22 Maj 2017 przez Anton Odnośnik do komentarza
GrochowaMTB Napisano 29 Maj 2017 Udostępnij Napisano 29 Maj 2017 Jeśli rower uniwersalny z przewagą asfaltów i szutrów to MTB jest zbędnym kowadłem. Wtedy raczej szybki gravel. Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna Gravela i kilka rowerów już objeździłem i okazuje się, że jestem na nim w stanie jeździć tam gdzie dotychczas zapuszczałem się MTB. Jeśli chodzi o samą przyjemność i szybkość jazdy i walor turystyczny to gravel powinien być na pierwszym miejscu w poszukiwaniach. Gdy w grę wchodzi jeżdżenie w maratonach MTB to już raczej MTB:) Ale jak już mają być maratony to szukał bym przede wszystkim roweru z sztywną korbą i sztywnymi osiami. Sam osprzęt może być tu mniej ważny. 1 Odnośnik do komentarza
kanka92 Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 Myślę, że jeśli nie planujesz jeździć w bardzo trudnym terenie to gravel. Szkoda kupić MTB a później jeździć po asfalcie i ubitych drogach gruntowych. Odnośnik do komentarza
borek83 Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 (edytowane) Sorki ANTON ale moim zdaniem zakładanie 500 różnych wątków jaki rower kupić i jaki polecacie nic nie da póki nie zaczniesz jeździć. Pytałeś o meridę vs giant potem unibike już byłeś zdecydowany na 29 maratony itp teraz znowu nie jesteś zdecydowany w ogóle jaki rodzaj roweru. Najbardziej uniwersalny jest 29 cali, ale jak coś jest do wszystkiego to nie we wszystkim będzie najlepsze. Stary przymierz się w sklepie do jakiegoś roweru zweryfikuj budżet i śmigaj jak najwięcej a wtedy ocenisz czy do 29 dokupisz szosówkę czy zamienisz na gravela albo coś jeszcze innego. Tani amor air lepszy niż stalowa sprężyna w tej samej cenie. Ostatnio widziałem B7 na sramie i sztywne osie i w amorze i ramie za ok 3500. Wczoraj na olx nowy w dwóch rozmiarach ram nie pamietam jaki rocznik. Edytowane 3 Sierpień 2017 przez borek83 Odnośnik do komentarza
aju Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 Jeżdżę cube attentionem na 29, mix terenów, asfalty, chodniki, drogi polne, cięższe drogi z korzeniami. Wydaje mi się że jest to dobry kompromis jeśli szukasz roweru do wszystkiego. 1 Odnośnik do komentarza
Nurek_ Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 29 hardtail jest chyba najbardziej uniwersalnym rowerem. Zakładasz do niego opony dość grube opony (2.2 cala) z delikatnym bieżnikiem (mogą być nawet semi slick). Na asfalcie nabijasz do 4 atmosfer i masz opory toczenia praktycznie jak w crossie czy gravelu. W trudniejszym terenie zmniejszasz ciśnienie i spokojnie pojedziesz po piachu, dziurach i korzeniach. Nie polecam jako rower uniwersalny gravela. To jest rower którym fajnie jedzie się po asfalcie albo równym szutrze. Dłuższa trasa w trudniejszym terenie to męczarnia, cienkie opony i brak amortyzacji robią swoje. Nie mówiąc już o tym, że w wiele miejsc po prostu nie wjedziesz. Nie sugeruj się przy zakupie roweru tym, że masz zamiar startować w maratonach. Jeśli nigdy nie startowałeś i dopiero zaczynasz przygodę z rowerem , to rower za 3-4 tysiące jeszcze długo nie będzie dla Ciebie ograniczeniem. A w momencie kiedy poczujesz, że rower cię ogranicza, będziesz już sam wiedział czego potrzebujesz i nie będziesz potrzebował naszej pomocy. Zdaj sobie sprawę również z tego, że czym rower bardziej "zawodniczy" tym, z reguły mniej wygodny. Bardziej pochylona sylwetka, mniej komfortowe, ściganckie zawieszenie, twarde sportowe siodełko - to są rzeczy które na początku rowerowej przygody potrafią zniechęcić do jazdy. A jeździ się dla przyjemności, a nie dla miejsca na zawodach czy koma na stravie. 1 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 1 godzinę temu, Nurek_ napisał: A jeździ się dla przyjemności, a nie dla miejsca na zawodach czy koma na stravie. Niby tak, ale ja tam, mimo wszystko, swoich KOMów łatwo nie oddam. Odnośnik do komentarza
aju Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 Czasem motywują do dalszych starań.. Odnośnik do komentarza
hanus Napisano 19 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpień 2017 (edytowane) Dnia 22.05.2017 o 10:36, Anton napisał: Jaki model mtb 29 cali polecasz? Jeszcze wspomne ze chcialbym takze od czasu do czasu brac udzial w maratonach typy kaczmarek electric mtb. Czyli potrzebuje rower na te trasy co opisalem oraz na maratony. Jaki typ roweru bedxie najbardziej odpowiedni: mtb, gravel czy krosowy? Czy koniecznie musi byc amortyzator powietrzny?czy zwykly sprezynowy np. Sr suntour xcr lub rock shox xc nie wystarczy? Czy na takie maratony rower musi miec taperowana glowke ramy?, sztywna os? oraz zintegrowana korbe? Jeśli maratony MTB to kupuj MTB, proste... Edytowane 19 Sierpień 2017 przez hanus Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 19 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpień 2017 Jak każdy początkujący nie masz pojęcia co jest dla Ciebie dobre. Praktycznie w 100% rower MTB będzie dla Ciebie odpowiedni na start. Gravel nie nadaje sie na ściganie przez swoja geometrie i przeznaczenie. Jezeli chcesz coś lekkiego na sztywnym widelcu to rozgladnij sie za przelałjem. Pamietaj że rower bez amortyzatora jest znacznie mniej komfortowy i wmaga znacznie wiekszego skupienia przy jeździe po trudnym terenie. Kup MTB za 2000 pln jak się rozkręcisz i dowiesz się co jest dla Ciebie dobre to albo zmodernizujesz albo wymienisz na nowy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się