Skocz do zawartości

Giant Trance 3 (2017) - kanapa


cepelia

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Przedstawiam swoją kanapę na której mam zamiar wrócić po 5 latach do wcześniejszej formy i pozbyć się ogromnej górki wagowej jaka przybyła od utraty poprzedniego roweru... 

Giant spisuje się bardzo dobrze, jestem bardzo ciężki (130 kg - 192 cm) jak na rower z pełnym zawieszeniem, ale po napompowaniu dampera do 250 psi ugięcie wstępne nie przekracza 30% (info którego nie mogłem znaleźć bo nikt tak ciężki nie testował lub testował ale nie opisał). Niestety jak jestem na dole zjazdu i zaczyna się wypłaszczenie to zawieszenie dobija, więc chyba będę musiał jeszcze troszkę dopompować. Przód całkowicie bez problemów, tłumienie w jedną i drugą stronę prawie całkowicie odkręcone. 

Jedynym słabym punktem są chyba opony, choć wcześniej w rowerach nie zwracałem na to właściwie żadnej uwagi, tutaj uciekło mi przednie koło pare razy kiedy skręcałem na płaskim (szuter i troszkę trawy). 

Jeśli macie pytania to chętnie odpowiem. 

 

Specyfikacja producenta:

Rama: Aluminium - ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, skok 140mm
Widelec: ROCK SHOX Sektor Silver TK Solo Air, skok 150mm, oś Boost 15x110 mm
Tylny amortyzator: ROCK SHOX Deluxe RT, mocowanie Trunnion
Kierownica: GIANT Connect Trail, 31,8x730mm
Wspornik kierownicy: GIANT Connect 70mm
Wspornik siodła: GIANT Connect, 30.9x375mm
Siodło: GIANT Contact, Neutral
Pedały: No name - aluminium, stalowe piny, łożyska maszynowe
Manetki: SHIMANO Deore M610 2x10
Przerzutka przednia: SHIMANO Deore M618
Przerzutka tylna: SHIMANO Deore M610, Shadow+
Hamulce: SHIMANO M365, przód 180mm, tył 180mm
Dźwignie hamulca: SHIMANO M365
Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO HG50, 11-36T, 10rz.
Łańcuch: KMC X10
Mechanizm korbowy: SHIMANO FC-M627, 36/22T
Środek suportu: SHIMANO BB-MT500, Press Fit
Obręcze: GIANT XC-1 27.5"
Piasty: przód GIANT Tracker Boost 15x110, łożyska maszynowe; tył GIANT Tracker Boost 12x148 łożyska maszynowe
Szprychy: SAPIM Race
Opony: przód SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.35 Performance zwijane, tył SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25 Performance zwijane

20170520_164313.jpg 20170520_164319.jpg 20170520_164328.jpg 20170520_164334.jpg 20170520_164343.jpg 20170520_164350.jpg

Edytowane przez cepelia
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, pozwolę sobie odkopać lekko temat. Do takiego wzrostu jaką kupiłeś ramę ? Jest to L-ka czy XL-ka ?

Opublikowano
Dnia 21.05.2017 o 08:59, cepelia napisał:

Jedynym słabym punktem są chyba opony, choć wcześniej w rowerach nie zwracałem na to właściwie żadnej uwagi, tutaj uciekło mi przednie koło pare razy kiedy skręcałem na płaskim (szuter i troszkę trawy). 

Na szutrze i trawie jak się to robi zbyt gwałtownie tak jest...

Przyczyna to technika i za niskie moim zdaniem ciśnienie.

 

Opublikowano
Dnia 21.05.2017 o 08:59, cepelia napisał:

Giant spisuje się bardzo dobrze, jestem bardzo ciężki (130 kg - 192 cm) jak na rower z pełnym zawieszeniem, ale po napompowaniu dampera do 250 psi ugięcie wstępne nie przekracza 30% (info którego nie mogłem znaleźć bo nikt tak ciężki nie testował lub testował ale nie opisał). Niestety jak jestem na dole zjazdu i zaczyna się wypłaszczenie to zawieszenie dobija, więc chyba będę musiał jeszcze troszkę dopompować.

30% sagu to ugięcie typowo pod DH, proponuję 20-25% sagu (kwestia tego jak agresywnie jeździsz). Zajrzyj wcześniej do manuala producenta do jakiego możesz maksymalnie ciśnienia napompować damper bo jak przekroczysz skalę to może być nie fajnie :P 

 

 

Dnia 21.05.2017 o 08:59, cepelia napisał:

 

Jedynym słabym punktem są chyba opony, choć wcześniej w rowerach nie zwracałem na to właściwie żadnej uwagi, tutaj uciekło mi przednie koło pare razy kiedy skręcałem na płaskim (szuter i troszkę trawy). 

 


Opony: przód SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.35 Performance zwijane, tył SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25 Performance zwijane

 

Jeździłem teraz pół sezonu na tych oponach.
B-A-D-Z-I-E-W-I-E.
Zero przyczepności i stabilności prowadzenia. Jedzie to w każdą stronę tylko nie w tą co chciałem.
A w błocie to już w ogóle... Skręcasz a rower dalej jedzie prosto xD Miałem na tych oponach wypadek z uszkodzeniem barku, oczywiście przez poślizg... na prostej drodze...
Zmieniłem na Panaracer Fire FR i rower jeździ jak przyklejony :D Jednak tych oponek nie ma chyba na 27,5 a rower jeździ jak traktor :P 
Jest to pierwsza rzecz którą bym w tym rowerze wymienił. Może jakieś Miniony albo coś podobnego? 

Opublikowano

A może ktoś oprócz użytkownika cepelia jeździ na Giant Trance ? Pytam się ponieważ na wyprzedażach posezonowych można uzyskać niezłą cenę za ten model, ale jest kłopot z rozmiarami. Sam mam ok 190cm wzrostu i wg strony producenta powonieniem jeździć na XL, ale o tym rozmiarze mogę zapomnieć. Jest dostępny tylko rozmiar L, czyli dokładnie 1cal mniejszy od wersji XL, jest też kłopot żeby się przymierzyć do tego roweru, bo sklep jest oddalony ok 220km od mojego miejsca zamieszkania... Niby cal to nie tak dużo... a może jednak się mylę ...

Opublikowano
37 minut temu, wladimir napisał:

A może ktoś oprócz użytkownika cepelia jeździ na Giant Trance ? Pytam się ponieważ na wyprzedażach posezonowych można uzyskać niezłą cenę za ten model, ale jest kłopot z rozmiarami. Sam mam ok 190cm wzrostu i wg strony producenta powonieniem jeździć na XL, ale o tym rozmiarze mogę zapomnieć. Jest dostępny tylko rozmiar L, czyli dokładnie 1cal mniejszy od wersji XL, jest też kłopot żeby się przymierzyć do tego roweru, bo sklep jest oddalony ok 220km od mojego miejsca zamieszkania... Niby cal to nie tak dużo... a może jednak się mylę ...

ja bym chyba wolał znaleźć dzień wolnego, dołożyć parę groszy i śmignąć sie przymierzyć i mieć pewność ;)

  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...