cepelia Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) Witam Przedstawiam swoją kanapę na której mam zamiar wrócić po 5 latach do wcześniejszej formy i pozbyć się ogromnej górki wagowej jaka przybyła od utraty poprzedniego roweru... Giant spisuje się bardzo dobrze, jestem bardzo ciężki (130 kg - 192 cm) jak na rower z pełnym zawieszeniem, ale po napompowaniu dampera do 250 psi ugięcie wstępne nie przekracza 30% (info którego nie mogłem znaleźć bo nikt tak ciężki nie testował lub testował ale nie opisał). Niestety jak jestem na dole zjazdu i zaczyna się wypłaszczenie to zawieszenie dobija, więc chyba będę musiał jeszcze troszkę dopompować. Przód całkowicie bez problemów, tłumienie w jedną i drugą stronę prawie całkowicie odkręcone. Jedynym słabym punktem są chyba opony, choć wcześniej w rowerach nie zwracałem na to właściwie żadnej uwagi, tutaj uciekło mi przednie koło pare razy kiedy skręcałem na płaskim (szuter i troszkę trawy). Jeśli macie pytania to chętnie odpowiem. Specyfikacja producenta: Rama: Aluminium - ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, skok 140mm Widelec: ROCK SHOX Sektor Silver TK Solo Air, skok 150mm, oś Boost 15x110 mm Tylny amortyzator: ROCK SHOX Deluxe RT, mocowanie Trunnion Kierownica: GIANT Connect Trail, 31,8x730mm Wspornik kierownicy: GIANT Connect 70mm Wspornik siodła: GIANT Connect, 30.9x375mm Siodło: GIANT Contact, Neutral Pedały: No name - aluminium, stalowe piny, łożyska maszynowe Manetki: SHIMANO Deore M610 2x10 Przerzutka przednia: SHIMANO Deore M618 Przerzutka tylna: SHIMANO Deore M610, Shadow+ Hamulce: SHIMANO M365, przód 180mm, tył 180mm Dźwignie hamulca: SHIMANO M365 Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO HG50, 11-36T, 10rz. Łańcuch: KMC X10 Mechanizm korbowy: SHIMANO FC-M627, 36/22T Środek suportu: SHIMANO BB-MT500, Press Fit Obręcze: GIANT XC-1 27.5" Piasty: przód GIANT Tracker Boost 15x110, łożyska maszynowe; tył GIANT Tracker Boost 12x148 łożyska maszynowe Szprychy: SAPIM Race Opony: przód SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.35 Performance zwijane, tył SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25 Performance zwijane Edytowane 21 Maja 2017 przez cepelia
wladimir Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 Witam, pozwolę sobie odkopać lekko temat. Do takiego wzrostu jaką kupiłeś ramę ? Jest to L-ka czy XL-ka ?
Gość Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Dnia 21.05.2017 o 08:59, cepelia napisał: Jedynym słabym punktem są chyba opony, choć wcześniej w rowerach nie zwracałem na to właściwie żadnej uwagi, tutaj uciekło mi przednie koło pare razy kiedy skręcałem na płaskim (szuter i troszkę trawy). Na szutrze i trawie jak się to robi zbyt gwałtownie tak jest... Przyczyna to technika i za niskie moim zdaniem ciśnienie.
Zalas Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Dnia 21.05.2017 o 08:59, cepelia napisał: Giant spisuje się bardzo dobrze, jestem bardzo ciężki (130 kg - 192 cm) jak na rower z pełnym zawieszeniem, ale po napompowaniu dampera do 250 psi ugięcie wstępne nie przekracza 30% (info którego nie mogłem znaleźć bo nikt tak ciężki nie testował lub testował ale nie opisał). Niestety jak jestem na dole zjazdu i zaczyna się wypłaszczenie to zawieszenie dobija, więc chyba będę musiał jeszcze troszkę dopompować. 30% sagu to ugięcie typowo pod DH, proponuję 20-25% sagu (kwestia tego jak agresywnie jeździsz). Zajrzyj wcześniej do manuala producenta do jakiego możesz maksymalnie ciśnienia napompować damper bo jak przekroczysz skalę to może być nie fajnie Dnia 21.05.2017 o 08:59, cepelia napisał: Jedynym słabym punktem są chyba opony, choć wcześniej w rowerach nie zwracałem na to właściwie żadnej uwagi, tutaj uciekło mi przednie koło pare razy kiedy skręcałem na płaskim (szuter i troszkę trawy). Opony: przód SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.35 Performance zwijane, tył SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25 Performance zwijane Jeździłem teraz pół sezonu na tych oponach. B-A-D-Z-I-E-W-I-E. Zero przyczepności i stabilności prowadzenia. Jedzie to w każdą stronę tylko nie w tą co chciałem. A w błocie to już w ogóle... Skręcasz a rower dalej jedzie prosto Miałem na tych oponach wypadek z uszkodzeniem barku, oczywiście przez poślizg... na prostej drodze... Zmieniłem na Panaracer Fire FR i rower jeździ jak przyklejony Jednak tych oponek nie ma chyba na 27,5 a rower jeździ jak traktor Jest to pierwsza rzecz którą bym w tym rowerze wymienił. Może jakieś Miniony albo coś podobnego?
wladimir Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 A może ktoś oprócz użytkownika cepelia jeździ na Giant Trance ? Pytam się ponieważ na wyprzedażach posezonowych można uzyskać niezłą cenę za ten model, ale jest kłopot z rozmiarami. Sam mam ok 190cm wzrostu i wg strony producenta powonieniem jeździć na XL, ale o tym rozmiarze mogę zapomnieć. Jest dostępny tylko rozmiar L, czyli dokładnie 1cal mniejszy od wersji XL, jest też kłopot żeby się przymierzyć do tego roweru, bo sklep jest oddalony ok 220km od mojego miejsca zamieszkania... Niby cal to nie tak dużo... a może jednak się mylę ...
Zalas Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 37 minut temu, wladimir napisał: A może ktoś oprócz użytkownika cepelia jeździ na Giant Trance ? Pytam się ponieważ na wyprzedażach posezonowych można uzyskać niezłą cenę za ten model, ale jest kłopot z rozmiarami. Sam mam ok 190cm wzrostu i wg strony producenta powonieniem jeździć na XL, ale o tym rozmiarze mogę zapomnieć. Jest dostępny tylko rozmiar L, czyli dokładnie 1cal mniejszy od wersji XL, jest też kłopot żeby się przymierzyć do tego roweru, bo sklep jest oddalony ok 220km od mojego miejsca zamieszkania... Niby cal to nie tak dużo... a może jednak się mylę ... ja bym chyba wolał znaleźć dzień wolnego, dołożyć parę groszy i śmignąć sie przymierzyć i mieć pewność 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się