Skocz do zawartości

Oświetlenie do jazdy "dziennej" - Bontrager, Prox czy coś innego?


lukasz_pabis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wożę się od jakiegoś czasu z zamiarem zakupu oświetlenia (p+t), które coraz częściej, w różnych reklamach, opiniach, testach, gazetach itd. opisywane jest jako dzienne/do jazdy w dzień. Zakup chcę trochę przyspieszyć, bo z jednej strony pojawił się niedawno nowy członek w mojej rodzinie (a wierzcie lub nie, dużo to zmienia w podejściu człowieka do życia), a z drugiej jesieniozimę jaką mamy tej wiosny każdy widzi. Dodatkowo dochodzą późne pory w jakich ostatnio zaczynam treningi. 

Wiadomo, że prym wiedzie tu Bontrager ze swoim Flare i Ion800. Miałem okazję zobaczyć "na żywo" jak pracują te lampki i są naprawdę bardzo spoko. Tu w zasadzie mógłbym skończyć, kupić produkty B i nie pisać nic na forum, ale nie lubię chodzić na skróty...:) Chcę poszukać czegoś innego, równie dobrego (albo nawet lepszego), także w niższej cenie (prawie 1k za komplet tych lampek w perspektywie grzebania się w pampersach nie brzmi dobrze) - darujcie sobie komentarze, że "życie warte każdej ceny..." bo to nic do tematu nie wniesie. 

Wpadła mi w oko ostatnio lampka Prox Minor. Zbiera naprawdę dobre recenzje, kosztuje grosze i co też jest nie bez znaczenia fajnie wygląda. Nie mogę jej nigdzie w okolicy jednak trafić, żeby zobaczyć jak pracuje. Z danych produktu i porównania w jednym z ostatnich BikeBoard-ów (chyba) wychodzi, że by się nadała.

Tu pytania: 1. ktoś ma tego proxa i napisze o nim coś dobrego/złego; 2. polecicie coś innego niż B i wymieniony Prox?; 3. polecacie opcję "tylko Bontrager"?

Pozdro600

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Obecnie testuje  flar r, 2h czas dzialania w trybie dziennym. Myslalem ze kupuje najlepsza lampke na rynku, teraz boje sie gdzies ruszyc bez drugiej lampki w zapasie.

Pewnie przesadzilem z tymi 2h bo z zegarkiem w reku nie mierzylem jeszcze ;-) ale jest slabo, naprawde musze jezdzic z druga lampka w zapasie

Edytowane przez Yogurt
1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

również szukam oświetlenia P+T na dzień (ostrzegawcze, zaznaczające Twoją obecność w ruchu ulicznym) i teraz zostały trzy zestawy, koszt każdej lampki do 200zł czyli komplet wychodzi do 400zł:

Serfas:

P https://www.serfas.com/shop/products/lights/usla-8-orion-blast-headlight-300-lumens/

T https://www.serfas.com/shop/products/lights/utla-8-orion-blast-tail-light-150-lumens/

Lezyne:

P http://www.lezyne.com/product-led-sport-stripfront.php#.WgiLanaDP4Y

T http://www.lezyne.com/product-led-sport-strippro.php#.WgiLbHaDP4Y

Moon:

P http://www.moon-sports.com/product-page/nubula-w

T http://www.moon-sports.com/product-page/nebula

Ktoś może napisać, że mocne lampki i będą oślepiały, ale wszystkie mają Day FL (najmocniejszy tryb) typowo do użytku w dzień.

Każda ma swoje plusy i minusy lecz wydają mi się rozsądnym wyjściem jak mówimy o oświetleniu sygnalizacyjnym.

Pozdrawiam.

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dnia 27.07.2017 o 12:18, Yogurt napisał:

Obecnie testuje  flar r, 2h czas dzialania w trybie dziennym.

Myślałem o tym sprzęcie, czyli nie polecasz?

Właśnie myślałem o efekcie stroboskopu są jeszcze podobne sprzęty o dłuższej żywotności na jednym ładowaniu?

Opublikowano

Po długich namysłach, przeczytaniu dziesiątek testów, konfrontując to z portfelem zdecydowałem się na zakup, póki co, oświetlenia na tył - Lezyne Strip Drive PRO 300. 

Dlaczego ta? Po pierwsze dlatego, że była możliwość ściągnięcia jej do sklepu stacjonarnego i przetestowania "na sucho", po drugi cena - 200 zł po rabatach (wspieraj swój lokalny sklep i serwis :-)). Kształt idealnie pasujący do mojej sztycy aero. 

Plusy: dużo dobrych trybów (ciągłe i migające) nadające się do jazdy nocnej czy tam wieczornej jak chcemy być dobrze widoczni ale nie oslepiać kierowców i dwa tryby dzienne - 300lm  działające 2h i 150lm 4,5h.

Czasy podane przez producenta różnią się tylko nieznacznie in minus z rzeczywistym czasem pracy (przy temperaturze 0-5 st czas skraca się o trochę ponad kwadrans - co jest wynikiem IMO genialnym, przy temp plusowych myślę że czas będzie zgodny z deklarowanym). Tryb 300 wręcz oślepia z bardzo dużej odległości i chyba nada się tylko przy bardzo słonecznych dniach latem (czas pracy 2h). Tryb 150 jest wystarczający przy słonecznej pogodzie i działa, w porównaniu z innymi lampkami do jazdy dziennej relatywnie długo (biorąc pod uwagę ofc cenę).  

Po wyczerpaniu lampka przechodzi w tryb migania 35lm, co nawet w słoneczny dzień jest całkiem dobrze widoczne. Tak świeci jeszcze ponad godzinę (więcej nie miałem okazji przetestować). 

Ładowanie ok 3 h (może i szybciej, ale mniej więcej po tylu jak schodze do piwnicy, jest full naładowana). 

Minusów na razie brak, choć wydaje mi się, że pasek mocujący padnie w relatywnie niezbyt długim czasie. 

Dane dot. lampki na stronie producenta generalnie pokrywają się z rzeczywistością. Polecam. 

Dobra cena na lampkę jest w erowery.pl

PS. Nadal szukam jakiejś dobrej lampki do jazdy w dzień na przód... 

Opublikowano
Dnia 17/01/2018 o 21:28, marekctr napisał:

Myślałem o tym sprzęcie, czyli nie polecasz?

Właśnie myślałem o efekcie stroboskopu są jeszcze podobne sprzęty o dłuższej żywotności na jednym ładowaniu?

Nie polecam, wybor jest duzy i w tej cenie napewno mozna znalezc cos lepszego. Najlepiej jezdzic z dwoma lampkami chyba zadnej nie mozna ufac w 100% szczegolnie dluzsze trasy noca

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

IMG_3585.thumb.jpeg.7625c34ae9265270e01de8765cc6d3a8.jpeg Mam wprawdzie od niedawna, ale złego słowa nie powiem. Zdecydowanie do jazdy w dużym , zatłoczonym mieście. Tryb migania ulega zmianie, automatycznie. Ponoć będzie, to można wkrótce kontrolować, na urządzeniach z androidem. Do jazdy po niedoświetlonych (dziurawych) uliczkach, potrzebne może być, dodatkowe stałe światło. Oczywiście można "to" ustawić,  na lampce, ale w trakcie jazdy, nie każdy lubi się zatrzymywać.

Zastosowania w nich technika sprawia, że po prostu chce się z takim oświetleniem jeździć. Sama świadomość (bycia widzianym), że lampka zareaguje sama, kiedy zwalniasz lub wjeżdżasz na rondo, daje poczucie bezpieczeństwa. Okazuje się też ,że światło, wcale tak nie oślepia... Tyle na razie po 5h jazdy w mieście.

Podczas wieczornych jazd , jakby kierowcy byli trochę "onieśmieleni" (mam takie wrażenie) i mniej skorzy do wyprzedzania.

Edytowane przez piotr.solek
Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.11.2018 o 19:30, piotr.solek napisał:

Mam wprawdzie od niedawna, ale złego słowa nie powiem. Zdecydowanie do jazdy w dużym , zatłoczonym mieście. Tryb migania ulega zmianie, automatycznie. Ponoć będzie, to można wkrótce kontrolować, na urządzeniach z androidem. Do jazdy po niedoświetlonych (dziurawych) uliczkach, potrzebne może być, dodatkowe stałe światło. Oczywiście można "to" ustawić,  na lampce, ale w trakcie jazdy, nie każdy lubi się zatrzymywać.

Zastosowania w nich technika sprawia, że po prostu chce się z takim oświetleniem jeździć. Sama świadomość (bycia widzianym), że lampka zareaguje sama, kiedy zwalniasz lub wjeżdżasz na rondo, daje poczucie bezpieczeństwa. Okazuje się też ,że światło, wcale tak nie oślepia... Tyle na razie po 5h jazdy w mieście.

Koncepcja lampki tylnej połączonej ze stopem jest całkiem ciekawa. Sam zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale za dużo tego na rynku na razie nie ma i dlatego u mnie wygrała tradycyjna lampka bez takiej logiki. Może skrobniesz większą recenzję?

 

 

Edytowane przez Zigfir
Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.11.2018 o 17:09, Zigfir napisał:

Koncepcja lampi tylnej połączonej ze stopem jest całkiem ciekawa. Sam zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale za dużo tego na rynku na razie nie ma i dlatego u mnie wygrała tradycyjna lampka bez takiej logiki. Może skrobniesz większą recenzję?

Myślałem o tym , ale recenzje już są. Co wyróżnia "te", od innych lampek to, że oprócz zaawansowanego trybu świecenia-ostrzegania, może zbierać "dane", które mogą zostać wykorzystane, podczas projektów typu "smart cities project". 

Edytowane przez piotr.solek
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 18.01.2018 o 11:51, lukasz_pabis napisał:

Po długich namysłach, przeczytaniu dziesiątek testów, konfrontując to z portfelem zdecydowałem się na zakup, póki co, oświetlenia na tył - Lezyne Strip Drive PRO 300,.................

Dobra cena na lampkę jest w erowery.pl

PS. Nadal szukam jakiejś dobrej lampki do jazdy w dzień na przód... 

Mógłbyś coś napisać z użytkowania tej lampy, głównie chodzi mi o tył.

Czy jeszcze coś znalazłeś innego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...