lukasz_pabis Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Wożę się od jakiegoś czasu z zamiarem zakupu oświetlenia (p+t), które coraz częściej, w różnych reklamach, opiniach, testach, gazetach itd. opisywane jest jako dzienne/do jazdy w dzień. Zakup chcę trochę przyspieszyć, bo z jednej strony pojawił się niedawno nowy członek w mojej rodzinie (a wierzcie lub nie, dużo to zmienia w podejściu człowieka do życia), a z drugiej jesieniozimę jaką mamy tej wiosny każdy widzi. Dodatkowo dochodzą późne pory w jakich ostatnio zaczynam treningi. Wiadomo, że prym wiedzie tu Bontrager ze swoim Flare i Ion800. Miałem okazję zobaczyć "na żywo" jak pracują te lampki i są naprawdę bardzo spoko. Tu w zasadzie mógłbym skończyć, kupić produkty B i nie pisać nic na forum, ale nie lubię chodzić na skróty...:) Chcę poszukać czegoś innego, równie dobrego (albo nawet lepszego), także w niższej cenie (prawie 1k za komplet tych lampek w perspektywie grzebania się w pampersach nie brzmi dobrze) - darujcie sobie komentarze, że "życie warte każdej ceny..." bo to nic do tematu nie wniesie. Wpadła mi w oko ostatnio lampka Prox Minor. Zbiera naprawdę dobre recenzje, kosztuje grosze i co też jest nie bez znaczenia fajnie wygląda. Nie mogę jej nigdzie w okolicy jednak trafić, żeby zobaczyć jak pracuje. Z danych produktu i porównania w jednym z ostatnich BikeBoard-ów (chyba) wychodzi, że by się nadała. Tu pytania: 1. ktoś ma tego proxa i napisze o nim coś dobrego/złego; 2. polecicie coś innego niż B i wymieniony Prox?; 3. polecacie opcję "tylko Bontrager"? Pozdro600
Yogurt Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 (edytowane) Obecnie testuje flar r, 2h czas dzialania w trybie dziennym. Myslalem ze kupuje najlepsza lampke na rynku, teraz boje sie gdzies ruszyc bez drugiej lampki w zapasie. Pewnie przesadzilem z tymi 2h bo z zegarkiem w reku nie mierzylem jeszcze ;-) ale jest slabo, naprawde musze jezdzic z druga lampka w zapasie Edytowane 27 Lipca 2017 przez Yogurt 1
wredna.glaca Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 Witam, również szukam oświetlenia P+T na dzień (ostrzegawcze, zaznaczające Twoją obecność w ruchu ulicznym) i teraz zostały trzy zestawy, koszt każdej lampki do 200zł czyli komplet wychodzi do 400zł: Serfas: P https://www.serfas.com/shop/products/lights/usla-8-orion-blast-headlight-300-lumens/ T https://www.serfas.com/shop/products/lights/utla-8-orion-blast-tail-light-150-lumens/ Lezyne: P http://www.lezyne.com/product-led-sport-stripfront.php#.WgiLanaDP4Y T http://www.lezyne.com/product-led-sport-strippro.php#.WgiLbHaDP4Y Moon: P http://www.moon-sports.com/product-page/nubula-w T http://www.moon-sports.com/product-page/nebula Ktoś może napisać, że mocne lampki i będą oślepiały, ale wszystkie mają Day FL (najmocniejszy tryb) typowo do użytku w dzień. Każda ma swoje plusy i minusy lecz wydają mi się rozsądnym wyjściem jak mówimy o oświetleniu sygnalizacyjnym. Pozdrawiam.
marekctr Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Dnia 27.07.2017 o 12:18, Yogurt napisał: Obecnie testuje flar r, 2h czas dzialania w trybie dziennym. Myślałem o tym sprzęcie, czyli nie polecasz? Właśnie myślałem o efekcie stroboskopu są jeszcze podobne sprzęty o dłuższej żywotności na jednym ładowaniu?
lukasz_pabis Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 Po długich namysłach, przeczytaniu dziesiątek testów, konfrontując to z portfelem zdecydowałem się na zakup, póki co, oświetlenia na tył - Lezyne Strip Drive PRO 300. Dlaczego ta? Po pierwsze dlatego, że była możliwość ściągnięcia jej do sklepu stacjonarnego i przetestowania "na sucho", po drugi cena - 200 zł po rabatach (wspieraj swój lokalny sklep i serwis :-)). Kształt idealnie pasujący do mojej sztycy aero. Plusy: dużo dobrych trybów (ciągłe i migające) nadające się do jazdy nocnej czy tam wieczornej jak chcemy być dobrze widoczni ale nie oslepiać kierowców i dwa tryby dzienne - 300lm działające 2h i 150lm 4,5h. Czasy podane przez producenta różnią się tylko nieznacznie in minus z rzeczywistym czasem pracy (przy temperaturze 0-5 st czas skraca się o trochę ponad kwadrans - co jest wynikiem IMO genialnym, przy temp plusowych myślę że czas będzie zgodny z deklarowanym). Tryb 300 wręcz oślepia z bardzo dużej odległości i chyba nada się tylko przy bardzo słonecznych dniach latem (czas pracy 2h). Tryb 150 jest wystarczający przy słonecznej pogodzie i działa, w porównaniu z innymi lampkami do jazdy dziennej relatywnie długo (biorąc pod uwagę ofc cenę). Po wyczerpaniu lampka przechodzi w tryb migania 35lm, co nawet w słoneczny dzień jest całkiem dobrze widoczne. Tak świeci jeszcze ponad godzinę (więcej nie miałem okazji przetestować). Ładowanie ok 3 h (może i szybciej, ale mniej więcej po tylu jak schodze do piwnicy, jest full naładowana). Minusów na razie brak, choć wydaje mi się, że pasek mocujący padnie w relatywnie niezbyt długim czasie. Dane dot. lampki na stronie producenta generalnie pokrywają się z rzeczywistością. Polecam. Dobra cena na lampkę jest w erowery.pl PS. Nadal szukam jakiejś dobrej lampki do jazdy w dzień na przód...
Yogurt Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Dnia 17/01/2018 o 21:28, marekctr napisał: Myślałem o tym sprzęcie, czyli nie polecasz? Właśnie myślałem o efekcie stroboskopu są jeszcze podobne sprzęty o dłuższej żywotności na jednym ładowaniu? Nie polecam, wybor jest duzy i w tej cenie napewno mozna znalezc cos lepszego. Najlepiej jezdzic z dwoma lampkami chyba zadnej nie mozna ufac w 100% szczegolnie dluzsze trasy noca
piotr.solek Opublikowano 4 Listopada 2018 Opublikowano 4 Listopada 2018 (edytowane) Mam wprawdzie od niedawna, ale złego słowa nie powiem. Zdecydowanie do jazdy w dużym , zatłoczonym mieście. Tryb migania ulega zmianie, automatycznie. Ponoć będzie, to można wkrótce kontrolować, na urządzeniach z androidem. Do jazdy po niedoświetlonych (dziurawych) uliczkach, potrzebne może być, dodatkowe stałe światło. Oczywiście można "to" ustawić, na lampce, ale w trakcie jazdy, nie każdy lubi się zatrzymywać. Zastosowania w nich technika sprawia, że po prostu chce się z takim oświetleniem jeździć. Sama świadomość (bycia widzianym), że lampka zareaguje sama, kiedy zwalniasz lub wjeżdżasz na rondo, daje poczucie bezpieczeństwa. Okazuje się też ,że światło, wcale tak nie oślepia... Tyle na razie po 5h jazdy w mieście. Podczas wieczornych jazd , jakby kierowcy byli trochę "onieśmieleni" (mam takie wrażenie) i mniej skorzy do wyprzedzania. Edytowane 10 Listopada 2018 przez piotr.solek
Zigfir Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 4.11.2018 o 19:30, piotr.solek napisał: Mam wprawdzie od niedawna, ale złego słowa nie powiem. Zdecydowanie do jazdy w dużym , zatłoczonym mieście. Tryb migania ulega zmianie, automatycznie. Ponoć będzie, to można wkrótce kontrolować, na urządzeniach z androidem. Do jazdy po niedoświetlonych (dziurawych) uliczkach, potrzebne może być, dodatkowe stałe światło. Oczywiście można "to" ustawić, na lampce, ale w trakcie jazdy, nie każdy lubi się zatrzymywać. Zastosowania w nich technika sprawia, że po prostu chce się z takim oświetleniem jeździć. Sama świadomość (bycia widzianym), że lampka zareaguje sama, kiedy zwalniasz lub wjeżdżasz na rondo, daje poczucie bezpieczeństwa. Okazuje się też ,że światło, wcale tak nie oślepia... Tyle na razie po 5h jazdy w mieście. Koncepcja lampki tylnej połączonej ze stopem jest całkiem ciekawa. Sam zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale za dużo tego na rynku na razie nie ma i dlatego u mnie wygrała tradycyjna lampka bez takiej logiki. Może skrobniesz większą recenzję? Edytowane 12 Listopada 2018 przez Zigfir
piotr.solek Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 10.11.2018 o 17:09, Zigfir napisał: Koncepcja lampi tylnej połączonej ze stopem jest całkiem ciekawa. Sam zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale za dużo tego na rynku na razie nie ma i dlatego u mnie wygrała tradycyjna lampka bez takiej logiki. Może skrobniesz większą recenzję? Myślałem o tym , ale recenzje już są. Co wyróżnia "te", od innych lampek to, że oprócz zaawansowanego trybu świecenia-ostrzegania, może zbierać "dane", które mogą zostać wykorzystane, podczas projektów typu "smart cities project". Edytowane 12 Listopada 2018 przez piotr.solek
User56sz Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 W dniu 18.01.2018 o 11:51, lukasz_pabis napisał: Po długich namysłach, przeczytaniu dziesiątek testów, konfrontując to z portfelem zdecydowałem się na zakup, póki co, oświetlenia na tył - Lezyne Strip Drive PRO 300,................. Dobra cena na lampkę jest w erowery.pl PS. Nadal szukam jakiejś dobrej lampki do jazdy w dzień na przód... Mógłbyś coś napisać z użytkowania tej lampy, głównie chodzi mi o tył. Czy jeszcze coś znalazłeś innego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się