w1941s

Identyfikacja suportu. Problem z odkręceniem.

Rekomendowane odpowiedzi

w1941s
Napisano (edytowane)

Witam. Odgrzebałem stary rower i przywracam go do stanu używalności. Nie mogłem zdjąć korby ( ściągacz wyrwał gwint ) więc uciąłem korbę. Teraz pora na support, który ma luzy. Nie mogłem odkręcić suportu, więc z obawy o ukręcenie śruby ( wystawało bardzo mało poza obrys ) ściąłem z milimetr uwypuklenie dokoła śruby żeby klucz pewnie siedział. Niestety próby kręcenia i w lewo i w prawo z metrową dźwignią nic nie dają, suport ani drgnie. Co mam z tym fantem zrobić. Niestety nie dało się odczytać w którą stronę kręcić, domyślam się że w prawo. Rower to ARKUS VIP 501. 

1.jpg2.jpg3.jpg

Edytowane przez w1941s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas

Zanużyć w całości dany element w nafcie i wrócić na następny dzień i bez większej napinki odkręcisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w1941s

A kręcić w prawo czy w lewo w tym suporcie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Z prawej strony masz normalny kierunek gwintu a z lewej lewy czyli odwrotny.  Wkręcasz w prawo odkrecasz w lewo i odwrotnie z drugiej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

@PrzeLuka Jeśli to BSA, a pewnie tak, jest zupełnie na odwrót. Prawa (napędowa) strona - lewy gwint. Lewa strona - prawy gwint.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w1941s

Tak to był BSA. Nakrętka od strony napędowej odkręcona. Ta druga nie puszcza, nie mam już do tego siły, skacze po dźwigni i ani drgnie. :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zenobek

Cześć.

Tego średniej świeżości kotleta warto odgrzać.

W takim przypadku:

1) przyspawać gruby (fi circa about 10mm) pręt do miski - nie musi być specjalnie długi (ok 20 cm wystarczy),

2) obficie spryskać wystające części gwintu miski WD40, oblać naftą, ostatecznie benzyną, (aby nie zerwać gwintu w trakcie odkręcania), odczekać przynajmniej pół godziny,

3) założyć na koniec przyspawanego pręta przedłużkę w postaci rury o długości proporcjonalnej do stanu zapieczenia, ;)

4) kręcić.

Nie ma takiej możliwości żeby nie puściło. W ekstremalnych przypadkach wziąć dłuższą rurę. (przedłużka o długości 1 metra odkręca 90% zapieczonych suportów, o długości 1,5 metra odkręca wszystkie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Niby banalne rozwiązanie ale jaki jest problem? 

 

Nie każdy ma spawarkę :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zenobek

Odkręcałem tym sposobem chyba kilka "zapieczonych", "nie do ruszenia" suportów. Też nie mam spawarki. Ale zawsze w dalszej lub bliższej okolicy znajdzie się jakiś: warsztat samochodowy lub wodnokanalizacyjny, sąsiad lub znajoma ;) którzy spawarkę mają. Osobiście wolę poświęcić nawet godzinę na transport ramy niż..... Bez przesady: spawarka to nie jest jakieś wyrafinowane narzędzie dostępne na drugim krańcu Polski.

Pamiętam jak walczyłem kilka dni z pierwszym zapieczonym suportem. Kilka dni. Bezowocnie. Potem polazłem po rozum do głowy, znalazłem jakiś serwis ze spawarką. Poświęciłem na dojazd 10 minut i 35 minut głównie na oczekiwanie aż do końca zadziała nafta (wydaje mi się, że za długo bo ten gwint był już wcześniej przesycony WD40 i innymi penetratorami) sama robota zajęła 5 minut. (w tym 3 minuty stygnięcie  spawu) Efekt murowany i natychmiastowy. Aha! Fachowcy policzyli sobie 5 (słownie pięć) PLN za usługę przyspawania pręta.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Janie twierdzę żę to głupie wyjście bo wręcz przeciwnie, zwłaszcza przy starych rowerach ze  starymi suportami.  U mnie ciężko o spawarkę, nawet u znajomych, sam ciągle planuje kupno takiej ale ciągle to inne narzędzia potrzebne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zenobek

Warsztaty samochodowe: blacharze, tłumnikarze niekiedy nawet wulkanizatorzy... Kowale, ślusarze, firmy kogucik..... Spóldzielnie mieszkaniowe (warsztaty wod-kan-gaz), niekiedy punkty skupu złomu. Rolnicy: zwłaszcza Ci z dużym zapleczem maszynowym..... Te przyszły mi do głowy w ciągu kilku sekund. Tego naprawdę jest od groma... No chyba, że mieszkasz w gajówce w środku wielkiego lasu. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Z czego w mojej pipidu... miejscowości nie ma :D Nie ważne, grunt że patent dobry na stare suporty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.