Skocz do zawartości

KROSS Vento 1.0 ulepszać czy kupić nowy rower ?


hazok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jeżdze głownie MTB ale w zeszłym roku zakupilem rower szosowy KROSS Vento 1.0 na tourneyu. Myślałem wtedy ze ten rower spokojnie mi wystarczy, jednak z biegiem czasu zaczynam odczuwać tą 7 rzędową kasete ze brakuje przełożeń lub nie umie dobrac biegu bo jest albo za miekko abo za twardo. dodatkowo nie umię poprawić juz na nim swoich osiagów. Jeżdze ze srednimi 28-31. Czy to juz max tego rowera? czy mój max ? (trenuje interwaly, tempowki itp). 

Dlatego prosze o porade czy zmienić ten rower na coś lepszego np na Tiagrze? czy zostawić ten rower ? Osprzętu samego raczej nie bede wymienial bo to nie opłacalne. Na nowy rower mógłbym przeznac kwote w graniczy 4tys. 

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza

7 rządowy wolnobieg może ograniczyć. A jaką masz tam korbe?
Ja mam tiagrę 4700 w świeżo złożonej szosie z korbą 50-34 i kasetą 11-34. Taka kombinacja jest baaardzo uniwersalna. Śmiało polecam.
A jaką osiągasz średnią kadencję? Moim zdanirm masz dobrą średnią prędkość. Rower za 4k na pełnej tiagrze i rozumiem, że wideł z węglowym dołem... Nie wiem czy to się uda. Ale kierunek dobry.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Moja korba tez ma blaty 50-34.  A co do roweru to raczej sie uda KROSS ma w swojej ofercie VENTO 4.0 wlasnie na Tiagrze i z węglowym widelcem.

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, hazok napisał:

Osprzętu samego raczej nie bede wymienial bo to nie opłacalne. Na nowy rower mógłbym przeznac kwote w graniczy 4tys.

Wolisz wydać 4000zł zamiast 1500zł i mieć vento 1.0 na Tiagra 4700 ?

Odnośnik do komentarza

Ja bym wymienił napęd. A jaki tam masz widelec? Ale jak nawet alus, to bym zostawił. Ewentualnie potem coś kombinował.

A ta tiagra 4700 jest bardzo dobra.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Bierz ful tiagrę 4700 i suport do tego tiagry lub wyższy . Będziesz zadowolony. Wiem co mówię. Kasetę sobie dobierz do preferencji. Ja mam 11-34. Korbę weź kompakt raczej. Długość ramienia zależnie od wzrostu.

 

Widelec zostaw jaki masz. Miększa owijka i fajne rękawiczki poprawią komfort jeśli go brakuje

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, hazok napisał:

Tylko dojdzie jeszcze koszt zmiany piasty..

 

Kup najtańsze koła shimano z kaseta 10 rz zamiast zmieniać piaste

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, hazok napisał:

jeszcze jedno pytanie, czy koło z 10 rzedową kaseta wejdzie do ramy ? GBIKE też  jeździsz na vento 1.0 ? modyfikowałeś je ? 

Tak wejdzie bez problemu. Tak jeżdżę  na Vento 1.0 Obecnie mam w zasadzie Tiagrę-4700 z małymi odstępstwami. Jeśli chcesz znać szczegóły to chętnie służę.

Odnośnik do komentarza

Wejdzie. Mam Gianta contend 2. Fabrycznie 8s. Założone koło z bębenkiem pod 11s i założona kaseta 10s z redukcją.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Gość SzoSowiec
Dnia 20.05.2017 o 13:32, hazok napisał:

Witam. Jeżdze głownie MTB ale w zeszłym roku zakupilem rower szosowy KROSS Vento 1.0 na tourneyu. Myślałem wtedy ze ten rower spokojnie mi wystarczy, jednak z biegiem czasu zaczynam odczuwać tą 7 rzędową kasete ze brakuje przełożeń lub nie umie dobrac biegu bo jest albo za miekko abo za twardo. dodatkowo nie umię poprawić juz na nim swoich osiagów. Jeżdze ze srednimi 28-31. Czy to juz max tego rowera? czy mój max ? (trenuje interwaly, tempowki itp). 

Dlatego prosze o porade czy zmienić ten rower na coś lepszego np na Tiagrze? czy zostawić ten rower ? Osprzętu samego raczej nie bede wymienial bo to nie opłacalne. Na nowy rower mógłbym przeznac kwote w graniczy 4tys. 

 

Pozdrawiam :)

Chciałbym się odnieść do tych średnich prędkości. To nie jest żaden wyznacznik jak jesteś mocny i czy osiągnąłeś swój limit. Lepszy sprzęt w pewnych warunkach pomoże ale nie w każdej sytuacji. Ja po wczorajszym mocnym treningu miałem średnią 25 km/h na dystansie 50 km. A na zawodach na dystansie 80 km i 1000 m przewyższeń miałem średnią 34 km/h. Tak więc musisz jeździć z innymi, sprawdzać się, poszarpać, pościgać. Nawet pięć osób wystarczy i kilometrowy podjazd żeby zobaczyć jak mocny jesteś. Polecam, bo w  kolarstwie dzielenie pasji z innymi to super sprawa, tylko trzeba mieć do tego zdrowe podejście.

Odnośnik do komentarza

Forumowicze proszę o pomoc. Własni dziś szukałem czesci na zmiane napędu i znalazłem opcje ze zostawie moj rower w rozliczeniu i doplace 1600zł i otrzymam rower Musling na 105 i kołach aksiumach. z Węglowym widelcem. Ktoś miał styczność z tym rowerem ? Co robic??

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, hazok napisał:

Forumowicze proszę o pomoc. Własni dziś szukałem czesci na zmiane napędu i znalazłem opcje ze zostawie moj rower w rozliczeniu i doplace 1600zł i otrzymam rower Musling na 105 i kołach aksiumach. z Węglowym widelcem. Ktoś miał styczność z tym rowerem ? Co robic??

Z którego roku jest ta 105 ?

 

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem jak już masz doświadczenie z szosą i wiesz z czym to się je, to zastanów się nad grupą  11s. Jak już budżet nie ogranicza Cie do kombinowania to nie ma co się zastanawiać. Zdecydowanie lepiej sprzedać stary rower i kupić do 4k coś nowego z karbonowym widelcem na 105 5800. Triban 540 z decathlonu, unibike athlon, kellys irc 50 widzialem za 3600zl i na pewno znajdzie się jeszcze pare innych na olx/allegro i zagranicznych stronach. W każdym razie jak byś chciał wlozyć 105 5800 i wiaodmo ze trzeba koło/koła zmienić to wydasz ok 2500zl na 105 5800 + tanie koła shimano, lub inne za 500.. 600zł, ale zostanie widelec alu. Obecny rower spokojnie sprzedasz za 1200.1350zl wiec za kwote 3800można dostać coś nowego z tym zestawieniem. Polecam jednak taniego tribana 540 i dokupić dobre lekkie opony i dętki. Taki sprzęcik wyjdzie Cię ponad 3500, a poczujesz dużą różnicę i z chęcią będziesz pokonywał większe dystanse.

Odnośnik do komentarza

Witam, pozwoliłem sobie kontynuować ten temat, ze względu iż niedawno znalazłem się w podobnej sytuacji co autor tematu. Mianowicie, mając pięknie malowanego Krossa Vento 1.0 2016 umyślałem sobie aby w nim zmienić grupę Turney na Tiagrę. Trafiwszy na okazję w sklepie internetowym zakupiłem grupę Tiagra 4700 (10 Speed Groupset, Black, 52.36t, 175mm, 12-28, Short Cage Rear Derailleur) i jako zupełny laik, zleciłem wymianę pobliskiemu serwisowi. Dostałem informacje, że wszystko wymienimy. Pierwsza przeszkoda pojawiła się po rozłożeniu roweru - dotychczasowa piasta tylnego koła okazała się za krótka, bo obsługuje do 7 biegów na zębatce. Telefonicznie poinformowano mnie, że można wymienić piastę, albo całe koło. Bez problemu zdecydowałem się na wymianę piasty. Przy odbiorze pojawiła się jednak druga przeszkoda - usłyszałem, że nie da się wymienić przedniej przerzutki, bo ma inne mocowanie. Cała reszta została wymieniona na grupę Tiagra. Jako zupełny laik zaakceptowałem sytuację i pomyślałem "trudno". Przyszedłem jednak do domu, wyjąłem przerzutkę i zacząłem ją oglądać porównując ze starą. Rzeczywiście różni się mocowaniem, ale ciężko mi uwierzyć aby odpowiedniej obejmy czy jak to się tam zwie, nie można było dokupić (w serwisie usłyszałem krótkie "nie wiem"). A więc tutaj, wśród społeczności jakże pięknych szosówek, chciałbym  dostać jednoznaczną odpowiedź - da się?

Jeszcze jedna sprawa. Nowa korba ma dwie zębatki, a mimo to (głównie zrzucając bieg na mniejszą) trzeba dwa razy 'klikać' manetką aby łańcuch przeskoczył. To chyba nie jest normalne? Kupowałem całą grupę Tiagry razem, a wygląda na to, że coś tu do siebie nie pasuje. Mam rację? czyżbym dostał korbę z dwoma zębatkami, a klamkomanetki do trzech zębatek? Proszę o rozwianie moich wątpliwości, tylko w miarę delikatnie :P

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, outlander napisał:

A więc tutaj, wśród społeczności jakże pięknych szosówek, chciałbym  dostać jednoznaczną odpowiedź - da się?

O takie coś chodzi?

http://allegro.pl/obejma-przerzutki-przedniej-bbb-31-8mm-lekka-i6326922552.html

15 minut temu, outlander napisał:

Nowa korba ma dwie zębatki, a mimo to (głównie zrzucając bieg na mniejszą) trzeba dwa razy 'klikać' manetką aby łańcuch przeskoczył. To chyba nie jest normalne?

To się nazywa trymowanie. A jest po to żebyś mógł korzystać z jak największej liczby biegów na konkretnym blacie.

Odnośnik do komentarza
W dniu ‎08‎.‎06‎.‎2018 o 18:21, SzpiceR napisał:

Właśnie nie wiem. Może ktoś pomoże? Moja przerzutka wygląda dokładnie tak. Jak zamontować taką przerzutkę do mojej szosówki? Jakie mocowanie jest potrzebne?

Edytowane przez outlander
post coś się rozjechał
Odnośnik do komentarza

Tiagra 4700 jest w wersji na obejmę i na hak. Ta, którą wrzuciłeś jest akurat na obejmę czyli razem z przerzutką dostajesz obejmę.

Kupiłeś prawdopodobnie wersję montowaną na hak (do rowerów posiadających mocowanie zamontowane w ramie)

Jako, że vento 1.0 takiego mocowania nie posiada potrzebujesz obejmy, coś w stylu tego co wrzuciłem wyżej - o odpowiedniej średnicy oczywiście.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...