avertos

Ból kolan na nowym rowerze typu Trail

Rekomendowane odpowiedzi

avertos
Napisano (edytowane)

Witam,

Mam nowy rower, sztyca regulowana więc mogę sobie ją ustawić jak chce, mam jednak długie nogi więc sztyca musi być wysoko wysunieta, czego nie lubie, staram sie trzymac zasady by miec prawie co wyprostowaną nogę (ale nie do końca) jednak no nie zawsze sie tego trzymam, czasem mam po prostu lekko nizej by byc nizej ziemi niz pół metra wyzej od mostka (wyolbrzymiajac). Oczywiscie nie pedaluje na najnizszym siedzeniu tylko najwygodniej mi sie jezdzi gdy nie mam oczywiscie wyprostowanej nogi w kolanie tylko tak jakby 5-10cm nizej od wyprostowanej nogi - czuje sie wtedy najbardziej komfortowo, szczegolnie ze to trail a nie kolażówa/szosa czy XC. 

Bawie sie tą sztyca, czesto zmieniam polozenie ale nic ot nie daje, nie wiem moze kolana musza sie przystosowac do nowej geometri ale noz aczynam sie martwic i sobie wkrecac ze nogi sobie polamie bo tez mam platformowe pedaly ktore trzymaja bardzo butów (na XC moglem sobie co chwile przestawiac jak cos bolalo - tu musze wrecz podniesc noge i znowu uistawic noge jak chce)

Mostek mam krótki 50cm, rower ma geometrie typu trial - (Giant Trance 29 2 -2019) - rozmiar ramy L. Wzrost 186cm, przekrok 92cm, ręcę 191 cm (krótkie tułowie z uwagi na lekkie skrzywienie pleców).

SIodełko mam ustawione prawie na zero, lekko w dol czy w gore to nie wiem czy warto.

Czy bol kolan moze byc spowodowany ze jak pedaluje to robie to bardziej silowo (tak jestem przyzwyczajony) - nie przyjemnie mi sie pedaluje jak chomik (lekkie przelozenie), po to mam uda by ich uzywac..
Czy wina moze byc odleglosc kolan do dolu pedałów? KOlega mi powiedzial ze na trailu na to sie nie patrzy, tak samo ze jak siedze i trzymam kierownicy to widze przednią piastę nad mostkiem (na enduro1 slyszalem ze mostek ma zakryuwac piaste).

Podajcie porady bo nie chce sobi ekolan zepsuc, jezdze juz 2 dni i dalej problem nie ustepuje, musze sie co noc regenerowac.

Jak mam wiec jezdzic na tym rowerze, wiadomo ze pod wjazdy silowo trzeba pedalowac czasem... eh..

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
8 minut temu, avertos napisał:

nie przyjemnie mi sie pedaluje jak chomik (lekkie przelozenie), po to mam uda by ich uzywac

Poczytaj trochę o kadencji. Jest mnóstwo postów na forum na ten temat i filmów na YT. To jest BARDZO WAŻNA sprawa. Jeżeli jest prawidłowa to ból kolan może być spowodowany za niskim ustawieniem siodełka. Jeżeli zarówno kadencja jak i pozycja są prawidłowe to może trzeba organizm stopniowo przyzwyczaić do wysiłku. Dobrze jest zawsze pokonywać pierwsze kilometry z tempem dziadka na chodziku żeby rozruszać mięśnie. To ostatnie to mój wymysł ale u mnie się sprawdza. Staram się też znaleźć kilka chwil po takiej krótkiej rozgrzewce na ćwiczenia rozciągające. Nie wiem czy akurat na kolana one pomagają ale z pewnością nie szkodzą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Zanudzasz na śmierć zresztą nie tylko na tym forum. Po co Ci cokolwiek pisać jak Ty nawet nie wiesz to czego służy sztyca regulowana. Ustaw sobie na max wysuniętą sztycę, odkręć imbusem zacisk wyjedz do góry lub na dół w zależności jaką masz prawidłową pozycję. Potem delikatnie dokręć śrubę i obserwuj czy jest lepiej czy nie. Sztyca w trakcie jazdy ma być max wysunięta. Jak jeżdzisz jakoś inaczej czyli nie wypuszczasz do końca to jak chcesz mieć prawidłową pozycję? Zwykłą sztycę też się ustawia jak się chce. 

Po drugie na fullu tego typu jeżdzi się nieco inaczej niż HT. Inna jest dynamika jazdy, kadencja i współpraca ciała z pracującym zawieszeniem. 

  • Dziękuję! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Ares napisał:

Po drugie na fullu tego typu jeżdzi się nieco inaczej niż HT. Inna jest dynamika jazdy, kadencja i współpraca ciała z pracującym zawieszeniem. 

no to opowiedz jak sie jezdzi :P

Co do kadencji to prawie po 100m uzywam najcięższego przełożenia, nie rozumiem jak niektorzy prawie w ogole nie uzywaja dwóch najcięższych

+ co do sztycy to wiem do czego sluzy, tylko tak jak mowilem nie wygodnie mi jeździć jak mam sztyce w calosci wysunieta i jestem przez to pochylony jak na szosie, bo cztery litery mam jakies 40cm nad kierownicą. Też byś obniżył bys był niżej.

Edit. Co jeszcze zauważyłem to za bardzo wysuniete do tyłu siodło przez co linia z kolanami + pedały nie jest równa, to prawda wiec ze warto dosunac siodlo na maxa do przodu?

Tym rowerem jezdze na asfalcie, po lasach i na wjazdy jeszcze nie probowalem ale strach pomyslec jak na prostej mam problemy to co bedzie w lesie.

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Nie bez przyczyny zwróciłem Ci uwagę na moim zdaniem zbyt wysuniętą sztycę. Czemu jej nie wsadzisz głębiej w podsiodłówkę to chyba tylko Ty znasz odpowiedz. Przynajmniej widać to po dwóch fotach tego roweru. 

  • Zażenowany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
10 minut temu, Ares napisał:

Nie bez przyczyny zwróciłem Ci uwagę na moim zdaniem zbyt wysuniętą sztycę. Czemu jej nie wsadzisz głębiej w podsiodłówkę to chyba tylko Ty znasz odpowiedz. Przynajmniej widać to po dwóch fotach tego roweru. 

Wybacz, że spytam, ale chodzi Ci o wysunięcie poziome czy pionowe? Wina moze byc bardziej po stronie siodełka które jest mozliwe ze za bardzo do tyłu przesuniete, chyba ze chodzi o to ze za wysoko jezdze na siodle
Osobiscie nie uważam że moja sztyca jest zbyt bardzo wysunieta do góry, nawet na tym zdjęciu ona jest wciąż wysunięta jakieś 5-7cm niżej niż do wyprostu w nogach(mowilem ze mam dlugie nogi).
Troche się juz pogubilem. Czyli nie musze jeździć na prawie co wyprostowanej nodze w kolanie? Jeżeli tak to bym sie ucieszył :P
SpRvald.jpg

Edit. Jak wsadze głębiej w rurę podsiodłowa (bo chyba skumałem to używając myk myka siodło nie będzie na maxa tak wysoko jak powinno być) i bede jezdzil z ugietym kolanem w kącie jakimś 160 stopni( no chyba że tak ma być?)

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
28 minut temu, avertos napisał:

nie rozumiem jak niektorzy prawie w ogole nie uzywaja dwóch najcięższych

Zależy jaką mają przednią zębatkę i z jaką kadencją jeżdżą. Przy Twoich kołach, zębatce 34 i kadencji 90 na najcięższym przełożeniu jedzie się już prawie 39 km/h więc raczej nie do utrzymania na płaskim. Dlatego nie używają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, Chrismel napisał:

Zależy jaką mają przednią zębatkę i z jaką kadencją jeżdżą. Przy Twoich kołach, zębatce 34 i kadencji 90 na najcięższym przełożeniu jedzie się już prawie 39 km/h więc raczej nie do utrzymania na płaskim. Dlatego nie używają.

koła 29, korba z przodu 30z
najczęściej jeźdze na 3 lub 4 zębatce od dołu z tyłu, jak chce sie rozpędzić to 2lub1 (ta dolna/najcięższa). <-- juz nie pamietam czy to sie mówi 1/1 (najcięższe przełożenie czy 1x12

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red
Napisano (edytowane)
42 minuty temu, avertos napisał:

Co jeszcze zauważyłem to za bardzo wysuniete do tyłu siodło przez co linia z kolanami + pedały nie jest równa, to prawda wiec ze warto dosunac siodlo na maxa do przodu?

Kolano powinno być w linii pedała rzepka-oś pedału albo w przypadku wysokich osób "oś kolana" - oś pedału. To drugie ustawienie jest dla wysokich osób. A poza tym to jednak ustaw wspornik jak radzi @Ares tak aby maksymalnie wysunięty był optymalnie ustawiony. Nie kombinuj z zabawą wysokią tak jak to robisz bo w końcu go zapowietrzysz. To nie fotel gamingowy. Zacznij od wysokości przekrok minus 10cm oś korby - wierzch siodełka a potem możesz się bawić -/+10mm góra/dół przód/tył

Edytowane przez Red
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, Red napisał:

A poza tym to jednak ustaw wspornik jak radzi @Ares tak aby maksymalnie wysunięty był optymalnie ustawiony. Nie kombinuj z zabawą wysokich tak jak to robisz bo w końcu go zapowietrzysz. To nie fotel gamingowy. Zacznij od wysokości przekrok plus 10cm a potem możesz się bawić -/+10mm góra/dół przód/tył

Nie rozumiem kurde, jestem wzrokowcem, najpierw Ares pisze ze sztyca jest zbyt wysunieta a teraz Ty mowisz ze mam ustawic maksymalnie wysunietą sztyce.

To co ostatecznie mam zrobic?

Edit. Chodzi Wam o to by schować tą sztyce regulowaną w dół i jak nacisnę myk myk to ma mi ustawić siodło do mojej prawidłowej pozycji? By uniknąć zabaw na trasie w obniżanie siodła przyciskiem o pare cm?

 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
3 minuty temu, avertos napisał:

koła 29, korba z przodu 30z

Z opisu producenta wynika że 29x2.3. Tak odbiegając od tematu. Nie wiem czy zębatka z przodu nie będzie dla Ciebie zwyczajnie za mała i nie powinieneś pomyśleć o zmianie na 34. Będzie lekko z górki, będziesz chciał trochę pocisnąć dla funu i nie będzie już przełożeń. No ale z czasem na pewno sam dojdziesz czy potrzebujesz czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red
Napisano (edytowane)

1. Zmierz przekrok (załóżmy że masz 90cm)

2. Od przekroku odejmij 10cm (90-10=80)

3. Ustaw siodełko na wysokości aby siodełko było na 80-ciu centymetrach od osi korby

4. Regulujesz w zakresie 10mm

Można też inaczej przekrok x 1.08  = wysokość od pedału do siodła.  Metoda opiera się na teorii że siodełko powinno w odległości 108% długości wew. nogi od pedału

Edytowane przez Red
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Red napisał:

1. Zmierz przekrok (załóżmy że masz 90cm)

2. Od przekroku odejmij 10cm (90-10=80)

3. Ustaw siodełko na wysokości aby siodełko było na 80-ciu centymetrach od osi korby

4. Regulujesz w zakresie 10mm

Można też inaczej przekrok x 1.08  = wysokość od pedału do siodła.  Metoda opiera się na teorii że siodełko powinno w odległości 108% długości wew. nogi od pedału

Dziękuje, biore więc centymetr i wracam za jakiś czas
 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares
13 minut temu, avertos napisał:

Wybacz, że spytam, ale chodzi Ci o wysunięcie poziome czy pionowe? Wina moze byc bardziej po stronie siodełka które jest mozliwe ze za bardzo do tyłu przesuniete, chyba ze chodzi o to ze za wysoko jezdze na siodle
Osobiscie nie uważam że moja sztyca jest zbyt bardzo wysunieta do góry, nawet na tym zdjęciu ona jest wciąż wysunięta jakieś 5-7cm niżej niż do wyprostu w nogach(mowilem ze mam dlugie nogi).

SpRvald.jpg

Edit. Jak wsadze głębiej w rurę podsiodłowa (bo chyba skumałem to używając myk myka siodło nie będzie na maxa tak wysoko jak powinno być) i bede jezdzil z ugietym kolanem w kącie jakimś 160 stopni( no chyba że tak ma być?)

Ja mam taką propozycję byś ogarnął kilka zdjęć rowerów typu trail/enduro i zobaczył na jakiej mniej więcej wysokości jest mostek i siodło. Ty masz maszt jak w starych rowerach 26" i chłopie co ma 2m wzrostu. Jak masz długie nogi to wybacz ale ja nie zaprzeczę tezie, że masz za mały rozmiar i powinien być XL. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
2 minuty temu, Ares napisał:

Ja mam taką propozycję byś ogarnął kilka zdjęć rowerów typu trail/enduro i zobaczył na jakiej mniej więcej wysokości jest mostek i siodło. Ty masz maszt jak w starych rowerach 26" i chłopie co ma 2m wzrostu. Jak masz długie nogi to wybacz ale ja nie zaprzeczę tezie, że masz za mały rozmiar i powinien być XL. 

przeciez w temacie pisze ze mam nogi 92cm przekrok, wysokosc 186cm, choc powinienem miec 191cm (z uwagi iz krzywe plecy - a 191 cm mam przekrok rąk))
nie strasz bo chcialem i tak wziąć rozmiar M, nie lubie byc tak pochylony na rowerze a nawet na trailu jestem, gdzie na XC bylem podobnie pochylony (tez mialem rame L - podobny reach i stack)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CoolBreeze

Jak sam nie dajesz rady z ustawieniami pozycji na rowerze, to może czas najwyższy na bike fitting. Poszukaj czegoś w okolicy. Ustawią cię idealnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva

Na zdjęciu wygląda to tak, jakbyś miał za małą ramę albo o całe niebo za bardzo wysuniętą sztycę. Może jednak warto wydać na bike-fitting?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)

Okej, wracam z pomiarami i zdjęciami. Ramy już nie wymienie więc nie straszcie mnie. Rower pare dni po zakupie. Zresztą mój poprzedni rower miał bardzo podobne wymiary i wydawał się dla mnie za duży, że musiałem na moim XC skrócać mostki (reach i stack były podobne, górna rura nawet dłuższa).
Większa rama przecież nie obniżyła by sztycy, też by była tak wysoko.

Wracając do tematu
Po pierwsze zauważyłem ze moje siodełko miało wysoki kąt w górę, co potwierdza poniższe pierwsze zdjęcie.

82cm od osi korby do siodła (dla mnie za duzo - mimo że poprawnie) - sztyca na maxa wysunięta myk mykiem
3AHKC92.jpg

 Ledwo też co palcami dotykałem podłoża i ciężko wejść czy zeskoczyć z takiej wysokości. 
Taką długość o dziwo po sprawdzeniu miałem na moim rowerze XC (dokładnie 82cm od osi korby do siodła).

Jednak to nie XC tylko trail więc ustawiłem 79,5cm i troche obniżyłem kąt siodła w dół by było po kącie prostym, jak amor tylni się ugina to i tak pewnie leci do góry więc możliwe że jeszcze pocisne kąt siodła w dół.
Ta wysokość jak poniżej mi się podoba (sztyca na maxa wysunięta myk mykiem jak zawsze)
4aICFrR.jpg

I teraz pytanie, zostawić tą długość 79,5cm, czyli 2,5cm od normy? czy moge zaniżyc bardziej?

Jest ok? Bo zacząłem wierzyć że rama jest za mała a to by oznaczało 10 tys w plecy, proszę potwierdzcie że jest dobrze, wydaje mi sie ze mniejszy rower jest zwinniejszy szczegolnie ze ma koła 29 i ciezko sie przyzwyczaic do takiego rozmiaru. Kurde!!!!!!!!!!! :|:| 

Edit. Uff, pocieszyłem się sam, rama jest dobra, wychodzi ze L jest ok. Prawie umarlem na zawał.
SHcrRw3.jpg

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red
2 godziny temu, avertos napisał:

Teraz piszesz o odejmowaniu, to ja juz nie wiem jaka wersja jest poprawna :P


Psuja w tekście. Naturalnie ma być odejmowanie ;)

56 minut temu, avertos napisał:

Jest ok? Bo zacząłem wierzyć że rama jest za mała a to by oznaczało 10 tys w plecy, proszę potwierdzcie że jest dobrze, wydaje mi sie ze mniejszy rower jest zwinniejszy szczegolnie ze ma koła 29 i ciezko sie przyzwyczaic do takiego rozmiaru. Kurde!!!!!!!!!!! :|:| 


Rozmiarem się nie przejmuj bo sam mam 190 a mój MTB to L-ka właśnie (mimo że mam proporcje ciało). Jak ustawiłeś 795mm i jest okej to tak zostaw a temat porusz jeśli nie zauważysz zmian na lepsze. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Red napisał:

Rozmiarem się nie przejmuj bo sam mam 190 a mój MTB to L-ka właśnie (mimo że mam proporcje ciało). Jak ustawiłeś 795mm i jest okej to tak zostaw a temat porusz jeśli nie zauważysz zmian na lepsze. 

Dzięki :)
Trochę się przejąłem ale już się uspokoiłem, poustawiałem tez kąty ułożenia, hamulców, przerzutek i myk myka. Czy wy tez korzystacie z przerzutek po prawej stronie i obok "u góry" nad przerzutkami macie myk myka?
Lewa ręka nie musi tak jakby nic robic wtedy. (oprócz hamowania xD)

W dodatku, zauwazylem ze niepotrzebnie obróciłem kierownicę przez co bliżej miałem do niej rekami, odkręciłem ją troche do przodu , tj. pozycja siedzenie + kierownica się trochę oddaliła ale dużo bardziej komfortowo mi się jeździ. Wyżej jest tez kierownica z tego powodu. Siodło tez bez sensu dałem do przodu, przez co te dwie rzeczy tzn kierownica blisko + siedzenie blisko to byłem bardzo skitrany na tym rowerze, po lekkim oddaleniu siedziska (ale nie ze na maxa do tylu) + ta kierownica = progress :)

Dam znac jak pojeżdżę. 

Ktoś potwierdzi jak bardzo od normy mogę obniżyć te siodło? tzn jak mam standard 82cm (a mam teraz 79,5) to jak nisko moge zejść? domyslam sie ze ponizej 70cm to juz bedzie za nisko na dluzsze trasy. Oczywiscie pomijam ze na zjazdach sobie obnizam te siodlo ale interesuje mnie fakt takiej luznej jezdzie po miescie kontra wjazdy pod gorke.
Osobiscie wygodniej mi sie jezdzi na niższym ustawieniu siodełka bo wtedy mam dobrą odległość do kierownicy i nie jestem tak "u góry" nad rowerem.
Ale no bede testowal te 79,5 i jak nic nie bedzie bolec to w razie co bede obnizal co 1 dzien 1cm az do najlepszego rezultaty i balansu miedzy szybkoscia jazdy a komfortem.

 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, avertos napisał:


Ktoś potwierdzi jak bardzo od normy mogę obniżyć te siodło? tzn jak mam standard 82cm (a mam teraz 79,5) to jak nisko moge zejść?

2 cm to jest już bardzo dużo. Mi robi różnicę i to dużą już 2 mm. Wg. mnie powinieneś pomyśleć o jakimś fittingu bo poruszasz się w temacie dość po omacku. Zanim sam dojdziesz do prawidłowej pozycji będzie jesień. Zwłaszcza że napisałeś:

10 godzin temu, avertos napisał:

co 1 dzien 1cm az do najlepszego rezultaty

Co 1 dzień o 1 mm byłoby ok. Ale 1 cm ?

A do tego dochodzi ustawienie kierownicy. Jak nie chcesz robić pełnego fittingu to znajdź sklep z jakimś ogarniętym serwisantem i przynajmniej z grubsza Ci to ustawi żebyś miał punkt wyjścia do ewentualnych korekt. Ale na pewno nie zmian po kilka cm.

I jeszcze takie małe post scriptum. Pooglądaj filmy Szaja na tematy: pozycji na rowerze, rozciągania, kadencji itp. To mądry facet jest i warto to wykorzystać. Możesz zacząć na przykład od tego:

 

Edytowane przez Chrismel
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Motke

Jak dla mnie to kierownica trochę za nisko.

  • Zażenowany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, Chrismel napisał:

Co 1 dzień o 1 mm byłoby ok. Ale 1 cm ?

No ktoś pisał że od tej odległości (przekrok -10cm potem moge odejmować 10mm +/-)
 

19 godzin temu, Red napisał:

Zacznij od wysokości przekrok minus 10cm oś korby - wierzch siodełka a potem możesz się bawić -/+10mm góra/dół przód/tył


Zresztą jak to liczysz z aż taką dokładnością, gdzie jest ten wierzch siodła? tym bardziej że gdy siadasz to amor się ugina i w sumie siedzisz troche niżej i tak + odległość od osi w stosunku do środka siodełka lub tam gdzie sie siedzi czyli bardziej na tył = ta odleglosc jest inna, wiec nie wiem skad dokladnosc o 1mm. Jak zmierzyć ten pomiar z dokładnością do mm? Juz pomijam ugięcie siodełka.

Cytat

kierownica trochę za nisko.

Czyli na trailu moge zamontowac taki dłuższy wspornik na mostek ? widzialem takiego 10cm pręta co sprawia ze kierownica jest o 10cm wyzej, na tym "wsporniku" jest oczywiscie mostek ten fabryczny. 
To byłoby jedynym rozwiązaniem by wydluzyc kierownice w gore. Ale tez ciezko by sie podnosilo chyba kierownice

Chyba faktycznie pójdę na bike fitting, unikam jednak tego bo boje sie ze mnie wysmieja i powiedza ze kupilem zly rower, źle dobrany pode mnie i dostane informacje ze nie bede mogl na nim jeździć :/ :( 

 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
borek83

Niestety, najpierw trzeba te wszystkie wymiary sprawdzić zanim kupi się rower, a nie potem obawiać się wizyty u bike fitterów bo zapewne powiedzą, że rower za mały:) Jak już kupiłeś taki rower (nie tani) to zainwestuj w fitting bo wg mnie masz zbyt nisko siodełko, mimo, że tak Ci się (najlepiej) jeździ, ale kolana po dłuższym czasie cierpią. Mięśnie przyzwyczajone do nisko ustawionego siodełka, ale stawy się nie przyzwyczają do przeciążeń. Niestety tak to jest, że rozmiar ramy u różnych producentów różni się od siebie nawet w tym samy typie rowerów i tak u jednych L jest tak mała jak u innych M. Kross zawsze miał duże rozmiary i tam L jest większa niż w cube np. Oczywiście geometria ram nawet u tego samego producenta może się lekko zmienić dlatego przy L czasem sztyca 350 mm, a w nowszej ramie już w zestawie jest 400 mm. Trzeba przy fittingu zaufać specjalistom i nawet jeżeli wydaje się niewygodnie to po czasie docenisz ustawienia. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red
Godzinę temu, avertos napisał:


Zresztą jak to liczysz z aż taką dokładnością, gdzie jest ten wierzch siodła? tym bardziej że gdy siadasz to amor się ugina i w sumie siedzisz troche niżej i tak + odległość od osi w stosunku do środka siodełka lub tam gdzie sie siedzi czyli bardziej na tył = ta odleglosc jest inna, wiec nie wiem skad dokladnosc o 1mm. Jak zmierzyć ten pomiar z dokładnością do mm? Juz pomijam ugięcie siodełka.

Zastanów się. Nie sądzę aby ugięcie zawiesza wpływało na wysokość siodełka od osi suportu ponieważ siodło i mufa suportu nie zmienia położenia względem siebie podczas ugięcia zawieszenia. Zmienia się jedynie kąt podsiodłówki. A wierzch siodełka to ta jego część na której siedzisz. 

25 minut temu, borek83 napisał:

Niestety, najpierw trzeba te wszystkie wymiary sprawdzić zanim kupi się rower, a nie potem obawiać się wizyty u bike fitterów bo zapewne powiedzą, że rower za mały:)

Dokładnie, to fitterzy zajmują się przede wszystkim ustawianiem dobrze dobranego roweru ale zdarzają się wyjątki bo zawodowcy wolą wziąć rower rozmiar mniejszy ze względu na zwrotność i takie rowery też się ustawia. Tyle że wiąże się to z wymianą niektórych elementów wyposażenia.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.