Skocz do zawartości

Kompatybilność opon


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad jedną rzeczą, i chcę spytać bo nie mam doświadczenia. Posiadam koła 29 cali, szerokość obręczy to 23 mm. Jakie najmniejsze / największe opony jestem w stanie założyć? Czy do kół 29' pasują opony szosowe, trekingowe 700C? Jakie zasady tym wszystkim kierują? Chciałbym dodać mojemu rowerowi trochę uniwersalności tzn zmieniać jego charakterystykę poprzez zmianę opon w zależności od rodzaju nawierzchni. 

 

Proszę kogoś z doświadczeniem o wyjaśnienie tematu ;)

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, psu napisał:

Zastanawiam się nad jedną rzeczą, i chcę spytać bo nie mam doświadczenia. Posiadam koła 29 cali, szerokość obręczy to 23 mm. Jakie najmniejsze / największe opony jestem w stanie założyć? Czy do kół 29' pasują opony szosowe, trekingowe 700C? Jakie zasady tym wszystkim kierują? Chciałbym dodać mojemu rowerowi trochę uniwersalności tzn zmieniać jego charakterystykę poprzez zmianę opon w zależności od rodzaju nawierzchni. 

 

Proszę kogoś z doświadczeniem o wyjaśnienie tematu ;)

Najmniejszą szerokośc opony jaką możesz zastosować przy 23 mm obręczy to 37, a maksymalną 62. Trekkingowe i nawet modne ostatnio przełajowe (choć nie widze różnicy z trekkingowymi) też będą pasowały pod warunkiem, że będzie to będzie wielkość z oznaczeniem C np. 700-37C,bo teoretycznie średnica wewnętrzna takiej opony odpowiana oponie 622(są jeszcze A odpowiada średnicy wewnętrznej 635mm i B-średnica wewnętrzna 630),bo to odpowiada rozmiarowi wewnętrznemu opony 29 cali 622. Podobnie jest z szosowymi tj. muszą mieć oznaczenie np. 700-37C

Edytowane przez Franz Mauer
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

@Franz Mauer

Cytat

(choć nie widze różnicy z trekkingowymi)

Zwróć uwagę na oplot i wagę opony trekingowej a przełajowej jest spora różnica w tej kwestii. Przełajowe są po prostu sporo lżejsze (zwłaszcza wersje zwijane), a opony przeznaczone do ścigania są też znacznie wytrzymalsze.

Opony typowo przełajowe / cyclocrossowe posiadają agresywniejszy bieżnik, który lepiej się sprawdzi podczas ścigania w terenie. Na zawodach przełajowych najszersza opona jaka jest dopuszczona do ścigania się to 33 mm, przykładowo na 35 mm już nie wystartujesz. Opony Trekingowe są zazwyczaj też szersze 35-38 mm

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Kufir napisał:

@Franz Mauer

Zwróć uwagę na oplot i wagę opony trekingowej a przełajowej jest spora różnica w tej kwestii. Przełajowe są po prostu sporo lżejsze (zwłaszcza wersje zwijane), a opony przeznaczone do ścigania są też znacznie wytrzymalsze.

Opony typowo przełajowe / cyclocrossowe posiadają agresywniejszy bieżnik, który lepiej się sprawdzi podczas ścigania w terenie. Na zawodach przełajowych najszersza opona jaka jest dopuszczona do ścigania się to 33 mm, przykładowo na 35 mm już nie wystartujesz. Opony Trekingowe są zazwyczaj też szersze 35-38 mm

Dzięki za wyjaśnienie, ale napisałem lakonicznie ;)

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim za wyjaśnienie! Widzę, że mam duże możliwości i rower można dość uniwersalnie przystosować. 

 

Wychodzi na to iż warto czytać naklejki na obręczy. Odnalazłem je gdzieś w pudełku i to co tam było:

ETRTO rim size 622 x 23C

ETRTO recomended tire section width: 37mm - 62mm

Inner rim width: 23C

zgadza się z tym co piszecie. @Franz Mauer dokładnie takie wymiary jakie podałeś pasują do moich kół. 

:D

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...