psu Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Zastanawiam się nad jedną rzeczą, i chcę spytać bo nie mam doświadczenia. Posiadam koła 29 cali, szerokość obręczy to 23 mm. Jakie najmniejsze / największe opony jestem w stanie założyć? Czy do kół 29' pasują opony szosowe, trekingowe 700C? Jakie zasady tym wszystkim kierują? Chciałbym dodać mojemu rowerowi trochę uniwersalności tzn zmieniać jego charakterystykę poprzez zmianę opon w zależności od rodzaju nawierzchni. Proszę kogoś z doświadczeniem o wyjaśnienie tematu Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Myślę że ten materiał może wyczerpująco udzielić Ci odpowiedzi na wszelkie pytania w tym temacie: https://roweroweporady.pl/jaka-opona-do-obreczy/ Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Opony trekkingowe jakiego rozmiaru? To ma znaczenie, bo nie mogą być węższe niż obręcz. Dobre rozeznanie daje tabelka DT Swiss, która dodatkowo zawiera zalecane maksymalne ciśnienie (ważne przy grubszych oponach): https://www.dtswiss.com/Resources/Tech-PDF/Tire_Pressure_Dimension.pdf 1 Odnośnik do komentarza