ktokolwiek

Giant Propel Advanced 0 2018 - szybszy niż wiatr :)

Rekomendowane odpowiedzi

ktokolwiek
Napisano (edytowane)

Mój nabytek sprzed dwóch tygodni.

Pełna specyfikacja ze strony producenta:

https://www.giant-bicycles.com/pl/propel-advanced-0

Czemu aero? Bo wygląda rewelacyjnie, bo do najbliższych sensownych gór mam jakieś 300 km, bo jestem raczej typem sprintera

Kilka słów po jakichś 300 km. Przecina wiatr rewelacyjnie, w sprintach składa się jak przecinak, Di2 zmienia jak marzenie, jeden pyk małego palca i po sprawie.

Pod górę (a raczej wzgórze w mojej okolicy) również świetnie daje radę, spokojnie można stanąć na pedały i rozkołysać na boki, no ale nie do tego jest stworzony.

Stworzony jest do szybkiej jazdy na wprost, przecinania wiatru, i mocnych sprintów na finiszu. I w tym sprawdza się znakomicie

Zdecydowałem się na wersję Propela z klasycznym kokpitem, a nie zintegrowanym aero z uwagi na większe pole do modyfikacji ustawień pod siebie. Na razie mostek fabryczny 110.

Na zdjęciach już po moich małych modyfikacjach pod siebie.

-zmiana kasety na ciaśniejszą z fabrycznej 11-28 na 12-25 - duuużo lepiej się sprawdza na płaskich ustawkach i mocnej jeździe na czas

-dołożenie padów żelowych i drugiej owijki dla lepszego komfortu

-zmiana siodełka z fabrycznego giantowskiego na szersze 142 mm Pro Stealth z krótszym nosem

-pedały Ultegra

-bidony aero Elite Crono CX (wyglądają kozacko i podobno dają 2 waty na bidon )

PS. realna waga jeszcze "na nowo" 7,95 mi wychodziła

Foty:

 

IMG_0002.thumb.JPG.79abb25ee707ff283bdfdbca3e1870bc.JPG

 

IMG_0009.thumb.JPG.98a69bad4819c554cad994ab37e3cc2d.JPG

 

IMG_0010.thumb.JPG.94ce4510a07330c54cf2a49a537b4576.JPG

 

IMG_0011.thumb.JPG.10bb7ee510a0b748c32450f077b56cd8.JPG

 

IMG_0015.thumb.JPG.b81cec12b3d6b14fe23389e2b75ce5de.JPG

 

IMG_0021.thumb.JPG.c5b91713b587c79b9adf6dc8c56834d8.JPG

 

Edytowane przez ktokolwiek
  • Lubię to! 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
Napisano (edytowane)

Piękna maszyna - i do tego na Di2 - fiu fiu :x Szkoda tylko że nie montują wewnętrznego sterownika - wtedy wszystko wygląda trochę bardziej elegancko ;)

jak się zapatrujesz na porównanie mechaniczny osprzęt vs elektronika ? Warto jest kombinować aby jakiegoś dnia pośmigać na czymś takim ? 9_9

Z jakich padów żelowych korzystasz ? Ich działanie jest odczuwalne ? :)

Edytowane przez pavello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktokolwiek
16 godzin temu, pavello napisał:

jak się zapatrujesz na porównanie mechaniczny osprzęt vs elektronika ? Warto jest kombinować aby jakiegoś dnia pośmigać na czymś takim ? 9_9

Z jakich padów żelowych korzystasz ? Ich działanie jest odczuwalne ? :)

Coś jak różnica w aucie między zwykłą skrzynią manualną, a np szybkim automatem DSG z łopatkami przy kierownicy. I na tym i na tym się fajnie jeździ, ale to drugie wygodniejsze, szybsze i sprawniejsze.

Zasadnicza różnica jest również na podjeździe lub ostrym sprincie gdy jedzie się "na oparach" i pot zalewa oczy. W mechanice jednak podciąganie biegu (np jak ciśniemy w górę i chcemy sobie odelżyć) wymaga tego 3-4 centymetrowego ruchu palca, w elektronice wszystko działa na zasadzie półcentymetrowego - bezwysiłkowego skoku i pyknięcia - zmiana jest błyskawiczna. Że o przedniej przerzutce to nie ma co wspominać w ogóle.

Trymowanie w elektronice odbywa się samoistnie (wózek ustawia się idealnie w pozycji łańcucha w zależności od tylnej przerzutki). Dodatkowo można zaprogramować (jeszcze się w to nie bawiłem, ale jest taka opcja) że np zmieniając przód z dużej na mała, automatycznie zmienia tyle ile zaprogramujemy (np 3) z tyłu (tak żeby nie było zbyt odczuwalnej różnicy od razu) .

Całą kasetę też można przelecieć trzymając wciśniętą klamkomanetkę.

Awaryjność to tego już nie wiem, na razie i tak mam gwarancję :)

Warto pokombinować jeśli tylko fundusze pozwalają :)

 

Pady żelowe mam w jednym rowerze :

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Pady-zelowe-Specialized-S-Wrap-Roubaix-czarna/37674

w drugim:

http://www.cyklomania.pl/mobile/fizik-bar-gel-wkladki-zelowe-gel1-4szt,id1761.html

I w zasadzie to samo. Różnica pewnie że jest odczuwalna. Jest miękko i wygodnie w chwycie z góry, fajnie tłumi nierówności, a podczas jazdy pod górę i stanięciu na pedały i tak łapiemy rogi od dołu gdzie tej miękkości nie ma i by nam przeszkadzała. Tak samo w sprincie.

 

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mario1978

Mam pytanie odnośnie Propela. Co myślisz o hamulcach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktokolwiek
W dniu 2.08.2019 o 00:59, Mario1978 napisał:

Mam pytanie odnośnie Propela. Co myślisz o hamulcach?

Sorry że tak późno odpisuję, ale nie zauważyłem postu.

Co do hamulców mam ambiwalentne odczucia, bo z jednej strony dość mocne jak na V-Braki, ale z drugiej regulować trzeba co jakiś czas. Są takie dwie małe śrubeczki po obu stronach i raz jedna, raz druga się potrafi rozregulować (zwłaszcza z przodu gdzie hamowanie jest najmocniejsze).

Jakkolwiek przejechałem na Propelu TatraRoadRace oraz Tour de Pologne amatorów, a tam nie ma żartów na zjazdach, przy prędkościach +85 km/h nigdy nie miałem problemów z hamowaniem (również dość ostrym), więc jest to chyba niezła rekomendacja dla hamulców. Oczywiście dual pivot Ultegry który mam w drugim rowerze łapie lepiej, bardziej symetrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź
W dniu 13.08.2019 o 18:50, ktokolwiek napisał:

przejechałem na Propelu TatraRoadRace oraz Tour de Pologne amatorów

Walić hamulce, co ma być to będzie. ;) Powiedz lepiej, jak się tym cudeńkiem podjeżdża. Jakie wrażenia ze wspinaczki za pomocą roweru aero? Jest masakra, czy zaskakująco łatwo? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktokolwiek
10 godzin temu, Łabędź napisał:

Walić hamulce, co ma być to będzie. ;) Powiedz lepiej, jak się tym cudeńkiem podjeżdża. Jakie wrażenia ze wspinaczki za pomocą roweru aero? Jest masakra, czy zaskakująco łatwo? 

 

Masakry nie ma :) Na stojąco stając w korby oczywiście czuć różnice, rower jest tak jakby bardziej kwadratowy, nieco trudniejszy do rozbujania i te "bujnięcia" nie są tak płynne jak w rowerze "wspinaczkowym". Zwłaszcza jak dzień po dniu się przejadę na moim drugim rowerze (BTWIN Ultra 920 AF). Rower o klasycznej geometrii te bujnięcia ma takie bardziej płynne.

Ja i tak ze względu na masę (90 kg) większość wzniesień +8 % pokonuję na siedząco, a wtedy absolutnie różnicy żadnej nie ma.

Potwierdzam wszystkie testy z YT (GCN np) że nawet pod górę aero jest szybszy, na prostej różnice są jeszcze bardziej zauważalne, a na zjazdach miażdży. Oczywiście kosztem komfortu bo jest wręcz kur...ko sztywny. Nawet zaryzykowałbym twierdzenie że sztywniejszy niż aluminiowy BTWIN. Przejazd po bruku czy większej serii dziur to tortura. W zasadzie jedyną amortyzację jaką można wprowadzić to pręty karbonowe w siodełku, oraz mostek/kierownica karbon.

Mówiąc krótko jest to zdecydowanie rower na płaskie, w miarę komfortowe odcinki kiedy walczy się o szybkość, w sprincie jest mega. Dodatkowo raz na jakiś czas jak się pojedzie w góry też dramatu nie ma.

Jeśli mieszkasz w górach lub blisko gór, masz kiepskie drogi i lubisz się wspinać bardziej niż zapier...ć po płaskim to raczej idź w stronę roweru o klasycznej geometrii + ewentualnie jakieś koła aero :)

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź
48 minut temu, ktokolwiek napisał:

Potwierdzam wszystkie testy z YT (GCN np) że nawet pod górę aero jest szybszy, na prostej różnice są jeszcze bardziej zauważalne, a na zjazdach miażdży.

No właśnie wychodzi na to, że w ogólnym rozrachunku jednak warto iść w tę stronę...

Trochę jestem w kropce. Bo lubię się wspinać (waga 67 kg), teren mam w okolicy może i jeszcze nie górzysty, ale hopkowy. A i do gór z Krakowa mam blisko, więc chętnie w te rejony bym zaglądał. Ale i sprinty mnie kręcą, lubię prędkość i niską pozycję. Na dodatek geometrie aero strrrrrasznie mi się podobają wizualnie...

Zasadniczo zasadzam się na Bianchi Aria - wiem, że ludzie się na tym także i z powodzeniem wspinają nawet po Alpach, choć oczywiście nie wspinaczce te maszyny są dedykowane. Jako wariant mniej z kosmosu biorę pod uwagę właśnie Propela, bo w najgorszym wypadku jak nie taniej, to zawsze w tych samych pieniądzach będę go miał lepiej wyposażonego... Chodzi mi tylko o to, żeby się nie uwalić kowadłem, na którym podjeżdżanie będzie mi się kojarzyło tylko i wyłącznie z niezawinionym cierpieniem...

Choć zastanawiam się czy w ogóle... poczułbym różnicę. ;) Na pewno na płaskim czy na zjazdach efekt wow wbiłby mnie w siodełko, ale nie wiem, czy na podjazdach rzeczywiście byłoby zdecydowanie gorzej - obecnie śmigam na sztywnym jak fiks Specu Allezie. Propel cięższy wiele (o ile w ogóle) od niego raczej nie będzie, sztywniejszy też nie mam pewności... A sumarycznie wszystkie plusy nie do przecenienia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nctrns

@Łabędź Jechałem testowo Scottem Foil podjazd Radziszów-Kulerzów i okolice Świątnik (jak pewnie wiesz płasko to tam nie jest) i moim zdaniem słabo się nie podjeżdżało. Jedyny minus moim zdaniem to ciut większa waga, ale w porównaniu do mojego roweru i tak był lżejszy więc :P 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktokolwiek
3 godziny temu, Łabędź napisał:

Trochę jestem w kropce. Bo lubię się wspinać (waga 67 kg), teren mam w okolicy może i jeszcze nie górzysty, ale hopkowy. A i do gór z Krakowa mam blisko, więc chętnie w te rejony bym zaglądał. Ale i sprinty mnie kręcą, lubię prędkość i niską pozycję.

Dodam jeszcze że jeśli celujesz w aero to raczej w wypadku jeśli na aktualnym rowerze nie masz zbytnio bólów, jesteś w miarę sfittowany, dopasowany, rozciągnięty. Bo jeśli aktualnie są jakieś drętwienia, bóle to przy aero zwielokrotnią się. Aero nie wybacza błędów, odwdzięcza się szybkością, sztywnością ale nie pozwala na jakiekolwiek błędy w pozycji.

Niską pozycję i szybkość można osiągnąć też przy fajnej ramie karbonowej, kierownicy aero, wysokich stożkach czy modyfikacjach mostka na więcej niż -8 % w dół. Generalnie na Twoim miejscu przy lokalizacji blisko gór poszedłbym w tę stronę. Pinarello Dogma, Bianchi Oltre czy niektóre ramy Colnago są uniwersalne i grupy zawodowe ścigają się na nich niezależnie od terenu. Spec Tarmac też super daje radę. Dodajesz wysokie stożki i masz rower niemal idealny :)

Jakkolwiek na płaskim Propel fajnie daje radę :)

Moje średnie sprzed paru dni na segmentach Stravy :)

162752490_stravasegmenty.thumb.jpg.f0b415831929e6d6225bfaf2a0075f0e.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łabędź
3 godziny temu, nctrns napisał:

Jedyny minus moim zdaniem to ciut większa waga, ale w porównaniu do mojego roweru i tak był lżejszy więc

Też w stosunku do mojego obecnego zwiększenie wagi byłoby na poziomie błędu statystycznego, więc nie ma co się tym przejmować. ;)

13 minut temu, ktokolwiek napisał:

Moje średnie sprzed paru dni na segmentach Stravy

Wow, no nieźle ciśnie. Idzie maszyna rzeczywiście. 

14 minut temu, ktokolwiek napisał:

na aktualnym rowerze nie masz zbytnio bólów, jesteś w miarę sfittowany, dopasowany, rozciągnięty

Pod tym względem jest bardzo dobrze. Żadnych bolączek, dyskomfortów nawet. Bez względu, czy cisnę szybką rundkę interwałową, czy trasę około 200 km. Jest ok. Inna sprawa przyzwyczajenie do nowej pozycji, ale o to się raczej nie martwię. 

18 minut temu, ktokolwiek napisał:

Pinarello Dogma, Bianchi Oltre czy niektóre ramy Colnago są uniwersalne i grupy zawodowe ścigają się na nich niezależnie od terenu. Spec Tarmac

Tak też kombinowałem. Przemyślę to faktycznie jeszcze. Mam na to ponad rok w sumie. ;)

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.