Arkadiusz Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Witam, posiadam rower jak w tytule ze specyfikacja na 2017 rok jednak nie było mnie stać na karabinową ramę wczesniej dlatego zdecydowałem sie na w/w rower. Teraz sytuacja finansowa uległa zmianie a nie chce za bardzo zmieniać ramy. W odchudzaniu roweru zero doswiadczenia dlatego proszę Was o jakieś rady co w pierwszej kolejności odchudzic. Przypomnę ze rower wazy dość sporo czyli lekko ponad 14 kg. Odnośnik do komentarza
Innominates Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Wywalić przednią przerzutkę 500g za darmo No prawie, trzeba kupić blat narrow wide Kupić karbonowe część - kierownica( ok 25$) + mostek(23$) (nawet kierownica z mostkiem zintegrowana (40$) ) , sztyca (15$). To bez problemu dostaniesz na aliexpress. Siodełko (15$-40$ )też można dostać ale tu bardziej problem ergonomiczny ale można ryzykować. Można też dostać karbonową korbę (100$ - 465g). Przejście na bez dętkę. Na jednej tylko oponie zyskałem prawie 200g. Zważyłem koło przed i po wywaleniu dętki. Aczkolwiek koło przystosowane było do bez dętki. Pedały - osobiście zyskałem na wymianie 300g. Kupiłem aluminiowe o wadze 117g jeden - też na alliexpres (23$). Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Koła 27,5 czy 29er? W zależności jaki masz budżet biorąc pod uwagę to co robi w rowerze największą wagę to poszedłbym w następującej kolejności: 1. Koła (możesz zacząć od zastosowania lżejszych dętek np. o oznaczeniu light, lżejszych opon,później możesz pójść dalej i wymienić obręcze wraz z piatami i szprychami) 2. Amortyzator (jeśli posiadasz sprężynowo-olejowy to o kiklaset gramów mniej bedzie ważył powietrzno-olejowy) 3. Korba od Deore w górę (chociaż już nowa grupa Alivio mogłaby się okazać dobrym rozwiązaniem) 4. Sztyca podsiodłowa (wspornik siodła) - możesz kupić aluminiowy np Accenty Execute (zaoszczędzisz jakieś 140 gr) 5. Mostek (wspornik kierownicy) 6. Siodło 7. Kaseta 8. Hamulce i tarcze 9 Łańcuch 10. Przerzutki, pancerze, linki Odchudzanie roweru to długi i kosztowny proces. Wagę większosci swojego osprzętu możesz zaneleźć na www. rowerowawaga.pl i wtedy porównać do tego co zamierzasz kupić. 3 minuty temu, Innominates napisał: Pedały - osobiście zyskałem na wymianie 300g. Kupiłem aluminiowe o wadze 117g jeden - też na alliexpres (23$). To co Ty miałeś za pedały, które ważyły przeszło pół kilograma? 5 minut temu, Innominates napisał: Wywalić przednią przerzutkę 500g za darmo Sama przerzutka waży niewiele, a zmiana napędu z 3x na 1x będzie kosztowała więcej niż rower. Więc zanim doradzisz koledze to zapoznaj się ze specyfikacją jego roweru. Inaczej taniej mu będzie kupić całkiem nowy, lżejszy rower a ten sprzedać i kosztem pozostanie tylko różnica w cenach obu. 8 minut temu, Innominates napisał: Kupić karbonowe część - kierownica( ok 25$) + mostek(23$) (nawet kierownica z mostkiem zintegrowana (40$) ) , sztyca (15$). To bez problemu dostaniesz na aliexpress. Siodełko (15$-40$ )też można dostać ale tu bardziej problem ergonomiczny ale można ryzykować. Można też dostać karbonową korbę (100$ - 465g). Kupowałem części na aliexpress.com i bardzo często okazywało się, że poodana przez sprzedającego waga jest oderwana od rzeczywistości, a na dodatek karbonowe części to w zasadzie mieszkanka aluminium i karbonu np. w przypadku mostków. NIe wspomnę jaką rosyjską ruletką jest jakość kupowanych rzeczy. Jak już kupować na aliexpress to od sprawdzonego przez kogoś sprzedawcę, a nie na pałę.Chłopak nie ma doswiadczenia, więc odsyłanie go na aliexpress to jak zachęcanie go do chodzenia po polu minowym. 1 Odnośnik do komentarza
Arkadiusz Napisano 17 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Koła 29, budżet to plus minus 2500 zł czyli prawie cena roweru, dlatego następna wątpliwość co do odchudzania. Odnośnik do komentarza
Innominates Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Pedał ważył 250g - jakiś aluminiowo stalowy twór - jak widać można zdziwić się czasem. . Napisałem o samym usunięciu przeżutki. Manetka + przerzutka + blatu dadzą własnie 500g. Nie napisałem o kupowaniu dedykowanego zestawu. Jest to opcja, nikt nie musi się do niej stosować. Sam jeżdżę na 1x9 dlatego nie widzę przeszkód by innym tego doradzić. Co do aliexpress to zasadniczo masz rację - jednak nadal jest to opcja na skuteczne odchudzenie roweru. Pytanie było jak można odchudzić rower to wskazałem cel w którym może się udać i zgłębiać temat dalej. Odnośnik do komentarza
Arkadiusz Napisano 17 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 (edytowane) 5 minut temu, Innominates napisał: Pedał ważył 250g - jakiś aluminiowo stalowy twór - jak widać można zdziwić się czasem. . Napisałem o samym usunięciu przeżutki. Manetka + przerzutka + blatu dadzą własnie 500g. Nie napisałem o kupowaniu dedykowanego zestawu. Jest to opcja, nikt nie musi się do niej stosować. Sam jeżdżę na 1x9 dlatego nie widzę przeszkód by innym tego doradzić. Co do aliexpress to zasadniczo masz rację - jednak nadal jest to opcja na skuteczne odchudzenie roweru. Pytanie było jak można odchudzić rower to wskazałem cel w którym może się udać i zgłębiać temat dalej. To co sądzisz o przejściu na napęd 1x11 chodzi o kwestie odchudzenia jak i pieniędzy czy warto? Czy skupić sie na czymś na czym zaoszczędze wiecej wagi? Edytowane 17 Maj 2017 przez Arkadiusz Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Kwestia wyboru rodzaju napedu z uwagi na oszczędzanie wagi to nie jest dobry pomysł. Napęd powinien być dobierany w zalezności od potrzeb inaczej można nie być wcale zadowolonym ze zmian. Shimano wporwadziło elektroniczny poradnik, który pozwala podjąć właściwą decyzję: http://drivetrainadvice.shimano.com/global/pl/drivetrain-advisor 29 minut temu, Arkadiusz napisał: Koła 29, budżet to plus minus 2500 zł czyli prawie cena roweru, dlatego następna wątpliwość co do odchudzania. Sam widzisz. Na szczęście mozesz sobie pokalulowac na kartce wagi i zobaczyć ile Cię to będzie kosztowało finalnie i czy lepiej opłąca się dokupować do obecnego roweru, czy lepiej sprzedac rower i dołożyć do czegoś lżejszego. Z doswiadczenia jednak wiem, że w budżecie w granicach 4 tys zł, ciężko będzie zejśc poniżej 12 kg. Ale to już 2kg mniej niż obecny Na pewno warto pomyśleć w pierwszej kolejności o odchudzeniu kół,bo i spadek wagi będzie szybciej odczuwalny, a i rower dostanie większego kopa (przyspieszenia). 30 minut temu, Innominates napisał: Sam jeżdżę na 1x9 dlatego nie widzę przeszkód by innym tego doradzić. A jak masz zestawiony napęd i do czego wykorzystujesz rower? Odnośnik do komentarza
Arkadiusz Napisano 17 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Jeśli chodzi o mapę przymierzam sie do zmiany jednak na 2x11 a co do odchudzania dzięki za rady. Czas zacząć działać Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 koko dżambo i do przodu Powodzenia! Odnośnik do komentarza
Spinner Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 A może jednak go opylić i dołożyć te 2,5 do czegoś zdecydowanie lepszego? Toż to zakręcisz się z tym budżetem koło Canyona 6.9... Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 17 Maj 2017 Udostępnij Napisano 17 Maj 2017 Też uważam, że odchudzać Marlina, a więc konstrukcję typowo rekreacyjną, żeby robić z niego lekkiego ścigacza, to trochę tak, jak kosztownie tuningować Forda Ka, żeby był jak Focus, choć za cenę zabiegów upgrade'owych spokojnie mógłbyś kupić Fiestę... Przychylam się do głosu chłopaków, że najrozsądniej byłoby przemyśleć sprzedaż Marlina, dołożyć kasy i kupić coś lżejszego. Żeby pozostać przy Trekach - już na dzień dobry będzie Cię stać na X-Calibra, a jak jeszcze trochę kasy doskubiesz, to możesz myśleć o jakimś okazjonalnym Superfly'u. A odchudzając Marlina 7 (14,25 kg) zapłacisz fortunę, wraz z ceną Marlina większą niż X-Caliber 7 (13.97 kg), żeby w efekcie najwyżej zbliżyć się do wagi wyjściowej Superfly'a (11.45 kg). Ale jeśli już się upierasz - to owszem: zacznij od odchudzenia obręczy, opon i dętek. Czyli kół. A potem także i amortyzator: zamiast ciężkiego sprężynowego jakiś powietrzny wsadź. Odnośnik do komentarza
Administrator SzajBajk Napisano 18 Maj 2017 Administrator Udostępnij Napisano 18 Maj 2017 19 godzin temu, Arkadiusz napisał: jednak na 2x11 Arku, jeżeli już dokonujesz takiej zmiany, to w celu odchudzenia roweru warto przemyśleć system 2x10. Na pewno będzie lżejszy, a stopniowanie niemal identyczne. Poza tym 2x10 możesz znaleźć taniej. Osobiście odkładam kasę na taki właśnie system. 6 godzin temu, Łabędź napisał: odchudzać Marlina, a więc konstrukcję typowo rekreacyjną, żeby robić z niego lekkiego ścigacza Zgadzam się z chłopakami, że super odchudzania nie ma tu co robić. Zejście poniżej 12 kg byłoby moim zdaniem wystarczające. Pytanie tylko, czy lubisz ten rower, bo jeśli tak, zostaw go, a jeśli denerwuje Cię, że nie masz tylu nowinek technicznych, co kumple, to pamiętaj, że jak kupisz super-mega-hiper-fly'ja , to dalszemu rasowaniu końca nie będzie. Ileż to razy dzwonił ktoś do mnie, bo chciał kupić "fajne koła" za 2000 zł. Kiedy zaczął się dowiadywać, że tam nie będzie full carbonu, ceramiki, i super aerodyamiki, kończyło się nierzadko na kołach za 6000 zł...:) 1 Odnośnik do komentarza
Arkadiusz Napisano 18 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maj 2017 (edytowane) Dobrze prawicie Przyjaciele rozglądam sie juz za czymś w granicach 5-6 tysięcy. Cieszę sie, ze wybiliscie mi tem pomysł z głowy. Edytowane 18 Maj 2017 przez Arkadiusz Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 18 Maj 2017 Udostępnij Napisano 18 Maj 2017 (edytowane) 57 minut temu, Arkadiusz napisał: Dobrze prawicie Przyjaciele rozglądam sie juz za czymś w granicach 5-6 tysięcy. Cieszę sie, ze wybiliscie mi tem pomysł z głowy. Za 6100 zł możesz wyrwać nowego karboniaka GT model 2014r. Edytowane 18 Maj 2017 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 18 Maj 2017 Udostępnij Napisano 18 Maj 2017 (edytowane) 13 godzin temu, Łabędź napisał: Też uważam, że odchudzać Marlina, a więc konstrukcję typowo rekreacyjną, żeby robić z niego lekkiego ścigacza, to trochę tak, jak kosztownie tuningować Forda Ka, żeby był jak Focus, choć za cenę zabiegów upgrade'owych spokojnie mógłbyś kupić Fiestę... Przychylam się do głosu chłopaków, że najrozsądniej byłoby przemyśleć sprzedaż Marlina, dołożyć kasy i kupić coś lżejszego. Żeby pozostać przy Trekach - już na dzień dobry będzie Cię stać na X-Calibra, a jak jeszcze trochę kasy doskubiesz, to możesz myśleć o jakimś okazjonalnym Superfly'u. A odchudzając Marlina 7 (14,25 kg) zapłacisz fortunę, wraz z ceną Marlina większą niż X-Caliber 7 (13.97 kg), żeby w efekcie najwyżej zbliżyć się do wagi wyjściowej Superfly'a (11.45 kg). Ale jeśli już się upierasz - to owszem: zacznij od odchudzenia obręczy, opon i dętek. Czyli kół. A potem także i amortyzator: zamiast ciężkiego sprężynowego jakiś powietrzny wsadź. Muszę się zgodzić, jakiekolwiek odchudzanie roweru typu rekreacyjnego sensu nie ma żadnego, tak czy siak ta rama swoje waży, a tutaj musiałbyś też pokusić się o zmianę kół, te w Marlinie są ciężkie. te 2500zł tutaj na pewno nie pomoże. Napęd to kolejny krok, tutaj tak z 1500zł minimum trzeba by wpakować. Amortyzator krok następny, też gdzieś okolice 1500zł za coś dość sztywnego, lekkiego i dobrej jakości. Edytowane 18 Maj 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się