Skocz do zawartości

CUBE LTD Race 2017


kaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Szajbajki!

Któregoś dnia stwierdziłem, że czas najwyższy wrócić do jako takiej formy. Mój staruszek Giant Terrago (jeszcze z poprzedniego wieku) zrobił się na mnie trochę za mały :)

IMG_20170513_124627.jpg

Terrago przeszedł w ręce (nogi?) narzeczonej, a sam udałem się na poszukiwania czegoś dla siebie. Przymiarki były do Giant Talon 1 19", KTM Ultra, Kross B7. Mój wzrost to 177 cm, waga ok. 77 kg. Właściwie było ok, ale nie napalałem się i szukałem dalej. Po kilku dniach poszukiwań znalazłem to, czego szukałem: CUBE LTD Pro. Zdecydowanie najbardziej odpowiadała mi pozycja na tym rowerze. Sprzedawca powiedział, że może być problem z zamówieniem egzemplarza w wybranym kolorze i ramie 17". W tej samej cenie zaproponowano mi model oczko wyżej, czyli CUBE LTD Race. Chyba jedyna różnica, to hamulce. W Race też są XT, jak spora część osprzętu.

CUBE LTD Race 2017:

Rama: 17" Aluminium Lite 6061, Internal Cable Routing, Tapered Headtube, PressFit BB

Widelec: Rock Shox 100mm Recon Silver TK AIR, Pop Loc

Kierownica: CUBE Rise Trail Bar, 700mm

Gripy: CUBE Performance Grip

Mostek: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm

Stery: FSA Orbit 1.5E ZS

Tylna przerzutka: Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus, 11-Speed, Direct Mount

Przednia przerzutka: Shimano XT FD-M8020-D, Direct Mount, Side Swing

Manetki: Shimano XT SL-M8000-I, Direct Attach

Hamulce: Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)

Korba: Shimano XT FC-M8000, 36x26T, 175mm

Kaseta: Shimano SLX CS-M7000, 11-42T

Obręcze: CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready

Przednia i tylna piasta: Shimano Deore HB-M615, Centerlock

Przednia opona: Schwalbe Tough Tom Active, 2.25

Tylna opona: Schwalbe Rapid Rob, Active, 2.25

Siodło: CUBE Active 1.1

Pedały: SHIMANO XT PD-M8000 (zmienione z CUBE Aluminium MTB)

 

Do tego założone zostały lampki Bontrager Glo +Ember, licznik Sigma 16.16 przewodowy, osłona neoprenowa na widelec (dzisiejszy zakup, nie ma na fotkach).

Do zmiany szykują się przede wszystkim opony. Następnie gripy. Zastanawiam się jeszcze nad siodłem, ale to czas pokaże. W dalekiej przyszłości pewnie jeszcze polecą koła. Jak się zużyją tarcze i klocki (metaliczne).

Czas na foty:

IMG_20170514_184344.jpg

IMG_20170513_124756.jpg

IMG_20170514_184630.jpg

IMG_20170514_184739.jpg

IMG_20170514_184748.jpg

IMG_20170514_184441.jpg

IMG_20170514_184533.jpg

IMG_20170514_184803.jpg

 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Fantastycznie się prezentuje, śliczna maszyna.  Czemu chcesz zmieniać gripy, co z nimi nie tak? I Rapid Roby - nie leżą Ci, co z nimi nie tak?

Opublikowano

@Łabędź Dzięki! Te gripy są strasznie twarde. Może to kwestia już styranych rękawiczek. A może przyzwyczajenie ze starego roweru, gdzie są miękkie jak gąbka ;)

Chciałoby się trochę zbić z wagi roweru. Najprościej będzie zmienić te "pancerne" opony.

Opublikowano

Witam w Cube.;) Ładna sztuka kolorek wypas i wyposażenie.B| Co do opon i siodełka zgadzam się w 100%. Gripy moim zdaniem ok. ale to moje zdanie. Koła pod bezdętkę co nie tak?

Opublikowano

@marekctr Jeszcze nic ;) Takie daleko wybiegające w przyszłość plany. Na razie nie ma co szaleć. Jak się podliczy koszt dodatków, to okazuje się, że można było od razu szukać czegoś lepszego xD

RainbowHunterPL
Opublikowano

Mnie dziwi czemu pakując hamulce XT producent daje badziewne tarcze...

Opublikowano

Chyba lepiej, że nie odwrotnie? Wymiana tarcz nie będzie bolała...

RainbowHunterPL
Opublikowano

Pogiąłem takie tarcze wcale nie katując ich 2-3 hamowania z 50km/h tak więc to już świadczy o ich jakości :) powiedzmy sobie szczerze gdyby producent chciał to wrzucił tam RT-64 które są droższe o kilka złotych od RT54

Opublikowano

Dzięki za ostrzeżenie :)

Póki co nie narzekam. Jak się pokrzywią, to przynajmniej będzie pretekst do szybkiej ich wymiany. I razem z okładzinami, które do tych tarcz muszą być niestety żywiczne.

Dlaczego Cube tak robi? Pewnie dlatego, że im się opłaca. Może muszą gdzieś upłynnić to co zalega w magazynach.

A wkładają właściwie to samo nawet do rowerów za niecałe 10k zł:

816300-H-020.jpg

RainbowHunterPL
Opublikowano

Niema sprawy ;) ja mówie z własnego doświadczenia o tych tarczach jak masz możliwość to zmieniaj na XT na pająku :)

Opublikowano

Moim zdanie bardzo dobry wybór, ale nie jestem obiektywny.;)

Na zmiany przyjdzie czas w swoim czasie.B|

  • Pomógł 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Taka sytuacja z dzisiejszego poranka:

 IMG_20170606_050805.jpg

Psina pilnuje, czy śni o jeździe? :)

  • Pomógł 1
Opublikowano

Udało mi się ucelować całkiem tanio nowe tarcze. Przy okazji wymiany tarcz, założyłem też polecane w temacie u SpiderMANa szpilki BBB Wheelfixed BQR-03.

Na przodzie aktualnie XT SM-RT 81 180mm,a na tyle XTR SM-RT 98 160mm.

IMG_20170612_181149_1.jpg

IMG_20170612_182712_1.jpg

Po krótkiej przejażdżce jest lepiej niż dobrze. Nic nie obciera, nie skrzypi (poprzednio tył mi lekko popiskiwał).

 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Dnia 16.05.2017 o 22:30, kaszek napisał:

Obręcze: CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready

 

 

 

Witam.Możesz mi powiedzieć jak sprawa ma się u Ciebie z obręczami ? Ja kupiłem nowy rower w którym tylna była scentrowana. Gość, który mi ja naprawił powiedział, że niewykluczone że ponownie się tak stanie bo jak dla niego obręcz jest za miękka. Ciekawi mnie opinia kogoś, kto już dłużej na nich jezdzi.

Pozdrawiam.

Edytowane przez BONQ779
Opublikowano

Zrobiłem na nich ok. 1200 km. Fakt, że też tylne mam lekko zwichrowane. Ale dosłownie minimalnie. Nie ruszam tego, bo kiedyś w innym rowerze jakiś "spec" mi centrował i było tylko gorzej. Przez ten cały sezon gorzej się nie zrobiło. A na przyszły mam plan, żeby koła zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...