GrzegorzGT Napisano 16 Maj 2017 Udostępnij Napisano 16 Maj 2017 Witam! Posiadam rower mtb na kołach 27'5. Korba to Octalink w układzie 42/32/24. Kaseta (10rz.) to 11-36. Chciałbym zmienić korbę na taką ze zintegrowaną osią. Zastanawiam się czy pozostać przy układzie 3x10 i założyć korbę 40/30/22 czy przejść na 2x10 z korbą 34/24. Obecnie z niskiej kadencji czyli przełożeń np 42przód i 11tył/13tył korzystam rzadko. Najczęściej korzystam z "środka" i przełożeń zupełnie "miękkich" w terenie. Dlatego po głowie chodzi mi przejście na układ 34/24przód i 11-36 tył. Czy to dobry Waszym zdaniem układ? Może jakieś propozycje... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 16 Maj 2017 Udostępnij Napisano 16 Maj 2017 W zeszłym roku miałem podobny problem co i Ty . Posiadałem korbę w układzie 42-32-22 na kwadrat i też się zastanawiałem czy wymienić na 3 rzędową czy 2 rzędową ze zintegrowaną osią. Po zastanowieniu stwierdziłem, że mało kiedy korzystam z blatu 42 ,a zębatka 32 to trochę za mało i kupiłem korbę deore fc m615 38-24 i to był zdecydowanie dobry wybór. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 16 Maj 2017 Udostępnij Napisano 16 Maj 2017 Jeśli przełożeń Ci starczy to śmiało, choć 34/24T to trochę nietypowo dla kasety 10 rzędowej. Takie rozwiązanie Shimano wprowadziło dla kaset 11 rzędowych 11-40/42. Ja osobiście wolałbym zabezpieczyć się przynajmniej zębatką 36 do zjazdów lub po płaskim Ale kto bogatemu zabroni! 1 Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 16 Maj 2017 Udostępnij Napisano 16 Maj 2017 Dobór przednich zębatek zależy od siły w nogach, kadencji z jaką się jeździ i oczywiście terenu. Montując zębatkę 38 na przedzie i używając 11 z tyłu dokręcisz do 55km/h przy kadencji 120. Zakładając 34 dokręcisz do 47km/h. Używając 34 będziesz rzadziej zrzucał na 24 co w moim odczuciu przełoży się na większy komfort jazdy w terenie. Warto zajrzeć na stronę http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=36&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36,42&UF=2161&TF=80&SL=2.6&UN=KMH i przeglądnąć interesujące przełożenia. Obliczenia mogą się nie pokrywać w 100% z rzeczywistością (różnie kilku procent max) ale dają pogląd jak poszczególne zębatki wpływają na zakres prędkości. Osobiście prawie od roku jeżdżę na jednej zębatce z przodu. Dlaczego wymieniłem? Odkąd pamiętam zastanawiałem się po co są skrajne zębatki i denerwowało mnie ocieranie łańcucha o przednią przerzutkę. Jeżeli masz podobne problemy to warto się zainteresować jedną zębatką z przodu. 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się