Skocz do zawartości

Cannondale Topstone Sora - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Po przygodzie z Tribanem RC520 niespodziewanie zostałem bez roweru i coś chciałem kupić. Po dużej ilości przemyśleń i poszukiwań postanowiłem naciągnąć budżet i zamiast na osprzęcie skupić się na sensownej alu ramie i widelcu (ośki, flat mount'y) i generalnie podobającym mi się projekcie z geometrią gravel/endurance, który zmieści przyzwoicie szerokie koła. Niestety tu się zaczynają schody bo dodanie do tego czegoś z napędem 2x11 i hydraulicznych hamulców cena rośnie do poziomu dwóch Tribanów :D tak więc narazie postanowiłem zostać przy bazowym osprzęcie (Claris, Sora i mechaniczne tarcze, OEMowe koła), które z czasem można wymienić, w przeciwieństwie do ramy :)

Lista podejrzanych nie była odkrywcza i zawierała rowery gravelowo / all-roadowe z napędem 2 x 8/9/10, które dostępne w Polsce bez długiego okresu zamawiania i  mieszczą koła do około 38-40mm przy średnicy 700c

I po pewnych perypetiach skończyło się na Cannondale Topstone Sora ^_^ Jego speckę można zobaczyć tutaj https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-szosowe/gravel/topstone/topstone-disc-se-sora

Czemu akurat ten
- był w sklepie w moim rozmiarze w dobrej cenie
- o rowerach dużych marek już dużo info w sieci - bardzo ułatwiło mi to szukanie
- geometria jest podobna do Synapse'a więc mi znana
- rama ma otwory montażowe, wewnętrzne prowadzenie linek (łącznie z ew. dropperem), sztywne osie, cześciowo szlifowane spawy i generalnie jest ładna. Dodatkowo co nieoczywiste w Cannondale'u wkręcany support i standardowa średnica sztycy. Wideł jest w pełni węglowy i pochodzi bezpośrednio z CAADX'a
- rower jako całość zwyczajnie podoba mi się :) po dwóch szosach na oponach 28mm w tym zielonym kolorze wygląda jak jakiś mutant :D

Co do osprzętu
- myśle, że Sora na początku wystarczy, zmienia przełożenia bez problemu. Nie wiem jeszcze jak będzie się spisywać w terenie i jak brak 4ech przełożeń wpłynie na moje jeżdżenie - to się zobaczy
- korba jest kosmiczna - 46/30 - poprostu mała. Daje z kasetą 11-34 ekstremalnie niskie przełożenie pod górę - 30-34. Tylko gdzie z tego w Wielkopolsce skorzystać ? :D Wg moich obliczeń na blatach 46-11 przy kadencji 80 będzie w okolicach 45 kmh. Zdarzyło mi się śmigać 40-ści na płaskich asfaltach, więc może być za mało jakiegoś dnia. O pedałowaniu na zjazdach wole nie myśleć 9_9
- koła nawet ładne, niestety nie są przystosowane do bezdętek :| - choć będę rzeźbić internet bo możliwe nie jest to do końca prawdą :ph34r:
- niby-gravelowej kierownicy i fabrycznego siodełka oceniać nie mogę bo w rowerze już ich nie ma - może ktoś zainteresowany ? :)

Pierwsze wrażenia - nie ma ich zbyt dużo po pól godzinie:
- stery chodzą super-leciutko. Porównując je z Tribanowymi albo są na lepszych łożyskach, albo jest więcej smaru albo albo obie rzeczy naraz
- opony 40mm są jak balony w porównaniu do 28ek - czuć większe opory, ale i też komfort
- najbardziej dyskusyjną częścią są hamulce - Promax Decoder R. Po hamulcach z Tribana te są trochę jak zwalniacze i wymagają dużo siły, aby hamować

SPECYFIKACJA
- Rama Topstone, SmartForm C2 Alloy, 142x12 thru-axle, taperowana główka ramy, flat mount rear brake
- Widelec karbonowy Topstone Disc, 55 mm offset, flat mount, 12x100 thru axle
- Korba FSA Tempo Adventure, 46/30 -> FSA Gossamer Pro ABS 46/36
- Przerzutka przednia Shimano Sora
- Przerzutka tylna Shimano Sora
- Kaseta Sunrace, 11-34, 9-speed
- Łańcuch KMC Z9, 9-speed
- Manetki Shimano Sora, 2x9
- Hamulce tarczowe mechaniczne Promax Decoder R, 160/160 mm
- Obręcze CX 2.0, 28h
- Piasty Formula RX-512 12x100 front, RX-142 12x142 rear -> Bontrager
- Opony WTB Nano, 700 x 40c, wire bead
- Kierownica C3 z "flarą" -> Bontrager VR-C
- Mostek C4, 6061 Alloy, 31.8, 7°
- Siodło Stage Ergo -> Bontrager Montrose Comp
- Sztyca C4, 6061 Alloy, 27.2 x 400 mm

bajk.JPG

Edytowane przez pavello
  • Lubię to! 5
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, pavello napisał:

Po przygodzie z Tribanem RC520 niespodziewanie zostałem bez roweru i coś chciałem kupić. Po dużej ilości przemyśleń i poszukiwań postanowiłem naciągnąć budżet i zamiast na osprzęcie skupić się na sensownej alu ramie i widelcu (ośki, flat mount'y) i generalnie podobającym mi się projekcie z geometrią gravel/endurance, który zmieści przyzwoicie szerokie koła. Niestety tu się zaczynają schody bo dodanie do tego czegoś z napędem 2x11 i hydraulicznych hamulców cena rośnie do poziomu dwóch Tribanów :D tak więc narazie postanowiłem zostać przy bazowym osprzęcie (Claris, Sora i mechaniczne tarcze, OEMowe koła), które z czasem można wymienić, w przeciwieństwie do ramy :)

Lista podejrzanych nie była odkrywcza i zawierała rowery gravelowo / all-roadowe z napędem 2 x 8/9/10, które dostępne w Polsce bez długiego okresu zamawiania i  mieszczą koła do około 38-40mm przy średnicy 700c

I po pewnych perypetiach skończyło się na Cannondale Topstone Sora ^_^ Jego speckę można zobaczyć tutaj https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-szosowe/gravel/topstone/topstone-disc-se-sora

Czemu akurat ten
- był w sklepie w moim rozmiarze w dobrej cenie
- o rowerach dużych marek już dużo info w sieci - bardzo ułatwiło mi to szukanie
- geometria jest podobna do Synapse'a więc mi znana
- rama ma otwory montażowe, wewnętrzne prowadzenie linek (łącznie z ew. dropperem), sztywne osie, cześciowo szlifowane spawy i generalnie jest ładna. Dodatkowo co nieoczywiste w Cannondale'u wkręcany support i standardowa średnica sztycy. Wideł jest w pełni węglowy i pochodzi bezpośrednio z CAADX'a
- rower jako całość zwyczajnie podoba mi się :) po dwóch szosach na oponach 28mm w tym zielonym kolorze wygląda jak jakiś mutant :D

Co do osprzętu
- myśle, że Sora na początku wystarczy, zmienia przełożenia bez problemu. Nie wiem jeszcze jak będzie się spisywać w terenie i jak brak 4ech przełożeń wpłynie na moje jeżdżenie - to się zobaczy
- korba jest kosmiczna - 46/30 - poprostu mała. Daje z kasetą 11-34 ekstremalnie niskie przełożenie pod górę - 30-34. Tylko gdzie z tego w Wielkopolsce skorzystać ? :D Wg moich obliczeń na blatach 46-11 przy kadencji 80 będzie w okolicach 45 kmh. Zdarzyło mi się śmigać 40-ści na płaskich asfaltach, więc może być za mało jakiegoś dnia. O pedałowaniu na zjazdach wole nie myśleć 9_9
- koła nawet ładne, niestety nie są przystosowane do bezdętek :| - choć będę rzeźbić internet bo możliwe nie jest to do końca prawdą :ph34r:
- niby-gravelowej kierownicy i fabrycznego siodełka oceniać nie mogę bo w rowerze już ich nie ma - może ktoś zainteresowany ? :)

Pierwsze wrażenia - nie ma ich zbyt dużo po pól godzinie:
- stery chodzą super-leciutko. Porównując je z Tribanowymi albo są na lepszych łożyskach, albo jest więcej smaru albo albo obie rzeczy naraz
- opony 40mm są jak balony w porównaniu do 28ek - czuć większe opory, ale i też komfort
- najbardziej dyskusyjną częścią są hamulce - Promax Decoder R. Po hamulcach z Tribana te są trochę jak zwalniacze i wymagają dużo siły, aby hamować

Plany
- pozbyć się etykiet z roweru, również te na których jest napisane aby ich nie usuwać :D
- usunąć odblaski i to dziwne coś za przerzutką
- wymienić jasne śruby mostka na ciemne
- zobaczyć co z hamulcami - te fabryczne może się dotrą, ale pierwsze wrażenie jest takie, że im nie ufam, a to dobre nie jest :/
- a dalej się zobaczy :)

bajk.JPG

Ładny kolorek. Wywal te heble i kup TRP Spyre. 350zł na Ali

Odnośnik do komentarza

Właśnie BTW graveli.

Też się zastanawiam. Mam, na chwilę obecną, trzech kandydatów:

1. rzeczony TopStone

2. Trek Checkpoint

3. Scott Sportster Gravel.

Póki co, zwycięża Checkpoint (mimo, że najdroższy), jesli chodzi o tzw. całokształt - osprzęt w zasadzie ten sam, co w przypadku analogicznego modelu TopStone'a, ale lekko agresywniejsza geometria.

Sportster zwycięża stosunkiem osprzęt/cena, ale raczej nie przeznaczeniem. Widzi mi się, że to raczej "tradycyjny" Sportster Scotta, ale z gravelowym barankiem i grubszymi oponami. Bardziej jako "szosa na zimę", niż rasowy gravel. Ale może jestem w błędzie.

Pytanie: czy brałeś pod uwagę inne modele, niż TopStone, np. wspomnianego Checkpointa, i co finalnie zadecydowało o wyborze Cannona ... ?

 

PS

Rower oczywiście b. fajny, coby nie było ;)

Edytowane przez ortogonalny
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, ortogonalny napisał:

Pytanie: czy brałeś pod uwagę inne modele, niż TopStone, np. wspomnianego Checkpointa, i co finalnie zadecydowało o wyborze Cannona ... ?

 

Tak brałem - m.in Checkpoint'a, Diverge'a oraz Scott'a też przeglądałem, Authora i inne. I spędziłem nad tym zdecydowanie zbyt dużo czasu - ale tak już mam :D Na liście był Diverge, ale tam w moim budżecie był Claris  :| i spory okres oczekiwania. Kiedy się pytałem o Nuroad'a też z dostępnościa wyglądało średnio.Co do Scott'a - kupno roweru w Poznaniu w sklepie gdzie sprzedawca udaje, że Cię nie widzi mnie zeźliło i rower wyleciał z listy ;) Na półce cenowej do 5k rowery różnią się w sumie szczegółami, więc dobra obsługa była mile widziana - poza tą były też inne porażki.

Trek vs - Cannondale - one finalnie zostały na liście i są dość podobne. Myślę najpierw jest kwestia organoleptyczna, tego co się Nam podoba, a potem mniejszych lub większych szczególików.

- Topstone był miejscu, a na Checkpoint'a AL3 musiałbym czekać

- Wideł waży w Cann'ie 420g, a w Checkpoint'cie 600g. Rama Checkpoint'a w wersji AL (nie ALR) z tego co pamiętam  też jest cięższa więc na starcie 300g do przodu - zawsze coś a kasa ta sama.

- Trek mieści opony do 38 (tylko karbonowy ma 45), w Topstone do 42, a w standardzie są odrazu 40tki

- w Treku support jest press-fit'owy, a koła 650b nie są zalecane

- W Cannondale'u support jest wkręcany i wiem, że ludzie 650b używają. 

- Topstone ma też łagodniejsze przełożenia - korba 46/30 i kaseta 11-34  vs 50-34 na 11-32 w Treku.

- Jeśli będę chciał wypróbować sztyce regulowaną jest też przelot wewnętrzny przelot

No i wygląd - kiedy tak przeglądałem katalogi stwierdziłem, że z wyglądu też musi mi się podobać (m.in dlatego wyleciała Merida) - metalizowany kolor, który super wygląda na słońcu oraz jakość i kształty ramy Topstone'a wygrały :)

Tyle wywodu - ufff :$ - mam nadzieję, że komuś się przyda :)

 

2 godziny temu, Eddek napisał:

Albo 400 na Alledrogo, bez czekania 2 tygodnie :D

 

3 godziny temu, Fimala napisał:

Ładny kolorek. Wywal te heble i kup TRP Spyre. 350zł na Ali

Tak zapewne zrobie ;) Zastanawiam się też odrazu nad wymianą pancerzy na nieściskalne. Koszt części niewielki, a robić będę sam :)

Edytowane przez pavello
Odnośnik do komentarza

IMHO Trek mieści opony do 45 - przynajmniej tak piszą w opisie ramy: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-alr/rama-z-widelcem-checkpoint-alr/p/22882/  Wyjątkiem są najmniejsze ramy o rozmiarach 49 i 52. Tam największa opona to 40tka.

Co do pressfitu - moim zdaniem, nie ma się czego obawiać. Jeżdżę na Emondzie już trzeci sezon. Zrobione zdecydowanie ponad 10kkm, bezawaryjnie.

Natomiast ja faktycznie myślałem o ALRze. 

Dzięki za podsumowanie. Raz jeszcze - b. fajny rower.

 

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, ortogonalny napisał:

IMHO Trek mieści opony do 45 - przynajmniej tak piszą w opisie ramy: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-alr/rama-z-widelcem-checkpoint-alr/p/22882/  Wyjątkiem są najmniejsze ramy o rozmiarach 49 i 52. Tam największa opona to 40tka.

Na stronie którą podałeś jest coś takiego

40c.thumb.jpg.86ff022177d92967a7f30ca1f702fdf9.jpg

Więc rzeczywiście moje info jest lekko nieaktualne ale generalnie z wielkościami było/jest trochę zamieszania i w sumie nie końca wiadomo co i jak - http://ridinggravel.com/forum/?p=post%2Ftrek-checkpoint-tire-clearance-issue-any-remedy-10056985

1 godzinę temu, ortogonalny napisał:

Dzięki za podsumowanie. Raz jeszcze - b. fajny rower.

Dzięki :)

Edytowane przez pavello
Odnośnik do komentarza

Topstone to dla mnie jeden z najładniejszych graveli na rynku,chorowałem chwile na czarnego z osprzętem Shimano 105 (jest już taki na forum) i chociaż poszedłem w przełaja to nadal mi się ten model podoba.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Tomek1981 napisał:

Topstone to dla mnie jeden z najładniejszych graveli na rynku,chorowałem chwile na czarnego z osprzętem Shimano 105 (jest już taki na forum) i chociaż poszedłem w przełaja to nadal mi się ten model podoba.

Ano mam takiego :D

20190428_112240.jpg

 

Swoją drogą, serio nie ma tam pressfit? Jakoś inaczej wyglada ten suport z wersji Sora a 105.

Edytowane przez M.C
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, M.C napisał:

Ano mam takiego :D

Bardzo zacny 9_9 - ten grafitowy też całkiem fajny i pewnie tak samo na słońcu wygląda lepiej niż w cieniu :)

Godzinę temu, M.C napisał:

Swoją drogą, serio nie ma tam pressfit? Jakoś inaczej wyglada ten suport z wersji Sora a 105.

Rama jest ta sama wszędzie :) - support jest w wersji ze 105ką jest inny ale też wkręcany. Przyglądałem się jej ale to nie moja liga cenowa ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Myślę, że po dwóch nieco dłuższych przejażdżkach trzeba napisać co więcej

- Geometria jest podobna do Synapse'a i jednocześnie bardziej agresywna od Tribana - i mi to chyba nawet bardziej pasuje :) Dzięki płytkiej kierownicy swobodnie mogę jeździć w dolnym chwycie. Rower jest zwrotny i szybki (mimo obecnych opon) i myślę, że na lżejszych kołach i slickach, będzie z niego przyzwoita szosówka
- Rozmiarowo jest OK - wg rozmiarówki Cannondale'a ze wzrostem 183cm powinienem mieć rozmiar 56 (178-188) i to się zgadza. Natomiast mam obawy że dla osób bliżej dolnej granicy ten rower może być zbyt duży - warto sprawdzić
- Opony - na gładkim asfalcie toczą się bezproblemowo. Czuć większe opory ale jazda po chodnikach czy gorszych nawierzchniach jest też odczuwalnie wygodniej. Dały też radę w niewielkim błocie i sypnym piachu i oczywiście na szutrówce. Mimo, że są ciężkie (550g szt) nie planuję ich zmieniać - myślę, że są dobre na początek :) I w sumie zastanawiam czemu inni producenci nie wkładają tak szerokich opon jeśli jest możliwość ? Takie opony czynią rower na starcie dużo bardziej uniwersalnym
- Napęd - Sora działa. Biegi zmienia bezproblemowo i myślę, że brak tych 4ech przełożeń nie będzie tak bardzo odczuwalny. Natomiast mam trochę mieszane uczucia co do jakości pracy. W porównaniu do poprzedniej i aktualnej 105tki wymaga sporo więcej siły. W poprzednich mogłem zmieniać biegi małym palcem i działały jak skrzynia biegów. Sorze bliżej do "przerzutek" - myślę, że się trochę ułoży, ale i tak różnica w jakości (jak dla mnie) pozostanie - szczególnie w przypadku dużej dźwigni
- Mam niestety problem z latającym łańcuchem który na nierównościach i gorszych chodnikach wali w przednią przerzutkę i chyba(?) ramę. Mam nadzieję, że to tylko kwestia regulacji, co się okaże w poniedziałek - @M.C - czy w Twoim rowerze też jest/było coś takiego ?
- Hamulce - Działają lepiej niż na początku, ale nie mam do nich zaufania. Mimo włożenia dużej siły obecnie mam problem ze zblokowaniem kół :/ Myślę, że pojeżdżę na nich do przeglądu gwarancyjnego, a potem wymienię na TRP HY/RD, które utrafiłem w dobrej cenie.

Podsumowując - póki co jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
W dniu 12.05.2019 o 00:27, pavello napisał:

Myślę, że po dwóch nieco dłuższych przejażdżkach trzeba napisać co więcej

- Geometria jest podobna do Synapse'a i jednocześnie bardziej agresywna od Tribana - i mi to chyba nawet bardziej pasuje :) Dzięki płytkiej kierownicy swobodnie mogę jeździć w dolnym chwycie. Rower jest zwrotny i szybki (mimo obecnych opon) i myślę, że na lżejszych kołach i slickach, będzie z niego przyzwoita szosówka
- Rozmiarowo jest OK - wg rozmiarówki Cannondale'a ze wzrostem 183cm powinienem mieć rozmiar 56 (178-188) i to się zgadza. Natomiast mam obawy że dla osób bliżej dolnej granicy ten rower może być zbyt duży - warto sprawdzić
- Opony - na gładkim asfalcie toczą się bezproblemowo. Czuć większe opory ale jazda po chodnikach czy gorszych nawierzchniach jest też odczuwalnie wygodniej. Dały też radę w niewielkim błocie i sypnym piachu i oczywiście na szutrówce. Mimo, że są ciężkie (550g szt) nie planuję ich zmieniać - myślę, że są dobre na początek :) I w sumie zastanawiam czemu inni producenci nie wkładają tak szerokich opon jeśli jest możliwość ? Takie opony czynią rower na starcie dużo bardziej uniwersalnym
- Napęd - Sora działa. Biegi zmienia bezproblemowo i myślę, że brak tych 4ech przełożeń nie będzie tak bardzo odczuwalny. Natomiast mam trochę mieszane uczucia co do jakości pracy. W porównaniu do poprzedniej i aktualnej 105tki wymaga sporo więcej siły. W poprzednich mogłem zmieniać biegi małym palcem i działały jak skrzynia biegów. Sorze bliżej do "przerzutek" - myślę, że się trochę ułoży, ale i tak różnica w jakości (jak dla mnie) pozostanie - szczególnie w przypadku dużej dźwigni
- Mam niestety problem z latającym łańcuchem który na nierównościach i gorszych chodnikach wali w przednią przerzutkę i chyba(?) ramę. Mam nadzieję, że to tylko kwestia regulacji, co się okaże w poniedziałek - @M.C - czy w Twoim rowerze też jest/było coś takiego ?
- Hamulce - Działają lepiej niż na początku, ale nie mam do nich zaufania. Mimo włożenia dużej siły obecnie mam problem ze zblokowaniem kół :/ Myślę, że pojeżdżę na nich do przeglądu gwarancyjnego, a potem wymienię na TRP HY/RD, które utrafiłem w dobrej cenie.

Podsumowując - póki co jestem zadowolony :)

Latajacy łańcuch to niestety kwestia Sory i nic z tym nie zrobisz. Nowa 105 którą ma M.C ma już troche mocniejszą sprężyne dlatego nie ma tego problemu. Zamiast Sory wrzuć Deore XT na tył i będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Fimala napisał:

Latajacy łańcuch to niestety kwestia Sory i nic z tym nie zrobisz. Nowa 105 którą ma M.C ma już troche mocniejszą sprężyne dlatego nie ma tego problemu. Zamiast Sory wrzuć Deore XT na tył i będzie lepiej.

Dzięki wielkie za info :) Tak się trochę obawiałem i w sumie nieco spodziewałem - o mocniejszej sprężynie 105tki wiedziałem już w Tribanie, ale nie spodziewałem, że nawet gorszy chodnik może przerosnąć Sorę.

W dniu 12.05.2019 o 09:08, M.C napisał:

Co do rozmiaru to masz Lke?

Tak - mam L-kę.

Odnośnik do komentarza

Okazuje się, że trochę za szybko oceniłem Sorę ;) Krótka wizyta w sklepie i małe śledztwo wskazało, że owszem łańcuch trochę się buja, natomiast głównym sprawcą hałasu są latające w ramie linki/pancerzyki, co mam nadzieję zostanie skutecznie wyeliminowane :)

Edytowane przez pavello
Odnośnik do komentarza
27 minut temu, M.C napisał:

Nie czujesz się trochę wyciągnięty przy trzymaniu za klamkomanetki?

Lekko rozciągnięty napewno jestem - ta "L" jest dość duża. Ale to było spodziewane - na anglojęzycznej stronie Cannondale'a coś pisali o sportowej geometrii 9_9 i kiedy siedziałem w sklepie to tak było czuć. Obecnie jestem w stosunkowo znośnej ogólnej formie fizycznej, więc myślę, że będzie OK. Kiedy byłbym w gorszej (szczególnie jeśli chodzi o rozciągnięcie i mięśnie góry) to miałbym obawy czy to rower dla mnie - a tak jest powód, aby działać :) Fabryczna kierownica była dla mnie też za szeroka - kiedy mam tą która pasuje do moich ramiom mięśnie inaczej się napinają i ta agresywniejsza pozycja mi nie przeszkadza. Kierownica też ma inny profil i wygięcia i dzięki niej mam klamki trochę bliżej.

Edytowane przez pavello
Odnośnik do komentarza

Pavello i M.C. napiszcie proszę jak tam odczucia po tych kilku miesiącach ? Napisz jak poszedł ten bike fitting bo podobnie jak Wy, mam 184cm.

W tej chwili kontempluję nad Topstone Sora oraz 105 no chyba, że trafi się jakaś większa przecena na Apex1, Checkpointy (o których pisaliście) AL3 i ALR 5 i jak polecił Fimala Fuji 1.3 i Jari 1.5.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.07.2019 o 10:27, emkej napisał:

Pavello i M.C. napiszcie proszę jak tam odczucia po tych kilku miesiącach ? Napisz jak poszedł ten bike fitting bo podobnie jak Wy, mam 184cm.

W tej chwili kontempluję nad Topstone Sora oraz 105 no chyba, że trafi się jakaś większa przecena na Apex1, Checkpointy (o których pisaliście) AL3 i ALR 5 i jak polecił Fimala Fuji 1.3 i Jari 1.5.

 

Po bike fittingu w sklepie trzymam już cały czas ręce na klamkomanetkach i jest wygodnie, trochę bardziej mi tyłek obciąża (zmieniali mi kąt siodełka, więc nie jestem pewny co do tego fittingu). Będę robił profesjonalny bike fitting pod koniec sierpnia na swoją szosę, więc i Topstone też ustawie znowu. 

Rower uwielbiam, przez to że do pracy jest szybko i wygodnie, a jak chciałem poświrować to jadę w góry i jest fun na zjazdach jak i potem prędkość na asfalcie.

Jeżeli masz jeszcze jakieś specyficzne pytania to daj znać, chętnie odpiszę :)

Odnośnik do komentarza

Z racji tego że nazwa Topstone pojawia się na forum i zostałem zaproszony do tablicy czas coś nie coś napisać. Myślę, że dokonałem dobrego wyboru. Jestem zadowolony z roweru, jeździ jak trzeba, wciąż mi się podoba i jeśli nie będzie problemów zapewne zostanie ze mną na dłużej. Nawet ludzie na ulicy i ścieżkach pytają co to za model. Są już pierwsze upgrade'y i dalsze są w drodze.

Niestety róży bez kolców nie ma. Zdarzyła się naprawa gwarancyjna ze względu na wadliwą piastę tylnego koła. Dystrybutor Cannondale na Europę Środkową to porażka i dramat, natomiast poznański sklep zachował się bardzo w porządku i zwrotem się nie skończyło. Za to lubię kupować niektóre rzeczy stacjonarnie :)

Teraz parę przemyśleń na różne tematy, która mam nadzieję się przydadzą innym:

- Rama - jednym z kryteriów wyboru była dla mnie rama i jej konstrukcja. Ma wszystkie otwory montażowe, mieszczą się szerokie gumy (w zależności od opony nawet 700x43) i można używać kół 650b. Okazuje się nie być to tak oczywiste u innych producentów, więc tu jest wszystko cacy. Dodatkowy plus to tylna oś wkręcana do haka a nie do ramy. Na minus należy zaliczyć jakość montażu przewodów w ramie gdyż hałasowały m.in w moim egzemplarzu, ale serwis sklepowy ładnie to ogarnął :) Dodatkowo doceniam pełnokarbonowy wideł, którego czuć że działa - jechałem na rowerze tylko z goleniami karbonowymi i na chropowatej nawierzchni było czuć różnicę.
- Koła - moja tylna piasta poszła na śmieci. Generalnie od początku posiadania miałem problemy z tylnym kołem i były w nim luzy. Na początku została wymieniona oś i hak. Potem już cała piasta. Dystrybutor Cannondale na nasz region ma niestety zbyt mała "przepustowość" i długo czeka się na odpowiedź, więc naprawa piasty trwała ponad dwa tygodnie. Finalnie sklep zamontował mi zacną piastę Bontragera, która ma zupełnie inny system zapadkowy z dźwięku podobny do DT Swissa, dzięki któremu podczas pedałowania nie ma opóźnień. Finalnie zrobił się z niej niezły upgrade i jestem bardzo zadowolony.
- Napęd - rower kupiłem z myślą o upgrade'ach i pierwsza na celowniku była korba docelowo pod napęd 2x11. To oryginalne "zło na kwadrat" było jak z plasteliny i podczas mocniejszego pedałowania kiedy przerzutka nie była idealnie ustawiona dało się odczuć ocieranie :/ Finalnie dorobiłem się korby FSA Gossamer Pro ABS. Starszy model przełajowy ale sztywny i z wagą na poziomie 105tki. Dużym plusem jest też dostępność blatów w znośnych cenach - można mieć 50/48/46 oraz 36/34/32. Obecnie mam 46/36 oraz domówiłem 32. No i zbiłem 300 gram z wagi roweru :) Z upgrade'u jestem bardzo zadowolony - jest ciszej i wygodniej bo biegi z przodu chodzą dużo lepiej.
- Dwa blaty z przodu - to też był dobry wybór. Zrobiłem paręnaście kilometrów na rowerze z 1x11 i mimo prostoty nie przemawia do mnie to rozwiązanie, gdyż różnice pomiędzy biegami są naprawdę duże
- Opony - fabrycznie z tym rowerze są opony WTB Nano w rozmiarze 700x40 i generalnie jeśli ktoś potrzebuje opon z roweru górskiego w swoim gravelu i spędza więcej czasu poza asfaltem to są one dobrym wyborem :) W terenie mają bardzo dobrą przyczepność, na asfalcie przy dobrym ciśnieniu są całkiem szybkie. Ale są niestety dość głośne i wydaje mi się, że nadmiernie zużywają podczas jazdy w większej ilości na asfalcie. Dla mnie są zbyt agresywne i planuję ich wymianę na coś łagodniejszego i szybszego - Vittoria Terreno Zero lub slick'i Gravelkingowe
- Hamulce - są straszne :( - jak z gumy, słabe i nie budzące jakiegokolwiek zaufania. Z pewnością najgorsza część roweru. Hamowanie podczas jazdy z górki z prędkością 45-50kmh było przerażające i jest to obecnie moje główne zmartwienie. Myślałem o wymianie zacisków, ale plany uległy zmianie po przejażdżce na rowerze z heblami hydraulicznymi :D Aby nie wydawać miliona monet póki co będę kombinować z półśrodkiem i zmieniać klocki
- Owijka - kiedy wymieniałem kierownicę wybrałem bardzo przyczepną owijkę i była to średnia decyzja, bo czuję jak mi się rękawiczki wbijają między palcami na dziurach
- Garmin 130 - licznik z jakiego korzystam to mały Edge, który generalnie jest bardzo fajny i godny polecenia. Jeśli ktoś rozważa jego zakup to polecam jednak go zobaczyć w realu gdyż ekran jest trochę mały. Druga wada to małe i oporne przyciski z boku urządzenia do przełączania stron. Baaaardzo mnie to wpieniało podczas jazdy po śladzie i zastanawiałem się co robić. Ale tylko do momentu kiedy odkryłem, że można dokupić do niego pilota montowanego na klamkomanetkę. Do tego przeniosłem go z mostka na wysięgnik przed kierownicą i jest cacy :)

I to by było tyle - narazie hamulce muszę ogarnąć i zobaczymy jak się będzie rozwijać sytuacja. Narazie mam na oku Shockstopa  :) 

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
W dniu 31.07.2019 o 17:10, pavello napisał:

Z racji tego że nazwa Topstone pojawia się na forum i zostałem zaproszony do tablicy czas coś nie coś napisać. Myślę, że dokonałem dobrego wyboru. Jestem zadowolony z roweru, jeździ jak trzeba, wciąż mi się podoba i jeśli nie będzie problemów zapewne zostanie ze mną na dłużej. Nawet ludzie na ulicy i ścieżkach pytają co to za model. Są już pierwsze upgrade'y i dalsze są w drodze.

Niestety róży bez kolców nie ma. Zdarzyła się naprawa gwarancyjna ze względu na wadliwą piastę tylnego koła. Dystrybutor Cannondale na Europę Środkową to porażka i dramat, natomiast poznański sklep zachował się bardzo w porządku i zwrotem się nie skończyło. Za to lubię kupować niektóre rzeczy stacjonarnie :)

Teraz parę przemyśleń na różne tematy, która mam nadzieję się przydadzą innym:

- Rama - jednym z kryteriów wyboru była dla mnie rama i jej konstrukcja. Ma wszystkie otwory montażowe, mieszczą się szerokie gumy (w zależności od opony nawet 700x43) i można używać kół 650b. Okazuje się nie być to tak oczywiste u innych producentów, więc tu jest wszystko cacy. Dodatkowy plus to tylna oś wkręcana do haka a nie do ramy. Na minus należy zaliczyć jakość montażu przewodów w ramie gdyż hałasowały m.in w moim egzemplarzu, ale serwis sklepowy ładnie to ogarnął :) Dodatkowo doceniam pełnokarbonowy wideł, którego czuć że działa - jechałem na rowerze tylko z goleniami karbonowymi i na chropowatej nawierzchni było czuć różnicę.
- Koła - moja tylna piasta poszła na śmieci. Generalnie od początku posiadania miałem problemy z tylnym kołem i były w nim luzy. Na początku została wymieniona oś i hak. Potem już cała piasta. Dystrybutor Cannondale na nasz region ma niestety zbyt mała "przepustowość" i długo czeka się na odpowiedź, więc naprawa piasty trwała ponad dwa tygodnie. Finalnie sklep zamontował mi zacną piastę Bontragera, która ma zupełnie inny system zapadkowy z dźwięku podobny do DT Swissa, dzięki któremu podczas pedałowania nie ma opóźnień. Finalnie zrobił się z niej niezły upgrade i jestem bardzo zadowolony.
- Napęd - rower kupiłem z myślą o upgrade'ach i pierwsza na celowniku była korba docelowo pod napęd 2x11. To oryginalne "zło na kwadrat" było jak z plasteliny i podczas mocniejszego pedałowania kiedy przerzutka nie była idealnie ustawiona dało się odczuć ocieranie :/ Finalnie dorobiłem się korby FSA Gossamer Pro ABS. Starszy model przełajowy ale sztywny i z wagą na poziomie 105tki. Dużym plusem jest też dostępność blatów w znośnych cenach - można mieć 50/48/46 oraz 36/34/32. Obecnie mam 46/36 oraz domówiłem 32. No i zbiłem 300 gram z wagi roweru :) Z upgrade'u jestem bardzo zadowolony - jest ciszej i wygodniej bo biegi z przodu chodzą dużo lepiej.
- Dwa blaty z przodu - to też był dobry wybór. Zrobiłem paręnaście kilometrów na rowerze z 1x11 i mimo prostoty nie przemawia do mnie to rozwiązanie, gdyż różnice pomiędzy biegami są naprawdę duże
- Opony - fabrycznie z tym rowerze są opony WTB Nano w rozmiarze 700x40 i generalnie jeśli ktoś potrzebuje opon z roweru górskiego w swoim gravelu i spędza więcej czasu poza asfaltem to są one dobrym wyborem :) W terenie mają bardzo dobrą przyczepność, na asfalcie przy dobrym ciśnieniu są całkiem szybkie. Ale są niestety dość głośne i wydaje mi się, że nadmiernie zużywają podczas jazdy w większej ilości na asfalcie. Dla mnie są zbyt agresywne i planuję ich wymianę na coś łagodniejszego i szybszego - Vittoria Terreno Zero lub slick'i Gravelkingowe
- Hamulce - są straszne :( - jak z gumy, słabe i nie budzące jakiegokolwiek zaufania. Z pewnością najgorsza część roweru. Hamowanie podczas jazdy z górki z prędkością 45-50kmh było przerażające i jest to obecnie moje główne zmartwienie. Myślałem o wymianie zacisków, ale plany uległy zmianie po przejażdżce na rowerze z heblami hydraulicznymi :D Aby nie wydawać miliona monet póki co będę kombinować z półśrodkiem i zmieniać klocki
- Owijka - kiedy wymieniałem kierownicę wybrałem bardzo przyczepną owijkę i była to średnia decyzja, bo czuję jak mi się rękawiczki wbijają między palcami na dziurach
- Garmin 130 - licznik z jakiego korzystam to mały Edge, który generalnie jest bardzo fajny i godny polecenia. Jeśli ktoś rozważa jego zakup to polecam jednak go zobaczyć w realu gdyż ekran jest trochę mały. Druga wada to małe i oporne przyciski z boku urządzenia do przełączania stron. Baaaardzo mnie to wpieniało podczas jazdy po śladzie i zastanawiałem się co robić. Ale tylko do momentu kiedy odkryłem, że można dokupić do niego pilota montowanego na klamkomanetkę. Do tego przeniosłem go z mostka na wysięgnik przed kierownicą i jest cacy :)

I to by było tyle - narazie hamulce muszę ogarnąć i zobaczymy jak się będzie rozwijać sytuacja. Narazie mam na oku Shockstopa  :) 

Czy uwazasz ze na te poprawki wydasz wiecej niz gdybys kupil 105 ? tam sporo zeczy jest innych, (hamulce, kola, naped)

 

Edytowane przez ice1979
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...