Skocz do zawartości

Jakie mleczko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiego mleczka używacie do uszczelniania opon?

Które warto kupić?

Pozdrawiam

Opublikowano

Już na części forum dotyczącym kół, opon było o tym pisane, ale tutaj można zebrać kompendium wiedzy na ten temat ;)

 

Ja z czystym sumieniem mogę polecić Caffe Latex firmy Effetto Mariposa.

Zalety:

1. Przystępna cena (1L kosztuje ok 70 zł)

2. Bardzo dobrze i szybko 'łata"

3. Jest bezwonne, więc można stosować w zamkniętych pomieszczeniach

4. Przeciętny okres pozostawania w stanie płynnym w zależności od warunków pogodowych w jakich się jeździ ( u mnie 3-4 miesiące)

Wady:

1. Potrafi ubrudzić ubranie, z którego jest bardzo ciężko je usunąć

2. Średnio dobrze się usuwa z opony (czyszczenie).

 

następnym mlekiem, które będę chciał przetestować będzie polskie TREZEDO, które zbiera również dobre opnie użytkowników.

 

Poczytaj sobie tutaj: http://team29er.pl/testy/inne/1510-bitwa-na-bbelki-trezado-vs-caffe-latex

 

 

Mariposa.jpg trezado-img-01.jpg
Opublikowano

Caffelatex jest bez porównania lepsze od Trezado. Łatwiej uszczelnia, wydajniejsze i nie śmierdzi (właściwie to z wszystkich uszczelniaczy jakie miałem tylko Trezado wykazywało intensywny zapach), dużo łatwiej się czyści. 

Zawsze można też wykonać własny uszczelniacz mieszając płynny lateks (do kupienia w sklepie z art to makeup'u), glikol (jak by nie patrzeć, płyn do chłodnicy) i wodę w proporcjach 1:1:1. Nie próbowałem więc nie polecam ale taka opcja jest.

Opublikowano
28 minut temu, Red napisał:

Zawsze można też wykonać własny uszczelniacz mieszając płynny lateks (do kupienia w sklepie z art to makeup'u), glikol (jak by nie patrzeć, płyn do chłodnicy) i wodę w proporcjach 1:1:1. Nie próbowałem więc nie polecam ale taka opcja jest.

Można, można - nawet niekórzy się ogłaszają, że robią za niższe pieniadze - tylko po co wymyślac koło na nowo? Co do Trezedo to chcę przetestować,bo słyszałem, że potrafi zdecydowanie dłużej pozostać w stanie płynnym niż np. Caffe lub Stan's przy takich samych warunkach atmosferycznych (podobno nawet 4-5 miesięcy, czyli niemalże sezon - to dobry wynik).

Opublikowano
39 minut temu, Franz Mauer napisał:

Co do Trezedo to chcę przetestować,bo słyszałem, że potrafi zdecydowanie dłużej pozostać w stanie płynnym niż np. Caffe lub Stan's przy takich samych warunkach atmosferycznych (podobno nawet 4-5 miesięcy, czyli niemalże sezon - to dobry wynik).

Możliwe że to za sprawą sporej ilości glikolu i pewie dlatego tak jedzie. Niestety nie udało mi się tego sprawdzić bo musiałem centrować koła a więc cały test wziął w łeb. Obecnie mam mleczko Bontrager'a i cóż... Jest wydajne ale drogie (59ml kosztuje 16.90zł)

Opublikowano
1 godzinę temu, Red napisał:

Obecnie mam mleczko Bontrager'a i cóż... Jest wydajne ale drogie (59ml kosztuje 16.90zł)

Może okaże się wart tej ceny?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli to co deklaruje producent jest prawdą to może tak być. A deklaruje że 51ml ma uszczelnić koło 29", łatać durska do 6,5mm (chyba wezmę gwoździa i dziabnę w oponę :P ), a efektywność działania wacha się temp -21-49°C (nie ma jednak podanego czasu). Do tego nie zawiera amoniaku co ma zapobiegać korozji obręczy Alu a także nie niszyczyć gumy. 

Na razie w oponie siedzi dopiero miesiąc. Przez jakieś dwa tygodnie intensywnie się pociła. Czyżby miała drobne pory z którymi inne mleczka sobie nie radziły? Tego nie wiem ale powietrze trzyma jak złoto.

Edytowane przez Red
  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Jeśli opona nie jest tubless to może się pocić z powodów technologii wykorzystywanej w produkcji. Jak już się uszczelni to powinna być ok. Zresztą mleko jest po to, aby oponę uszczelniać ;)

Ja miałem tak z Race Kingami,bo uszczelniłem je na płyn z mydlinami (bez użycia mleka) mimo, że nie są tubless. Potem jak zapakowałem mleko to czasem podczas jazdy słyszałem delikatne strzały ścianek. Po zatrzymaniu okazywało się, że to guma puszczała a mleko robiło swoje. W zasadzie ustało to mniej więcej po 150-200 km w terenie, gdy już oponę wymiętoliłem na nierównościach i ponownie uzupełniłem mlekiem. Od jakiegoś czasu stosuję trochę inna technikę uszczelniania opon nie tubless - po zalaniu mlekiem najpierw pompouję oponę do górnej granicy producenta i jadę pokręcić, potem dość mocno obniżam ciśnienie i znowu jadę pojeździć (wybierając coś nierównego). Wtedy po takim przemiętoleniu opony na wszystkie możliwe sposoby mleko uzupełni wszelkie pory i potem trzyma :)

To powiem Ci, że mleko Bonta ma dobre parametry. Szczególnie, gdy chodzi o rozcięcia. Niby 50 ml Caffe starcza na 29er, to w praktyce, gdy chodzi o opony nie UST do pierwszego uszczelnienia bezpieczniej jest ładować 100-120 ml. Potem można słuchać zaleceń producenta. 

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

W tym co piszesz masz dużo racji. Sam stosuję podobnią metodę. Znaczy najpierw na mydlinach wbijam oponę na wysokim ciśnieniu aby ładnie siadła (przy okazji jeśli opona nie jest TLR to orientuję sie czy da się uszczelnić). Czasami da się nawet na tym jeździć. Jak się ułoży to wlewam mleko przez wentyl i pompuję już z odpowiednim ciśnieniem. Nigdy jeszcze mnie ta metoda nie zawiodła.

Co do Caffelatex, leje 85ml na oponkę 29x2,25. Nie używam opon TLR a zwykłe zwijane Rocket Ron'y Performance. Obręcz jest TLR (WTB Frequency i19) ale podejrzewam że czynnikiem decydującym jest grubość opony. Wersja Evo na takiej ilości mleka nawet nie chciała słyszeć o uszczelnieniu się więc w jej przypadku buteleczka 120ml jest wskazane.

 

  • Pomógł 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Red napisał:

podejrzewam że czynnikiem decydującym jest grubość opony

grubość opony ma znaczenie tylko w ilości zużytego mleka. Bo nawet papierową EVO można uszczelnić tylko mleka dużó pójdzie. W uszczelaniniu opon najważniejszym czynnikiem jest właściwa obręcz oraz kształt rantu opony. Jak te dwa elementy do siebie pasują to każdą oponę można uszczelnić. Jeszcze nie zdarzyło mi się, abym czegoś nie uszczelnił. Ostatnio używam Maxxis Ikon ze średniej półki 120 TPI EXC. Tu miałem mały problem,bo sprężarka na stracji dawała za małego kopa, ale ranty opony obdzieliłem sporą ilością mydlin, tu przytrzymałem, tam docisnąłem i wreszcie poszło. Najmniej problemów mam z oponami Continentala. Wszystkie wchodzą za pierwszym podejściem, niektóre nawet bez mydlin ;)

Opublikowano

Również uszczelniam różne konfiguracje (w tym na Ghetto). Na razie jedyna oponka która mi nie siadła to Bontrager JonesXR. Połowicznie. Jedna sztuka uszczelniła się bez problemu ma mydło przy użyciu kompresora. Ale druga nie miała ochoty. Dopiero po obejrzeniu stopki zauważyłem że jest parę wypustek poprodukcyjnych. Usunąłem papierem ściernym i operacja zakończyła się sukcesem.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Szajki a jak jest z uszczelnieniem gdy zdejme oponę po Caffe i bez czyszczenia zaleje tym polskim  mlekiem.Tak z patriotyzmu taki pomysł.?

Opublikowano

Nie pogryzą się. Obecnie w oponach mam trzy różne mleczka i wszystko jest w najlepszym przypadku.

  • Pomógł 1
  • 1 rok później...
  • Administrator
Opublikowano

Wykonaliśmy testy płynów uszczelniających, jakie udało się dostać w Polskich sklepach.

Okazuje się, że mleczko mleczkowi nie równe. Niektóre uszczelniacze w ogóle nie sprawdzają się w systemach Tubeless w rowerze. Oto płyny do bezdętek, jakie zdobyliśmy:

Slime STR Premium https://szajbajk.com/2yuv5UE Finish Line Tire Sealant https://szajbajk.com/2yuvarq Stan's No Tubes Race https://szajbajk.com/2ywo5GC Weldtite Dr Sludge Magic Medicine https://szajbajk.com/2yAd47g Weldtite Dr Sludge Puncture Protection https://szajbajk.com/2yzttJd Peaty's Sealant https://szajbajk.com/2yzu2Tl Trezado Supreme https://szajbajk.com/2ywewYm Onza Seal Up https://szajbajk.com/2ywog4K Bike Workx Super Seal Star https://szajbajk.com/2yxazTn Sun Ringle STR https://szajbajk.com/2yy7rq9 Juice Lubes Tyre Juice https://szajbajk.com/2ywouZX Vittoria Pit Stop TNT EVO https://szajbajk.com/2ywqdOE Mitas Liquid https://szajbajk.com/2yzuAbR Spray'e naprawcze: Expand Industry Tyre Repair https://szajbajk.com/2yzcHKm Weldtite Cycle Tyre Seal https://szajbajk.com/2yw4fvq Effetto Mariposa Espresso Doppio https://szajbajk.com/2ysCMus Trezado Fast Montage https://szajbajk.com/2yvveXJ Vittoria Pit Stop Magnum https://szajbajk.com/2ywi6lw

 

 

  • Lubię to! 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Jaka jest różnica pomiędzy: https://allegro.pl/oferta/slime-premium-tubeless-sealant-co2-zgodny-237ml-9656187192?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_rowery-nca&ev_adgr=Rowery&gclid=EAIaIQobChMIurKdjcaq7QIVis53Ch1b4Q4rEAUYASABEgKODfD_BwE  a: https://tricentre.pl/product-pol-1620-SLIME-uszczelniacz-do-opon-Tire-Sealant-237-ml-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMIpI-lksWq7QIVQgOLCh3HfADIEAQYBCABEgL08_D_BwE ? I tu Slime i tu Slime. Oba mleczka mają tę ogromne zalety, że pozostają płynne przez bardzo długo, łatwo dają się czyścić z opony (podobno sama woda wystarczy) oraz uszczelniają dziury do 6mm czyli tak jak konkurencja. Skoro są takie super to po co używać np. jakiegoś stansa itp? Drugie pytanie: Skoro jedno z nich (to motocyklowe) jest o połowę tańsze od tego str a ma te same właściwości to po co przepłacać? Czy ewentualnie kupić to tańsze i mieszać pół na pół że stansem żeby dłużej płynne to było w oponie i się lepiej zmywało z niej? Robił ktoś tak? Odpisze ktoś na powyższe, niezwykle nurtujące mnie pytania?

Łza Włóczynutka
Opublikowano
W dniu 16.05.2017 o 07:13, arwo napisał:

Które warto kupić?

Wychodzę z założenia, że najlepiej ze sobą współpracują elementy tego samego producenta, dlatego IMHO najlepiej użyć mleko i taśmę od tej samej firmy co masz obręcze/opony. Ja Ulużywam stansa, ponieważ koła miałem stansa, więc uznałem że resztę też będzie najlepiej użyć stansa. Czy to jest najlepszy producent mleka w galaktyce - nie wiem, ale działa i jestem zadowolony.

Gdyby producent kół nie produkował mleczka, cobyc może może się zdarzyć, to wtedy dopasował bym do opon, albo kupił opony razem z taśmą i mlekiem np. od shwalbe.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał:

Wychodzę z założenia, że najlepiej ze sobą współpracują elementy tego samego producenta, dlatego IMHO najlepiej użyć mleko i taśmę od tej samej firmy co masz obręcze/opony. Ja Ulużywam stansa, ponieważ koła miałem stansa, więc uznałem że resztę też będzie najlepiej użyć stansa. Czy to jest najlepszy producent mleka w galaktyce - nie wiem, ale działa i jestem zadowolony.

Gdyby producent kół nie produkował mleczka, cobyc może może się zdarzyć, to wtedy dopasował bym do opon, albo kupił opony razem z taśmą i mlekiem np. od shwalbe.

Odnośnie Schwalbe. Dwie opony G One Allround TLE zakupione jednocześnie. Mleko od Schwalbe Doc blue, taśma i felgi od Shimano oryginalnie, fabrycznie zakładane. I wynik taki że uszczelniło się wszystko od razu bez kompresora na pompce stacjonarnej. Ale... jedna opona poci się a druga bez śladu mleka. Pojeździłem na nich ze 200km ale nic to nie zmieniło. Mały haczyk w tym wszystkim.Przy zakładaniu jednej z nich przedobrzyłem z ciśnieniem i dałem chyba o 1 bar więcej niż na oponach przewidziano było więc ok. 6 barów. Ponieważ opona była obficie namydlona po ok 3/ 5 min samoistnie zsunęła się z obręczy i... było małe bummm. Może to wynik tej fuszerki. 

Edytowane przez Strek
Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)

ja mam ciśnienie w okolicach 1,8 bara, (opony MTB); przyznaję, że nie mam za dużego pojęcia o rowerach szosowych, więc nie pomogę. U mnie się spisuje mleko świetnie. ma swoje wady oczywiście, jakieś tam problemy były z oponami maxxis ikon, ale to była wina opon, (po kilkuset km pojawiły się przetarcia z boku opon, mleko je zalepiało, ale tylko w czasie ruchu. Jak tylko odstawiłem rower na kilkadziesiąt godzin, to się rozszczelniały na tych przetarciach i schodziło powietrze). Musiałem wyrzucić prawie nowe opony.. warte > 400zł. Z dętką by być może jeszcze pojeździły. Po przesiadce na inne opony jest bardzo OK, Już 2 sezony na mleku. 

Wada mleka jest taka, przynajmniej przy MTB, że bardzo trudno się serwisuje opony. Bardzo ciężko jest zdjąć oponę, a trzeba to od czasu do czasu robić, żeby wymienić mleko. Przy oponach dętkowych, wymiana dętki zajmowała mi kilka minut, a przy mleku jest znacznie dłuższa walka ;)

Edytowane przez Łza Włóczynutka
Opublikowano

A co z tym stansem i slimem? Można to mieszać? Będzie działało? Uzyska zalety jednego (slime długo jest płynny w oponie) i drugiego (stans ogólnie dobrze działa)? Będzie ktoś tak miły i odpowie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...