Skocz do zawartości

Korba XT M782 3X10 zmiana na 2X10


czenia

Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem taka przeróbka nie do konca ma sens , w 3 rzędowej korbie linia łańcucha ( 50 mm) mierzona jest na środkowe zębatce , natomiast w dwurzędowej miedzy młynkiem,a blatem , z tego wynika , że dwurzędowa ma przesunięte zębatki w stronę ramienia korby by obsłużyć lepiej całą kasetę . Słyszałem ,że niektórzy w trzyrzędowych korbach ściągają największy blat i zakładają rock ring , ja bym wolał mieć oryginalną dwurzędówkę ( zresztą mam) niż bawić się w takie przeróbki . Jesli się mylę, niech mnie ktoś poprawi

Odnośnik do komentarza

Można przerobić tylko jak wspomniał @samuel_87 czy się opłaca? Wprost można ściągnąć dużą zębatkę i pozostać przy 30/22, aby linia łańcucha była zachowana. Jednak takie stopniowanie jest rzadko spotykane,bo najczęściej przy dwublacie stosuje się tarcze 24-26/38-40. Musiałbyś zatem zakupić dwie tarcze, co generuje koszt rzędu ok. 120-200 zł. Natomiast nową korbę SLX np. FC-M675 kupisz już za nieco ponad 350 zł. Czy zatem zabawa z zamianą się opłaca?

Odnośnik do komentarza

Rozumiem. W takim razie jedyną słuszną droga będzie sprzedaż mojej używanej korby z blatami i zakup nowej SLX. Różnicy pewnie zbytniej nie będzie czuć między XT, a SLX? Jakie tarcze (ilość zębów) polecacie przy nowej korbie?

Edytowane przez czenia
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, czenia napisał:

Rozumiem. W takim razie jedyną słuszną droga będzie sprzedaż mojej używanej korby z blatami i zakup nowej SLX. Różnicy pewnie zbytniej nie będzie czuć między XT, a SLX? Jakie tarcze (ilość zębów) polecacie przy nowej korbie?

Różnica może być dla Ciebie niezauważalna. Wybór masz spory: 38/24 i 38/26. Jeśli chcesz sprawniej poruszać się w trudnym terenie, na bardziej stromych podjazdach i jednocześnie szybko poruszac się po płaskim to mozesz wybrać zestaw 40/28. Jednak w ostatnim przypadku musisz upewnieć się czy przerzytka z przodu ogarnie dużą zębatkę.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Różnica może być dla Ciebie niezauważalna. Wybór masz spory: 38/24 i 38/26. Jeśli chcesz sprawniej poruszać się w trudnym terenie, na bardziej stromych podjazdach i jednocześnie szybko poruszac się po płaskim to mozesz wybrać zestaw 40/28. Jednak w ostatnim przypadku musisz upewnieć się czy przerzytka z przodu ogarnie dużą zębatkę.

Dobra kwestia....przerzutka to: Deore M611, jeżdżę na Kellys Thorx 10 2015 (do tej pory poza linkami i chwytami cały w oryginale). Wracając do przerzutki, to czy konieczna jest jej zmiana nawet w przypadku 38/26?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, czenia napisał:

Dobra kwestia....przerzutka to: Deore M611, jeżdżę na Kellys Thorx 10 2015 (do tej pory poza linkami i chwytami cały w oryginale). Wracając do przerzutki, to czy konieczna jest jej zmiana nawet w przypadku 38/26?

Twoją przerzutkę przewidziano do max tarcz 40/42 zęby. Pojemność całkowita tej przerzutki to 18T, a jak zastosujesz tarcze 38/26, będzie wymagana pojemność nie mniejsza niż 12T, więc powinno być ok i jeszcze duży zapas :) Wygląda na to, że nawet przy tarczach 40/28 powinna bez problemu ogarnąć.

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...