TzB1993 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Cześć i czołem! Od 2 lat posiadam rower Kellysa model Spider 50 (zakupiłem go po znajomości za śmieszne pieniądze jeszcze zanim zacząłem pracować w Kellysie :P). Rowerek MTB Hard Tail na kołach 27.5. Zdjęcie oraz to co fabryka daje zamieszczę na dole postu (aktualnie napęd zmieniłem na SLX/XT 2x10 z korbą pod Hollowtech). Jako, że na nadmiar pieniędzy nie choruję (fajnie było by mieć też szosówkę) lubię pojeździć po laskach/szutrach, na jakiś tam zawodach MTB byłem itp. jednak główną atrakcją na co dzień jest robienie dystansów na drogach utwardzanych asfaltowych staram się dostosować rower zależnie od tego, gdzie śmigam. Nie licząc zmiany osprzętu na SLX/XT co by poprawić precyzję działania oraz zyskać niemal 1kg na masie roweru (fabrycznie 13.55kg) oraz na oporach toczenia myślę nad zakupem cieńkich oponek od Shwalba ( http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-green-27-5-x-1-65-44-584-i5917444315.html ). Aktualnie mam jakieś gładkie 2.0 ale to za grube laczki (w teren na przód mam jeszcze Shwalbe Rapid Rob 2.25 a na tył Shwalbe Hans Dampf 2.35). Rozmyślam również, czy na asfalt nie podmieniać mostku na crossowy z regulacją jego wysokości i nie dawać kierownicy wyżej dla wygody jazdy. Mianowicie jeżdżę w SPD (pedały Sh M505, buty Sh XC30) siodło mam dosyć wysoko i jadąc po asfalcie mam problemy z drętwieniem palców u dłoni, stóp (najczęściej lewa na start) oraz po dłuższej jeździe poddrętwiania lędźwi. No i również część podwozia między "torbą" na narzędzia a rozpylaczem nawozu (jakiś taki poetycki wieczór mam :D) mi drętwieje. Mam 173cm wzrostu oraz rower w rozmiarze M (17.5). Oglądając poradniki Daniela wiem, że muszę zacząć od ustawienia przede wszystkim bloków, następnie siodła by mieć normalną, poprawną pozycję. Wiem, ze w teren (górki czy też zawody ewentualne) muszę siedzisko mieć niżej. I tutaj główne moje pytanie brzmi, czy po poprawnym ustawieniu punktów podparcia na takim standardzie jaki jest mogę liczyć na wygodę jazdy oraz nie cierpienie fizyczne? Czy warto ewentualnie na traski 40km+ również zmienić mostek co by być bardziej wyprostowanym? I jeszcze odnośnie siodła, czy warto na prawdę zainwestować w takie z dziurą na środku? Czy lepiej kupić spodenki z lepszym żelowym wkładem (aktualnie krótkie mam z gąbką - niby Kellysa za 180zł [miałem gratis to wziąłem :P] ale nie wiem czy są warte tej ceny)? Pozdrawiam i dziękuję z góry za zainteresowanie tematem Link do obrazka z geometrią:http://images.kellys-bicycles.com/bicycles/kellysbicycles2016/650_b_hardtail/geo_2016_hardtail_27.5_Spider_50_30_10.jpg rama KELLYS Alutec 27.5 (650B) 6061 - RRC Geometry (Race Ready Concept) rozmiary ram 395mm (15.5") / 445mm (17.5") / 495mm (19.5") / 545mm (21.5") widelec SR SUNTOUR XCM HLO (27.5), 100mm, coil / Speed Lockout stery KLS Expert semi-integrated suport cartridge (113mm) korby SR SUNTOUR XCM (40x30x22) - length 170mm (15.5" - 17.5"), 175mm (19.5" - 21.5") manetki SHIMANO Acera (16) SL-M3000 Rapidfire Plus przerzutka przód SHIMANO Acera (16) M3000 (diam 34.9mm) przerzutka tył SHIMANO Alivio M4000 ilość biegów 27 kaseta SHIMANO CS-HG200-9 (11-34) łańcuch KMC X9 (108 links) hamulce TEKTRO Auriga Hydraulic Disc tarcze hamulcowe160mm front / 160mm rear dżwignie hamulcoweTEKTRO Auriga piasty KLS Firework Disc (32 holes) obręcze KLS Draft Disc 584x19 (32 holes) szprychy stainless steel black opony SCHWALBE Rapid Rob 57-584 (27.5x2.25) wspornik kierownicy KLS Expert - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 70mm (15.5" - 17.5"), 80mm (19.5"), 100mm (21.5") kierownica KLS Expert RiseBar - diam 31.8mm / width 600mm (15.5"), 620mm (17.5"), 640mm (19.5"), 660mm (21.5") chwyty KLS Advancer 2Density sztyca KLS Expert - diam 30.9mm / length 300mm (15.5"), 400mm (17.5" - 21.5") siodło KLS Apex pedały KLS Master - alloy http://images.kellys-bicycles.com/bicycles/kellysbicycles2016/650_b_hardtail/geo_2016_hardtail_27.5_Spider_50_30_10.jpg Odnośnik do komentarza
Marti Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Hej ja również robiłem konwersję mtb na pseudo szosę pierwsze co daje ogromną różnicę to wymiana przedniego amorka na sztywny widelec. Dla pozycji aero dałem mostek w minus i prostą kierownicę. Dalej wymieniłem korbę na trekkingową 48z i to też daje dużą różnicę. Oczywiście opony schwalbe maraton to bardzo dobry wybor. Co do siodełka ja mam z dziurą i jest mi wygodniej jednak przy dłuższych trasach pojawia się też ból w tkankach miękkich, dlatego na takie wypady stosuję spodenki z porządna wkładką i jest ok. PozdrawiamWysłane z mojego Lenovo A806 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
TzB1993 Opublikowano 16 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Właśnie na typową "szosę" przerabiać go nie chcę. Spokojnie przy przełożeniu 2x7-8 utrzymam średnią 20-22km/h, a 2x10 z górki jeszcze dobiję co by zbliżyć się do 50-tki Amorek na asfalcie blokuję, jest sztywny (zasadniczo odblokowany super lepiej nie działa w porównaniu do Suntoura znajomego - sprężynowo/olejowy). Najbardziej mnie interesuje czy w "przygarbionej" pozycji po dobrym ustawieniu siodła/bloków/kierownicy zniknie ból pleców i drętwienie palców rąk/stóp czy ewentualnie warto na trasę się bardziej prostować JAkby nie patrzeć sporo "czubów" robi dystanse 100km+ na starych klekotach MTB-o podobnych (często 100+ przez parę dni sumując 500+ :P) tak z moich obserwacji, na szosie ten odsetek jest mniejszy więc coś w tych topornych konstrukcjach chyba musi być? Odnośnik do komentarza
Marti Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Ja w tym przerobionym mtb mam taką geometrię że środek ciężkości przesunął się bardzo do przodu, moja pozycja jest mocno pochylona do przodu przez co zwiększył się nacisk na nadgarski. Ból kręgosłupa był przez jakiś czas ale dość długo męczyłem się z prawidłowym ustawieniem siodełka i chyba w końcu się udało bo już bólu nie ma. Za to nadgarstki bolą niesamowicie czasami w nocy nie dają spać. Problem rozwiązuje w taki sposób że mam lemondka. Jest ogromna różnica, polecam Rower po przeróbce wygląda takA udaje mi się na nim utrzymać 32km/h na dystansie 30 km na razie na więcej się nie wypuszczałem. Odnośnik do komentarza
TzB1993 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Dosyć wysoko to siodło masz. A nie próbowałeś mostka dać w górne położenie? ewentualnie jakieś foam gripy i rękawiczki z żelowymi poduszeczkami dodatkowo polecam i może być lepiej A co do średniej... Dobrze masz w nogach widać Odnośnik do komentarza
revolta1 Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Ja wszedzie jezdze mtb . trasy czesto wlasnie rzedu 100 km mialem rozne rowerki . kross africa . kross level B2 . hexagon R8. Mysle ze bol plecow i drętwienie dloni palcow to raczej problem geometri ramy ktora ci nie pasuje do konca .w poprzednich rowerach zmienialem ustawienia wszystko cobsie da mostki itd Kupilem trek x caliber 9 i wszystko minelo. Wszystko jest fabrycznie nic niezmienialem. Na asfalcie blukuje amor ale tez nie zawsze i i to wszystko Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Daj siodło tak z centymetr niżej, mostek na plus ale podkładki daj na mostek. Przetestuj takie ustawienie. Możesz jeszcze spróbować o 1 stopień pochylić siodełko. Ale powoli, małymi kroczkami eksperymentuj. Wysłane z mojego Commodore 64 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się