Skocz do zawartości

Giant Fathom E+1 Pro


13Surykatek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.  

Chyba już po Komunii siostry zakochałem się w rowerach. Dostała "Jubilata", do którego nie mogłem się nawet zbliżać ( jak nie widziała). Później było tylko gorzej, zajeździłem Authora, Weehlera, "ostre koło" od Dunlopa (wisi w garażu) i dwie "Maryśki" - Kalahari i Big Nine i jeszcze parę innych no name. A że wiek już nie ten i kardiolog zabronił mi rozkręcać tętno powyżej 160, zainteresowałem się elektrykami, bo jak nic nie robię to mnie strasznie stopy swędzą. Po przekopaniu internetów z wielu opcji pozostały mi trzy do wyboru:

Spezialized.thumb.jpg.4bc02e0d509a5d101537d04d4bcd72f8.jpggiant.jpg.f90f321c2cb8d52ad49b899668f267a5.jpgfocus.thumb.jpg.fdcaf9dd9763c4d8434d7f0760a58e10.jpg

 

 

Z racji tego, że sprzedawca od Speca i Focusa był strasznie niekompetentny, ściemniał, że tylko Specem można jechać pod górę mniej niż 6km/h. ???. I na dodatek chciał mi doliczyć cenę wyświetlacza, który w katalogu producenta jest wliczony w cenę. Padło na "Giganta". Dostałem go na godzinę jazdy testowej, poza tym dostałem wyświetlacz, koszyk na bidon i podnóżkę i jaszcze trochę rabatu. Mam elektryka! Choć wcześniej uważałem, że są tylko dla cieniasów i staruszków. Mea culpa. 

Specyfikacja producenta:

RamaAluminium - Aluxl, Manetki: SHIMANO SLX SL-M7000, 1x11, Przerzutka tylna:SHIMANO Deore XT RD-M8000, Hamulce: SHIMANO BR-MT500, tarcze 180/200, hydr., Dźwignie hamulca: SHIMANO BL-MT500, i-spec II, Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO CS-M7000, 11-46T, 11s., Łańcuch: KMC e.11 Turbo, EcoProteq, e-bike optimized, Mechanizm korbowy:PRAXIS e-Cadet+; Koło łańcuchowe: PRAXIS Wavetm 36T, stal premium 4130, Obręcze: GIANT XCT 29", wew. szer. 25mm, Tubeless, e-bike optimized, Piasty: GIANT eTracker Boost by FORMULA, łożyska maszynowe, osie 110x15/148x12mm, e-bike optimized, Szprychy: SAPIM Race/E-Lite; 28/32, e-bike optimized, Opony: MAXXIS Forekaster 29x2.35, 60 TPI, EXO, Tubeless,    Silnik: GIANT SyncDrive Pro by YAMAHA, 80Nm, czas reakcji 190ms, 360% wspomagania, Bateria: GIANT EnergyPak 500, 36V 13.8Ah, zintegrowana.

Mam go nieco ponad miesiąc. Po przejechaniu nieco ponad 600 km. nie tylko płaskich i wygodnych dróg, mogę się podzielić kilkoma spostrzeżeniami. Rower ma pięć stopni wsparcia: Eco - spisuje się genialnie, miękko i prawie niezauważalnie wspomaga, ale daje poczucie mocy. Basic - rower robi się nieco narowisty, po mocniejszym naciśnięciu na pedały mocno rwie do przodu, z miejsca pod wzniesienie zrywa przyczepność. Active - od zera do 100 km/h w dwie sekundy. 😂. Pozostałych: Sport i Power boję się używać! Podczas jazdy próbnej byłem tak zafascynowany, że nie zauważyłem, że silnik jest całkiem głośny - wada, ale nie stawia oporu po wyłączeniu się wspomagania - zaleta. Oczywiście czuć zderzenie ze ścianą, ale później jest już tylko lepiej. Jest to rower Off-road, jak mówi producent, więc zabrałem go na przejażdżkę, na górkę 1230 m n.p.m., która mi koło domu wyrosła. Wjeżdżałem i zjeżdżałem z niej wielokrotnie "Maryśką", więc mam porównanie. Pod górkę tylko trochę się zmęczyłem, wjazd sprawia mnóstwo frajdy. Zjazd. Wybrałem bardziej strome zbocze, średnie nachylenie ok. 13%, długość zjazdu ok. 4km, drobny żwirek, kamienie i powiem szczerze, obsrałem zbroję. Słabe hamulce! Na dole tarcze były gorące jak cholera i kolorowe. Hamulce pójdą pierwsze do wymiany, bo takich górek mam więcej a nie zrezygnuję z frajdy. 

55543693_407259223417984_9183278289513349120_n.thumb.jpg.4a29ebd4bba338f59b8f8800736565c1.jpg56337135_2551450518216641_8357802501688257882511_552064218616143_206762872981474

Podsumowując, nie spodziewałem się, że można odkryć jazdę na rowerze na nowo, inaczej. Zabawa pierwsza klasa i cały czas w ruchu.

A do Jubilata jeszcze wrócę.

Edytowane przez 13Surykatek
  • Lubię to! 3
Odnośnik do komentarza

Dzień Dobry.

 

Jestem zainteresowany kupnem tego roweru. Pan jeździ  już nim  kilka miesięcy więc rower Pan sprawdził na wszelkie możliwe sposoby.

Czy mógłby Pan mnie oświecić i ewentualnie napisać  jakie są "bolączki " tego roweru. O hamulcach już wiem że ewentualnie do wymiany .

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

witam, czy to prawda to w godzine bateria naladuje sie do 60 procent . czy nadal masz ten rower i polecilbys go innym... ostatnie pytanko ile udalo ci sie wyciagnac kilometrow na jednym ladowaniu baterii, 

dzieki pozdrawiam 

jacek

Odnośnik do komentarza

Z nowymi ładowarkami Fast to chyba 80% w ok. 2h ale nie sprawdzałem z zegarkiem. Ja mam akurat Trance E+ 2 Pro, i z wydajnością, to różnie w zależności od stylu jazdy. Przykład ostatnio 35km w TPK, 2h jazdy, ok. 700m przewyższeń... bateria zeszła mi do 54%. Większość jazdy na eco, sporadycznie 2 i 3 tryb... 4/5 tryb wspomagania, to jakiś poziom dla mnie praktycznie abstrakcyjny :) Na płaskim myślę, ze można pokusić się o dobicie 80-90km przy wspomaganiu do 25kmh. Jak ktoś ma wolne $$$ można kupić baterię 625Wh (ok. 4000zł ) i wtedy na pewno 100km zasięgu osiągalne na niewymagającym terenie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...