Skocz do zawartości

Skrzywiony zawór presta


TerpilowskiM

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, chciałbym się Was zapytać - co robicie w przypadku skrzywionego zaworu presta ? Wydaje Mi się że konstrukcja jest wymienna, ale w internecie nie mogłem znaleźć nigdzie zaworów w większej ilości ( poza tym https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/wentyle-adaptery-nakretki/p,wklady-do-wentyla-presta-10szt-continental,529358.html ). Wpisując do internetu, można przeczytać - wymień dętkę, ale wydaje się to bardzo nielogiczne.

Jeżeli ktoś z Was ma sprawdzone miejsce gdzie można kupić zaworów "na zapas" to uprzejmie prosiłbym o podesłanie ;) 

Opublikowano
22 godziny temu, TerpilowskiM napisał:

Wydaje Mi się że konstrukcja jest wymienna, ale w internecie nie mogłem znaleźć nigdzie zaworów w większej ilości

Tylko wentyle dwuczęściowe (rozkrecane) pozwalają na wymianę zaworu. Dodatkowym plusem dwuczęściowych wentyli jest możliwość zastosowania przedłużki. Na zdjęciu przykład rozkręcanego wentyla. Część producentów dętek dla obniżenia kosztów oraz większego zarobku stosuje również jednocześciowe wentyle (niewymienne). Po jego uszkodzeniu do wymiany idzie cała dętka.

ValveDetail-300x158.jpg
Opublikowano

Przeszkadza Ci to w czymś? Ja jakiś czas temu również skrzywiłem ten środek pompując po omacku zimą w ciemnościach bo nie miałem jak trzymać lampki :D Ale po powrocie chwyciłem kombinerki wyprostowałem i wszystko jest ok. Da się bez problemu napompować koło, powietrze nie schodzi a jak się ktoś przypatrzy to widać że jest trochę krzywo :P

Opublikowano

Również potwierdzam, można naprostować i dalej jeździć. Gdybyś natomiast szukał dętek z wymiennym zaworem, to ma je np. Schwalbe (używam) oraz podobno Continental. 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkurzę temat, a czy można uciąć ten wkurzający cycek z nakrętką ? Czy to w czymś przeszkadza ?

Naciskanie trzpienia nie jest potrzebne do pompowania , testował ktoś ?

 

Opublikowano

Chyba szczelność ucierpi. Bo zakręcając nakrętkę masz gwarancję, że zawór jest dobrze zamknięty. Nie wiem czy samo ciśnienie w dętce do tego wystarczy. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, pinok napisał:

Odkurzę temat, a czy można uciąć ten wkurzający cycek z nakrętką ? Czy to w czymś przeszkadza ?

Naciskanie trzpienia nie jest potrzebne do pompowania , testował ktoś ?

 

Kiedyś złamałem po iluś prostowaniach. Tak, sprawdzałem, czy taka dętka się jeszce do czegoś nadaje i owszem spokojnie mozna ją napompowac do odpowiedniej wartości z tym że trzeba użyć pompki która pisząc w skrócie daje możliwość nabicia większego ciśnienia.

3 godziny temu, Łukasz_P napisał:

Chyba szczelność ucierpi. Bo zakręcając nakrętkę masz gwarancję, że zawór jest dobrze zamknięty. Nie wiem czy samo ciśnienie w dętce do tego wystarczy. 

Nic nie ucierpi, ciśnienie skutecznie dociska uszczelkę. nakrętka to tylko zabezpieczenie, równie dobrze górnej części z gwintem mogło by nie być.

Jako ciekawostka:

W dniu 19.05.2017 o 07:40, psu napisał:

Również potwierdzam, można naprostować i dalej jeździć. Gdybyś natomiast szukał dętek z wymiennym zaworem, to ma je np. Schwalbe (używam) oraz podobno Continental. 

 Owszem Conti i Schwalbe mają jeszcze wymienne zawory, ale to nie oznacza, że w przypadku uszkodzenia stałego zaworu nie można sobie z nim poradzić.

zaworek.jpg

Edytowane przez kaido2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...