kuffs Napisano 14 Maj 2017 Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 Witam. Kupiłem upragniony, nowy szosowy rower : https://www.btwin.com/pl/rowery-szosowe/rowery-szosowe-sportowe-wyczynowe/18810-rower-szosowy-ultra-920-af-aluminium-frame.html Dotychczas jeździłem starym, stalowym bianchikiem. Startuję w tri. Chciałem poczuć różnicę i w efekcie jestem zdezorientowany. Rower w mojej ocenie nie chce jechać. Mnóstwo wysiłku muszę włożyć żeby go rozpędzić. Z górki masakra. Bardzo szybko wytraca prędkość. Ma ktoś jakiś pomysł co tu można z nim zrobić. Dziś przejechał się nim kolega, który ma super kopyto. Wsiadł, przejechał 10 km i stwierdził, że masakra. Nie jedzie, po prostu nie jedzie. Zasugerował abym zmienił opony bo jakieś dziwadło jest założone. Nie wiem co robić. Fakt, mam zaległości treningowe, ale jak wsiadłem na jego Fuji to tyle mnie widział. Rower nie ma nawet 100 km przebiegu. Odnośnik do komentarza
artfal Napisano 14 Maj 2017 Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 Opony mogą słabo toczyć. Sprawdź jak są wyregulowane hamulce, czy nie obcierają. Pewnie masz łożyska kulkowe i być może są skręcone na maksa przez jakiegoś "fachowca". Odnośnik do komentarza
spondylus Napisano 14 Maj 2017 Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 (edytowane) Cóż, ja bym dokładnie przyjrzał się wszystkim łożyskom(piasty, suport, stery) czy wszystko pracuje gładko i cicho, a także czy np. hamulce o nic nie ocierają. Jeżeli tu wszystko byłoby w porządku to może te opony. Edytowane 14 Maj 2017 przez spondylus Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 14 Maj 2017 Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 (edytowane) Opony nie mają tutaj nic do gadania! Sprawdz lepiej Hamulce czy nie ocierają klocki o obręcz. A druga sprawa czy piasty nie są za mocno skręcone. Lub coś nie tak z suportem(może ciężko się kręcić) Nie rozumiem jak takie opony mogą mieć wysokie toczenie po asfalcie ? Rozumiem jakieś kostki typu Minion DH/FR oczywiście ale szosowe ? Sprawdz te kwestie o których napisałem. Edytowane 14 Maj 2017 przez LukasFR22 Odnośnik do komentarza
kuffs Napisano 14 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 Dzięki za rady. Hamulce ok. Rower ma dopiero 1,5 miesiąca. Oddam do dobrego fachowca niech sprawdzi to o czym mówicie. Mówię Wam, można złapać depresję. Kolega który jeździ 38 km/h wsiadł na mój, przejechał się i był zdziwiony na maksa. Porównuję do jazdy na mojej starej, stalowej kolarce i lepiej jeździ od Btwina, który co by nie mówić wygląda solidnie. Osprzęt kompletny, górna półka, waga roweru ok, nawet te koła są niczego sobie. A jechać nie chce. Żeby to jakoś uświadomić to powiem Wam, że na dzień dzisiejszy średniej 32 km/h na odcinku 40 km/h nie wyciągnę z niego. O bieganiu nie ma mowy. A noga trochę jednak wytrenowana jest, zwłaszcza bieganie. Odnośnik do komentarza
ludojad Napisano 14 Maj 2017 Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 6 godzin temu, artfal napisał: Pewnie masz łożyska kulkowe i być może są skręcone na maksa przez jakiegoś "fachowca". Na maksa bym to sprawdził. Tym bardziej przy wyższych prędkościach ten opór może bardzo rosnąć. Najłatwiej odwrócić rower do góry kołami i zakręcić nimi po czym patrzeć jak wytracają prędkość i czy lekko się toczą (idealnie jest jak koło się nawet trochę cofnie po zatrzymaniu). Po za tym to pytanie czy masz odpowiednią pozycję na rowerze, która efektywnie wpływa na Twoją jazdę. Odnośnik do komentarza
kuffs Napisano 14 Maj 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Maj 2017 Jestem ustawiony pod tri. Zafundowałem sobie bikefitting. Co ciekawe, tak w powietrzu to te koła jakoś się nawet kręcą. Nie ma tragedii. Dziś coś takiego sprawdziłem. Pozycja aero, 30 km/h, płasko. Po ok. 30 metrach prędkość spada do 16-17 km/h. Np na parkingu, ruszanie to widać, że on nie chce iść do przodu. Muszę go kręcić na obroty. Nie ma tego luzu w pedałowaniu. Odnośnik do komentarza
sokół54 Napisano 19 Maj 2017 Udostępnij Napisano 19 Maj 2017 Ja troszeczkę podsumuję przedmówców i dopowiem od siebie kilka rzeczy. Po kolei: 1. przewróć rower do góry kołami. 2. Napędź ręką przednie koło i sprawdź jak szybko się zatrzyma. 3. Napędź korbą tylne koło i sprawdź po jakim czasie się zatrzyma. Czasy możesz mierzyć i wrzucić- coś może z nich się wywnioskuje. 4. zatrzymaj tylne koło i zacznij kręcić korbą do tyłu(1 palcem tylko, żeby wyczuć wszelkie opory). Jeżeli podczas obracania będą punkty, że palec czuje obciążenie- można się zainteresować supportem 5. zdejmij tylne koło i sprawdź jak chodzi ci kaseta do tyłu- czy nie ma ciężko przeskakiwać na sprzęgle(to co cyka ) I to tyle co możesz sprawdzić, bo tylko w tych miejscach mogą być problemy. Jak dokładnie opiszesz każdy wykonany podpunkt(jak wykonywałeś zalecenia, jak przebiegał test, własne spostrzeżenia) to będziemy mogli coś wywnioskować. Bierz też pod uwagę to, że skoro rower jest nowy to możesz wrócić do sklepu i zgłosić reklamację lub zwrócić rower. I takie małe "ale"- jak się coś kupuje za spore pieniądze to warto produkt przebadać od A do Z, a nawet do Ź Jednak, żeby przebadać trzeba być przy kupowaniu, zakupy online nie dają takich możliwości... Odnośnik do komentarza
GBike Napisano 20 Maj 2017 Udostępnij Napisano 20 Maj 2017 @kuffs Jedyne co przychodzi do głowy, to teoria spiskowa polegająca na tym że twoje koła: MAVIC Cosmic ELITE z MAVIC'ów maja tylko obręcze albo co gorsza same naklejki. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się