spondylus Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Jaki rower do szybszego, bardziej agresywnego jeżdżenia po lasach? Chodzi głównie o radochę, czyli zjazdy, podjazdy i żwawą jazdę po płaskich szutrach też. Nie interesują mnie ewolucje i ściganie się. Doradzcie bo się pogubiłem w tych wszystkich stylach i typach: Enduro, Trail, Freeride, XC, do tego dylematy full czy ht, koła 27,5 czy 29, napęd 1x11 czy 2x10? Cena na razie nie gra roli, mój wzrost to 178cm, waga 76kg. Edytowane 14 Maja 2017 przez spondylus Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Wybrałbym Trail o skoku 140/140 na kołach 27,5. Bardziej polecam rower na kołach 26", 27,5" bo na 29 jezdziłem i nie są takie zwrotne w zakrętach. Napęd 2x10 ponieważ jest praktyczniejszy. (chyba że ktoś lubi nowinki). Oczywiście z blokadami skoku amortyzatorów P+T. Do tego regulowany wspornik siodła z manetki. Co do ceny ciężko coś by coś poszukać bo jest ogrom rowerów. Jaki kolor ? Bo dla kobiet to ważniejsza chyba kwestia Edytowane 14 Maja 2017 przez LukasFR22 Odnośnik do komentarza
spondylus Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Spondylus nie jest kobietą No właśnie, zapomniałem o skoku amorka, ale wydaje mi się że z przodu zakres 100-140mm jest w zakresie moich zainteresowań. Jeżeli chodzi o ht to Kross Dust 3.0 chyba spełnia moje założenia, do tego Kross opisuję całą swoją serię Trail m.in. tak: "GEOMETRIA MODELI I ZASTOSOWANE KOMPONENTY POWODUJĄ, ŻE TO NAJBARDZIEJ UNIWERSALNE ROWERYV Z CAŁEJ KOLEKCJI". Tyle, że koła tego Dusta są 29. A jakie są największe różnice w rowerach typu Trial, Enduro i Freeride, bo różne definicje można przeczytać. Mnie interesuje właśnie taka w miarę uniwersalna maszyna bez aspiracji wyścigowych do średnio trudnego terenu. Edytowane 14 Maja 2017 przez spondylus Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 11 minut temu, spondylus napisał: Tyle, że koła tego Dusta są 29. kross dust jest na kołach 27,5 Odnośnik do komentarza
spondylus Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 A! racja, coś źle spojrzałem, bo mam kilku producentów strony otwarte. Trialowe rowery nie mają blokady amora z manetki? Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Zależy od modelu i wyposażenia w danej marce. Co do blokady nawet nędzne XCR'ki mają blokady z manetki. Bardziej kwestia blokady dampera, i wspornika siodła z manetki Które są juz montowane w troche droższych modelach. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Wziąłbym pod uwagę rower typu full do maratonów. Jest trochę takim pośrednim rozwiązaniem dla hardtaila a enduro/trail. Różnice między wymienionymi rowerami, poza szczegółami geometrii są niewielkie i najczęściej dotyczą ceny, wagi oraz skoku amortyzatora. Dodatkowo np. w trailach, all mountain, a także w enduro często stosuje się sztyce teleskopowe, które także można stosować w hardtailach. Wg mnie chyba najistotniejszą różnicą jest cena,bo zwykle w wersji podstawowej (dla precyzyjniejszego porównania) najtaniej wypada hardtail, a najdrożej enduro, all mountain, Fr. Waga/Skok HARDTAIL - 10,7-11 kg/100 mm Maraton - 11,5-12 kg/100-120mm Trail - ponad 12 kg/120-130mm All Mountain - od 13,5 kg/130-150mm Enduro - ok. 14,5 kg/nawet 160mm Wg. mnie najlepiej wypada rower do maratonów, czyli dość lekki full, który pozwala na skuteczne podjeżdżanie i frajdę przy zjeżdżaniu. Przy skoku 120 mm i zastosowaniu szerszych laczków można nawet zrobić z niego traila. Poza tym nadaje się zarówno do lasów, na szutry jak i w góry. Zdecydowanie poprawia komfort jazdy szczególnie przy dłuższych dystansach. Co do napędu to wybrałbym jak najbardziej uniwersalny tj. 2x10, albo nawet 2x11. Jeśli miałbym doradzić w sprawie ramy to przy twoim wzroście wchodzi w rachubę rama o rozmiarze M/L. Dla lepszej zabawy i kontroli wybrałbym mniejszą niż większą. Trochę też zależy to od rozmiaru koła czy 27,5 czy 29.Trzeba się przymierzyć. 1 Odnośnik do komentarza
spondylus Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Dzięki. Jeszcze jedno pytanie, w przypadku korby przykładowo do napędu 1x11 mamy podane coś takiego: Chainline - 49.0mm, 52.0mm, 66.5mm Czy to dotyczy jednej korby i jej możliwości co do linii łańcucha, czy może w obrębie jednego typu korby trzeba też dobrać jej wersję która obsługuje interesującą nas linię łańcucha? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się