bruno824

napęd sram nx 1x12 - regulacja

Rekomendowane odpowiedzi

bruno824

Cześć, posiadam napęd sram nx 1x12. Mam problem z jego regulacja, sytuacja wygląda następująco. Skrajne przełożenia idealnie ustawione, wrzucam biegi i idę od dołu kasety w górę, pierwszy bieg wrzuca się idealnie, 2 też, 3 też, 4 też, wrzucam na 5 i jest delikatne tykanie łańcucha jakby nie siedział idealnie na zębatkach, 6 już normalnie, 7 też, 8 też, 9też, i na 10/11 zaczyna się kolejny problem czyli u góry kasety. Łańcuch nie jest osadzony idealnie na ząbkach i delikatnie ociera o bok kolejnej zębatki, taki dźwięk tarcia o metal. Próba naciągnięcia linki nie pomaga na 5 biegi kompletnie, a pogarsza sytuacje u góry kasety. Gdy linke luzuje to u góry jest cisza, ale na dole i tak dalej cyka. Miał ktoś podobny problem? Może napęd się musi po prostu dotrzeć? Jego przebieg to około 50km, chciałbym jednak, aby on działał jak należy. Podczas jazdy te ocieranie praktycznie ciezko uslyszec, ale na stojaku słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Sprawdź hak przerzutki. W napędzie 12s hak musi być idealnie w linii koła.
Nie wystarczy metodą na pręt M8.
Użyj specjalnego przyrządu do prostowania haka.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bruno824

Jeśli rower jest na gwarancji to mogę oddać do serwisu w ramach gwarancji ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Jasne, że tak, ale regulację i prostowanie haka raczej policzą Ci płatnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bruno824

Rower ma 50 km, od początku przerzutka tak chodziła, wiec dlaczego będzie to płatne? A nie w ramach gwarancji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Bo to Polska :P Zaraz Ci zarzucą że źle użytkowałeś niezgodnie z przeznaczeniem, że gdzieś oparłeś czy coś, choć oczywiście mogą Ci to uznać i zrobić ale możesz na to czekać kilka dni bo kolejki są.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

W 12-ce bardzo istotna sprawa to prawidłowa odległość górnego kółka przerzutki a największej zębatki. Nie jesteś pierwszy z tym kłopotem więc Sram ma do tego specjalny przymiar. Być może to jest to. 

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nacomito

Ja miałem podobny problem z napędem 1x12 w nowym rowerze, co prawda trochę inna kaseta bo GX ale objaw podobny bo takie "tykanie" miałem na 16 i 18 czyli 4  i 5 biegu. Dodatkowo po pewnym czasie zauważyłem niewielki luz boczny na tylnym kole. Rozwiązaniem okazało się dokręcenie, po pierwsze haka, po drugie śruby na piaście. Myślę, że to powszechny problem ze nowe rowery należy po przejechaniu 100-200 km jeszcze raz po prostu poskręcać.  Oczywiście po skręceniu przerzutkę trzeba też wyregulować 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kulten

Cześć, pozwolę się dorzucić do tego wątku ponieważ borykam się z podobnymi objawami, a nawet gorszymi. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem nowego Scalpela SE 2 i wszystko byłoby pięknie gdyby nie zmora z ustawieniem prawidłowo przerzutki. Niezależnie jak męczę się z regulacją, to na określonych zębatkach przeskakuje mi z ominięciem zębatki pośredniej, Czyli np chcąc wrzuć 4rkę, to z 3jki przelatuje mi od razu na 5tkę. Pomyślałem sobie, że może to wina haka więc zakupiłem nowy ale nic to nie pomogło. Poza tym przerzutka spoglądając na rower od tyłu nie jest idealnie w pionie, tzn wózek odchylony jest w kierunku koła. U kolegi w Treku jest dokładnie taka sama przypadłość. Mogę prosić o wskazówki co jest nie tak? Ktoś napisał coś o dokręceniu piasty ale nie widzę co tam mógłbym dokręcić. Gdy miałem Crossmaxy ST w poprzednim Cannondale'u, tam była taka śruba, którą mogłem dokręcić. No i fakt, ze poprzednie, starsze napędy były idealnie idiotoodporne i czego bym nie robił, pracowały idealnie. A teraz chyba jestem za głupi na obecne wynalazki :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Naprostuj hak przyrządem. Nieważne, że hak jest nowy: sprawdź przyrządem czy jest ustawiony idealnie w linii koła.
W dziale zrób to sam zamieściłem jak zrobić samemu taki przyrząd.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kulten

Ale czy to oznacza, że wahacz jest krzywy/źle zaprojektowany?

Kupię gotowca. Podziwiam pomysł i realizację ale leniuch ze mnie :) .

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Jasne, co kto woli. Przy 12s przyrząd do haka jest niezbędny.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak
W tym systemie zaleca się używanie
Takiego przyrządu do regulacji przerzutki a dokładnie odległości kółeczka od kasety
https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/urzadzenia-i-przyrzady/prod/sram-chain-gap
Bez tego można się obejść. Wystarczy ustawić 15 mm odległości między zębatkami przerzutki i kasety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kulten
23 godziny temu, piter614 napisał:

W tym systemie zaleca się używanie
Takiego przyrządu do regulacji przerzutki a dokładnie odległości kółeczka od kasety
https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/urzadzenia-i-przyrzady/prod/sram-chain-gap

Zamówiłem to ustrojstwo dla spokoju sumienia ale sądzę, że cudów tym nie zdziałam. Wczoraj za to wyprostowałem samą przerzutkę i dziś 35km testowej jazdy wreszcie przywróciło uśmiech na moja gębę a sam system 1x12 wreszcie zaczął mi się podobać.

 

Niemniej jednak uważam, że tak jak w świecie pralek czy aut, tak w świecie rowerów wszystko jest coraz droższe i paradoksalnie coraz mniej wytrzymałe i idiotoodporne :) .

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Sram ma bardzo dobry produkt ale nie w grupach typu NX czy często GX. Do tego nie potrafi tego co konkurencja czyli zrobić przerzutki odpornej na rozregulowywanie, pancernej i odpornej na lekkie krzywizny haka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

To nie wina Sram tylko systemu 12s, w którm zębatki są bardzo blisko siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
W dniu 2.06.2019 o 09:11, Nacomito napisał:

Ja miałem podobny problem z napędem 1x12 w nowym rowerze, co prawda trochę inna kaseta bo GX ale objaw podobny bo takie "tykanie" miałem na 16 i 18 czyli 4  i 5 biegu. Dodatkowo po pewnym czasie zauważyłem niewielki luz boczny na tylnym kole. Rozwiązaniem okazało się dokręcenie, po pierwsze haka, po drugie śruby na piaście. Myślę, że to powszechny problem ze nowe rowery należy po przejechaniu 100-200 km jeszcze raz po prostu poskręcać.  Oczywiście po skręceniu przerzutkę trzeba też wyregulować 

Tak oczywiście, że trzeba, przecież nawet w gwarancji masz taki zapis o wymaganym serwisie po przejechaniu określonego dystansu lub jakimś czasie użytkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614
13 godzin temu, kulten napisał:

Wczoraj za to wyprostowałem samą przerzutkę

Przeglądnij sobie filmik szajbajka jak opowiada o regulacji właśnie tych przerzutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.