Skocz do zawartości

Wymiana całego napędu vs kaseta i łańcuch


jacob1

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, 

Mam taki zestaw Kaseta Hg-31, korba  FC-TY301, do tego łańcuch hg40. W związku z tym że po zrobieniu jakiś 1200km łańcuch już się dość mocno wyciągnął (jak mierzyłem suwmiarka to przekroczył magiczny 1%) to kupiłem Connexa 808. Niestety po założeniu o ile kręcąc ręką gdy rower był w powietrzu było wszystko ok, to pod obciążeniem (gdy wsiadłem na rower) to łańcuch ciągle przeskakiwał (myślę że co obrót zebatki). Problem najbardziej występował na 6 i 7 biegu. Dopiero jak z przodu dla testu wbiłem na środkowa zębatkę to jakoś to jechało. 

Stąd wydaje mi się że to przez nadjedzone koronki korby

Po zmianie na stary łańcuch wszystko ok

Pytanie do was czy wymieniać cały napęd (bez łańcucha ofc) czy sama korbę? Po kasecie jakieś zużycie widać ale moim zdaniem nie jest znaczne.  Jeśli chodzi o korbę, to widziałem nawet tu gorsze. Ale rzeczywiście widać (nawet na zdjęciu) że kilka koronek dostało bardziej niż inne (gorzej to wygląda jak się patrzy z góry) Co o tym myślicie ??

Jest sens myśleć i zmianie samej kasety czy raczej kaseta + korba od razu? 

Swoją drogą, wiem że niska klasa osprzętu ale jednak 1200km to dość szybko. Myślałem że wystarczy łańcuch teraz zmienić i za 1k km wrzucę kolejny 

IMG_20190419_160644.thumb.jpg.d4c1de6bf989ad564e12e890175a4456.jpg

 

IMG_20190419_160533.jpg

Edytowane przez jacob1
Odnośnik do komentarza

Rozciągnąć się mocno rozciągnął. To już jak kiedyś mailem jakiś marketowy rower i jakiś najtańszy kmc to tak szybko się nie rozciagal.

Dzięki za odpowiedzi. Czyli korbę można jeszcze zostawić (jest jeszcze jeden zadzior mały ale to myślę że bez problemu ew. Może. przeszlifowac)???

I teraz kaseta. Do tego hg-41 czy dopłacać hg-50/51 (tylko czy ma sens skoro z przodu zostaje Tourney?) ?

Rower Kands Energy 1100

 

Odnośnik do komentarza

Kaseta do wyrzucenia (btw kasety sram'a są imo trwalsze, łańcuchy zresztą też)

Korba, szczególnie największa zębatka, tez już długo nie pociągnie, zrobiłbym to od razu - tutaj pomyśl o wymianie na coś ze zintegrowaną osią.

A przede wszytki zacznij jeździć z odpowiednią kadencją, bo jak widać po kasecie i korbie (najczęstszych przełożeniach) powinieneś osiągać średnie prędkości rzędu 40-50kmh (przy odpowiedniej kadencji) a wątpię, że na takim rowerze jest to osiągalnie. Kolarstwo to sport wytrzymałościowy i kręcąc siłowo zajedziesz baaaardzo szybko każdy napęd

 

Edytowane przez SzpiceR
Odnośnik do komentarza

Korba ma dużo zębów ( najw. zębatka ) żeby tam przeskakiwało to zębów niemal musiałoby nie być. O korbę się nie martw jeszcze, choć widać na niej zużycie, jeszcze jeden napęd przeżyje.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Piotr78 napisał:

Korba ma dużo zębów ( najw. zębatka ) żeby tam przeskakiwało to zębów niemal musiałoby nie być.

Ja tylko dodam że zużycie korby nie wynika z samej ilości zębów a pracy jaką wykonuje. Korba nie ciągnie (czy jak kto woli, pcha) łańcuch więc to ona wywiara na niego siłę. Z kolei w przypadku kasety jest odwrotnie. To łańcuch ciągnące kasetę 

Odnośnik do komentarza

Kaseta zużyta i pewnie nie szło by na starej głado, 

Ale głównym problemem był jednak sam Connex (po wymianie kasety lepiej, ale wciąż źle)

Nie wiem jak nie zauważyłem tego wcześniej, ale problem był z jednym ogniwem- połączenie z sąsiednimi było całkowicie sztywne. Nie pomagało "kombinerkowanie go", dopiero to w połaczeniu z 2-3 krotnym rozkuciem i skuciem (mam nadzieje że przez to nie osłabiłem mocno tych sworzni) pomogło i łańcuch sie uruchomił

Warto jednak sprawdzić, nawet nowy łańcuch

 

connex.jpg

Edytowane przez jacob1
Odnośnik do komentarza

Tak patrzę na kasetę na zdjęciu...i wcale tak źle nie wygląda...zużyte zęby przypominały by te u rekina a te jeszcze moim zdaniem nie są tragiczne...

 

 

Odnośnik do komentarza
Slick Tires

najwiekszym bledem bylo kupno badziewia zwanego hg40,  gdbys kupil connex 800/808 jezdzilbys bez problemow, od siebie napisze ze posiadalem kasete hg51 11-28  przejechala pod moja noga ok 8500km  malo co widac na niej zuzycie,  jezdzilem na connexach oraz na poczatku na hg 40 ktory po 700km polecial do kosza ze wzgledu na zuzycie, a teraz ile km zrobilem,  wiec tak, connex 800 wytrzymal 3300km ostrej mocnej jazdy po asfalcie, connex 808 dobil do 2600 km zmienilem go tylko ze wzgledu przejscia na naped 1x9, tyle co do wytrzymalosci hg40 

Odnośnik do komentarza
piotr.solek

Kup zwykły tani łańcuch i pamiętaj o  płynnej zmianie biegów, otrzymując w dobrym stanie cały napęd..

Jesli planujesz większą wymianę (kaseta i korba), to sam pisałeś ,że na starym łańcuchu wszystko ok. Wymienisz, jak sam poczujesz pod noga, że coś nie tak.

Edytowane przez piotr.solek
Odnośnik do komentarza
Slick Tires

zwykly tani lancuch?  daj sobie spokoj,  hg 40 to dziadostwo,  kup connex 808 niedosc ze wytrzymuje tyle ile 5 hg40 to jeszcze jest odporny na rdze,  do tego dokup przymiar do lancucha zeby sprawdzic kiedy kwalifikuje sie do wymiany no i oczywiscie jakikolwiek smar do lancucha + benzyna do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Slick Tires

zmien kasete na hg51  11-28  lancuch connex 808  korba Alivio FC-T4060   nie ma sensu jechanie na tanim szmelcu, korba tez juz oberwala i widzisz, tarcz nie zmienisz....

Odnośnik do komentarza
piotr.solek
18 godzin temu, Slick Tires napisał:

zwykly tani lancuch?  daj sobie spokoj,  hg 40 to dziadostwo,  kup connex 808 niedosc ze wytrzymuje tyle ile 5 hg40 to jeszcze jest odporny na rdze,  do tego dokup przymiar do lancucha zeby sprawdzic kiedy kwalifikuje sie do wymiany no i oczywiscie jakikolwiek smar do lancucha + benzyna do czyszczenia

Nie zamierzam się z tobą przekomarzać na racje, tylko dlatego ,że przejechałeś ledwo 700 km na hg 40 (zrobiłem 2x tyle), jak i coonex'a (2x więcej). Mierzysz łańcuch swoją miarą, nie patrząc na to, czym i co reprezentuje autor postu. Nie zwróciłeś uwagi , że on ma też connex'a (wadliwego). ps 808 zaczyna rdzewieć, kiedy warstwa ochronna zostanie zdarta.

Edytowane przez piotr.solek
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...