jacob1 Napisano 19 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 (edytowane) Czesc, Mam taki zestaw Kaseta Hg-31, korba FC-TY301, do tego łańcuch hg40. W związku z tym że po zrobieniu jakiś 1200km łańcuch już się dość mocno wyciągnął (jak mierzyłem suwmiarka to przekroczył magiczny 1%) to kupiłem Connexa 808. Niestety po założeniu o ile kręcąc ręką gdy rower był w powietrzu było wszystko ok, to pod obciążeniem (gdy wsiadłem na rower) to łańcuch ciągle przeskakiwał (myślę że co obrót zebatki). Problem najbardziej występował na 6 i 7 biegu. Dopiero jak z przodu dla testu wbiłem na środkowa zębatkę to jakoś to jechało. Stąd wydaje mi się że to przez nadjedzone koronki korby Po zmianie na stary łańcuch wszystko ok Pytanie do was czy wymieniać cały napęd (bez łańcucha ofc) czy sama korbę? Po kasecie jakieś zużycie widać ale moim zdaniem nie jest znaczne. Jeśli chodzi o korbę, to widziałem nawet tu gorsze. Ale rzeczywiście widać (nawet na zdjęciu) że kilka koronek dostało bardziej niż inne (gorzej to wygląda jak się patrzy z góry) Co o tym myślicie ?? Jest sens myśleć i zmianie samej kasety czy raczej kaseta + korba od razu? Swoją drogą, wiem że niska klasa osprzętu ale jednak 1200km to dość szybko. Myślałem że wystarczy łańcuch teraz zmienić i za 1k km wrzucę kolejny Edytowane 19 Kwiecień 2019 przez jacob1 Odnośnik do komentarza
Piotr78 Napisano 19 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 Kaseta do wymiany, 6 i 7 za bardzo zjechana pod nowy łańcuch. Korba jeszcze pożyje. Odnośnik do komentarza
seraph Napisano 19 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 (edytowane) Jak wyżej - kaseta tragedia. Szlifować nawet szkoda. Widać idealnie jak gumowy jest HG40 na dodatek przy ciut siłowej jeździe.. . Edytowane 19 Kwiecień 2019 przez seraph Odnośnik do komentarza
jacob1 Napisano 19 Kwiecień 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 Rozciągnąć się mocno rozciągnął. To już jak kiedyś mailem jakiś marketowy rower i jakiś najtańszy kmc to tak szybko się nie rozciagal. Dzięki za odpowiedzi. Czyli korbę można jeszcze zostawić (jest jeszcze jeden zadzior mały ale to myślę że bez problemu ew. Może. przeszlifowac)??? I teraz kaseta. Do tego hg-41 czy dopłacać hg-50/51 (tylko czy ma sens skoro z przodu zostaje Tourney?) ? Rower Kands Energy 1100 Odnośnik do komentarza
SzpiceR Napisano 19 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 (edytowane) Kaseta do wyrzucenia (btw kasety sram'a są imo trwalsze, łańcuchy zresztą też) Korba, szczególnie największa zębatka, tez już długo nie pociągnie, zrobiłbym to od razu - tutaj pomyśl o wymianie na coś ze zintegrowaną osią. A przede wszytki zacznij jeździć z odpowiednią kadencją, bo jak widać po kasecie i korbie (najczęstszych przełożeniach) powinieneś osiągać średnie prędkości rzędu 40-50kmh (przy odpowiedniej kadencji) a wątpię, że na takim rowerze jest to osiągalnie. Kolarstwo to sport wytrzymałościowy i kręcąc siłowo zajedziesz baaaardzo szybko każdy napęd Edytowane 19 Kwiecień 2019 przez SzpiceR Odnośnik do komentarza
Piotr78 Napisano 19 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 Korba ma dużo zębów ( najw. zębatka ) żeby tam przeskakiwało to zębów niemal musiałoby nie być. O korbę się nie martw jeszcze, choć widać na niej zużycie, jeszcze jeden napęd przeżyje. Odnośnik do komentarza
Red Napisano 20 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 20 Kwiecień 2019 13 godzin temu, Piotr78 napisał: Korba ma dużo zębów ( najw. zębatka ) żeby tam przeskakiwało to zębów niemal musiałoby nie być. Ja tylko dodam że zużycie korby nie wynika z samej ilości zębów a pracy jaką wykonuje. Korba nie ciągnie (czy jak kto woli, pcha) łańcuch więc to ona wywiara na niego siłę. Z kolei w przypadku kasety jest odwrotnie. To łańcuch ciągnące kasetę Odnośnik do komentarza
jacob1 Napisano 20 Kwiecień 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwiecień 2019 Czyli kupię na razie kasetę i zobaczę czy podejdzie z nowym łańcuchem Fakt jeżdżę na niskich kadencjach. Muszę nad tym popracować Odnośnik do komentarza
jacob1 Napisano 25 Kwiecień 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwiecień 2019 (edytowane) Kaseta zużyta i pewnie nie szło by na starej głado, Ale głównym problemem był jednak sam Connex (po wymianie kasety lepiej, ale wciąż źle) Nie wiem jak nie zauważyłem tego wcześniej, ale problem był z jednym ogniwem- połączenie z sąsiednimi było całkowicie sztywne. Nie pomagało "kombinerkowanie go", dopiero to w połaczeniu z 2-3 krotnym rozkuciem i skuciem (mam nadzieje że przez to nie osłabiłem mocno tych sworzni) pomogło i łańcuch sie uruchomił Warto jednak sprawdzić, nawet nowy łańcuch Edytowane 25 Kwiecień 2019 przez jacob1 Odnośnik do komentarza
wozo13 Napisano 18 Maj 2019 Udostępnij Napisano 18 Maj 2019 Tak patrzę na kasetę na zdjęciu...i wcale tak źle nie wygląda...zużyte zęby przypominały by te u rekina a te jeszcze moim zdaniem nie są tragiczne... Odnośnik do komentarza
Slick Tires Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 najwiekszym bledem bylo kupno badziewia zwanego hg40, gdbys kupil connex 800/808 jezdzilbys bez problemow, od siebie napisze ze posiadalem kasete hg51 11-28 przejechala pod moja noga ok 8500km malo co widac na niej zuzycie, jezdzilem na connexach oraz na poczatku na hg 40 ktory po 700km polecial do kosza ze wzgledu na zuzycie, a teraz ile km zrobilem, wiec tak, connex 800 wytrzymal 3300km ostrej mocnej jazdy po asfalcie, connex 808 dobil do 2600 km zmienilem go tylko ze wzgledu przejscia na naped 1x9, tyle co do wytrzymalosci hg40 Odnośnik do komentarza
piotr.solek Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 (edytowane) Kup zwykły tani łańcuch i pamiętaj o płynnej zmianie biegów, otrzymując w dobrym stanie cały napęd.. Jesli planujesz większą wymianę (kaseta i korba), to sam pisałeś ,że na starym łańcuchu wszystko ok. Wymienisz, jak sam poczujesz pod noga, że coś nie tak. Edytowane 27 Maj 2019 przez piotr.solek Odnośnik do komentarza
Slick Tires Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 zwykly tani lancuch? daj sobie spokoj, hg 40 to dziadostwo, kup connex 808 niedosc ze wytrzymuje tyle ile 5 hg40 to jeszcze jest odporny na rdze, do tego dokup przymiar do lancucha zeby sprawdzic kiedy kwalifikuje sie do wymiany no i oczywiscie jakikolwiek smar do lancucha + benzyna do czyszczenia Odnośnik do komentarza
RaTer Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 Kaseta nie wydaje się wcale taka zła. Na łańcuch hg 40 także bym się nie decydował Odnośnik do komentarza
Slick Tires Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 zmien kasete na hg51 11-28 lancuch connex 808 korba Alivio FC-T4060 nie ma sensu jechanie na tanim szmelcu, korba tez juz oberwala i widzisz, tarcz nie zmienisz.... Odnośnik do komentarza
wozo13 Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 KMC robi niedrogie i dobre łańcuchy trochę głośne, ale przynajmniej nie zrobione z goownolitu Odnośnik do komentarza
piotr.solek Napisano 27 Maj 2019 Udostępnij Napisano 27 Maj 2019 (edytowane) 18 godzin temu, Slick Tires napisał: zwykly tani lancuch? daj sobie spokoj, hg 40 to dziadostwo, kup connex 808 niedosc ze wytrzymuje tyle ile 5 hg40 to jeszcze jest odporny na rdze, do tego dokup przymiar do lancucha zeby sprawdzic kiedy kwalifikuje sie do wymiany no i oczywiscie jakikolwiek smar do lancucha + benzyna do czyszczenia Nie zamierzam się z tobą przekomarzać na racje, tylko dlatego ,że przejechałeś ledwo 700 km na hg 40 (zrobiłem 2x tyle), jak i coonex'a (2x więcej). Mierzysz łańcuch swoją miarą, nie patrząc na to, czym i co reprezentuje autor postu. Nie zwróciłeś uwagi , że on ma też connex'a (wadliwego). ps 808 zaczyna rdzewieć, kiedy warstwa ochronna zostanie zdarta. Edytowane 28 Maj 2019 przez piotr.solek Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się