czerwo

Działanie suplementów

Rekomendowane odpowiedzi

czerwo

Witam, chciałem zapytać jak możecie wierzyć w suplementy skoro ich działanie poddaje się tak wielkiej wątpliwości. Od czterech miesięcy zacząłem intensywnie ćwiczyć i wychowanie w dobie tu i teraz daje mi się w znaki i oczywiście chciałem szybkiego efektu i sięgnąłem po suplementy, zrobiłem research i kupiłem beta-alanine, cytrulinę oraz magnez w tabletkach ale czytałem i czytałem i doszedłem do wniosku że magnez biorę bez sensu bo zakładanie że mam czegoś niedobór bo ktoś tak powiedział bez przebadania się jest bez sensu, a jeśli chodzi o pozostałe dwa suplementy to sobie cały czas myślę o bcaa teraz wszyscy piszą że nie działa bo są nowe badania ale dawniej też były badania i mówili że działa :D no to skoro tak to jak mogę wierzyć w cokolwiek innego co teraz chwalą. Nawet teraz jeszcze próbują bronić bcaa ale to nie ważne skoro ludzie kłócą się czy to wgl działa!! a na świecie bierze to miliony ludzi to to jest jakiś absurd :D jeśli różnica jest tak mała że wgl poddaje się dyskusji efektywność takiej substancji :) suplement powinien być tylko warty uwagi jeśli każde badanie bez problemu pokazuje jak bardzo działa i możemy się kłócić o to jak bardzo a nie czy wgl :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
W dniu 15.4.2019 o 18:31, czerwo napisał:

zrobiłem research i kupiłem beta-alanine, cytrulinę oraz magnez w tabletkach

Skąd wiesz,że akurat tego potrzebujesz?

Skąd wiesz na jakim poziomie wchłaniany jest przez Twój organizm, choćby magnez? Choć akurat magnez i potas to pierwiastki, które najczęściej podlegają niedoborowi, ponieważ organizm pozbywa się ich wraz m.in. z potem, a także w wyniku spożywania kawy, napojów energetycznych, tłuszczów oraz alkoholu.

Dlatego to się nazywają suplementy diety, bo służą do uzupełniania niedoborów, ale pod warunkiem że takie masz. Jeśli chcesz odpowiedzieć sobie na postawione przez siebie pytania to w pierwszej kolejności powinieneś poddać się szczegółowym badaniom. Być może one wykazałyby czy masz jakieś baraki w organiźmie i co ewentualnie wymagałoby uzupełnienia. 

 

 

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red

Ręce opadają. Suplementy potrzebne są dopiero od pewnego poziomu a na poziomie amatorskim większość składników otrzymujesz z pożywieniem. Osobiście nie przeprowadzam suplementacji bo koszt supli przewyższa koszty normalnych posiłków, które trzeba spożywać nawet w okresie suplementacji. 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer
16 minut temu, Red napisał:

Suplementy potrzebne są dopiero od pewnego poziomu a na poziomie amatorskim większość składników otrzymujesz z pożywieniem.

Siedze trochę w sporcie i szczerze mówiąc nie słysząłme nigdy takie teorii...? Fakt, czasem niedobór pierwiastków udaje się bilansować posiłkami, ale przy uprawianiu sportu, nawet amatorsko konieczność ich uzupełniania zależy przede wszystkim od samego organizmu, rodzaju spożywanych pokarmów, a przede wszystkim poziomu i częstotliwości poddawania organizmu wysiłowi. Zatem pisanie, że suplementować się należy od pewnego poziomu, jak rozumiem wyższego jak amatorski, to tak jak stwierdzić, że dopiero od pewnego poziomu powinno się kupowac rower karbonowy, a póki co starcza aluminiowy. o.O

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red

Ostatnie badania dowodzą że przeciętny mężczyzna dostarcza sobie około 40% więcej żelaza niż potrzebuje. Podobnie ma się sprawa z witamą C.  Dostarcza sobie niektórych że składników może obciążyć nerki. Przykładowo niezużyte białko obciąża wątrobę i nerki.

Więc najpierw intensywność, ocena a potem dieta i ewentualnie suplementacja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P
Napisano (edytowane)

A jakie to jest niezużyte białko? 
Swoją drogą nadmiar białka jest wydalany z organizmu i w żadnym wypadku nie obciąża wątroby. Nie ma grupy metylowej.  
Osoby ze zdrowymi nerkami również nie mają czego kompletnie się obawiać. Co innego ja, z jedną nerką 😅.  A nawet mimo tego i jedzenia przez 10 lat 3-3,5g białka na kg masy ciała wyniki mam lepsze, niż osoby kompletne 😏 😅

Edytowane przez Łukasz_P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czerwo
7 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Skąd wiesz,że akurat tego potrzebujesz?

 

uległem trendowi przyznaję ... ale tylko dwa miesiące teraz przemyślałem to i uznałem że rzeczywiście bez badań i sprawdzenia czy mam jakieś niedobory nie ma co się w to pchać, ale ten temat założyłem bo frapowało mnie dlaczego jest tyle entuzjastów suplementów skoro ich działanie jest tak słabo potwierdzone i nawet eksperci sprzeczają się czy naprawdę działają

 

6 godzin temu, Red napisał:

Ręce opadają. Suplementy potrzebne są dopiero od pewnego poziomu a na poziomie amatorskim większość składników otrzymujesz z pożywieniem. Osobiście nie przeprowadzam suplementacji bo koszt supli przewyższa koszty normalnych posiłków, które trzeba spożywać nawet w okresie suplementacji. 

tak, też to zrozumiałem, chociaż jednak niektorzy argumentują to tak że w suplementach masz coś co ciężko dostarczyć organizmowi z pożywienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Red
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, Łukasz_P napisał:

Osoby ze zdrowymi nerkami również nie mają czego kompletnie się obawiać. Co innego ja, z jedną nerką 😅.  A nawet mimo tego i jedzenia przez 10 lat 3-3,5g białka na kg masy ciała wyniki mam lepsze, niż osoby kompletne 😏 😅

U osoby aktywnej białko to się przyjmuje w proporcjach 2,4-3g na kilogram suchej masy mięśniowej a ty napisałeś jakbyś brał je także na kości czy tkankę tłuszczową. Bierzesz tego białka więcej niż przeciętny koks a wątpię czy przy jednej nerce masz pozwolenie na sterydy 😅😅

9 godzin temu, czerwo napisał:

że w suplementach masz coś co ciężko dostarczyć organizmowi z pożywienia

Ta, a na każdym opakowaniu "suplement diety specjalnego zastosowania jako uzupełnienie diety" i takie tam. Napiszę jeszcze raz, większość składników odżywczych przeciętna osoba przyjmuje w nadmiarze i nie ma większego sensu przyjmowanie ich w postaci supli zaraz po wejściu "na drogę prawości" bo to zwyczajne wyrzucanie kasy w błoto. 

Edytowane przez Red

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Szkopuł z tym odżywianiem z obecnych powalonych czasach jest taki, że jak się je na śniadanie jajecznice albo 3 parówki potem banana a na obiad pół kurczaka to nie dziwota, że trzeba się wspomagać tabletkami. Przy normalnych posiłkach wspomaganych warzywami oraz owocami nic więcej nie trzeba brać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcusling
W dniu 17.04.2019 o 18:06, Łukasz_P napisał:

A jakie to jest niezużyte białko? 
Swoją drogą nadmiar białka jest wydalany z organizmu i w żadnym wypadku nie obciąża wątroby. Nie ma grupy metylowej.  
Osoby ze zdrowymi nerkami również nie mają czego kompletnie się obawiać. Co innego ja, z jedną nerką 😅.  A nawet mimo tego i jedzenia przez 10 lat 3-3,5g białka na kg masy ciała wyniki mam lepsze, niż osoby kompletne 😏 😅

Ważysz przykładowo 80 kg - jeśli na 1 kg masy ciała jesz 3,5 g białka ( liczonego z mięsa i nabiału ) to potrzebujesz dziennie 280 g białka. 

Daje to dziennie przykładowo ( przy taniej opcji ) - 1 kg piersi z indyka ( 190 g ), 6 dużych jajek ( 45 g ), kostka chudego twarogu ( 200 g - 40 g ale nie za dobrej jakości ).

Cenowo - pierś z indyka - 24 zł, 6 jajek - 5 zł, twaróg - 3 zł. Czyli dziennie opcja samo białko - 32 zł - miesięcznie koło 1000 zł. To jest samo białko. Do tego trochę owoców, warzyw, dobre węgle, dobre tłuszcze, dobra woda - i wyjdzie 1500 zł na żarcie dla jednej osoby. Jeśli indyka zastąpisz wołowiną to cena się podwoi, jak halibutem to potroi.

A teraz poważnie. Nie potrzebujesz aż 3,5 g białka na kg. Bo tyle nie przyswoisz. 2 g całkowicie wystarcza. Niestety wielu zwłaszcza youtubowych trenerów personalnych często mówiło właśnie o takiej ilości ale raczej pod swoim kątem i zawodników kulturystyki , którzy się przygotowują do zawodów i biorą sterydy, wówczas mają zupełnie inną przyswajalność białka i muszą go przyjmować w ilości do 4 g nawet ( bo inaczej cała para w gwizdek ). 

2 g białka zawsze na beztłuszczowa masę ciała. Czyli jak ważysz 80 kg i masz 12% tkanki tłuszczowej to nie będzie tego białka 160 g ale 140. Oczywiście jak będziesz jadł więcej to wydalisz a nie przyswoisz. 

Generalnie ludzie nie jedzą sensownie ( bo to kosztuje jak wyżej ). Przy odpowiedniej ilości tegoż białka ( ale z dobrego czystego mięsa jak wołowina, indyk pierś, kurczak pierś ale ta lepsza, jajka i ryby morskie ), czystym ryżu, kaszy, ziemniakach, oliwie, orzechach, warzywach i niewielkiej ilości owoców plus woda, kawa, herbata ( bez cukru ) i bez słodyczy wszelkiego rodzaju jak ktoś faktycznie ciężko pracuje i dużo się rusza ( czyli sport ) może sobie kupić białko w proszku jako dodatek, zestaw witamin i minerałów ( 1 tabletka na jeden dzień ), ewentualnie omega-3 tabletki - bo akurat te tłuszcze są w świeżych rybach morskich - a gdzie można złowić świeżutkiego naturalnego łososia, tuńczyka i halibuta w Polsce? - to co hodowli i puszki to tam chyba nie ma żadnych omega-3. 

A jak zrobić sobie słodkie to samemu - jak sernik to w domu gdzie się da mniej cukru, żadnej chemii itd a nie ze sklepu czy z cukierni. Podobnie lody - to co mają te ze sklepu to jest jakiś chemiczny horror. Jedynie Hagen Dazs w niektórych smakach trzyma formę - jak truskawkowe - jajka, śmietana, cukier, truskawka - i co - i koniec, nic już więcej. Ale te lody lepiej zrobić sobie w domu. Bo będzie taniej. Smacznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łza Włóczynutka

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.