Skocz do zawartości

Fox 40 RC2 2010 - Efekt Przyklejenia, niska czułość.


Commencal Supreme DH WC

Rekomendowane odpowiedzi

Commencal Supreme DH WC

Witam,

Od ostatnich 5 dni jestem szczęśliwym posiadaczem commencal'a supreme w wersji world champion z 2010-2012 roku.

Fox 40, czyli moje marzenie, a zarazem rozczarowanie...

Po zakupie roweru, sprzedawca powiedział, że rower miał serwis amortyzatora 2-3 lata temu, i od tego czasu rower stoi w garażu.

Brzmi uczciwie, prawda?

Pierwsze odczucie, no niby fajnie, amortyzator chodzi pełnym skokiem, wszystko super, LECZ, coś jest nie tak...

Na wstępie dodam, że ważę 88-90kg, a sprężyna jest niebieska, więc nawet za miękka...

Występuje ogromny efekt przyklejenia, trzeba ugiąc amortyzator na 20-40mm by golenie dolne odkleiły się od wewnętrznych.

Nawet jak wstaje by dopedałować na płaskim chodniku, to jak delikatnie to zrobie, to widelec nie drgnie, dopiero jak się postaram, to się odkleja, i zaczyna mocno pracować/bujać.

 

 

 

Pomyślałem, zrobię podstawowy serwis!

Rozebrałem foxa, odtłuściłem, zalałem 7,5wt w ilości 40ml na lage (wg. zaleceń foxa), nasączyłem gąbeczki smarujące w oleju 15wt, a uszczelki uwaliłem całe w smarze sram butter, a ślizgi jeszcze bardziej, również sram butter.

 

I co? Fajnie, amortyzator przestał żygać czarnym olejem, nie cieknie, lecz efekt przyklejenia taki sam :/

Dopiero zjazd z krawężnika powoduje wykorzystanie na oko 50-80mm skoku.

Jeśli chodzi o pracę w trudniejszym terenie, hopy, dropy, latanie, to działa wyśmienicie... :)

Ps. Serwis był podstawowy, NIE zaglądałem do kąpieli olejowej sprężyny, i tłumika, ze względu na to, że fox nie chwali się ile, i jakiego oleju tam wlać :)

 

Ps2. Dodam, iż fox ma nie widoczne dla oka przetarcie nieco nad uszczelkami, nie czuć go pod palcem, takie dwie kreseczki, podobno to częste w foxach, lecz nie sądze, że to jest powód.

 

i teraz pare pytań...?

1. Co jest powodem tak niskiej czułości?

2. Stukanie sprężyny w goleni mnie denerwuje, jak temu zapobiec?

3. Chciałbym wymienić sprężynę na twardszą (zieloną) bo dobija mi widelec przy średniej wielkości skokach, a przy większych aż mi jest go szkoda, lecz jeśli przy za miękkiej tak pracuje, to szczerze powiedziawszym boje się wkładać twardszej.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

2-3 lata bez serwisu...jak nic kompletny serwis a nie tylko podstawowy, czyli zrobiłeś sobie tylko roboty. Możliwe że to wina tłumika lub tłoczek pod sprężyną jest już suchy lub coś nie tak przez co tak działa. Jeśli sprężyna Ci stuka w goleni to albo mu się taka osłonka plastikowa zsunęła w dół lub za mało smaru na sprężynie.

Najpierw mu zrób kompleksowy serwis a nie tylko podstawowy zwłaszcza po tylu latach stania, a potem myśl nad zmianą sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Commencal Supreme DH WC

Wydaje mi się, że jest szansa na znalezienie tych informacji...

Tak czy siak, wolałbym zrobić to sam.

Bo nie jeden amortyzator w życiu serwisowałem, rockshoxa to bułka z masłem...

Tutaj coś znalazłem na stronie foxa, ale nie chce mi się wierzyć, że tylko 50ml na każdą lagę, jak do każdej dolnej było trzeba wlać po 40ml...

Screenshot_20190415-131740_Samsung Internet.jpg
Odnośnik do komentarza

Noo RS'y to bardzoproste amory w serwisie i w sumie dobrze :) te nowe tłumki z Chargerem to inna bajka serwisu ale tu nie o tym :) 

W necie na pewno ludzie posprawdzali i jest możliwość serwisu samemu to nie czarna magia :D Także możesz próbować i tak go gwarancja nie obejmuje :P 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Commencal Supreme DH WC

Mam wszystkie parametry, i informacje do serwisu.

 

Teraz pare pytań do was, czy tzw. oil bath (kąpiel olejowa) to nic innego jak olej w dolnych lagach? 50ml?

 

Damper - czyli tłumik? Do tłumika wlać 122ml?

A do sprężyny tytanowej? Coś wlewać? Bo nie ma napisane.

Screenshot_20190415-132451_Chrome.jpg
Odnośnik do komentarza

Jak się nie mylę to tak "bath oil" to kąpiel olejowa do dolnych lagów, a do do tłumika 122ml wydaję się logiczną wartością i jest możliwe że prawdziwa :)

Na sprężynę na pewno się coś daje, czy to smar, czy smar i olej tego nie wiem, niech mądrzejsi w tej sprawie coś doradzą :).

Odnośnik do komentarza

Noo  to jak nic musi być albo tłumik albo sprężyna. Zwłaszcza że zrobiłeś mu podstawowy serwis to na bank mu dobrze tuleje ślizgowe jak i gąbki pod uszczelkami kurzowymi dobrze naoliwiłeś/nasmarowałeś, także problem musi być wewnątrz amora.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...