Skocz do zawartości

Rower typu gravel do samodzielnego złożenia


erkaer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono w pierwszym poście,

przepraszam jeśli nie do końca dział odpowiedni i przechodzę do rzeczy.

Pewna wizja pojawiła się już ponad  rok temu, niestety nastąpiły zmiany i pojawiły się pewne okoliczności i zrobiło się tak że nie tylko zero realizacji ale nawet ponad rok nie zakręciłem korbą.

Tymczasem cross odkurzony, przegląd zrobiony i korba powili się kręci, a człowiek na nowo przyzwyczaja się do roweru. I powróciły dość ambitne plany i do tego wszystko zmierza.

Pierwsze to rzucić palenie,

drugie zejść z wagi,

trzecie najbardziej ambitne i wymagające i mam nadzieję że wykonalne, w 2020 przejechać Wisłę 1200.

Wstępnie wszystkie plany i założenia mam ogarnięte, jedna kwestia tylko pozostaje rower, gdyż zdaje sobie sprawę że na obecnym jest to mało wykonalne. I tu pojawia się wizja gravela.

Tak zauroczyły mnie te rowery że inne nie wchodzą w grę. Mają prawie wszystko czego potrzebuję nie tylko na wyprawy, ale na codzienne dojazdy do pracy gdzie połowa drogi to piękne asfalty a druga leśne ścieżki. Jest jedno ale niestety cena , 7 tyś za śliczną meride jako jednorazowy wydatek na obecną chwilę trochę przerasta zwłaszcza że czekają mnie jeszcze inne wydatki w tym roku, i wiem że są tańsze opcje ale nic nie poradzę że rower też musi chwytać za serce wyglądem.

Zrodził się więc pomysł żeby rozłożyć to w czasie rzucając sobie kolejne wyzwanie i złożyć rower samemu od a do z kompletując kolejne części, tym bardziej że wersje sklepowe mają rozwiązania nie do końca mi odpowiadające.

I teraz pojawi się seria pytań do Was jako że specem w tym temacie nie jestem o dobór części.

Wiem mniej więcej w jaki poziom osprzętu będę celował, tiagra/105 w zależności od budżetu, hamulce tarczowe mechaniczne, zależy mi na korbie trzy-blatowej,

natomiast kompletnie nie wiem za bardzo nic o ramie jak i gdzie szukać i kupić, wiem że rama i widelec alu, i od tego chce zacząć zbierać komponenty czyli w pierwszej kolejności

kupić ramę i widelec. Więc proszę was o pomoc w doborze i zakupie całego szkieletu roweru do mojego składanego gravela.

 

Odnośnik do komentarza

Dużo producentów sprzedaje frame sety. Popatrz na Accenta, NS bike, Octane One, Rondo. To tak z pamięci wypisani producenci łatwo dostępni w Polsce. Składanie samemu niekoniecznie wyjdzie Ci taniej chociaż personalizacja to coś za co warto dopłacić. Coś za coś :)

Od siebie jako fajną podstawe proponowałbym Octane One Gridd: https://7anna.pl/product-pol-10265-Rama-i-widelec-Octane-One-Gridd-700c.html

2x Sztywne osie, kable na zewnątrz (plus w przypadku awarii).

Ale jakbym miał wybierać dla siebie to szedłbym w stal i brał Rondo Ruut ❤️

Edytowane przez Fimala
Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Fimala napisał:

Składanie samemu niekoniecznie wyjdzie Ci taniej

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nigdy nie wyjdzie taniej, przynajmniej nie na nowych częściach kupowanych po detalu ;) Ja rozważałem zakup ramy Furiousa i poskładanie na Tiagrze 2x10 całości, ale jak suma cen przebiła 5.5k PLN to stwierdziłem, że to jednak mocno średni pomysł jest ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Przyznaję że cały weekend nad tym myślałem, i powoli dociera do mnie że faktycznie mimo że gdzieś tam rołożone w czasie wcale nie musi wyjść taniej.

Zacząłem nawet rozglądać się za czymś co spełniłoby większość moich oczekiwań a z finansami ogarnąć sytuację jak już będzie decyzja ten i już.

I tak zastanawiam się czy powiedzmy przy tych 5tyś nie uderzyć np w

FUJI JARI 1.5 lub Cannondale Topstone Disc SE Sora ze wskazaniem na Fuji

zastanawia mnie tylko jedno bo w tej grupie cenowej jest jeszcze kilka ciekawych rowerów na Sramie

jakie będą różnice między jednym blatem a dwoma na korbie.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, erkaer napisał:

jakie będą różnice między jednym blatem a dwoma na korbie.

Największa będzie taka, że będziesz miał jeden blat na korbie zamiast dwóch :D

A tak serio, to w zależności od tego jaką dobierzesz korbę (bo kaseta w rowerach z tego segmentu na ogół i tak będzie 11-42) to będziesz miał porównywalnie na podjazdach, ale na ogół mniejsze opcje na maksymalną prędkość (przełożenie np. 42/11 nie da ci takiej prędkości jak 50/11). Dochodzi kwestia przełożeń pośrednich, których w napędzie 1x będzie po prostu mniej. Dla mnie na przykład był to czynnik, który skasował w ogólę opcję na napęd 1x, bo moje nogi i kondycja wymagają tych dodatkowych przełożeń pośrednich.

Odnośnik do komentarza

Jeśli szukasz części to mam koła gravelowe. Ze speca Sequoia. Na ośki przelotowe 12 mm! rama musi uwzględniać taki standard. Z przodu całkiem nowiutka porządna piasta Novatec na maszynach, tył na seryjnej piaście Speca. Z czasem można wymienić. Koła fajne, od razu pod bezdętkę.

Koła oddam za grosze bo mi po prostu zalegają. 300 zł plus wysyłka to niemal cena samej przedniej piasty.

Odnośnik do komentarza

Witam, i od razu przepraszam za zamieszanie z pierwszego postu ze składaniem z części,

przespałem się z tematem, decyzja podjęta, dzisiaj zorganizowałem też pln`y, problem jest inny, rozmiar ramy,

gdzieś w którymś filmie z fitsajzingu Szaj podawał swoje wymiary przy ustawieniu siodełka i wyszły mi takie same 183wzrost/87-88krok do jajek wyszło mi jakieś 83-84cm,

i podawał że rama 56 w canonach jest dla Niego idealna, wczoraj mierzyłem się do Cube Nuroad 56 i miałem wrażenie że jajka mam prawie przy rurze, a nie jak Szaj gdzie wsadzał sobie w prześwit dwa czy trzy palce, i tu pytanie bo przy rozmiarze ram L56 w fuji jari wysokość od podłoża jest 824mm-stack 592- reach 379, z kolei drugi model który mnie interesuje czyli canon topstone rozmiar M56 odpowiednio od podłoża 784mm stack- 579 reach-385 i jest jeszcze rozmiar L58 825/610/394,

Jak sprawdziłem model canona z filmu przy rozmiarze 56 miał chyba rame na wysokości 804 od podłoża, i kompletnie zgupiałem a nie ma opcji żebym przymierzał się do wszystkich rozmiarów ram więc pytanie rama jak ma rozkminić te rozmiarówki która pasuje do mnie.

Odnośnik do komentarza

Nie pamiętam co mi w sklepie mówili (coś że inaczej mierzone). 3 sklepy mi potwierdziły, że rozmiar 56 to będzie L + jedna osoba która ma spore doświadczenie. Dalej tego nie rozumiem ale mam około 182cm wzrostu i rozmiar L. Pod krocze od rury wchodzą ze 2-3 palce.

Patrząc na tą rozpiskę przez tydzień się kłóciłem z każdym, że dla mnie rozmiar M ma być 🤨

Edytowane przez M.C
Odnośnik do komentarza

Ten rower ma bardziej agresywną pozycję niż inne gravele, więc warto by go przymierzyć. Ja wziąłem L i jestem zadowolony. Jedynie wydaje mi się że na bike fittingu mostek mi skrócą bo jest dosyć długi (chyba 100mm) i trochę wyciąga mnie.

Edytowane przez M.C
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, erkaer napisał:

Wzrost masz podobny a jak z wysokością krocza u Ciebie jesli mogę zapytać.

Jakieś 85-86cm, nie wiem jak to z idealną dokładnością zmierzyć, ale może pomoże :)

Edytowane przez M.C
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, erkaer napisał:

Wzrost masz podobny a jak z wysokością krocza u Ciebie jesli mogę zapytać.

Grubo jedziecie :)

Słuchajcie, myślę, że należy zaufać po prostu rozmiarówce danego modelu. Producent projektując ramę przewidział jaki przedział wzrostu będzie dla danej ramy odpowiedni. Wiadomo, że każdy z nas ma nieco inne proporcje ciała ale pomijając ekstremalne przypadki wszyscy mieścimy się w jakiejś tam normie, którą producent uwzględnił. Często producent określa te przedziały. Czasami trzeba być może dopytać bo nie zawsze są one wprost podawane, ale dilerzy zapewne do pomocy klientom posiadają dodatkowe informacje.

czy położenie górnej rury względem ziemi jest tak ważne? Niektóre firmy zupełnie rożnie budują przedni trójkąt. Wyżej puszczona rura daje miejsce np na montaż większej torby.  czasami mamy więc rurę wręcz poziomą a czasami mocno obniżoną na styku z rura podsiodłową. Oczywiście automatycznie zmieniają się wymiary a siedząc na siodełku możemy tego nie odczuć zupełnie.

Odnośnik do komentarza

Ja tylko mówię jak mi 3 różne sklepy i jedna osoba prywatna doradziła że rozmiar L będzie dla mnie. Sprawdziłem jeszcze raz i mam sporo więcej miejsca niż mówiłem, dla mnie jest wystarczające. Jakieś 4 palce wejdą tak to mierząc. 

Dla mnie to nie ma większego znaczenia i przymierzając się w sklepie tego nie sprawdzałem, sprzedawcy mi sami kazali stanąć i to sprawdzić. :)

Po prostu akurat z tym rowerem, sam się przekonałem że każdy mówił że L to będzie 56. Dlatego upieram się żeby w sklepie sobie sprawdzić.

20190417_100717.jpg

Edytowane przez M.C
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...